< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Moeilijk zwanger worden... » we willen zo graag

volgende pagina >
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Topic nog actief: Klik hier om naar het actieve gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
03/07/2008 @ 23:05
efje

He meiden, gezellig, weer wat nieuwe berichtjes

Bedankt voor de info Tama! Ik ben een redelijk optimistisch typje en laat me niet snel van de wijs brengen, maar aan de andere kant kan ik in bepaalde tijden van de maand al ontroerd raken door de Merci-reclame Afwachten dus, hoe ik op de clomid ga reageren.
Fijn dat het met jou goed gaat. Lijkt me heel gek en mooi tegelijk als je je baby zo voelt bewegen in je buik!

Haaa Anne. Helemaal niet raar hoor, dat je ook negatieve kanten merkt aan je gezinsuitbreiding. Wat ik een tijdje terug ook al schreef, het is een crisissituatie waar je in belandt. Alles anders, drukte, ontregeling, slaaptekort en alles draait ineens om de kleine, 24 uur per dag. Sterkte hoor (maar wel genieten he, anders kom ik hem wel halen )

Hey Weentje, leuk om jou ook weer even te 'horen'. Tja, je moet ineens veel meer letten op je relatie he. Iets wat eerst heel vanzelfsprekend was waarschijnlijk (vrijen, maar ook gewoon tijd met z'n 2) moet je nu bijna gaan inplannen. Komt vast goed!

Ja dames, ik ga met goede moed aan de eerste IUI beginnen. Hopelijk komen jullie lieve wensen uit.

Trusten!

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 15:26
weentje

Online Status Bekijk profiel
anne inderdaad er zijn leuke en mjnder leuke dingen ook ik heb het erg druk vooral nu shania meer aandacht vraagt blijft soms het huishouden wel liggen in het begin had ik er wel veel moeite mee om snachts op te staan omdat mijn man werkt moest ik dat alleen doen
ik was altijd maar moe nog te moe om te koken of te poetsen

maar gelukkig slaapt ze nu door maar ook nu merk ik nog dat ik savonds sneller moe word zo is shania eigenlijk een voorbeeldige baby huil niet gauw lacht de hele dag door slaapt en eet goed

wat voor mij nou nog steeds moeilijk is om te genieten van mijn man sex zit er bijna niet in omdat ik steeds zo moe ben dat probeer ik nu verandering in te krijgen
tja je leven is nu veels anders je kan niet zomaar het hui uit je moet eerst een hele tas inpakken steeds op de klok kijken altijd ergens heen gaan waar je een flesje kan verwarmen trouwens wil je nog gaan voor een 2de later of hou je het bij je mooi mannetje

het komt allemaal wel goed het duurd gewoon even voordat je het ritme een beetje krijgt genieten doe ik elke dag van mijn meisje ze is me een en alles en heeft me hele leven veranderd waar ik heel blij om ben

talma blij om te horen dat alles goed gaat leuk he die schopjes enzo heb er na de bevalling even aan moeten wennen omdat niet meer te voelen

efje wat spannend allemaal iui is inderdaad minder ingrijpender dan ivf icsi en ik hoop dat je door je iui straks hier mooi nieuws kan komen vertellen binnekort meisje ga ervoor

tamara nog heel even en dan de grote dag geniet van die mooie dag

niuqe hoe gaat het met jouw en je beebje

michian gaat het een beetje beter met je

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 14:23
Anne

Online Status

Efje, wat fijn zeg dat er nu eindelijk wat gedaan wordt!!! Je wacht immers ook al zo lang. Ik hoop dat de clomid gebruik meevalt en dat je er weinig last van hebt. Ik heb het nooit hoeven te gebruiken.

Op naar je eerste IUI meid, heel spannend en ook al heel snel. Ik hoop heel erg dat het in 1 keer raak is!! We duimen met je mee.

Verder heb ik weinig tijd, helaas, ik ben ongelooflijk druk met Joshua. Tuurlijk is het een lekker ventje, maar ik heb het allemaal toch wel wat onderschat, hoe druk je werkelijk bent. Ben soms blij als mijn ma eens even komt flesje geven, dat soort dingen. Ook gaan alle dingen nog niet zoals het moet, bvb het slapen en het samen een ritme krijgen is best heel moeilijk. Ik ben eigenlijk best benieuwd of Weentje hier ook last van had. Heel veel moeders vertellen namelijk alleen maar de leuke dingen en ik vraag me eigenlijk af waarom?? Er is toch niks mis met ook de minder leuke dingen te vertellen, zonder dat je je kindje af doet??

Ik ben blij dat het wat koeler is, want Joshua had er echt last van. Nu kan hij weer heerlijk slapen.

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 22:19
Tama

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey Efje

Ik heb idd Clomid genomen tijdens die maand, één tablet gedurende 5 dagen. Normaal moest dat cyclusdag 3 tot 7 zijn, maar aangezien ik al een vijftal dagen verder was toen ik naar de gynae ging en ik toch een heel lange cyclus heb van nature ben ik ze toen pas beginnen nemen.
Ik ben zelf vrij gevoelig voor medicatie en hormonen, dus had ook van die clomid wel wat stemmingswisselingen. Nu ja, dat je bezig bent met zwanger worden en het niet zo snel gaat als je zou willen speelt daar vermoedelijk ook wel een extra rol in.
Verder eigenlijk geen last van gehad hoor. Zeg gewoon tegen je ventje dat hij er een beetje rekening mee moet houden en dat komt helemaal goed.

Met mij alles ok verder hoor. Kan wel niet zo goed tegen de warmte heb ik de voorbije dagen gemerkt. Kindje begint verder wel enorm veel te bewegen. Tegelijk een geruststelling en een heel raar gevoel zo'n bewegend mensje in je buik. Ik zie mijn buik nu zelfs bewegen wanneer hij/zij schopt.
Hoop dat jij me heel snel hetzelfde verhaal kan doen! Heel wat mensen moeten even via een omweg, ik ben ervan overtuigd dat dat voor jullie ook snel zal lukken.

Wat is het hier rustig verder...

dikke kus
Tama

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 19:52
efje

Hey Tama, thanx voor je support!

Vraagje: Jij hebt toch clomid geslikt vlak voor je zwanger werd? Had je daar veel last van? Ik moet van cyclusdag 3 t/m 7 twee tabletten (50 mg) per dag slikken. Ik weet niet goed wat ik moet verwachten van de bijwerkingen.

Hoe is 't verder met jou?

En met de anderen??

Link naar deze reactie
01/07/2008 @ 08:40
Tama

Hey Efje

Spannend allemaal idd.
De gynae heeft wel gelijk om je aan te raden eerst IUI te doen, is toch minder ingrijpend dan IVF. En na de IUI kan je nog overschakelen als blijkt dat dat voor jou de beste keuze is.
24 juli, dat is niet lang meer he! gogo girl

Dikke kus
Tama

Link naar deze reactie
30/06/2008 @ 21:56
efje

Het gaat dus toch IUI worden...
De gyn zegt dat er een kleine kans is dat dat gaat werken en dat we die kans moeten gebruiken voordat we met ivf verder gaan. Jullie weten dat ik dat in eerste instantie niet zo zag zitten, want IUI doe je in principe alleen als je weet dat je eileiders nog werken. Ik heb er maar 1 (ook maar 1 eierstok) en die ene eileider is ook nog eens beschadigd. Maar vandaag vertelde de gyn dat bij ivf het risico groter is dat er iets mis gaat met mijn eierstok (overstimulatie, functieverlies) waardoor ik mijn enige eierstok verlies, met alle ellende van definitieve onvruchtbaarheid en plotselinge overgang daarbij. Ze wil liever voorzichtig beginnen met IUI om te kijken hoe dat verloopt. Zo had ik het nog niet bekeken, dus vooruit... we gaan eerst nog voor 3 keer IUI. De eerste is waarschijnlijk rond 24 juli.
Heel spannend allemaal.

Hoe is 't met jullie?
Stil hier...

Link naar deze reactie
27/06/2008 @ 14:59
efje

Ha Tamara! Nog maar 1,5 maand!
Succes en veel plezier met alle laatste voorbereidingen.
Ik kan me voorstelen dat je nu niet gaat solliciteren. Eerst maar eens andere dingen.
Met mij gaat het redelijk. Ben nog niet echt over de teleurstelling heen en ben bang dat dat gevoel nog wel even blijft.
Ik ga dus met zeer gemengde gevoelens maandagochtend naar het ziekenhuis. Ik ben natuurlijk wel heel benieuwd hoe we nu verder gaan. Ivf, of toch nog eerst IUI.

Pfff, het schiet niet echt op he, met ons. Maar goed, we houden vol en gaan door, toch?
Zelfde geldt voor Michian, we zijn je nog niet vergeten hoor meid.

Alle andere lieve meiden, geniet maar goed van jullie (a.s.) kroost!

Fijn weekend!

Link naar deze reactie
27/06/2008 @ 10:28
Tama

Hey meiden

Hier ben ik weer even.

Anne, fijn te horen dat alles nog prima gaat. De nachtelijke activiteiten horen er natuurlijk ook bij :-). Ik slaap nu al geen enkele nacht meer door, dus ik troost me maar met de gedachte dat dat een goede voorbereiding is voor wanneer ons kleintje erbij is.

Nique, wel grappig zo'n vroege echo. je gaat helemaal schrikken wanneer je gaat rond 12 weken! Op dat moment is je kindje ook helemaal af, je kan het dan ook meteen zien bewegen. Echt een supermoment hoor.

Destiny, alles ok met je verder? Hoor dat je 't daar wat moeilijk hebt. Focus op je huwelijk nu en probeer daar ten volle van te genieten, gaat jullie als koppel weer veel sterker maken.
Die poezen toch he, die van ons heeft een tijdje geleden vinaigrette gemaakt ... potje olie, peper en azijn samen op de grond gevallen

En hoe is 't met de rest hier?

Ik ben er alweer helemaal ingevlogen ondertussen, die vakantie lijkt alweer zo veraf. Maar ik klaag niet, over maand weer twee weekjes verlof.
Ik ben begin deze week naar de gynae geweest voor een tweede echo, ben nu 22 weken ver. Wel gek, je kon zelfs de vingertjes tellen en het neusje zien en zo. Volgens de gynae ziet alles er perfect uit voorlopig, zit volledig op de groeicurve, hartje klopt normaal, rug ziet er goed uit, enz. We hebben eigenlijk alles kunnen zien behalve het geslacht. Mijn ventje dan meteen zeer praktisch: wat moeten we dan op de lijst zetten en welke kinderkamer moeten we dan kiezen? Tja, mss over twee maanden nog eens een poging om het te zien.

Ga jullie laten en nog wat verderwerken.

Tot snel
Tama

Link naar deze reactie
26/06/2008 @ 13:02
Anne

Online Status

Ik geloof dat ie het doet, nu nog de gegevens.........

Link naar deze reactie
26/06/2008 @ 12:30
Anne..

Hey meiden,

Hier even een nieuwsberichtje van mij............ik zit nog erg weinig achter de pc..........reden........erg druk met Joshua. Hij reageert wat
heftig op de voeding en is soms een echte nachtbraker, waardoor ik nog
weing aan mijn rust toe kom.

Trouwens, die rare banner krijg ik ook maar niet 'uitgeschakeld'.

Maar goed, dan weten jullie dat alles goed is. Ik kom snel wanneer het lukt.

Groetjes

Link naar deze reactie
24/06/2008 @ 17:47
Nique

Annaaaaa, gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje Joshua! Hoe gaat het nu met jou en de kleine? Is het een druktemakertje of lekker rustig?
Hier weer ff een up-date over mijn zwangerschap.
Gisteren heb ik de eerste echo gehad. Ik was best wel nerveus, eindelijk een hele leuke echo. Op het moment daar was het allemaal heel emotioneel en mooi om te zien dat er een baby in je groeit en het harte klopte ook heel mooi. We zijn zoooo blij en tevreden De fertiliteitsarts en assistente waren ook heel blij voor ons en we hebben tompoezen uitgedeeld aan de afdeling. Ik moet nog 1 keer voor een echo naar de fertiliteitsafdeling op 14 juni, dan zit ik in mijn tiende week en dan zullen we nog meer zien. Het is nu een wormpje en in de 10de week zal het meer lijken op een baby. Op die dag zal ik ook gelijk een afspraak maken op de afdeling gynacologie voor de combinatietest (nekplooimeting en bloedprik). Deze week ga ik een afspraak maken met een verloskundige, daar zal ik dan verder begeleidt worden. Dat vind ik zelf ook veel fijner, voelt voor mij veel minder medisch en veel meer persoonlijker en gemoedelijker. Omdat ik helemaal gezond ben hoef ik niet in het ziekenhuis verder begeleidt te worden en mag ik zelfs thuis bevallen. We zien wel tegen die tijd of ik thuis wil bevallen of in het ziekenhuis.
Op mijn profiel staat de echo van gisterochtend.

Destiny, veel succes met de laatste loodjes voor de bruiloft. Voor ons wordt 2009 een speciaal jaar, een baby en in september trouwen in Italie. Misschien gebeurt er bij jou ook wel een wondertje. Kijk maar naar mij...helemaal voorbereid op IVF en gelukkig op het eind niet nodig.

Liefs, nique

Link naar deze reactie
23/06/2008 @ 08:40
Destiny

Online Status Stuur bericht
Heey meiden,

Hoe gaat het hier??
Ween, ik was ook kwaad zaterdag!
Ik ben toen het 1-0 werd naar boven gegaan, pas toen het 1-1 werd ging ik weer naar beneden.
Maar wat een rot wedstrijd!BAH!
Had zo gehoopt dat we eens verder zouden komen.
Maarjah...er zijn ergere dingen.
Ik denk dat Boularouhz wel wat anders aan zijn hoofd heeft.

Anne, hoe gaat het met jullie??
Ben je al een beetje bijgekomen?
Ik ben benieuwd naar je verhalen.
Je hebt het echt verdiendt!

Ef, hoe gaat het met jou?
Ben jij al een beetje over de teleurstelling heen dat de operatie niet is gelukt?
Hoe nu verder?
Ik ben niet aan het solliciteren.
Ik weet ook niet of dat verstandig is, als alles goed gaat mogen we in september voor de eerste IVF, dat lijkt mij niet een geschikte periode om me te moeten bewijzen in een andere job.
Dus wellicht dat ik in oktober weer begin met solliciteren.
Ik weet het ook niet allemaal.
Eerst de bruiloft over een kleine 7 weken!

Sofie, wat leuk dat jij hier zo af en toe nog even komt kijken.
Dankje voor je ondersteundende woorden.
Tja, wat moet ik zeggen..
Het is gewoon een rotbaas.
Afgelopen week heeft een collega besloten weg te gaan.
Die werkt er echt al heel lang!
Wat vreselijk dat jij dat toen allemaal hebt moeten mee maken na je zoveelste miskraam.
Gelukkig is het met jullie allemaal goed gekomen en kun jij genieten van je gezin.
Ik heb net even op je profiel gekeken naar je foto's.
Wat een mooie kinderen!

Ik ga mij nu concentreren op de bruiloft en op mijn liefste.

Maar nu ga ik eerst beneden de glasscherven opruimen want onze jongste kat heeft een schaal met noten op de grond gegooid.

Liefs Tamara

Link naar deze reactie
22/06/2008 @ 00:05
weentje

anne da geloof ik je doe maar lekker rustig aan shania had eerst ook heel veel haar maar de meeste zijn uitgevlogen nu groeien ze opnieuwd

efje tja nederland was barslecht ben zelfs kwaad zeg heb alle vlagge eraf getrokken dit jaar dacht ik echt we gaan het hallen pffff dus niet

Link naar deze reactie
21/06/2008 @ 20:07
efje

Haaaallooooo (oooo oooo oooo)
Wat is het hier uitgestorven ineens...
Alles goed met iedereen?

Anne, klinkt heerlijk, zo'n hummel met mooie kijkers!
Ik geloof best dat het heftig is. Ik heb wel eens gehoord dat de eerste weken met je pasgeboren baby eigenlijk gewoon crisis-weken zijn. Alles staat op zijn kop, alles is anders en daarbij slaap je ook nog eens slecht.
Sterkte, maar natuurlijk ook heel veel plezier!

Nou, ik ga me maar eens bij de mannen voegen
Hup Holland Hup!

Link naar deze reactie
19/06/2008 @ 20:53
Anne

Online Status

Hey meiden,

Ik lig nog veel in bed, mijn bevallingsverhaal is erruuuuuuuug lang hoor. Dat houden jullie nog te goed. Elke dag gaat het een stukje beter en bouw het allemaal rustig op. Het is allemaal wel wennen hoor........Joshua is een engel maar ook een bengel, hihihih. Ik zal zeggen hij kan lachen en hij kan huilen. Maar het meeste van de tijd is het gewoon een lekker schatje met z'n mooie kijkers. Owja en hij heeft heeeeeeeeeeeeel veel haar, is gewoon echt leuk. Net punkie uit bad!!

Link naar deze reactie
19/06/2008 @ 18:46
efje

Hoi meiden,

Hoe is 't hier?

Mama Anne, hoe gaat het met je? Ik ben benieuwd naar je bevallingsverhaal. Hopelijk heb je niet teveel pijn of andere ongemakken. Hoe doet Joshua het?

Hey Tamara, how's life? Nog aan 't solliciteren of laat je dat voor na de bruiloft?

Tama, lekker op vakantie geweest!

Andere meiden nog nieuws?

Hier weinig te melden. Zit nog steeds met een hoop gemengde gevoelens waar ik maar niet uit kan komen. Ik probeer me maar te richten op mijn afspraak de 30e.
Verder ben ik snip- en snotverkouden, brrrrr. Mijn hele hoofd jeukt van binnen, kennen jullie dat? Vanavond vroeg onder de wol.

Nou, toedels maar weer!

Link naar deze reactie
17/06/2008 @ 23:02
Lisette

ANNA geweldig. Nu na jaren ook jij je kleine wondertje in je armen. Gefeliciteerd!!!

Liefs,

Lisette

Link naar deze reactie
17/06/2008 @ 20:29
michian

Online Status Stuur bericht
Super gefeliciteerd Anne!!! Geniet lekker van jullie zoon.Wat een prachtige naam.Leve the Joshua Tree(U2) Ben net als Tamara een mega fan ;-)

Link naar deze reactie
17/06/2008 @ 18:56
sofie

een super dikke proficiat mama Anne, Joshua en zijn papa!
Ik kijk uit naar je verslag! Hopelijk ben je snel herstelt van alle zware arbeid...

Veel liefs,
Sofie

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]
volgende pagina >