Hey Rinne
Ja, dat vind ik toch ook wel raar hoor, zijn die anderen dan niet nerveus als ze een test moeten gaan doen of kunnen die dat gewoon beter verstoppen? Nee, dat is toch geen reden. Kan hij eens niet bellen om meer te weten?
Maar dat betekent toch dat jullie wel weer wat ruimte hebben voor een derde kindje of niet?
Nog geen regels maandag, dus nog eens testje gedaan en ja hoor, mooie roze kleur, wij naar het ziekenhuis voor een bloedtestje en we hebben de 28e onze echo van 8 weken! Maar tot die echo voorbij is, wil ik me niet te zwanger beginnen voelen, want er kan nog zoveel mislopen. We willen het ook niemand vertellen, hoewel ik zo'n beetje denk dat sommige mensen hier wel eens achter de waarheid zouden kunnen komen en dat is ze gegund natuurlijk, die mogen het dan ook zeker zeggen dat ze op de hoogte zijn, dan moet ik er niet voor in bochten wringen. Want het is toch soms moeilijk hoor. Kiara was in het ziekenhuis bij de eerste mevrouw die naast mij kwam wachten om bloed te laten trekken al vertrokken "wij krijgen een baby". En de tweede mevrouw mocht het ook weten. We hebben ze dan gezegd dat we niet zeker waren en dat ze zeker niets mocht vertellen aan opa en moeke als die een uurtje later bij ons zouden zijn. Gelukkig heeft ze dat onthouden. Maar we vrezen wel dat ze het snel zal verklappen, hoewel wij het dan in alle toonaarden zullen trachten te ontkennen en verklaren dat ze bij de gyn geweest was en daarom de link had gelegd. We zouden graag zeker zijn dat alles prima is vooraleer we het vertellen en ik was ook aan het denken aan een origenele manier van het vertellen deze keer, met een echo op een kaartje en misschien mysterieus 'rarara, wie ben ik?' en verder niks en even laten sudderen tot we meer weten. Het liefst zou ik wachten tot ik weet of het een jongen of meisje is, maar dat is met 4 maand, en ik vrees dat ik over 3 maand mijn buikje niet meer zal kunnen verbergen en Kiara ook niet meer zal kunnen intomen. Maar als het wel lukt, zou ik dan met 4 maand die echo kunnen opsturen met 'het wordt een jongen'of 'het wordt een meisje' bij. Dat zou wel leuk zijn. Maar ik vrees dat het al veel zal zijn als we het verborgen kunnen houden tot de eerste echo, laat staan tot de derde.
Als dit een volwaardige zwangerschap wordt, is het kindje trouwens voor exact 1 week na Emma's verjaardag, 8 december.
Steve voelt zich weer eens helemaal zeker dat er niets zal mislopen sinds hij de bloeduitslag heeft gekregen. Maar ik heb dat toch niet. Natuurlijk ben ik al gehecht aan dat kindje in mijn buik, maar ik zal het niet snel meer van de daken schreeuwen zoals bij mijn miskraam. Volgens Steve was die miskraam gewoon een proefritje en ben ik nu een echte babymachine. Maar zo zeker van mezelf ben ik toch niet hoor. Als ik er niet teveel mee bezig ben gaat de tijd sneller voorbij tot de kwade periode voorbij is. Maar eens ik leven zie op de echo van 8 weken ben ik wel vrij zeker dat het goed zit.
Dus de werken hier in huis om een kamer baby-klaar te maken worden nu iets dringender!
Ik denk eraan om het kindje mee in de kamer van de twee anderen te laten slapen eens het 1 jaar oud is ofzo en de twee meiden die op dat moment toch 5.5 en 4 zullen zijn kunnen dan een stapelbed delen, ik denk dat kindjes van bijna 6 wel in een stapelbed kunnen bovenin of niet?
Dat zou ik het makkelijkste vinden en eens iemand zich in die setting niet meer goed voelt, kan de kamer beneden of de pc-kamer omgetoverd worden in een volwaardige slaapkamer. De overblijvende kamer zou ik zien als een studeerkamer waar een pc zal staan, met twee bureautjes en een salonnetje ofzo, zodat ze niet allemaal op dezelfde kamer moeten studeren en dat er echt een rustige plaats is om te studeren en huiswerk te maken.
Persoonlijk lijkt me dat wel tof als je zo met 3 een slaapkamer deelt, maar ik weet natuurlijk niet of dat leuk zal blijven. Aan de andere kant, tegen dat ze willen dat hun liefje blijft slapen, zijn we weer 13jaar verder, wie weet wat er dan allemaal veranderd is. En met twee slaapkamers voor de kindjes en ook nog eens een logeerkamer met een vrij groot bed, kan dat ook niet echt een probleem zijn.
Je ziet, ik ben al helemaal in mijn praktische fase, hoewel het natuurlijk nog niet nodig is. Dat baby'tje is er pas over 8 maand ten vroegste, slaapt dan nog een jaar bij ons en dat kan ook langer als het slapen bij grote zussen problemen zou opleveren. We hebben nog veel tijd om eraan te sleutelen.
Nu zal ik mijn bedje eens opzoeken!
veel liefs
Marieken