Hey Rinne, wat fijn nog eens iets van je te horen. Ik ging echt bijna vrezen dat er iets niet goed met je was!
Wat je zegt over Laure is ook zo met Kiara. Ze is echt een madammeke geworden en het is niet moeilijk haar te laten luisteren, behalve wanneer ze echt een dwarse bui heeft. Maar Emma inderdaad, dat is wat anders! Die doet altijd tegendraads en dwars. Niet willen eten, niet willen slapen en jammergenoeg ook nog geen enkele interesse in haar potje. Ze gaat erop zitten, zegt dat ze pipi doet, maar er komt niks en dan twee minuten later op de vloer wel! Of wanneer ik ze terug een pamper aandoe om te gaan slapen als ze de hele dag zonder heeft gelopen, dan loopt die letterlijk over! We hebben nog een paar maand voor ze naar school moet, dus het zal vooruit moeten gaan.
Ja, bijna twaalf weken, maar echt gerust ben ik nog niet hoor. Langs de ene kant denk ik ook wel dat ik er minder drama van zou maken moest het mislopen, maar ik zou er wel een paar dagen slecht van zijn. En ook weer de volgende keer nooit meer gerust. Dus liever niet als het kan. Ik heb gehoord dat je nog maar 3 procent kans hebt op miskramen eens je het hartje hebt gezien, maar dat helpt eigenlijk niet he, want die drie procent moeten ook ergens vandaan komen. En ik heb geen bloed verloren ofzo, maar het kan ook mislopen zonder bloedverlies he, dat het niet meer groeit of het hartje niet meer klopt...of dat de nekplooi te dik is...ik weet wel dat ik daar allemaal beter niet aan denk, maar voorlopig is dat niet tegen te houden. Het gaat wel beter eens ik ze voel schoppen altijd. Dat was bij Emma ook rond 16 weken. Als je je dan zorgen maakt, dan geef je een duwtje en krijg je een schop terug!
Bij Emma was ik absoluut niet ongerust, maar ik was toen nog maar pas mama van Kiara en ik was daar heel erg mee bezig, dus ik had geen tijd om nog met andere dingen in mijn hoofd te zitten. Tegen dat Kiara wat groter was, voelde ik Emma al lang bewegen. Eigenlijk voor mij ideaal!
Wat moet dat schattig geweest zijn met je kleine mega-Mindy. Kiara is ook een keertje als Indiaan gekleed moeten gaan in die week dat ze eens als Indiaantje thuisgekomen was ook. Die vrijdag moesten wij ze als indiaan verkleden en ik heb daar mijn plezier aan gehad. Ze had indianenkleedjes, vlechtjes, veren en een tomahawk. Zooo schattig!
Kan je eens een foto op je profiel zetten ofzo van Laure?
Kiara en Emma zouden dat ook graag doen, want die zijn Mega-Mindy gek. Emma is eigenlijk gewoon een cloontje van Kiara. Als Kiara iets komt vertellen, komt Emma net hetzelfde vertellen. Zelfs dingen die enkel Kiara kan hebben gedaan zoals over school ofzo. Als Emma ziet dat Kiara een knuffel krijgt als ze iets liefs zegt, dan zal Emma net hetzelfde komen zeggen voor een knuffel. Jammergenoeg werkt dat niet altijd, want als ik Emma iets wil laten eten met als voorbeeld Kiara die flink eet, dan blijft het 'neen, ik just dat niet'.
Deze week wordt een hele fijne week hier. Woensdag komt opa zoals altijd, donderdag is het voor ons echo en voor Kiara een hele dag schoolreis in haar eigen school. Alle klassen zijn weg, enkel de eerste kleuterklassen blijven in de school die dan voor een keertje helemaal van hun is, met springkastelen en zandbakken en activiteiten. Op de middag maken de juffen lekkers voor de kleutertjes... en die avond komt een vriendje zijn verjaardag bij ons vieren en gaan we frietjes halen. Gelukkig in een nieuwe frituur hier twee minuutjes vandaan waar ze ook lekkere broodjes verkopen, want ik vind de geur van frieten vreselijk, dus we gaan dat buiten opeten en ik neem een slaatje of broodje, dat is prima zo!
En vrijdag gaan we naar plosaland in De Panne, zaterdag naar PlopsaCoo.
We zullen dus heel snel aan onze 12 weken zijn! En dan nog wat mooi weer... en veel in de tuin werken tegen beter weten in... Dat zal ik nooit kunnen laten! Ik heb geprobeerd het Steve te laten doen. Dan zeg ik waar de bloempjes moeten of hoe hij ze in de bloembakken moet zetten, maar dat lukt hem echt niet. Het lukt hem niet om de gaten met potgrond op te vullen of de juiste gaten te maken voor de plantjes...dus dan neem ik het meteen over en ik heb daar ook heel veel plezier in. Ik denk ook echt niet dat dat zoveel kwaad kan. Zoveel katten lopen hier nu ook weer niet in onze tuin hun behoeften te doen!
Veel liefs
Marieken