Vorige reacties:
< vorige pagina volgende pagina >
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]
[Topic nog actief: Klik hier om naar het actieve gedeelte te gaan]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]
< vorige pagina | volgende pagina >
< vorige pagina volgende pagina >
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]
[Topic nog actief: Klik hier om naar het actieve gedeelte te gaan]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 20/02/2008 @ 10:14 Belinda vanuit Roemenië | hey hey ![]() alles ok hier in Roemenië, wel koud en sneeuw, ik ben jaloers als ik julle bezig hoor over zwembaden enzovoort...enfin, het heeft ook zijn charmes, we kunnen gaan skieën ieder weekend! Met de zwangerschap alles goed, ik ben nu 7 weken. Ik ben vorige vrijdag naar de gyn geweest en alles is ok, we zagen het hartje kloppen! Laurens en Emile waren ook terug content dat alles goed was. Ze zijn zo bezorgd om mij...zoooooo lief! ![]() Verder ben ik enorm misselijk! Niet alleen 's morgens, maar de hele dag door! pfffffffffff Hebben jullie tips tegen misselijkheid? groetjes, Belinda |
| 20/02/2008 @ 12:36 Ceci | hei allemaal, Belinda, blij te horen dat het zo goed gaat!! ik heb niet echt goeie raad voor de misselijkheid, ik at dikwijls kleine beetjes, zorgde dat mijn maag niet leeg was, hielp wel. eten, water drinken hielp niet. Ha, en niet te hard uitkijken naar die 12weken met de hoop de misselijkheid dan gedaan is... bij mij was het slechts over rond 16 tot 20 weken, en voelde me serieus gefopt. Barbara, met vleugeltjes bedoel ik inderdaad zwembandjes. en Marco drinkt ook wel water, hoort erbij denk ik, maar ik probeer hem er toch van te overtuigen zijn mondje toe te houden .Bianchita, nee hoor, betaal niet voor de terugreis van de container, maar als je de kosten gedetailleerd bekijkt, moet je (hier tenminste) ook betalen voor het transport van de container van de haven naar huis, waar hij volgeladen wordt, en dan terug naar de haven. en voor het gedeelte in Belgie, container uit de haven afhalen, formaliteiten etc en thuis afzetten vragen ze ongeveer 2000 euro. veel te duur, dus dat gedeelte doen we zeker zelf. we willen ergens wonen tussen brussel en leuven. heb geen zin om in brussel te gaan wonen. wil een huis/appartement met een tuin, en dat is peperduur in brussel. rond leuven valt het dan beter mee. toch een beetje. en eerlijk, ik vind leuven een sympathiek, klein stadje. maar voor beiden is kinderopvang een serieus probleem, met nu al wachtlijsten tot september 2009 ! nu, dat is het maximum dat ik al gehoord heb he, hoop voor nog een plaatsje vanaf september 08 of januari 09. tot dan blijf ik thuis.Bianchita, heb je enig idee hoe het nu zit met die inburgeringscursussen? Ik dacht dat dat in vlaanderen nu verplicht was, in brussel weet ik het niet, maar weet jij ook hoe lang die dingen duren? gisteren is de pediater geweest voor Maya's vaccin. Voelde me trots hoor, weegt al 6,7 kg, 62,5cm, en dat allemaal op mijn melk. voelde me wat de superkoe . onze pediater is een russische, getrouwd met een beninees, woont hier al jaaaren. echt een vrouw met een klok van een stem. dus schalde ze door het huis: "oui oui, tu es vraiment une maman-vache, tu as du bon lait, regarde comme ils sont beaux vos enfants!!!" de nanny's schateren dus, hebben weer een leuk onderwerp deze week zo, ik ga Marco in bed steken, tijd voor het middagdutje. Is het bij jullie ook zo'n horror om ze in bed te krijgen? gisteren duurde het minstens een half uur voor meneertje wou slapen! |
| 21/02/2008 @ 14:30 Ceci | ik moest wel even lachen hoor Bianca, eigenlijk eerder om mezelf. ik herinner me nog goed, een hele tijd geleden hier dat je zei dat je Mathias liet doorhuilen om te slapen, en ik was vol bewondering. Ik krijg het namelijk niet over mijn hart om hem te laten huilen en voel me daardoor wel wat een slappeling. dus ik had toen echt iets van amai, zie je wel, iedereen kan het, en ik niet, da's wel erg! en hierbij dan mijn grote bekentenis: marco slaapt bij ons in bed . en da's daardoor dat ik niet moet opstaan snachts. hij woelt en woelt, tot hij iemand van ons voelt, dan is hij weer kalm en slaapt hij verder. en ondertussen zitten mijn man en ik elkaar wel te zeggen dat het dringend tijd wordt dat hij in zijn eigen bedje slaapt (dat doet hij al wel smiddags), want het is niet eerlijk voor maya, zeker als ze gaat beginnen te beseffen dat marco bij ons mag slapen en zij niet. nu, bij marco is het maar begonnen op een maand of 8, in het begin sliep hij wel in zijn eigen bedje, en dan eerst nog een tijd dat hij iedere keer weer huilend wakker werd in zijn eigen bed, en ik hem uit pure miserie bij ons legde. tja....bianchita, als je container enkel tot antwerpen gaat dan betaal ik ongeveer hetzelfde (hebben wel de pech dat bij ons de franc cfa gelinkt is aan de euro en niet de dollar). wat ik wel niet weet is of je de container in de haven zou leeghalen (of dat kan), of dat je de container op de vrachtwagen moet zetten. ach, details, maar leuk dat je de prijs al gevonden hebt ! als je effectief zoekt voor brussel, dan zou ik nu al wel zoeken voor kinderopvang hoor! heel moeilijk voor nederlandstalige creches. naar het schijnt zelfs voor nederlandstalig kleuteronderwijs (tja, onderwijs in het algemeen), heb gehoord dat ze nu in maart al moeten inschrijven om een plaatsje te hebben in de nederlandstalige kleuterschool in september of kerst of zo. stond er versteld van! ik wil gewoon voor de kinderen niet in de stad wonen. ietsje minder vervuiling, meer groen, tuin, ademruimte. en als je iets kan vinden in een dorp met station, dan ben je toch op 20minuutjes in brussel. zo, ben er vandoor, maya moppert aan de babyfoon. een mens houdt zich toch bezig met twee schatjes hoor! groetjes! |
| 12/03/2008 @ 17:04 Ceci | zijn jullie er nog? Hei mama's en toekomstige mama's in het buitenland! eens even de topic weer naar boven brengen. Bianchita, hoe gaat het met de verhuisplannen? en Barbara, wanneer vertrek je naar Belgie om te bevallen? en hoe gaat het met de mama in Roemenie? En Anneke in Thailand???? hier alles ok, maya en marco groeien als kool, en hebben nog steeds het plan om in juni te vertrekken naar Belgie. groetjes, ceci |
12/03/2008 @ 23:02 ![]() | Hallo! Ja, onze verhuisplannen liggen helemaal vast, onze vliegtickets zijn geboekt en 't is dus momenteel druk druk druk. Zondag was 't de eerste verjaardag van Matthias en z'n peter met echtgenote + Matthias' grootvader waren/zijn op bezoek (en dus ben ik momenteel wat gids aan 't spelen). Daarnaast ook nog de lessen Engels die ik geef, en een vertaling nu, en Matthias zelf, en 't huishouden en de winkel, en alle administratie.. Ivm de container (ik moet overigens nog een mail sturen daarvoor, zal ik best direct doen): ondertussen zijn we langsgeweest en dat bedrag is alleen de kosten voor de boot + huur container. De haven-bewegingen horen er niet bij en zouden toch nog zo'n 5000 pesos in Mexico zijn (330 euro), waarbij ze dan wel de container tot bij ons thuis brengen voor één dag voor 't inladen en diezelfde avond moet de container terug. Ze willen dat al een paar dagen vóór de boot-afreis, wat ik wil vermijden want dan moeten we al die dagen in ons leeg huis kamperen. Want we moeten zelf aanwezig zijn bij het afleveren van de container en daar contant betalen. En dan nog de kosten in Antwerpen, dat weten ze hier niet, maar dat zal minimum evenveel zijn vrees ik. Ik ga in m'n mail van nu ook nog de contactinfo van Antwerpen vragen. Ik heb ondertussen wel al een tijdelijke job in België (mei-sept) bij Europ Assistance (reisbijstand) waar ik vroeger al vaker werkte tijdens vakantieperiodes. Makkelijk want ze kennen me en ik moet niet meer voor een sollicitatie. Ben dus nu al zeker. Maar ik zal wel onmiddellijk iets anders zoeken, want ik wil een vaste job (of toch een met uitzicht op langer arbeidscontract) omdat ik dan zo snel mogelijk weer zwanger zou willen worden en ik zie me in oktober met een buikje niet snel werk vinden. Een appartement is moeilijker, vooral omdat ik vanaf 1/5 zoek, en al wat nu al vrij is, willen ze niet tot dan leeg houden.. Dus dat zal werk zijn voor de laatste weken. 't Is wel redelijk duur allemaal, maar we vinden wel iets. Matthias doet het verder heel goed, is wat beschaamd bij mensen die hij niet goed kent, maar na een tijdje komt hij wel los. Hij lijkt klaar te zijn om te beginnen stappen (stond al een paar keer los zonder dat hij het wist, maar zodra hij het beseft laat hij zich vallen). Woordjes zegt hij nog niet, maar dat zou normaal zijn bij tweetalig opgevoede kinderen. Hoe zit dat bij de anderen? Wanneer begonnen de kindjes woordjes te zeggen? Ik geef nog altijd bv, en heel vaak. Soms voel ik me wat oververmoeid, maar 't komt altijd wel weer goed. Eens we in België zijn zal m'n vriend thuis moeten blijven en moet ik Matthias een hele dag missen.. dat wordt vreselijk voor mij! Zodra we een créche vinden (ben nu al op zoek, maar is echt moeilijk als je nog niet weet waar je precies gaat wonen), kan m'n vriend ook gaan werken. O ja, we gaan dus trouwen, momenteel nog bezig met de papieren, morgen moet ik naar Migratie. Ceci, heb jij al een job in België? En je man? Ah, over die inburgeringscursussen: in Brussel niet verplicht, info te vinden op de site van vzw Bon (ik dacht http://www.vzwbon.be), of in de gemeente waar je wil gaan wonen. Ga nu afsluiten, maar ik blijf hier zeker meepraten!! Hopelijk horen we nog iets van de andere buitenlandse mama's!!! Groetjes, Bianca ps: ceci, groot nieuws: herinner je je Lucia nog (mama van Lars, woonde in Zweden, nu terug in Nederland)? Wel.. ze is zwanger!!!! Ik dacht voor oktober, ze weten het van 14/2! nu echt afsluiten.. |
| 14/03/2008 @ 22:50 Ceci | he, fijn dat jullie er nog zijn, ik begon al lichtjes het "alleen op de wereld syndroom" voelen aankomen. Bianca, wat die huizen/ appartementen betreft: normaal moet je 3 maand opzeg geven, en dus komen er nu ongeveer al vrij voor mei. ga je naar brussel? zeg, ga je voor creche of onthaalmoeder? ik kan maar niet beslissen wat het beste zou zijn.... nee, ik heb nog geen werk daar, en zal pas kunnen werken van het moment dat ik een onthaalmoeder of creche vind. Mijn man gaat een eigen bedrijfje oprichten, in dezelfde lijn als wat hij nu hier doet. Ik denk wel dat het gaat lukken, hij kent het wereldje binnendoor, heeft al de nodige contacten en zelfs al clienten. wel duur hoor, de huizen/ appartementen.... pffff. zeker als je zoals wij wil gaan voor een tuin(tje). Barbara, over die dosz. ik dacht dat er bij mij ook ziekteverzekering inzat (en dat ik dus stomweg een dubbele ziekteverzekering had), maar blijkbaar had ik enkel pensioen. Ziekteverzekering had ik via het werk bij Van Breda, en die betalen alle ziekenhuiskosten terug (behalve zeepjes en zo en telefoon). Heb net de rekening binnen: bevallen in het heilig hartziekenhuis leuven kost 2900 euro (ingeleide bevalling en 5 dagen verblijf)(dat kostte het toch in mijn geval he!!). Zelf betalen we iets van een 150 euro. vraag het gewoon aan dosz, die moeten je zeker de info kunnen geven. Maar Barbara, goed, ik verveelde nogal en verlangde om Marco te kunnen zien, maar eigenlijk deden die 5 dagen daar mij deugd hoor. had wel al na 4 naar huis kunnen komen. uiteindelijk zat ik niet echt thuis, maar bij mijn ouders, dus da's wel wat anders... Zeg Barbara, verwacht je een jongen of een meisje??? Bianca, wij vertrekken hier in juni, en ja, kunnen zeker wel eens afspreken!!! zo, ik ga nu proberen een mail te versturen (supertraaaaaag internet, om gek van te worden ![]() |
| 26/03/2008 @ 15:30 Ceci | Voila, t'is gedaan! We krijgen hier al heel de dag (eigenlijk al heel de week) van die mini coupures (hmmm, nederlandse woord... electriciteitspanne?). Goed, duurt van enkele minuten tussen enkele uren. En elke keer hop, naar het generatorpaneel, machine aan. ah, electriciteit terug, machine uit. En nu ben ik het beu, want elke keer dat de electriciteit affloept, gaat ook de airco uit in Marco zijn kamer, en wordt meneertje wakker (hebben dus een windowmodel), terug heel een verhaal om hem in slaap te krijgen. Dus nu staat de generator vrolijk in de tuin te bulderen tot mijn schatjes wakker zijn. milieuvriendelijk is anders, maar heb er even net de pest in. Eigenlijk hebben we nog geluk hoor, wonen in dezelfde wijk als de president (de nieuwe president vertikt het om naar het paleis te verhuizen), dus hebben minder pannes dan de rest van de stad. haha, je hebt gelijk hoor Barbara, is even slikken, en dat allemaal terwijl je zelf je kind eruit perst he ! en voor het eten moet je het ook niet doen! Nee, maar serieus nu, volgens mij ligt de grootste kost aan die 5 dagen verblijf hoor. als je een tweepersoonskamer vraagt zijn zowel de gynecoloog als de vroedvrouw en de anesthesist aan maximumprijzen gebonden. en als je het gedaan krijgt zonder epidurale, komt het ook goedkoper he.Ocharme Loic, malaria... daar heb ik dan de pest aan he. Ik geef zowel Marco als Maya malariapreventie. Er zijn mensen die het niet doen, maar ik wil geen risico's lopen, vooral als ze zo klein zijn. Maar ik geef ook de siroopversie niet hoor! echt zo'n vies kleverig boeltje. trouwens, dat is zo bitter als iets. Dus wij geven ipv de nivaquinesiroop een kwartje nivacinepilletje, geplet en gemengd met wat water. Een piepklein slokje en t'is gedaan! Maar goed, je kan het natuurlijk niet for ever and ever geven. Bianchita, hoe gaat het met de verhuis? Wanneer vertrek jij dan juist? Al een appartement gevonden?? Zou inderdaad leuk zijn mekaar eens te kunnen zien. Jij ook he Barbara. Wij weten nog niet exact wanneer we gaan vertrekken, hangt er een beetje vanaf of we al iets gevonden hebben voor we vertrekken of niet. In ieder geval in juni, maar begin of eind is nog niet zeker. Voel me wat schuldig, vandaag even gebruld op Marco. Hij wou niet slapen, lag maar te spelen in bed, en is terug recht gestaan, op zn bed klimmen, op en neer springen, en ik maar van nee marco, leg je hoofd nu op je kussen, nee marco etc etc etc. toen hij nog eens klom dat hij bijna van zijn bed viel ben ik even beginnen brullen. Dan maar naar buiten gegaan, de nanny gevraagd hem te doen slapen. Voor ze vertrok naar de kamer, stond onze kapoen al in de living. en toen ze hem meenam naar de kamer, nog een kusje van mama enzo, hefte hij zijn vingertje op, en begon ook heeel streng tegen me te brabbelen. nog iets stopcontacten grrrrrr!!!! word er helemaal zenuwachtig van Trouwens Bianca, een hele late gelukkige verjaardag voor Mathias. Proficiat! Hebben jullie leuk gevierd? Bij Marco heb ik het hele taartmoment gemist ... Ik stond daar, 7 maand zwanger, moe (zelf de taarten voor Marco en zn papa gebakken, zijn jarig op dezelfde dag - leuk detail trouwens, Maya en ik verjaren ook op dezelfde dag), en toen hij begon te blazen ben ik toch wel beginnen huilen zeker. Jongens toch, en dat met een heel huis vol genodigden... ![]() genoeg getater voor vandaag! veel groetjes aan iedereen!! ceci |
| 26/03/2008 @ 16:56 B. | Hoi, Kun je iets meer vertellen over hoe een zwangerschap in Duitsland verloopt? Ga je daar ook direct naar een huisarts, zoals in Nederland, of direct naar iemand anders? En wanneer krijg je je eerste echo? Zijn er veel verschillen met een 'Nederlandse zwangerschap'? Is Amber ook in Duitsland geboren, of is dit nu je eerste ervaring? Veel vragen he ... Ik ben altijd benieuwd hoe het in andere landen gaat! |
| 27/03/2008 @ 16:18 Belinda vanuit Roemenië | Hey hey, Hier nog eens nieuws uit roemenië! Ik ben ondertussen 12 weken en 3 dagen en alles loopt goed. de misselijkheid is langzaam aan het verdwijnen, OEF! Ben 2 weken geleden naar de gyn geweest en heeft toen reeds een nekplooimeting gedaan. ik moest toen naar ook naar de polikliniek om bloed af te nemen. En eind deze week krijg ik de uitslagen. Wij zijn ook nog in België gedomicilieerd dus da's goed dat we ook nog kunnen genieten van de geboortepremie. Ik heb ook een hospitalisatieverzekering dus moeten we niks opleggen. groetjes aan iedereen! Beli |
| 28/03/2008 @ 19:38 | roemenie Hoi Belinda, Ben net zoals jij ook woonachtig in Roemenie en nu 23 weken zwanger. In welke regio van Roemenie woon je? Ben benieuwd naar wat voor ziekenhuis je gaat voor controles enz en hoe dat bevalt. groetjes, Myra |
| 29/03/2008 @ 21:25 B. | Liz, bedankt voor je verhaaltje en uitleg. Raar toch he, hoe alles zo verschilt met Nederland! ![]() |
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]
< vorige pagina | volgende pagina >

Zwanger in het buitenland?

! nu, dat is het maximum dat ik al gehoord heb he, hoop voor nog een plaatsje vanaf september 08 of januari 09. tot dan blijf ik thuis.
. onze pediater is een russische, getrouwd met een beninees, woont hier al jaaaren. echt een vrouw met een klok van een stem. dus schalde ze door het huis: "oui oui, tu es vraiment une maman-vache, tu as du bon lait, regarde comme ils sont beaux vos enfants!!!" de nanny's schateren dus, hebben weer een leuk onderwerp deze week
. en da's daardoor dat ik niet moet opstaan snachts. hij woelt en woelt, tot hij iemand van ons voelt, dan is hij weer kalm en slaapt hij verder. en ondertussen zitten mijn man en ik elkaar wel te zeggen dat het dringend tijd wordt dat hij in zijn eigen bedje slaapt (dat doet hij al wel smiddags), want het is niet eerlijk voor maya, zeker als ze gaat beginnen te beseffen dat marco bij ons mag slapen en zij niet. nu, bij marco is het maar begonnen op een maand of 8, in het begin sliep hij wel in zijn eigen bedje, en dan eerst nog een tijd dat hij iedere keer weer huilend wakker werd in zijn eigen bed, en ik hem uit pure miserie bij ons legde. tja....

We hebben hem deze keer pilletjes Coartem gegeven ipv syrop, schijnt veel effectiever te zijn omdat de syrop veel moeilijker te bewaren valt. Hij is terug ok nu, buiten een ferme snotvalling.