volgende pagina >
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]
[Topic nog actief: Klik hier om naar het actieve gedeelte te gaan]
[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]
volgende pagina >
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]
[Topic nog actief: Klik hier om naar het actieve gedeelte te gaan]
[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
15/06/2008 @ 15:18 ![]() | Jaaa, heerlijk mooi nieuws!! Proficiat Barbara, en geniet zoveel je kan van kleine Gaëlle en Loïc!! Bianca |
09/06/2008 @ 22:24 ![]() | Barbara, ik duim voor je!!! |
| 06/06/2008 @ 12:38 mama loïc | Hey, Ons kleintje laat op zich wachten hoor! Van mijn part mag het nu beginnen, die laatste dagen zijn zooo spannend. Ik hoop dat het nog spontaan komt en ik niet weer ingeleid moet worden. Duimen hé! 27Juni vertrekken we al terug naar tanzania, dus echt veel tijd hebben we niet meer, paspoorten etc...ochja, als alles maar ok is met ons kleine spruitje! kan het me bijna niet voorstellen hoe het zal zijn!Of Loïcje blij zal zijn...hoe we het gaan stellen met ons viertjes!spannend! tot gauw, hou jullie goed! liefs barbara |
24/05/2008 @ 19:17 ![]() | veel succes Barbara!!! Ik duim voor een hele vlotte bevalling (maar met de papa erbij natuurlijk) en een prachtige kraamtijd, Bianca |
| 22/05/2008 @ 10:10 mama loïc | Hey! Bianca, blij dat alles vlotjes gaat...succes met jullie nieuwe nest! Ceci khoop dat bij jou ook alles vlotjes zal gaan! Wij ondertussen terug in belgië, eerste week prachtig weer gehad, nu ist maar frisjes! Ben gisteren bij de gyn geweest en ik heb reeds 1cm ontsluiting en het hoofdje is volledig ingedaald! hoe spannend! Mijn man komt pas volgende week donderdag 30mei toe, laat ons hopen dat we de bevalling samen kunnen doen! Enfin...tzal zijn wat het is...ik hou jullie op de hoogte! Liefs Barbara |
21/05/2008 @ 17:08 ![]() | Hey, een kort berichtje, want vanuit een internetcafe. Wij zijn ondertussen terug in België, alles verloopt redelijk vlot. Onze container is blijkbaar ook al toegekomen en die laten we 2/6 tot bij ons brengen (we mogen pas op 1/6 in appartement, in Brussel). Ceci, ik schrijf dit vooral voor jou: blijkbaar mag je als normale persoon niet gaan lossen/overladen in de haven zelf, en dus is het "thuisbrengen" van de container de enige manier. Bij ons (naar Brussel centrum) is dat 375 euro transportkosten (plus douane- en dossierkosten, maar die heb je sowieso). Als je meer info wil, mail me dan eens en ik geef nog meer info over met wie wij samenwerken en zo. Mijn mail: bianca _ rosseel @ hotmail . com (ik schrijf het los omdat het anders niet mag denk ik). Ga ook eens kijken op onze site (http://www.matthiasgaizka1.mijnbabysite.be) (nu een eentje achter Matthias zn naam, 't is een nieuwe site voor z'n tweede levensjaar), daar heb ik ook al een en ander over de verhuis geschreven. We hebben nog geen internet thuis, maar ik kom zeker af en toe mijn mail checken. Deze topic niet meer tot we thuis weer geïnstalleerd zijn, maar ik wou toch absoluut Ceci kunnen informeren. En Barbara, 't is niet lang meer.. heel veel succes met de echo, de reis en de bevalling!! Groetjes, Bianca |
| 02/04/2008 @ 10:23 Belinda vanuit Roemenië | @Myra Wij wonen in Salaj, in de buurt van Zalau. Ik ga naar een gyn in Zalau. Alles valt hier wel mee bij de gyn. Hij geeft superveel uitleg (meer dan mijn gyn in Belgiê) en heeft deftige aparatuur en alles is zeer netjes. In welke streek wonen jullie? En hoe is het bij jou? Werken jullie hier? Eigenlijk is zwanger zijn in Roemenië wel duur hé, allé, toch voor de roemeense mensen met een laag loon. Ik betaal 50 a 70 Ron per consultatie. Vorige keer nog eens 120 ron voor de bloedafnamen voor de dubbel test... hebben jullie al kindjes? Wij hebben 2 zonen van 11 en 9 jaar en nu ben ik 3 maand zwanger van ons derde (hopelijk een dochter )groetjes! Belinda |
| 29/03/2008 @ 21:25 B. | Liz, bedankt voor je verhaaltje en uitleg. Raar toch he, hoe alles zo verschilt met Nederland! ![]() |
| 28/03/2008 @ 19:38 | roemenie Hoi Belinda, Ben net zoals jij ook woonachtig in Roemenie en nu 23 weken zwanger. In welke regio van Roemenie woon je? Ben benieuwd naar wat voor ziekenhuis je gaat voor controles enz en hoe dat bevalt. groetjes, Myra |
| 27/03/2008 @ 16:18 Belinda vanuit Roemenië | Hey hey, Hier nog eens nieuws uit roemenië! Ik ben ondertussen 12 weken en 3 dagen en alles loopt goed. de misselijkheid is langzaam aan het verdwijnen, OEF! Ben 2 weken geleden naar de gyn geweest en heeft toen reeds een nekplooimeting gedaan. ik moest toen naar ook naar de polikliniek om bloed af te nemen. En eind deze week krijg ik de uitslagen. Wij zijn ook nog in België gedomicilieerd dus da's goed dat we ook nog kunnen genieten van de geboortepremie. Ik heb ook een hospitalisatieverzekering dus moeten we niks opleggen. groetjes aan iedereen! Beli |
| 26/03/2008 @ 16:56 B. | Hoi, Kun je iets meer vertellen over hoe een zwangerschap in Duitsland verloopt? Ga je daar ook direct naar een huisarts, zoals in Nederland, of direct naar iemand anders? En wanneer krijg je je eerste echo? Zijn er veel verschillen met een 'Nederlandse zwangerschap'? Is Amber ook in Duitsland geboren, of is dit nu je eerste ervaring? Veel vragen he ... Ik ben altijd benieuwd hoe het in andere landen gaat! |
| 26/03/2008 @ 15:30 Ceci | Voila, t'is gedaan! We krijgen hier al heel de dag (eigenlijk al heel de week) van die mini coupures (hmmm, nederlandse woord... electriciteitspanne?). Goed, duurt van enkele minuten tussen enkele uren. En elke keer hop, naar het generatorpaneel, machine aan. ah, electriciteit terug, machine uit. En nu ben ik het beu, want elke keer dat de electriciteit affloept, gaat ook de airco uit in Marco zijn kamer, en wordt meneertje wakker (hebben dus een windowmodel), terug heel een verhaal om hem in slaap te krijgen. Dus nu staat de generator vrolijk in de tuin te bulderen tot mijn schatjes wakker zijn. milieuvriendelijk is anders, maar heb er even net de pest in. Eigenlijk hebben we nog geluk hoor, wonen in dezelfde wijk als de president (de nieuwe president vertikt het om naar het paleis te verhuizen), dus hebben minder pannes dan de rest van de stad. haha, je hebt gelijk hoor Barbara, is even slikken, en dat allemaal terwijl je zelf je kind eruit perst he ! en voor het eten moet je het ook niet doen! Nee, maar serieus nu, volgens mij ligt de grootste kost aan die 5 dagen verblijf hoor. als je een tweepersoonskamer vraagt zijn zowel de gynecoloog als de vroedvrouw en de anesthesist aan maximumprijzen gebonden. en als je het gedaan krijgt zonder epidurale, komt het ook goedkoper he.Ocharme Loic, malaria... daar heb ik dan de pest aan he. Ik geef zowel Marco als Maya malariapreventie. Er zijn mensen die het niet doen, maar ik wil geen risico's lopen, vooral als ze zo klein zijn. Maar ik geef ook de siroopversie niet hoor! echt zo'n vies kleverig boeltje. trouwens, dat is zo bitter als iets. Dus wij geven ipv de nivaquinesiroop een kwartje nivacinepilletje, geplet en gemengd met wat water. Een piepklein slokje en t'is gedaan! Maar goed, je kan het natuurlijk niet for ever and ever geven. Bianchita, hoe gaat het met de verhuis? Wanneer vertrek jij dan juist? Al een appartement gevonden?? Zou inderdaad leuk zijn mekaar eens te kunnen zien. Jij ook he Barbara. Wij weten nog niet exact wanneer we gaan vertrekken, hangt er een beetje vanaf of we al iets gevonden hebben voor we vertrekken of niet. In ieder geval in juni, maar begin of eind is nog niet zeker. Voel me wat schuldig, vandaag even gebruld op Marco. Hij wou niet slapen, lag maar te spelen in bed, en is terug recht gestaan, op zn bed klimmen, op en neer springen, en ik maar van nee marco, leg je hoofd nu op je kussen, nee marco etc etc etc. toen hij nog eens klom dat hij bijna van zijn bed viel ben ik even beginnen brullen. Dan maar naar buiten gegaan, de nanny gevraagd hem te doen slapen. Voor ze vertrok naar de kamer, stond onze kapoen al in de living. en toen ze hem meenam naar de kamer, nog een kusje van mama enzo, hefte hij zijn vingertje op, en begon ook heeel streng tegen me te brabbelen. nog iets stopcontacten grrrrrr!!!! word er helemaal zenuwachtig van Trouwens Bianca, een hele late gelukkige verjaardag voor Mathias. Proficiat! Hebben jullie leuk gevierd? Bij Marco heb ik het hele taartmoment gemist ... Ik stond daar, 7 maand zwanger, moe (zelf de taarten voor Marco en zn papa gebakken, zijn jarig op dezelfde dag - leuk detail trouwens, Maya en ik verjaren ook op dezelfde dag), en toen hij begon te blazen ben ik toch wel beginnen huilen zeker. Jongens toch, en dat met een heel huis vol genodigden... ![]() genoeg getater voor vandaag! veel groetjes aan iedereen!! ceci |
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]
volgende pagina >

Zwanger in het buitenland?

, 3april.
)

Kben razend! Onze tuinman zit er zeker voor iets tussen! Mijn man zegt, geef hem nog een kans, hij heeft hem wel gezegd 'final chance en dat we hem niet vertrouwen'...ik kan niet meer vriendelijk tegen hem zijn, brengt spanningen mee, enfin, is echt niet plezant...moets dat even kwijt, bij deze, hehe!
... Ik stond daar, 7 maand zwanger, moe (zelf de taarten voor Marco en zn papa gebakken, zijn jarig op dezelfde dag - leuk detail trouwens, Maya en ik verjaren ook op dezelfde dag), en toen hij begon te blazen ben ik toch wel beginnen huilen zeker. Jongens toch, en dat met een heel huis vol genodigden...