< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Soms gaat het mis... » 2de miskraam, 1ste curretage

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Soms gaat het mis...
2de miskraam, 1ste curretage
13/04/2007 @ 09:53
Isa

Online Status Bekijk profiel
Ik ga kort zijn

gisteren echo gehad

alles is OK

fotootje op mijn profiel

groetjes,

Isa

Link naar deze reactie
14/04/2007 @ 21:38
katrien

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
dag isa,

blij dat alles goed gaat. hoe groot was het al? Dit is wel een mooie echo he, 3d, daarvoor moet ik naar een andere gyn. We zullen dit wel niet doen, we zullen vanaf nu weer een video meenemen om alle echotjes op te nemen. Bij ilse hebben we dit ook gedaan.

Ik kan me voorstellen dat je wil beginnen stoefen met je buikje.
Ik kan nu al m'n buikje zien, maar voor de buitenwereld is er nog niet veel te zien. enkel de mensen dich bij ons of de mensen die ernaar vragen weten het. Maar ik wil ook wel aan iedereen tonen dat ik zwanger ben!

groetjes Katrien

Link naar deze reactie
14/04/2007 @ 22:39
Isa

Hey Katrien,

wij kunnen onze echo's niet laten opnemen. En dat 3-D beeldje was ook onverwacht. Het was wel een statisch beeld, geen beweging dus, maar ik ben helemaal verliefd
En die buik, wel ik kan hem niet meer wegsteken. Die is deze week precies ontploft. Ongelofelijk hoe snel dat kan gaan...'t Is wel ne scheven buik: als ik neerlig komt de rechterkant zeker 2 cm hoger dan de linkse...

Het leuke is dat mijn ventje de bewegingen nu kan zien en voelen. Bij de echo hebben we mijn buik echt zien op en neer gaan, lollig! En vanmorgen was de kleine tegen mijn ventje zijn poep aan t stampen, ook grappig!

Nu pas durf ik een beetje gerust zijn, hoewel ik deze week al aan de monitor gehangen heb. (Wegens pijnlijke harde buiken en de gynae wou ook nagaan of ik geen baarmoederhalsinsufficiëntie had; gewoon zekere voor onzekere nemen). Maar er is dus niets aan de hand (fiew).

En daarstraks mijn eerste inkopen gedaan voor de beeb (een washandje, niets bijzonders dus, maar je moet ergens beginnen eh)...

En terwijl ons prustke op 12w iets achterlag op schema, ligt ie nu perfect op schema, ook een geruststelling, ik vreesde voor groeivertraging...

Allez, een lang berichtje deze keer...

groetjes en geniet van t zonneke!

Isa

Link naar deze reactie
19/04/2007 @ 14:27
Isa

Hey Katrien,

laten weten hoe het bij de gynae was eh!

groetjes,

Isa

Link naar deze reactie
19/04/2007 @ 21:45
katrien

Dag Isa,

We zijn vandaag terug naar de gyn geweest en er zat weer veel beweging in. Het zat te zwaaien. Wel grappig.
Wat de video betreft, ik had hem mee, maar de beveiliging was weg, gevolg dat het niets heeft opgenomen. Toen de gyn dat had gezien, heeft ze een plakkertje genomen en heeft ze kort nog eens de echo herhaald. Echt een heel lief mens. Onze oude gyn ging dat nooit gedaan hebben.

Ze had deze keer wel geen inwendige echo genomen, daardoor waren de beelden veel minder duidelijk, maar we hebben wel een hartslag gehoord.

En ik ben nog steeds magerder aan het worden, deze keer was er niet zoveel of, maar toch weer wat...

Mn buikje kun je nog niet zien, soms heb ik wel het gevoel dat ik toch al iets voel.

En jij, ook al efkes afgezien, aan de monitor, moet wel weer angstig geweest zijn. Ik ben blij dat alles goed gaat.

Wat de inkopen betreft, mijn papa zei altijd dat ik niets voordien mocht kopen, dat dit ongeluk bracht. Bij m'n dochter heb ik daar niet naar omgekeken. Maar ondertussen is m'n papa gestorven en ergens durf, wil ik nu voordien niets meer kopen. Momenteel lukt het toch nog.

De babysound lukt nu ook al een weekje. Eerst hoorde ik m'n eigen hartslag, ik dacht dat het die van de baby was. Tot ik 2 hartslagen hoorde.1 aan de ene kant en 1 aan de andere kant. Toen viel m'n centje, het was de mijne die ik al heel de tijd voor de zijne nam.

Weet je al wat het is? Wil je het weten?

Alleszins veel succes en laat me weten hoe het verder gaat.
groetjes Katrien

Link naar deze reactie
27/04/2007 @ 11:48
Isa

hey Katrien,

hoe is het ginder? Ondertussen al meer duidelijkheid of het je prutske is dat je voelt?
Wij gaan volgende week onze geboortelijst leggen. Ik vind het zelf wat vroeg, maar 't is op aanraden van de winkel (wegens sluiting fabrieken ed in de zomer). We zullen wel zien, het wordt ineens wel allemaal echt nu...

groetjes,

Isa

Link naar deze reactie
02/05/2007 @ 21:28
katrien

Dag Isa,

De gyn vertelde ons dat je normaal het kindje begint te voelen aan 16 weken. Maar mensen die al voor een 2 de keer zwanger zijn, kunnen het vroeger voelen. Het zal waarschijnlijk ons prutske zijn die we zo af en toe eens voelen.

De geboortelijst aanleggen, leuk, ik wou dat ik het ook al kon doen. Eigenlijk weet ik niet wat ik er deze keer op moet zetten. Voor een 1ste is dit heel leuk, al die leuke spulletjes uitzoeken die je allemaal zal krijgen. Maar nu, we hebben al alles van onze dochter.

M'n buikje begint nu ook stilletjes te groeien, al naar gelang de kleding zie je al een buikje.

M'n misselijkheid is ook beter, maar ik ga niet te veel stoefen, of ik heb er weer een week last van.

Hoe gaat het verder met jou? AL terug naar de gyn geweest?

Laat je me weten hoe het gaat?
groetjes Katrien

Link naar deze reactie
07/05/2007 @ 15:25
Isa

Dag Katrien,

hier nog is een update...

Alles gaat goed, alleen begin ik snachts last te krijgen van krampen, en ook na een inspanning verzuren mijn spieren ogenblikkelijk. Ben vandaag maar begonnen met magnesiumtabletten te slikken. (ik moest die eigenlijk al een paar weken nemen voor die harde buiken, maar vermits dat vanzelf gebetert is...)

Daarstraks zijn we de geboortelijst (gedeeltelijk) gaan leggen. Na 3,5 uur (!!!) zijn we ermee gestopt. Voor de rest gaan we later nog eens terug. De belangrijkste spulletjes staan er toch al op menen we...Echt vermoeiend. En ik had maar een half dagje vrij genomen, ben belachelijk laat op mijn werk aangekomen. Ik zal maar wat later doorwerken zeker? Sjans dat ik mijn uren eigenlijk zelf kan regelen...

Ons ukje is wel heel beweeglijk aan het worden en houdt me 's nachts uit mijn slaap, met alle gevolgen vandien. Mijn buik danst gewoon op en neer...Wel leuk natuurlijk, behalve als je wil slapen...

Hoe is het verder met jou?

groetjes,

Isa

Link naar deze reactie
17/05/2007 @ 11:31
katrien

Dag Isa,

Het is alweer een tijdje geleden hè. Maar ja wat kun je zeggen, het buikje groeit en alles is in oke. Ik moet nu om de maand naar de gyn, het duurt wel vreselijk lang, maar ik kijk er zo naar uit.
Ik heb nu ook al 2 dagen na elkaar een vreselijke nachtmerrie, de eerste droom werk ik in elkaar geklopt (ik weet niet hoe het is afgelopen met m'n kleintje) en de 2 de droom kreeg ik weer hevige bloedingen (ook hier weet ik niet hoe het afloopt) ik ga ermaar van uit dat het telkens goed is blijven gaan. (na zo'n droom doet een babysound wonderen:))
verder ben ik redelijk gevoelig over m'n hele lichaam. Dat had ik zo niet bij onze dochter. Mijn tanden bloeden als ik ze poets, ik krijg overal blauwe plekken, mijn borsten zijn vreselijk. Oh die zwangerschap is echt helemaal anders.
Bij onze dochter heb ik genoten van elk moment, nu laat ik het maar groeien en verlang ik zo om het kindje in m'n handen te hebben.

Maar ja, daar moet ik nog wat geduld voor hebben.

hoe gaat het met de geboortelijst? Wij moesten van onze dochter het meeste al aanduiden in een boek. zo ging het in de winkel wel een stuk vlotter. Maar je moet toegeven, het is toch leuk om een lijstje aan te leggen.

Groetjes Katrien

Link naar deze reactie
19/05/2007 @ 10:54
Isa

Hey Katrien,

idd, nu is het gewoon verder aftellen tot ons boeleke er is eh?
Hier gaat alles ook z'n gewone gangetje: Ik blijf 's morgens overgeven en zit nu eindelijk op mijn startgewicht, dus vanaf nu wordt het 'winst'. Hopelijk niet te veel.Ik ga ook maandelijks naar de gynae, en meer dan naar het hartje luisteren doet ze niet, dus het zijn geen speciale bezoekjes meer :(
Nu ben ik vooral aan het aftellen naar het stoppen met werken. Ze hebben me op 't werk 6 weken op voorhand thuisgeschreven (en ik krijg die er achteraf gewoon terug bij, handig)...10 juli wordt mijn laatste dag.

Die babysound, die heb ik niet meer en ook niet meer nodig, er wordt zoveel verbouwd en geschopt in mijn buikske, dat ik me geen zorgen meer maak. Ik heb hem doorgegeven aan mijn zus. Die is nu bijna 15 weken ver en heeft m gekregen toen ze 10w was. Zo leuk, samen met mijn zus zwanger, beiden eerste kindje!

Die nachtmerries: die heb ik ook. Deze week wat minder (omdat ik niet geslapen heb ). Maar ik ken ze wel. Zo zie je maar hoe fel je ermee kan bezig zijn. Ik herinner me ze alleen niet allemaal meer. Eén keer heb ik gedroomd dat mijn water (nu al) gebroken was, maar ik kreeg mijn ventje niet wakker, en toen was ik wakker natuurlijk...

Ons lijstje is ondertussen een serieuze lijst en is buiten de kleur van de kinderwagen volledig in orde. Dat is dus een zorg minder. Donderdag zijn we begonnen aan de kinderkamer (lees: bureau verhuizen en alles opmeten voor de verbouwing)...Ben wel blij dat we eindelijk met de praktische zaken kunnen bezig zijn...

Amaaai, ik heb wel veer neergepoot denk ik...

Toch gek dat zwangerschappen zo verschillend kunnen zijn eh, 't is deze keer misschien een zoontje??

Laat af en toe nog eens iets horen eh, hoe banaal ook!

Isa

Link naar deze reactie
07/06/2007 @ 18:50
katrien

Dag Isa,

Eindelijk is het zover, deze morgen zijn we naar de gyn geweest, maar het was echt wel zalig.
Het is een actief kindje en weegt nu ondertussen 480 gr. Ik zat gemiddeld rond de 23 weken, het loopt dus al iets vooruit.
Verder zijn hier alle ongemakken uit de deur. niet alles, maar toch veel. Ik heb nu wel vaker last van een zware opgezwollen buik, mijn borsten doen nog steeds moeilijk en m'n tanden bloeden al. Dat zijn allemaal ongemakken die ik pas de laatste maand heb gekregen bij onze dochter. Maar swat, alles komt wat sneller zeker.
Ik begin nu ook al stampjes te voelen en als ik veel geduld heb kan ik soms een stampje zien. wel leuk, ik begin er weer volop van te genieten.

We hebben besloten om geen geboortelijkt te leggen, we komen maar aan 2 dingen, iets te weinig voor een lijst:)

We zijn ook volop bezig met het werken in de nieuwe kamer, dinsdag hebben een nieuw plafond gestoken, nu nog opvullen en schuren. dat zal het zwaarste (lastigste) werk zijn, daarna plakken en vloeren.
een nieuwe kinderkamer komt er ook, maar doordat die kamer de nieuwe kamer word van onze dochter, mag ze mee op zoek naar een nieuwe kamer. en uit verschillende foldertjes blijkt dat ze weet wat ze wil en wat niet:)

Hoe gaat het met jou? Weet je al wat het is?
Het einde van de werkperiode komt nu echt wel dichterbij he. Wanneer komen jullie naar de kust? dat is ook voor binnenkort zeker?

maar ik laat je, na de volgende echo schrijf ik wel weer iets neer.
je mag ook altijd iets van jou laten horen hoor, hoe banaal ook! maar het word moeilijk om dingen neer te pennen als er niet veel gebeurd he.

groetjes Katrien

Link naar deze reactie
15/06/2007 @ 16:50
Isa

Hey Katrien,

volgende week een uitgebreider verslagje...

Het is DIT weekend dat we naar de zee afzakken!!

En maandag of dinsdag volgt een uitgebreider verslag. Heb miss zwangerschapsdiabetes (lees waarschijnlijk), en maandag volgt de glucosetolerantietest. Ben eens benieuwd...

groetjes,

Isa

Link naar deze reactie
17/06/2007 @ 19:38
katrien

Dag Isa,

Ik zal je dit weekend dan helaas niet zien. Onze dochter heeft de waterpokken en we houden haar zoveel mogelijk binnen. Jammer, misschien een volgende keer ...

zwangerschapsdiabetes, dit is toch niet hetzelfde als zwangerschapsvergiftiging he? Ik had die laatste bij onze dochter.

Ik wacht op je volgend verslagje en hopelijk ben je wat uitgerust na zo'n ontspannen weekendje zee.

groetjes Katrien

Link naar deze reactie
19/06/2007 @ 13:05
Isa

Hey Katrien,

omdat ik een ijzertekort heb, blijf ik moe. Ook al heb ik aan de zee vooral geslapen, echt schandalig veel. Tja, als je nu eenmaal niets moet doen, kan ik me blijkbaar ook niet opladen om wakker te blijven. Ik ga ook nog maar deeltijds werken en vanaf 11 juli zit ik thuis.

Heb daarnet gebeld voor de resultaten van de uitgebreide test van gisteren. En ik heb goed nieuws gehad: geen diabetes (oef)!!
En neen, zwvergiftiging is nog iets compleet anders. Van de gynae moet ik wel in t oog houden of ik dat niet ontwikkel. Heb af en toe een beetje hoofdpijn, maar voor de rest geen symptomen, dus voorlopig is alles ok, behalve dat ik heel heel moe ben.

En we zullen nog wel de kans krijgen elkaar te zien, we komen nl elk jaar voor een we naar Mariakerke met Peter zijn ouders, dus volgend jaar kunnen we ons boelekes aan elkaar introduceren!!

volgende week heb ik mijn derde trim echo, dus dan hoor je zeker meer!!

groetjes,

Isa

Link naar deze reactie
27/06/2007 @ 12:46
Isa

Hey Katrien,

kom dus net van de echo/gynae...

Ondertussen weegt ons prutske 1850-1900 g. En dat is ongeveer het gemiddelde (Op 100 kindjes zouden er 47 zijn die minder wegen...). Dus dat ziet er alvast goed uit. De beentjes blijven voorzitten op de leeftijd...wie weet wordt het een lang smalleke? Ben best wel benieuwd...
Voor de rest valt er weinig te melden. Ik blijf moe moe moe, maar ik kan aftellen, ik moet nog maar 2 weekskes werken en dan zit ik verplicht thuis, zit er ni mee in moet ik zeggen,

groetjs,

Isa

Link naar deze reactie
27/06/2007 @ 20:56
katrien

Dag Isa,

Misschien komt de kleine wel wat vroeger dan verwacht. ons dochtertjes was ook een weekje te vroeg.
Van Ilse was ik niet echt zo moe, maar ook niet zo ziek. Nu loop ik hier met een snotvalling. ik heb nog nooit zo'n grote valling gehad. het moet weer passen.
Onze dochter had vorige week ook de waterpokken en heeft nu ook zo'n verkoudheid. Juist die laatste 2 weekjes van 't schooljaar. wel jammer...

morgen mag ik naar de gyn, dan hoor je wel wat meer van onze babykant.

groetjes Katrien

Link naar deze reactie
27/06/2007 @ 22:22
Isa

Hey Katrien,

wat rottig van je verkoudheid zeg, en als je zwanger bent sleept dat alleen nog langer aan. Je immuunsysteem is nl erg verzwakt.
Tot nu toe ben ik nog niet ziek geweest (allez van de één of ander virus of bacterie eh), en daar ben ik heel heel blij om...Zou het kunnen missen als kiespijn..

Verzorg je maar, en geef Ilse een dikke knuffel (verkouden ben je toch al )

groetjes,

Isa

Link naar deze reactie
28/06/2007 @ 21:37
katrien

Dag Isa,

Anders ben ik nooit ziek, je ziet wat zwanger zijn allemaal met je kan doen.
Vandaag zijn we naar de gyn geweest, alles zag er goed uit. Het was niet zo leuk en uitgebreid als de vorige keer, maar ze had het ook heel druk (net voor haar vakantie) M'n volgende afspraken liggen nu vast tot 11 okt. de eerst volgende is op 2 aug... nog even wachten dus, daarna begint het terug in te korten.
Ons kleintje woog nu 852 gr en volgens de echo zit ik nu 25w en 6 dagen ver. ben benieuwd wanneer het zal komen.

Groetjes Katrien

Link naar deze reactie
29/06/2007 @ 13:23
Isa

Hey Katrien,

volgens de echo ben ik ook verder dan eerst voorzien. Maar ja, ik weet perfect wanneer mijn eisprong is geweest, en eens de 12w voorbij wordt het sowieso moeilijker te schatten eh.

Maar sowieso kan je kindje natuurlijk 2weken eerder dan voorzien geboren worden. Zelf ben ik ook vroeger geboren, en ik hoop stiekem dat onze pruts zich ook wat eerder zal aandienen...

groetjes,

Isa

Link naar deze reactie
21/07/2007 @ 15:22
katrien

Dag Isa,

Het begint te naderen he, weet je nu al wat het zal worden? Heb je al alles gedaan? geboortekaartjes,doopsuikertjes, geboortelijst, de kamer....

Wij hebben besloten geen geboortelijst te leggen, we komen maar aan 3 spulletjes, niet genoeg voor zo'n lijst.
De kaartjes en doopsuikers zullen we waarschijnlijk begin september doen.

en de kamer, de kamer is besteld en komt begin oktober binnen (net op tijd dus)
Het plafond zit er ook in en is al volledig afgeschuurd, nu nog de muren afschuren en dan kunnen we beginnen met plakken, schilderen en vloeren.

hoe verloopt de zwangerschap zelf? al vele kilootje bijgekomen?

Ik hoor je nog wel,
Groetjes Katrien

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >