< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Peuters » Peuters en hun broertje(s) en zusje(s)

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Peuters
Peuters en hun broertje(s) en zusje(s)
09/10/2008 @ 21:58
Elke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hello

drukjes hier met de verbouwingen...ganse huis is stofnest pfff

Kreeg eergisteren foon van juf Fientje: ze is niet de slechtste in de klas wat betreft lezen....er is namelijk een Thais jongetje dat nog geen nederlands kan...ik lachte van, oh da's goed nieuws dan, Maar daar lachte ze niet mee (ik en mn rare humor he); enfin, we kunnen er dus nog wat harder aan werken, ocharmme mn dutske!

Knufs

verder geen nieuwtjes, jullie??

Elke xxx

Link naar deze reactie
10/10/2008 @ 13:46
Joke

Hihi!

eindelijk eventjes tijd ...
Ik zit met een zieke Thomas nu en ons Emma gisteren ook van school moeten halen (diarree).
Voel(de) me zelf ook nogal wat mottig ... man man man, 't begint weer hé !

Niemand hier zieke kindjes (en of mama's-papa's) ? Hope not !!!
Is ook zo'n ambetant weertje hé, warm, koud, regen, zon .. pff.

Anje, hoe gaat het nu op je werk ? al een beetje betere sfeer hoop ik ?!
En met de kindjes ? Al een afspraakje bij de osteopaat ? Ben es benieuwd !!! laat iets weten hé !
Tof dat het oudercontact goed is meegevallen, vind ik wel belangrijk, maar bij ons wordt dat idd helemaal niet gedaan, super spijtig ... (de juf gaat wel alles vertellen als je't vraagt)

Elke, zoveel verbouwingen meid ? aiai ! da's inderdaad de moment zelf niet zo plezant ! Maar nadien des te leuker natuurlijk !
Chieltje nog steeds proper nu ?
En Fientje kan nog geen brieven schrijven en lezen ! Hé zeg ... alles op z'n tijd toch !! zoiets kan en mag je toch nooit forceren !!! Niet te veel panikeren hoor. Wel spijtig dat je meid zich nu 'dom' voelt natuurlijk, ocharme.
Maar zij zal dan wel andere dingen hebben (fijne en-of grove motoriek) die zich wel super ontwikkelden voor dat eerste leerjaar !
Elk kind toch zijn eigen ding komaan...
Lisa wilt ook constant lezen en vraagt telkens het alfabet en leert zo woordjes schrijven en lezen nu, maar kindjes die maar een twee maand ouder zijn zitten in't 1ste leerjaar nu en die kunnen het dus al een beetje (haar beste vriendinnetjes) en dat stimuleert haar natuurlijk ... 't zit er gewoon in.
Emma daarentegen, dat zal een ander paar mouwen zijn, maar ik laat ze hoor, zolang mogelijk kind zijn én spelen !!!!

Zondag was de doop van ons Thomasje ! Een superleuk feest gehad, alles fantastisch goed gegaan en gezellig feest nadien !!! ben content, heb er ook wel enorm van genoten om es ergens naartoe te gaan (voel mij soms zo gevangen, haha, zoals mijn mama zegt dat ze bij meme is pff) en te kunnen babbelen en voor niets moeten kijken !

m'n kleine ventje ligt alweer te krijsen, ga moeten zien hé, ocharme (is koortsig, serieuze hoest en verkoudheid en ook gisteren goed gespuugd).

Dikke zoentjes, fijn weekend !

en ps: nog een dikke merci voor de stemmetjes !!!

Joke & co xxx

Link naar deze reactie
11/10/2008 @ 11:13
Anje

Oesje Joke, het ziekteseizoen is bij jullie al begonnen! Hopelijk is 't snel weer voorbij ook. Maar ja, wat doe je eraan he. Inderdaad ambetant weertje, je weet nooit wat je 's morgens moet aandoen, ofwel hebben ze dan koud, ofwel kleed je ze warm en lopen ze 's avonds na school te stomen hihi. Ze moeten op school altijd alles aandoen wat ze 's morgens aanhadden om niets te vergeten, maar soms is dat echt wel teveel he.
O, de doop zo leuk geweest? Super! Tja, nu voel je je nog opgesloten, maar binnen enkele weekjes is het gedaan met de leute zeker? Maar ook wel blij dat je terug onder de mensen zal komen waarschijnlijk he.

Ik heb inderdaad een afspraak bij de osteopaat voor Ralf. Maar niet bij die van jou, ik heb nog iemand anders gebeld ook en dat is veel dichter. Ik ken hem trouwens nog van vroeger, en mijn mama is ook al bij hem geweest. Gisteren om een briefje van de huisarts, en ze had nog nooit van kidd-syndroom gehoord was wel vreemd, ik die aan de dokter moest uitleggen wat het was Woensdag mogen we gaan, ik ben benieuwd wat hij gaat zeggen nu.

Ralf had van het begin van de zomer een enorme schram op zijn borst, en de laatste weken wordt dat litteken steeds dikker en rood. Blijkt nu dat dat weer iets is wat heel zelden voorkomt, maar hij heeft het natuurlijk weer zitten, ocharme dat ventje. Ik moet nu een afspraak maken bij een plastisch chirurg, hopelijk kan het met een zalfje of zo behandeld worden hoor.

Elke, niet te veel van aantrekken hoor dat je grote kleine meid nog niet goed kan lezen. Op een paar maanden kan ze veel veranderen. En dan nog, zoals mijn mama zegt, er is altijd iemand de laatste van de klas. Maar het is natuurlijk niet zo leuk als je dochtertje zelf het gevoel krijgt dat ze minder kan dan de anderen. Probeer gewoon de dingen die wèl goed gaan extra in de verf te zetten.
Haha ook een stofnest daar bij jullie? Bij ons was het ook een ramp, en dan nog zonder verbouwingen Tja, de poetsvrouw komt maar om de 2 weken, en de vorige keer was ze ziek. Ik wist dus goed wat gedaan gisteren en vanmorgen. Deze namiddag ga ik es met Elin zwemmen terwijl Ralf naar de jeugdbeweging is. Dat wordt nu echt ons meidenmomentje, de zaterdagnamiddag. En de maandagavond hebben de 'mannen' hun voetbal. Toch leuk zo?!

Zo, nu vlug aan het eten beginnen!

Prettig weekend!
Anje

Link naar deze reactie
13/10/2008 @ 13:54
Joke

Heyhey!

Anje, ja het ziekteseizoen hier begonnen ! Amai, geen idee dat het zo erg kon zijn ... (ben geen koortsmakertjes enzo gewoon hé!)
Eerst ons Thomasje (nog steeds goed ziekjes, keel-en oorontsteking, hoest, gepiep en gerammel op z'n longen, moeilijke ademhaling, veel koorts al gemaakt, wat veel kkpampertjes, weinig drinken, ...) en Lisa gisteren ook al diarree en koorts !
Maar ik verzorg ze goed ze m'n kapoentjes !
Voel me ook wel goed mottig (door omstandigheden ook) maar't zal wel beteren zeker ...

Ja, volgende maand terug aan't werk, eigenlijk helemaal niet blij, maar da's weer een ander onderwerp .. daar hebben we het bij 't bezoekje wel over !

Aha, woensdag dus een afspraak voor Ralf !!! super ! ben es benieuwd ! alvast heel veel succes hé meid !!!
(was zooo super je te horen hihi)

En zo'n litteken bij Ralf dus ? ai ... opelijk heeft ie er vlug niet veel last meer van dan ! brr ocharme ! dikke knuf !

Heel leuk hoor die meidennamiddag en een mannenavondje de maandag hihi ! hoop dat hier ook ooit in te voeren !
voor't moment is 't nog volop 'mama-zoon' momente hihihi. kanik zooo van genieten !

Heb nu ook twee tanden die zo'n pijn doen en een verstuikte blauwe teen en enorme rug-en nekpijnen ! man man .. wat een mens hebben kan ! hahaha ... wemoeten lachen hé, 't kan toch alleen maar beteren ! (hoop ik)

Dikke zoentjes, Joke x

Link naar deze reactie
20/10/2008 @ 12:35
Anje

Hi,
na een overvol weekend eindelijk weer hier geraakt, oef.

Ja, ik ben dus woensdag naar een osteopaat geweest met Ralf omdat ik vermoedde (eigenlijk bijna zeker wist) dat hij het kidd-syndroom had. En ja hoor, mama's intuïtie klopte . Het was zelfs serieus, zijn 1ste nekwervel stond zowel gekanteld als gedraaid. Op volwassen leeftijd zou hij dus hoogstwaarschijnlijk scoliose gekregen hebben + zo goed als zeker enorm veel hoofdpijn. Die wervel is nu dus losgemaakt, en binnen enkele weken moet hij nog eens terug voor controle, maar waarschijnlijk zal hij dan zelfs niets meer moeten doen! Ik ben echt superblij dat ik geweest ben. Ik weet niet of het nu toeval is of niet, maar de laatste dagen slaapt hij veel sneller in dan vroeger (normaal is hij nog zeker 1u, soms zelfs 2 wakker). Kan natuurlijk ook gewoon aan de drukke tijden liggen, dat hij doodmoe is he. In elk geval, het kan nog maanden duren eer we echt weten wat het resultaat is. Maar hoogstwaarschijnlijk was dat dus de oorzaak van zijn gedragsproblemen, èn van zijn trage motoriek. Het is wel niet zeker dat daarmee alle problemen opgelost zijn he, want er is ook nog zoiets als aanleg en karakter en zo. We zien wel wat het wordt.

Weekend was razend druk, maar heb er dus echt van genoten. Zaterdagnamiddag moest ik werken, maar was met optredens en zo en echt gezellig. RAlf mocht ook meekomen voor een fotosessie (probeer later nog de link hier eens te zetten) en die vond het ook supertof. 's Avonds mochten we naar een etentje, en gisteren was er een jaarmis voor mijn grootouders met daarna gezellig etentje met de familie. De kindjes konden lekker binnen en buiten lopen, heel leuk restaurantje. En nu helaas weer maandag hihi.

En nu aftellen naar 7 november, dan gaan we op weekend met de motorclub. Maar het is wel een gezinsweekend, dus de kids gaan mee. In een ècht kasteel gaan logeren (is wel soort jeugdherberg hoor) en naar het schijnt is het een fantastische locatie.

Allé da's weeral een hele lap tekst, nu is 't aan jullie hoor!

Anje

Link naar deze reactie
23/10/2008 @ 15:02
Joke

Hallo'kes !

hier zijn we ook nog es si !
De kindjes eindelijk genezen (maar Emma klaagt nog van haar oortjes af en toe en slaapt ook superslecht de voorbije nachten !), de mama en papa alleen nog verkouden.
Hoewel de buik nog steeds niet tiptop is (heb al goei afgezien), kan nog geen eten horen noch zien !

Anje ! Eindelijk meer duidelijkheid dus !!! En nu maar hopen op een goeie aanpak en een (tamelijk) snel resultaat meid !
Een leuk weekendje gehad dus alleszins hé ! tof !
wij ook, lekker op babybezoek(maar opletten met de snotneuzen héhé) bij Jana ! smelt .. ongelooflijk weer amaaaaaai ! ikke traantjes hihi. (nog steeds zo emo, zullen die hormoontjes wel zijn zeker!?!)
En weer heel leuke vooruitzichten WAW een echt kasteel, der zullen hier serieus jaloers zijn !

Thomasje gisteren voor't eerst bij z'n nichtje Amelie fruitpapje geproefd en hij was er DOL op .. ga 't moeten leren hé binnenkort ! maar heb best moeite met afscheid nemen van de bv zo stilaan ..
krijgt nog alles hoor verder ...
heb vandaag nog es proberen kolven zo'n 70cc eruit gekregen, de papa mag vanavond es proberen als ik steppen ben !

dikke zoen, er is er eentje wakker!
Jok e x

Link naar deze reactie
27/10/2008 @ 16:03
Anje

Hoi
Joke, ik vond het om jullie nog eens allemaal terug te zien! Bedankt he. De kindjes vonden het ook leuk, al was Ralf een klein beetje ontgoocheld dat er alleen meisjesspeelgoed was.
En Elin wil ook nog een babietje

Ik dacht van gezellig een paar dagjes te kunnen genieten met de kindjes (vandaag en morgen thuis) maar had al een mail van mijn werk om de sfeer te verpesten. Eerst zeggen ze dat het gelijk is welke dagen ik neem, en nu is het blijkbaar niet goed dat ik 2 dagjes neem Ik heb toch ook recht op vakantie, en mijn kindjes ook?! En dan eindigen ze de mail nog zo met 'geniet er toch maar van'. Pfff, dan moeten ze geen zo'n mails sturen natuurlijk. Maar kom, ik doe mijn best om me daar morgen helemaal niets van aan te trekken, en woensdag zien we wel hoe de sfeer is als ik terug ben. Vanmorgen hebben we Ralf z'n kamer eens grondig gepoetst en wat gereorganiseerd, en hij is dolgelukkig. Morgen pakken we Elin's kamer dan aan (minder werk want ze heeft maar een klein kamertje). En 's namiddags wil ik iets gezelligs doen met hen, weet nog niet direct wat, maar dat zien we dan wel. Zo, nu aan het eten beginnen want moet straks met Ralf naar het voetbal.

Geniet van de vakantie!
Anje

Link naar deze reactie
29/10/2008 @ 08:38
Joke

Hi'kes!

Anje, idem dito ! super om jullie nog es terug te zien hoor !
Genoten van de dagjes samen met de kids ? Da's t belangrijkste meid !!!
Ge weet wat er u te doen staat hé hihi.
En de kamer van Elin ook helemaal tiptop ?! leuk zeg ! zullen de kids ook wel fijn vinden !
Kids wakker hier, tot vlug terug !!!

zoen Joke x

Link naar deze reactie
10/11/2008 @ 13:05
Joke

Hi,

NIEMAND MEER ??!! en zooo lang !?!?!
Qué passa meiden ?!?
snif !

Ikke veel oorpijn (oorontsteking) en sinusite momenteel en donderdag aan de slag (meteen een dag van 8-18u werken!) bah ... (zou normaal al terug moeten genezen zijn dan volgens de dok) Zit nu ook nog met diarree (door AB zeker ?) blèèh.

Met Thomasje gelukkig veel beter weer, eet weer goed groentjes en ondertussen ook fruitpap, flesje gaat tamelijk !
De nachten ook weer ietsje beter en doet weer namiddagdutjes !

dikke knufs,
Joke x

Link naar deze reactie
12/11/2008 @ 09:26
Anje

Hey Joke, eindelijk heb ik weer tijd om es langs te komen! 't Was supersuperdruk op mijn werk, heb heel wat overuurtjes geklopt de voorbije weken, en ja... dan plofte ik 's avonds lekker in de zetel en had de fut niet om nog eens de pc aan te zetten. En tijdens mijn werk had ik ook geen tijd. Gelukkig, alles was in aanloop van maandag, opening van een grote tentoonstelling met een modeshow, dus nu zou het moeten kalmer worden ... dat hoop ik toch!

Oepsie, en jij morgen terug aan de slag!? Zal wel pijn doen na al die tijd thuis. Hoe is het nu met je, al wat beter? In elk geval, veel succes he! Je zal het wel rap weer gewoon zijn.

Vorig weekend waren we met de motorclub weg naar Voeren. Mooi kasteel aan de buitenkant, maar van binnen wat primitief, jeugdherberg maar echt geen beetje luxe maar het was wel supertof hoor. Er was nog een (lesbisch) koppel met 2 kindjes van ongeveer dezelfde leeftijden, en ze waren dikke maatjes samen. En wij kwamen ook goed overeen met de mama's. Ralf snapte het wel niet zo goed, en vroeg eens aan hun zoontje waarom hij twee mama's had. Maar hij zei dat hij maar 1 mama had, en 1 moeke. Super toch! Ralf begreep er niets van, maar is gelukkig wel gestopt met vragen stellen. Maar ik ben wel blij dat hij eerst zo'n gezin leert kennen, voor hij allerlei vooroordelen van anderen voorgeschoteld krijgt.
Het weertje viel ook best mee, de zaterdag toch. De zondagmorgen hadden we eerst wat regen, maar uiteindelijk konden we toch nog een wandelingetje maken, en na het middageten was het al tijd om naar huis te gaan. Ik heb er echt deugd van gehad, zo eens helemaal weg van de stress op het werk. Helaas moest ik maandagnamiddag en -avond dan wel weer werken, maar ja...

Vandaag toch nog lekker thuis, mijn vrije dag is nu de woensdag. Leuk voor de kindjes, maar helaas wel wat minder tijd om thuis alles op orde te krijgen. Ach ja, 't zal altijd wel iets zijn zeker. Deze namiddag moet ik met Ralf naar de plastisch chirurg voor een groot litteken op zijn borst ik ben doodzenuwachtig. Ik hoop maar dat er nog een andere oplossing bestaat dan een operatie, maar ik vrees ervoor... ze zouden ons anders wel niet naar een chirurg sturen zeker. Nu, ik houd jullie op de hoogte.

Zo, nu vlug wat verderdoen, anders heeft mijn vrije dag niet veel zin

groetjes
Anje

[Laatst gewijzigd door Anje - 12/11/2008 @ 09:28] - Link naar deze reactie
13/11/2008 @ 10:09
Anje

Eventjes laten weten dat Ralf gelukkig niet onder het mes moet. Hij moet nu 6 maanden lang een speciale siliconenpleister dragen en dan zou het litteken weer "normaal" moeten zijn. Oef, ik weet niet wie het meest opgelucht is, Ralf zelf of wij...

Anje

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]