< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Moeilijk zwanger worden... » zwanger na ivf/icsi (zappy)

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Moeilijk zwanger worden...
zwanger na ivf/icsi (zappy)
25/10/2008 @ 12:09
joni

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hallo,

Even een update: Ben vanmorgen geweest voor bloedprik dag twaalf en morgen het resultaat. Maar het is negatief, ik heb getest en "noppes"!!!Tot maandag had ik er vertrouwen in maar dan ineens verdwenen alle symptomen, dus, tja: het kon niet blijven lukken van de eerste keer. Dat andere embryootje was toch niet goed genoeg oom in te vriezen, dus op naar een nieuwe poging dan maar weer!!!

Ik vond het deze keer een zeer eenzame poging,als je de eerste keren ivf doet, volgt iedereen je, je krijgt vragen, wensen enz....en iedereen leeft mee.Naarmate de pogingen talrijker worden, lijkt het of het een gewoonte aan het worden is en doen er weinigen nog moeite om even te polsen. Vond zelfs dat mijn man er precies niet echt mee bezig was , dus deze morgen voelde ik me "Remi"!!! Maar dat herkennen jullie wel zeker!

Moet maandag bellen voor een nieuwe startdatum als het morgen negatief is en dat is het, weet ik!!!!

Ben even zeer slechtgezind, zin om heel hard te brullen en te stampen terwijl ik echt wel weet dat ik mijn twee handen mag kussen voor dat ene wondertje dat hier nu naast mij ligt te slapen!!

kus, Nicole
Link naar deze reactie
25/10/2008 @ 20:31
Belle

Online Status Bekijk profiel
Nicole,

Het klinkt allicht als vijgen na Pasen, maar geloof het of niet, ik heb de afgelopen twee weken heel vaak aan jou gedacht. Het zat zelfs in mijn hoofd dat het vandaag "dag 12" was en was tegelijk nieuwsgierig en een beetje bang voor het resultaat toen ik zonet inlogde. Het spijt me nu dat ik dat niet eerder geuit heb, waardoor je je misschien wat minder "vergeten" zou voelen. Mea culpa.

Ik vind het heel erg voor jou (dat je verwacht) dat het resultaat negatief is. En dat je dan weer helemaal van vooraf aan zou moeten beginnen. Eigenlijk is het raar, nu ik er over nadenk, dat er bij elke poging precies minder wordt meegeleefd, precies meer gewenning optreedt. Want voor de wensmama zelf wordt het vaak zwaarder, zeker mentaal ook.
Ik ben er wel zeker van dat we hier allemaal achter jou staan, hoor! Alleen zullen we het volgende keer wat meer laten merken. Want gedachten en goede wensen die in je eigen kopke blijven zitten hebben niet echt de neiging om zich spontaan in het hoofd te nestelen van degene voor wie ze zijn bedoeld.

Sorry, en ik *blijf* duimen, echtentechtig!

Hug,

Belle

Link naar deze reactie
26/10/2008 @ 09:49
joni

zoals verwacht: negatief
Link naar deze reactie
27/10/2008 @ 09:34
Sandra

Ik had aan de juf wel degelijk gezegd dat Ina slaapwandelde.. en ook een flesje etherische olie meegegeven om op haar kussen te doen.
Maar blijkbaar had de juf een stoel voor de deur gezet, niet om de deur dicht te houden, maar als ze de deur opendeed, ging die stoel vallen, hoorde de juf het , en kon ze komen kijken. Eigenlijk nog niet zo een slecht idee
Maar ja, zoals Ina het uitlegde was het precies of haar deur werd gebarricadeerd.

Verder hebben die twee elkaar al goe gevonden. Ze maken al terug ruzie.

Arne had trouwens deze nacht een ENORME bloedneus. Zoveel bloed samen had in nog nooit gezien. Echt waar. Zijn bed, matras, kussens, knuffel, .. zijn handen, zijn gezicht, zijn haar.. alle, je kan het niet opnoemen of het zag BLOEDROOD. Amai, paniek bij hem en bij Alain.. niet te doen. Heb hem dan gewassen.. alles de wasmachine is.. en Arne is gelukkig terug in slaap gevallen. Maar .. goh, dat was een rare bedoening. Beide neusgaten spoten bloed. Heel raar..

Nicole.. ik heb echt ook wel aan jou gedacht hoor.. echt waar. Maar het is misschien wel zoals je zegt. Een cryopoging is zo moeilijk om volgen. Mensen weten niet waar je juist bezig bent.. waar je juist zit.. en ik beken een beetje schuld… het is inderdaad minder makkelijk om volgen. Ik was misschien ook beetje meer met mezelf en de kinderen bezig, en dan gaat een week vlug voorbij .. en natuurlijk ook de terugplaatsing en het wachten op de uitslag. Sorry, sorry.. maar dat doet natuurlijk nu niet veel meer uit.

Ik hoop echt dat je het een beetje een plaats kan geven.. en dat je het ons vergeeft.. nog eens sorry..

Groetjes
Sandra
Link naar deze reactie
27/10/2008 @ 13:12
sofie

Joni,
je weet dat ik me verbonden blijf voelen met jou.
De regelmatige sms'sjes die ik je stuurde kwamen tot stand omdat ik echt op dat moment aan je dacht, met je bezig was.
Ik begrijp je gevoel. Je bent momenteel de enige van 'ons' die bezig is met een poging. Dat op zich voelt al eenzaam aan.

Ik hoop dat je hoe dan ook het 'gedragen voelen' mag ervaren van ons allen, elk op zijn manier.

Knuffel
Sofie

Link naar deze reactie
28/10/2008 @ 11:25
joni

hallo,

Na het verwerken van de eerste emoties, heb ik mezelf terug wat bijeengeraapt en kan het terug allemaal een beetje in zijn perspectief zien!
Sofie, jouw berichtjes deden me echt! deugd, je voelt je wat minder eenzaam en elke positieve stimulans doet goed als je in een negatieve spiraal zit.Bedankt daarvoor.

Belle , ik weet ook dat je aan me gedacht hebt, je hebt het ook gestuurd.
De anderen, geen verwijt, ik ben zelf heel vaak met mijn gezin bezig en vergeet soms de wereld om me heen,de tijd gaat ook zo snel behalve voor diegene die een ivf poging doen

Mijn "alleen" voelen was niet tegen jullie, ik was en ben ontgoocheld in mijn eigen vriendenkring. Het weinig aantal mensen dat weet waar we mee bezig zijn, die zelf hun kinderwens spontaan in vervulling hebben zien gaan, daar heb ik deze keer niets van gehoord. Mijn beste vriendin weet zelfs nog niet dat het resultaat negatief is en misschien voel ik dat aan als een stil afkeuren van mijn wens. Sinds dat gesprek met de dokter de laatste keer ben ik extra gevoelig geworden aan wel of geen reacties, terwijl ik weet dat ik me daar eigenlijk niets van zou moeten aantrekken, maar toch, je eigen twijfels worden soms uitvergroot door anderen hun reacties.

Ik ben iemand die graag de waarheid hoort maar in dit geval kan ik het niet aan, ik zou willen horen:" ga door, het lukt wel, je bent juist bezig, je maakt de juiste keuze", ipv "tja, als jij dat een goede keuze vindt, dan doe moet jij het maar doen".
Ik denk dat ik nu vooral ook mijn moeder mis, die me duidelijk zou leiden, steunen en weten wat ik voel, hoe ik ben.
Ik weet trouwens niet wat zij hiervan zou vinden, ze zou het misschien in haar binnenste afkeuren....ik weet het niet....ze zou willen dat ik geen ontgoochelingen meer kende, we zouden uren praten, beredeneren enz...zoals je alleen met je "mama" kan!

Dus ik vind dat dit zo een beetje iets is, waar ik zelf moet uitkomen op het moment, mijn man steunt me maar ik heb zo het idee dat het voor hem geen "must" is en dat merk je in kleine dingen.
Zo komt het dan dat je om zes uur s'morgens in het Middelheim aankomt, de lichten van de wachtzaal aansteekt, de regen tegen de vensters ziet tikken en je jezelf afvraagt, zou ik nu niet keisnel omdraaien , Silke gaan aankleden, naar de kleuterschool brengen, mijn man en kind knuffelen en doorrijden naar mijn werk ipv hier te zitten "stressen" om op tijd op mijn werk te geraken!

Bon, ik heb gisteren gebeld en ondertussen puf ik terug, moet 24 november teruf op controle voor terug te beginnen spuiten. Poging nummer vijf, verstand op nul, labiel als de pest en twijfelachtig. Vraag me nu niet of mijn hart of mijn verstand erachter staan, ik weet het niet, ik doe het gewoon!

Ik heb me altijd laten wijsmaken dat je geen zware keuze's mag maken als je labiel bent, dus ik maak geen keuze van te stoppenlogisch hé!!!!

Silke is het op het moment an zee met haar nono en nona, surrogaat grootouders, die de rol goed overgenomen hebben. Ze amuseert zich goed, ze is in de ban van zandkastelen en ze te vernielen (zou ze iets van mij frustatie aanvoelen?)
Ze is juist genezen, had een zware bronchitis en keelontsteking, koorts 40,5, ze stond te bibberen op haar beentjes.Maar hoe snel kinderen een hoopje ellende kunnen zijn, zo snel genezen ze ook!

Sandra, dat moet schrikken zijn van die bloedneus, amaai! Een kindje dat ik ken had dat ook dikwijls en dat kwam omdat die geweldig in zijn neus peuterde en de adertjes gevoelig waren geworden. Geen commentaar hoor, Silke peutert ook, meer nog ,ze eet ze op! Genant, want ze zei tegen een vriendje:" dat moet van mijn mama, ze geeft me geen zakdoek!"

Belle, ik blijf toch aan jullie wondertje denken,ik ben echt blij voor jullie. Voel je dus niet ongemakkelijk om over je zwangerschap te praten, ik vind het niet erg, geniet ervan je hebt het verdiend!!!

Goed, ik verstuur dit nu al, want als ik dit epistel kwijtraak dan vloek ik weer en dat heb ik de afgelopen dagen al genoeg gedaan!!!
kus, Nicole
Link naar deze reactie
28/10/2008 @ 11:34
sofie

Nicole,

ik lees met aandacht je schrijven.
Ik begrijp je zo goed, als je schrijft dat er vooral weinig vrienden zijn die je nu nabij zouden moeten zijn. En plots blijven er dan weinig mensen over, waarvan je dacht dat ze dicht stonden.
Het raakt me, omdat ik in een van de vele pogingen om zwanger te geraken van Gust ook zo'n ervaring had. Ik rekende echt op die ene vriendin en die was er niet. Ze zei ook zelf dat ze er niet kon zijn, anderen slorpten haar teveel op. Ik kreeg toen echt een dreun en besefte meer dan ooit dat je er hoe dan ook alleen voor staat, voor heel dit proces van IVF, wachten, testen, maandstonden krijgen, vloeken, wenen,... Terzelfdertijd verdwijnen die gevoelens als sneeuw voor de zon als je plots positief test.

Ik geloof best dat je mama er nu nog is - op een andere manier. Ik vind het ook mooi dat je het gewoon kan zeggen dat je haar mist op zo'n momenten. Zij is misschien de drijfveer die je stuurt om het te blijven proberen - zodat je nadien niet het gevoel hebt dat je niet alles probeerde. Weet je voor jezelf hoever je erin wil gaan, of wil je nu gewoon de pogingen opgebruiken die je nog resten?

Tuur doet dat ook: neuspeuteren en opeten.
'Ik lust dat wel', zegt hij dan. En nochtans is het nu eens geen gekopieerd gedrag van mama of moeke

Zo zei hij zondag tegen een vriendin: "weet je... (met een heel serieus professors'gezicht): mijn mama en mijn moeke spelen."
AAAh, zei die vriendin, en wat spelen ze dan? (ik ondertussen met een kop als een tomaat! )
'Ze spelen van kabouter plop', zei Tuur.
(ik kon me zo voorstellen dat die vriendin zich al vanalles in het hoofd haalde en heb haar gelaten in haar wanen)
Grandiose fantasie heeft die!

Zelf ben ik geopereerd aan mijn navelbreuk. Waar ik in het begin, na de operatie (schijnbaar) geen last had, beginnen zich nu rare pijnfenomenen voor te doen. Ik hoop maar dat ik niet te overmoedig was en niet te snel weer ben beginnen heffen.

groetjes
Sofie

Link naar deze reactie
28/10/2008 @ 11:52
joni

Hallo,

Sofie, even samen on line zie ik. Een navelbreuk??? ik dacht dat dat alleen bij baby's voorkwam?

Ik hoop dat je snel beter bent, want een "mama" kan zich helaas geen ziek zijn permitteren en ook geen "niet heffen"!

Je vraagt me hoever ik wil gaan, ik zou zeggen, tot zover dat het lukt, voor mijn gevoel zelfs over de zes pogingen, ik woon in het huis van mijn ouders dat ik voor de helft heb geêrfd, dus dat stuk dat we daarmee hebben uitgespaard zou ik zeer zeker zonder verpinken in ivf pogingen willen steken. Weet alleen niet hoe mijn man daarover denkt, maar ergens vind ik dat mijn beslissing,we hebben veel verdiet gekend door dit overlijden, in de eerste plaats mijn zus en mijn verdiet en daardoor hebben we het financieel iets makkelijker. begrijp me niet verkeerd, ik ben absoluut niet rijk, maar de helft van een huis , blijft de helft van een huis!!!!!
één ding weet ik wel; mijn ouders zouden zeggen, laat geld geen obstakel zijn en in dat opzicht hebben ze daarvoor gezorgd, spijtig genoeg!!

Ik wil de eindigheid van de pogingen niet zien, dat benauwt me!!Ik wil me niet laten leiden door regeltjes van hogerhand!

Dus vandaag zeg ik, ik wil ver gaan, maar gisteren dacht ik, ik stop ermee!!!!

aaaiiiii,aaaaaiiiii, aaaaaii, ik ben zot!

Kus, Nicole
[Laatst gewijzigd door joni - 28/10/2008 @ 11:54] - Link naar deze reactie
28/10/2008 @ 13:12
Sandra

Joni.. ik heb je berichtje ook twee keer gelezen.. vond het echt heel mooi geschreven en het deed het haar op mijn armen omhoog komen.

Weet je.. op zulke momenten is het spijtig dat we allemaal zo ver van elkaar wonen. Komen schrijven op 9 maand doen we al maar sporadisch.. de ene week elke dag, de andere week bijna niet.
Heb je dan juist iemand nodig.. dan voel je je zeker helemaal alleen.

Ja, goede vriendinnen. Ik denk dat we er allemaal van kunnen meespreken. Diegenen die ze nog hebben mogen hun beide handjes kussen. Iedereen heeft wel vriendinnen... maar diegene die je goed begrijpen, met alles kunnen meespreken.. 's nachts voor je klaarstaan (heb ik ook nodig gehad) , die kan je op je één hand tellen.. of zelfs niet moeten tellen.

Ik beloof je dat ik je ga proberen opvolgen.. echt waar

En je mama.. ja, ik kan me het goed voorstellen. Hoewel ik nooit iets tegen ons ma erover gezegd heb, wist ze het wel. Ik dacht.. ik ze het niet, dan maakt ze zich geen zorgen.. maar onbewust deed ze het wel want ze wist het en we zeiden niets tegen elkaar.

Kwam er nog bij dat ons ma een zoontje doodgeboren heeft door een fout van een gyneacoloog.. dus tijdens de zwangerschap en de bevalling heeft ze doodsangsten uitgestaan. Niet voor Ina indertijd.. maar voor Arne.. omdat het ook een jongen was/is.

Bloedneus heeft Arne ondertussen niet meer gehad. Heb er wel twee kanjers van bloedklonters uit zijn neus gehaald gisteren.. amai, het verwonderde mij dat hij nog kon ademen.
Bloed hoef ik niet meer.. hij heeft genoeg bloed verloren op die ene avond.. amai.. je kan het je niet voorstellen.
Precies kledingstukken (en bedgerief) van een moordscene.. echt niet te doen.

Ga beginnen werken.. kwestie van der hier ook nog eens door te raken..

Groetjes

Sandra
Link naar deze reactie
30/10/2008 @ 20:08
sofie

yep Nicole,

nog maar eens samen online zie ik!

Mijn navelbreuk ziet er goed genezen uit; Vandaag bij de dokter geweest, plakkers en toestanden weg. Jaja, kan voorkomen, vooral bij ex-zwangeren, wanneer de buik te snel en te veel uitzet kan de navel het begeven. Gelukkig ben ik nu weer opgelapt (eerst spataders, nu dit) - enkel nog een borstlifting en ik ben compleet (grapje)

liefs
sofie

Link naar deze reactie
05/11/2008 @ 14:10
joni

Hallo,

Het is hier zo stil, geen nieuws is goed nieuws, hoop ik!!!

Belle, hoe verloopt de zwangerschap?
Inge, precies al een hele tijd niets meer van je gehoord?

Sofie, die borstlifting, vraag voor mij ook eens een offerte, twee voor de prijs van één, het is hier nodig!!!

Ondertussen gaat het leven hier gewoon door, ik puf, werk, ruim op en haat het vieze weer, ik zit precies al een hele week binnen. Silke begint zich wat te vervelen, we gaan vaak naar de quick om te spelen en gelukkig zitten daar altijd wel vriendjes van haar school.
Ik vraag me af wanneer die baas me daar gaat buitensmijten want ik gebruik het als binnenspeeltuin. Ik drink iets maar Silke lust niets dus het is zeer goedkoop.

Ik ga maar even wat voorbereiden voor school, krijg morgen inspectie en het moet in orde zijn!!!

kus, Nicole
Link naar deze reactie
05/11/2008 @ 21:29
Belle

Hoi allemaal!

Even snel, want ik ben ontzettend moe en verlang hevig naar mijn bed (eerste trimester-vermoeidheid begint zwaar de kop op te steken...)

Hier ben ik met nieuws; tijdens de herfstvakantie was het zo hektisch dat ik er niet toe kwam om hier te schrijven!

Vanochtend de eerste echo gehad. Alles prima in orde! De dokter zei dat "ik bleef verbazen" en ze zei al lachend: "We gaan eens kijken, stel je voor dat het er twee zijn, zo zou je ons blijven verrassen."

Maar het is er wel degelijk eentje, het hartje klopte duidelijk, je zag al zo wat de gebogen vorm en ook het dooierzakje was goed zichtbaar. De lengte was 1,3cm, al een "boontje" dus, wat perfect overeenkomt met 7w5d (precies wat ik dacht), waardoor de uitgerekende datum dus is bevestigd op 19 juni, mijn verjaardag, en het officiele begin van de 40-weken-zwangerschap op 12 september ll, mijn echtgenoot zijn verjaardag Ik had vooraf al aangekondigd dat ik dat zo mooi toeval vond, dat ik die data ging aanhouden, ook al zei de echo iets anders maar kijk, het kwam dus perfect overeen met wat ik dacht!

We kregen twee grotere fotootjes mee en een kleintje voor Jonathan (hij was erbij), die dat niet meer heeft willen lossen ook al snapte hij niet wat het was
Ik voel me goed, al ben ik al bijna twee kilogram bijgekomen, het is alsof mijn eten er al "uit voorzorg" blijft aanplakken en mijn lichaam nu al reserve opbouwt. Ook het hongergevoel neemt toe. Dus daarstraks is de knoop van de broek voor het eerst losgegaan...
Sinds afgelopen weekend voel ik me ook regelmatig licht misselijk, wat nieuw voor me is - daar ben ik de vorige beide keren van gespaard gebleven. En de paprika's die in de ijskast liggen... ik kom er niet toe om die in stukken te snijden en er een maaltijd van te bereiden wat de geur is zo enorm indringend en wee, beurgh... ook dat is nieuw.

Maar kom, alles is dus prima in orde, en nu we Bollleke 3 "gezien" hebben is het toch weer wat echter geworden. Voordien was het een roze streepke en een getal (hcg 142), nu is het een kindje-in-wording. En dat is behoorlijk fantastisch

Groetjes,

Belle

[Laatst gewijzigd door Belle - 05/11/2008 @ 21:30] - Link naar deze reactie
07/11/2008 @ 12:35
Sandra

Hoi..

Hier geen nieuws...ook geen goed nieuws. We hebben alweer een sterfgeval in de familie.Een mens vraagt zich af wanneer het nu eindelijk gaat stoppen. Ze hebben ons toch al genoeg gevonden de laatste tijd hoor.

Wat wel goed is..Ons ma heeft heel goed gereageerd op de chemobeurt. Wat wil zeggen dat drie van de vier tumor-uitzaaiingen weg zijn..het vierde is zo klein geworden dat het waarschijnlijk ook niet operatief gaan wegnemen. De operatie zou te zwaar zijn om zo iets klein weg te nemen.
Wat wil zeggen dat ze nu heel goed is.. en dat het verder wordt in de gaten gehouden. Hopen dat het zo blijft.

Tine ??? kom hier nog eens schrijven jong. Die buik van jou.. !!!

Belle..alle, dat begint goe..nu al twee kg Als ik denk aan mijn 30 kg erbij..pfff..krijg het nu al warm

Joni.. Wij doen dat ook soms.Naar de Mac Donalds om naar de speeltuin te gaan. Ik en Alain eten dat iets..en de kinderen lusten het niet.Enkel voor de speeltuin.

Hebben hier ook twee binnenspeeltuinen in de buurt. Daar gaan we toch alle twee weken eens een woensdagnamiddag naar toe. Arne is daar stapelzot van. En ik en ons ma doen ons goed aan het een of ander.
Hoewel..ik nu punten tel (Weight Watchers.. )

Ben eens benieuwd.Vandaag kwam de Sint op school. Maandagavond komt hij dan bij ons. Ik laat de Sint naar huis komen .. dan moet ik 's avonds niet beginnen met het wegsteken van het speelgoed.
En hun gezicht.. Alle,nu niet meer Ina..die weet het ondertussen.
Ben toch eens benieuwd voor Arne.

Groetjes

Sandra
Link naar deze reactie
13/11/2008 @ 14:45
Belle

Hoi allemaal!

Tja, intussen is het al 3kg...! Ben een beetje bang dat dit een zware zwangerschap gaat worden, letterlijk dan. Van Alexander 13kg erbij (en er ook weer allemaal af!), van Jonathan maar 10 erbij (en nog meer er af...!), maar nu? Enfin, ik kan maar hopen dat ik een jaar na datum weer mijn gewicht van voordien heb

Borsten ook al iets ronder, maar - eerlijk is eerlijk - voor een lifting komen ze ook wel in aanmerking! Is dus toch geen fabeltje dat ze door borstvoeding "leeggezogen" geraken Dus: Sofie en Nicole, ik schrijf me mee in! Misschien krijgen we wel groepskorting?

Volgende week bloed laten nemen voor eerste deel van de test op risico Down... En dan op 5/12 nekplooimeting... Als die tests goed zijn, dan doen we geen punctie. Zijn ze wel verontrustend, dan wel... Pfff. Dat vind ik zo'n moeilijke stap, hee...

En hoe is het ginder allemaal? Want het is hier inderdaad erg rustig, op ons forum Hopelijk wil dat zeggen dat alles gewoon fijn zijn gangetje gaat?

Sandra, da's wel leuk, dat jullie de Sint aan huis laten komen! Heb je daar goeie ervaringen mee?
Mijn man heeft Alexander beloofd dat we zaterdag naar de aankomst van Sinterklaas in Antwerpen gaan kijken... Ik hoop maar dat de kindjes er iets van zien, want er zal wel enorm veel volk op de been zijn! Op tv zie je het allicht veel beter, maar man heeft wel gelijk (denk ik) dat de "algemene sfeer van spanning en verwachting" dan wel weer beter voelbaar is in het echt. Ben eens benieuwd!
Wij gingen als kind altijd naar die grote Sinterklaasshows in het Sportpaleis, dat waren echt fantastische spektakels. Spijtig dat ze dat niet meer doen.

ALlez, ik ga snel nog even profiteren van het zonnetje om nog wat bloembollen in de grond te steken!

Groetjes,

Belle

Link naar deze reactie
13/11/2008 @ 17:23
Sandra

Ja, Belle.. das het "mindere" van zwanger zijn.. als ik denk aan mijn extra 30 kg van Arne.. pfff
Maar ja.. voor het goede doel é

Heel goede ervaringen met die Sint aan huis. We deden het al vanaf Ina heel klein was. Bij ons is het Sint Maarten.. dus op 10 november 's avonds komt de Sint. Op 11 november zijn ze dan thuis, zo kunnen ze de hele dag met hun speelgoed spelen.
Ook het feit dat de Sint aan huis komt is heel tof. Ze krijgen direct hun speelgoed.. (dan moeten wij 's nachts niet op om alles weg te steken ) , en ze zien daadwerkelijk de Sint en zijn Pieten die alles afgeven.
Ina weet het wel al.. maar toch.. het is voor haar ook plezant.

Die grote Sinterklaasshow is er nog wel hoor Belle. Nu met al de bekende Vlaamse kinderfiguren (Mega Mindy, Plop, Samson en Gert, K3.. en dan op het laatste de Sint )
Vorig jaar hadden we kaarten via Delhaize. Heel tof..

Joni .. hoe gaat het ermee ? Ben je nu al aan het puffen ?
Zou je nog terugplaatsing hebben voor Kerst ? Alle, ik bedoel eigenlijk nieuws dan.
Zou een enorm tof kerstgeschenk zijn. Bij Arne was het terugplaatsing op 7 december.. dus het goede nieuws was voor Kerst nog.
De eerste echo wel in Januari.. maar toch heel tof.
Ik duim alleszins mee.

Groetjes

Sandra
Link naar deze reactie
13/11/2008 @ 23:17
Inge3

Hoi,

Ik ben er nog, alles gaat hier zijn gewone gangetje.
Dus niet veel nieuws te vertellen. En weet dat ik geregeld jullie verhalen volg maar niet altijd de tijd heb om terug te schrijven.

Hier is ook Sint Maarten langsgeweest bij ons thuis, de tweeling die snapten het niet echt, Tibo daarentegen wel hoor.
Tibo had hem ook op school gezien op vrijdag, vrijdagnamiddag op de opvang en dan zaterdag bij ons thuis.
Zaterdag was het dan ook juist het verjaardagsfeest van Noah en Beau die 2 jaar zijn geworden. Opa en oma waren ook aanwezig.
Zelf heb ik niet van het feestje kunnen genieten, de buikgriep had me in zijn greep.
Ik was volledig uitgeteld, ik heb niet eens de taarten gezien toen lag ik al strike in de zetel.
Zelfs geen foto's met taart en kaarsjes en kroontjes. Misschien heeft opa er getrokken, wie weet ????? (moet ik eens vragen)

En inderdaad Sandra, de grote Sinterklaasshow bestaat nog steeds.
Wij zijn vorig jaar met onze Tibo gaan kijken en nu nog vraagt hij regelmatig naar de beelden die ik toen genomen heb, optredens van Piet Pieraat, Bumba, Plop, Samson en Gert, Jelle van Spring, Mega Mindy, K3, Sinterklaas en vele zwarte Pieten die liepen tussen het volk door de trappen op en af.
Het was best te moeite en bij het naar buiten gaan kreeg je een zak met snoepgoed en kleine verrassingkjes. Dit jaar zijn we niet van plan om te gaan.

Belle, wij duimen voor je mee en hopen ook voor een zorgeloze zwangerschap.

Nicole, voor jou hopelijk ook nog een zwangerschap dit jaar.

Slaapwel iedereen en tot later,
Inge.

Link naar deze reactie
16/11/2008 @ 18:54
Sandra

Als jullie iemand kennen.. of zelf interesse hebben.. wij verkopen onze fietskar..

das een aanhangwagentje voor achter de fiets (begrijp je een beetje ?)

zo een kar waar je een of twee kindjes kan inzetten.. volledig gesloten, met nog plaats voor boodschappen in te zetten.

hebben dat gekocht voor Arne, maar ik rij eigenlijk heel weinig met de fiets. Toch niet genoeg om het karretje altijd buiten te halen.
Plus, Arne zit nu al in het stoeletje achteraan.

Karretje is zo goed als niet gebruikt.. koste nieuw 175 euro..Zou er toch graag 100 euro van hebben.

als je interesse hebt.. of iemand kent.. je mag me altijd mailen..

Groetjes

Sandra
Link naar deze reactie
16/11/2008 @ 22:45
Joke

@Nicole/Joni:
Ik lees al even mee onder dit topic maar heb nog nooit gereageerd.
Ik ben zelf (nog) niet bezig ben met IVF (wel doorverwezen na zeven kuren clomid + pregnyl + progynova: zonder resultaat)...
Wou je gewoon even laten weten dat je berichtjes me raken en ik enorm hard mee leef met je. Ik herken je gevoel van "er alleen voor te staan", ook al heb ik vergeleken met jou geen recht van spreken...
Ik vind het enorm erg dat je een zoveelste negatief resultaat te verwerken hebt gekregen, ik besef maar al te goed hoe hard dat is. Weet dat ik enorme bewondering heb voor wat je doet. Je mag er zeker van zijn dat je het "goed" doet en dat je mama alleen maar achter je keuze zou staan.
Ik hoop zo hard dat je gauw goed nieuws te horen krijgt.
Ik brand in ieder geval een kaarsje...
Veel sterkte, lieve meid.

Link naar deze reactie
17/11/2008 @ 12:29
Sandra

Deze morgen telefoon van school.. Arne had stuipen gekregen.

Ons ma is er om gegaan.. Ben benieuwd naar de dokter straks.

Hij heeft wel een zware verkoudheid, maar geen koorts gehad dit weekend.
Misschien was het terug een aanval van kroep
Ben alleszins wel ongerust..

Tine.. hoe zit het met jou ?? Is al een tijdje geleden é.. Hoe gaat het met de grote zus ? Binnenkort drie..
Gaat ze al naar school ??

Joni.. als een datum gekregen ? Hoe gaat het op school ? Een beetje begrip van de collega's ??

Groetjes

Sandra
Link naar deze reactie
17/11/2008 @ 22:10
joni

Hallo,

Oei Sandra, dat is een vervelend telefoontje!!!Weet je al iets meer?

Silke ook net ziek geweest, een bronchitis en een keelontsteking met over de 40 graden koorts en daarna een oorontsteking als gevolg. De nachten konden weer tellen!

Ik ben volop aan het puffen, weeral het lange schema (zou het korte eigenlijk wel bestaan????)
Eerste controle op 26 november en dan spuiten, volgens mijn berekeningen dan ongeveer pickup rond de Sint-periode en uitslag rond kerst. Dus oftewel "goe gelukkig" met Nieuwjaar oftewel "goe zat"

Joke, leuk om dat berichtje van je te lezen, toch wel vreemd dat volslagen onbekenden je volgen en mee leven, je een hart onder de riem steken terwijl bekenden....tja.....het leven is soms raar!

Mijn beste vriendin is inmiddels op de hoogte en dat werd tijd, ik zou al bijna bevallen zijn moest het gelukt zijn
Ze had het druk gehad en ik heb er niet op gereageerd, dat doe ik wel eens op een ander moment, denkelijk een ongepast, wanneer het supergezellig is en ik het in "mijn botten" heb.
Dus je ziet, ik kan er nog steeds niet van over!

Wij gaan ook naar de Sinterklaasshow, Silke is er helemaal klaar voor; ze gaat de Sint zijn paard bijhouden, ze zal er op gaan zitten. Als ze Kwebbel ziet, gaat ze plakband op haar mond kleven, en ze gaat meedansen met Mega MindyHet zal wel "schoot zitten" en tutje zuigen zijn wanneer het zover is, want ze is niet bepaald een held op dat gebied!!!

Ik schrijf morgen verder want ik moet nog lessen maken en het is al laat!

kus, Nicole
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]