< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Moeilijk zwanger worden... » kijkoperatie

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
18/10/2008 @ 22:21
Jule

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hey

bar, proficiat met je dochtertje Lime, precies toch wel een vlotte bevalling geweest hé, als ik die zo lees lijkt het een beetje op die van mij, en hopelijk zal mijn tweede bevalling ook zulke droombevalling zijn, ondanks de pijn van de weeën uiteraard hé, allez toch tof dat alles natuurlijk is kunnen gebeuren, hoe was de bevalling van Blue eigenlijk, is die ook zo vlot verlopen?? Geniet nu maar even van de meiden in huis, hoe reageert Blue eigenlijk op de komst??

Link naar deze reactie
19/10/2008 @ 14:59
Barbara

Online Status Bekijk profiel
De bevalling/geboorte van Blue is even vlot verlopen, op 4 uurjtes was ze er, wel ingeleid, de pijnen/weeën waren wel heftiger, bij Lime kon is ze veel beter te baas.

Blue vind het tot hiertoe super, zo'n kleintje in huis te hebben, ze beseft nog niet echt wat het is denk ik, maar ze is er wel super lief voor en zelfs een beetje trots als we uit gaan....

Oei daar is de grote zus reeds, komt zeker door papa, die buiten het gras aan't maaien is

Nu had ik even de tijd om op m'n pc te zitten

Link naar deze reactie
20/10/2008 @ 08:55
Kathleen

Barbara,
Dikke Proficiat met je dochter Lime!!!!!!!!!!
De bevalling lijkt al bij al nog vlot te zijn verlopen. En de knip? Niet te veel last? En de vermoeidheid en de BV?
Doe da daar nog goed!

Hier zieke Tenzin. Allé, nu terug beter. Vrijdag koorts en ongemakkelijk. Dokter laten komen en start antibiotica (reeds meer dan een maand snotneus) Zaterdag ok maar gisteren gevallen. Hij was vergeten dat hij niet zonder steun kan blijven staan. Sinsdien kruipt hij niet meer. Hij kan alle bewegingen doen met zijn li arm. Hij gebruikt zijn linker arm om te spelen, zich op te trekken maar niet om te kruipen. Hij schuift terug op zijn poep. Dus deze avond terug naar de dokter.

Kathleen

Link naar deze reactie
20/10/2008 @ 12:47
Barbara

Ocharme het dutske, ja best zo snel mogelijk naar de arts dan maar.

De bv verloopt prima, gaat eingelijk beter dan de 1e x, ze was op dag 3 al opgang, had toen ook al goede stuwing, maar Lima zoog al van haar 1e minuut buiten de buik goed door, Blue moest iets langer 'zoeken' voor ze het zuigen onder de 'knie' had.
De knip duurde langer voor ie genezen was, heb er bij het verlaten vh zh nog antibiotica voor gekregen, was een beetje ontstoken... maar nu voelt het prima aan, alleen nog afwachten hoe het zal zijn als we betrekking hebben, m'n ventje verheugt zich al op die dag, voel ik aan , maar dat zie ik nog even ni zitten

Voor de rest doet onze kleinste meisje het prima, ik heb precies maar een 1/2 baby'tje meer in huis..

Link naar deze reactie
21/10/2008 @ 18:13
Daniëlle

Hoi meiden,

ach arme Tenzin. Hoe was het bij de dokter? Hier een zieke Gwen. Afgelopen zaterdagnacht was Tess ziek, veel gespuugd, vooral over ons heen...en vanmorgen was het de beurt aan Gwen. Ook spugen en weinig eten vandaag, alleen droge crackers en af en toe wat drinken.

Bar, fijn dat het zo goed gaat met kleine Lime! Wat een lief gezichtje heeft ze! Ben heel benieuwd hoe het zo gaat met 2 jonge kinderen. Volgens mij best druk, zeker omdat ze misschien niet hetzelfde slaapritme hebben.

x

Link naar deze reactie
22/10/2008 @ 16:02
Barbara

Hey Daan,
Het lukt hier wel... maar hetzelfde slaapritme hebben ze zeker en vast niet...

Blue gaat 3 dagen weg hoor, 2 dagen onthaalmoeder en een dagje naar m'n ouders, dit is telkens in't begin vd wk.
M'n ventje is zelfstandige maar neemt toch 10 dagen vrij, weliswaar gesplitst, de 1e 5 genomen tijdens m'n kraamperiode en de andere 5 neemt hij op do en vr, zo 3 weken na elkaar. Dus dat maakt dat ik de 2 kids de 1e maand niet te samen heb.
Al goed, want dan zou er geen eind voor mij aankomen.
Lime wordt maar 1x per nacht wakker, altijd rond 2u, maar ze is dan wel wakker voor 2u, maw tot 4 à 5u verschrikkelijk frustrerend dus, als Blue dan tss 7 - 8u wakker wordt, zou ik er gewoon niet uitgeraken.
Ze heeft nogal last van 'nacht'krampjes en/of boertjes die niet snel genoeg komen, de basics dus

Link naar deze reactie
28/10/2008 @ 13:30
Kathleen

Hallo allemaal,

En jule, dat buikje van jou, al hard gegroeid. De bloedingen gestopt?

Daan, schoentjes gevonden voor de meiden?

Barb, dat zal inderdaad wel druk zijn met zo 2 kleine patatjes. Goed dat je het voorlopig zo hebt kunnen regelen dat je aan wat rust komt.

Hier alles in orde. Tenzin is terug welgezind. Hij kruipt wel niet terug. Weigert nog steeds zijn arm te gebruiken om te kruipen. Gebruikt zijn arm om te spelen en niet meer om te kruipen. Raar, hé, dat hij nu terug op zijn poep schuift ipv te kruipen.
Ook nachten zijn terug beter.
Alleen mijn cyclus is nog erg onregelmatig met de BV. Vroeger was ik regelmatig maar nu snap ik er niets meer van.......;

Kathleen

Link naar deze reactie
28/10/2008 @ 13:35
Barbara

Stiltje voor de storm????

Kathleen, microben van jullie kleintje reeds weg?
Jule, bijna in de helft.... gaat toch best vooruit hé, nog ongemakken gehad.
Daan, stappen de meiden nog zo goed..., hier nog steeds eentje die 1 vinger wil vasthouden.

Zitten jullie neer?
M'n ventje (denk ik = vrij zeker van) zou niet neen zeggen, moest ik binnenkort zeggen, we beginnen aan nr. 3
Hij vliegt de benen onder zijn lijf vandaan om me bij te staan in het huishouden, visite, Blue EN Lime, en ga zo maar verder, ik moet alles maar 1x iets vragen en het is gedaan, dat heb ik een lange tijd nimmer meegemaakt ... maar natuurlijk .... het is nen man hé .... er zal wel iets achter schuilen .... m'n gedachte waren juist... vroeg ik al lachend zondagavond na de drukke bezoekdag van vrienden en familie.... "En een 3e schatje?" .... Weet je wat z'n antwoord was????
"Ja hoor, waarom niet, 2 is geen hé." Hoooohhhhh .....
Ik weet niet wat ik ervan moet denken, hoe ik me moet voelen, en ga zo maar door..... Ik heb het wel gehad denk ik dan zo, .... ik zou kunnen overgeven als ik m'n zwangerschapskledij zie hangen, inclusief m'n buik .
We holen nu al van hier naar daar, zitten geen seconde stil, zijn altijd bezig met alles rond te krijgen, eten geven, badje geven, schoonmaken tegen 100 p/u, enzovoortenzoverder, dan zwijg ik nog over de financiele kant, ik moet hier direct een nieuw financieel plan opstellen of onze spaarcenten zijn binnen een jaartje er allemaal vandoor.....

Link naar deze reactie
28/10/2008 @ 19:13
Daniëlle

Nou Bar,

hier duurt de maand ook altijd een week te lang qua geld. Man man man, het vliegt mijn portemonnee uit, hoewel we de laatste tijd echt wel zuinig aan doen. Om chagrijnig van te worden!
Jeetje.....haha die man van jou, ben benieuwd of hij het blijft zeggen, over een 3de!

Hier is mijn vriend het erover uit. Het blijven er 2. Voor mezelf had ik graag nog een keer zwanger willen zijn, alles weer willen beleven. Maar ik heb er ook zeker vrede mee dat we het bij onze 2 meiden houden.

Kathleen, hier kropen en kruipen de kindjes ook op hun billen, een beetje met 1 been half er onderuit. Geen gezicht! Echt goed kruipen hebben ze nooit gedaan. Het grappige is dat de kinderarts mij vroeg of ik een gladde vloer had. Ja, ik heb ene houten vloer. Dan schijnt het vaak voor te komen, op deze manier kruipen, anders glijden ze weg. Misschien ook een verklaring voor Tenzin?
Ik ben inderdaad geslaagd voor schoentjes, een soort laarsjes. Ze staan schattig, maar ze moeten er wel aan wennen!
Vervelend, die onregelmatige cyclus.

Jule, hoe is het met de kwaaltjes?

xxx

Link naar deze reactie
28/10/2008 @ 19:48
Jule

hey

bar, een derde!!! mijn ventje is sinds vrijdag vastberaden dat het maar zeker bij twee blijft, heb vrijdag een demonstratie gedaan, dus ja je nodigt een aantal vrouwen uit om eens een gezellig rustig avond samen te zijn, maar je verwacht uiteraard niet dat die hun ganse kroost meebrengen incluis man, jezus ik wist niet meer waar mijn hoofd stond, 8!!! kinderen in huis, zeven vrouwen en drie mannen, men huis zat stampesvol, maar zou jij dat zien zitten drie kinderen?? ik eerlijk gezegd niet, zwangerschappen met hopen hé, maar hetgeen er dan nadien uitkomt is na twee toch wel genoeg, allez is mijn mening hé, misschien spreek ik binnen 5 maand weer anders, en de drang naar zwanger zijn en bevallen zal er wel altijd zijn denk ik, maar ja zoals je zegt, financieel ist wel een zware dobber, ik merk dat zelfs al bij eentje, we waren er terug zo goed als bovenop na de bouw van ons huis, allez bedoel we hadden eindelijk onze draai gevonden en hadden terug wat ademruimte qua financiën, en toen kayley er pas was ging het ook nog redelijk vlot, maar nu merk ik toch ook van oei we moeten weeral dingen laten, denk dat vooral het geld dat naar opvang gaat de doorslag geeft, bij ons gemiddeld 200 euro per maand, volgend jaar zo nog eentje bij, eigenlijk ben ik een beetje bang hoe ik dat dan allemaal zal betalen, we komen nu maar net toe, en ja van de weinige spaarcenten dat we nog hebben zou ik het liefst toch ook willen afblijven, je weet nooit wat er onverwachts kan gebeuren

en voor de rest alles zen gangetje hier hé, buikje begint te groeien, bloedverlies is gestopt, eindelijk, maar toch denk ik elke dag weer een veeg te ontdekken, omdat ik soms echt vreselijke ongikrampen heb, maar dan twee minuten erachter voel ik een stampje, en dan zijn we weer gerust hé, vrijdag naar de gyn, kan ik hem eens vragen wat die krampen zouden kunnen zijn, tis te vergelijken met weeënpijn, maar uiteraard niet zo erg natuurlijk, maar ben soms toch wel beetje bang, en heb deze keer ook veel last van hoofdpijn, allemaal dingen om vrijdag te melden hé

tot de volgende

groetjes

Link naar deze reactie
29/10/2008 @ 12:40
Barbara

Jule, laat vrijdag snel iets weten hé, het zal wel goed lopen nu.

Daan, ik kan er best inkomen, jij hebt het allemaal in 1x moeten ervaren hé, dan denk ik dat de drang nog groter is om terug zwnager te zijn tegenover je het in 2x 'moet' doen. Maar dan weer het drukke vd 2-ling, daar heb ik toch altijd bewondering voor hoor.

Kathleen, goed dat de microben wegzijn, wij hadden elkaar net gekruisd zag ik. Hier ook zo'n kruiptertje hoor. En ja Daan wie weet heeft de vloer er wel iets mee te maken, want hier is hij ook spekglad.

Ja we zien wel wat de toekomst brengt. Wie weet slaan wen og wel om, m'n ventje 2 en ikke hopende op een 3e....
Maar verloopig is het ruim omgekeerd

Link naar deze reactie
31/10/2008 @ 21:37
Jule

heyhey

zo we zijn naar gyn geweest en we zijn weeral wat geruster hé, behalve dat in mijn navelstreng maar twee bloedbanen zijn ipv drie, maar kmoest er niet van wakker liggen, na de geboorte moet de baby enkel gecontroleerd worden op de werking van de nieren omdat de kans bestaat dat er zich een hoefijzernier ontwikkeld, zo geraakt de urine niet volledig naar buiten en vloeit er een deel terug naar de nieren, maar hij zei dat die kans heel klein is, en als het zo moest zijn dat je daar en perfect gezond leven mee kunt leiden en ook gewoon oud worden, dus ja, het zal toch weer iets zijn dat een paar dagen in men hoofd zal rondspoken
voor de rest was alles in orde, gewicht ok, bloeddruk ok, urine ok, den baby zelf ok, alle organen waren aanwezig en er waren nergens afwijkingen te zien, twee armen, twee benen, aan beide vijf vingers en vijf tenen, en hij weegt al ongeveer 330 gram, de lengte ben ik vergeten te vragen, maar ik schat zoiets van een 25 cm ongeveer??
dus we kunnen er weer tegen, volgende echo is op 12 december

groetjes

Link naar deze reactie
01/11/2008 @ 11:55
Daniëlle

Goed nieuws Jule!!

x

Link naar deze reactie
08/11/2008 @ 09:55
Daniëlle

Hallo allemaal,

zo, lekker weekend. Afgelopen week was het hier weer een ziekenboeg, eerst was Gwen ziek, daarna Tess. Ze heeft antibiotica gekregen, had het erg benauwd, koorts. Ze zijn nu alleen nog snipverkouden, grote snottebellen en erg schor. Het ergste hebben we even gehad. Op naar het volgende virus!

Hoe is het met jullie allemaal???

Fijn weekend,

xxx

Link naar deze reactie
12/11/2008 @ 16:29
Barbara

Daan hier ook hele familie met snotte bellen.

Blue stapt alleen, EINDELIJK, sinds vrijdag zette ze haar 1e meerdere stapjes alleen, EN ze doet het nog steeds.
Voor de rest alles bonne hier.
Lime slaapt s'nachts al zo'n 4.5 à 6 uur door, dus dat begint beter te gaan.
Het is zulke brave baby, ze slaapt van de 1ne pap naar de andere, ik merk nog niet dat ik een 2e baby'tje in huis heb.

Link naar deze reactie
17/11/2008 @ 19:43
Daniëlle

Hoi allemaal,

hoe is het met iedereen???

Vandaag ben ik een jaartje ouder geworden, 36 jaar.......op naar de 40!Gisteren gezellig met familie gevierd, vandaag rustig met z'n viertjes.

De meiden zijn gelukkig weer helemaal opgeknapt, weer helemaal happy in hun velletje.

xxx

Link naar deze reactie
18/11/2008 @ 15:29
Barbara

Proficiat Daan...
En wat heb je zoal cadeau gekregen???

Link naar deze reactie
Gisteren @ 07:39
Daniëlle

Ha Bar,

bedankt voor je felicitaties! Ik heb een nieuwe jas gekregen en zo'n bandje met een lichtje en een hesje met reflecterende strepen. Ben namelijk weer fanatiek begonnen met hardlopen, 2x in de week. 1x met een vriendin en 1x alleen. Heerlijk vind ik het weer, we gaan voor een 10-kilometerloop hier in de wijk, die is in Februari.

Hoe is het met het stappen van Blue?? Gwen heeft het ook eindelijk door, hoewel nog wat voorzichtig.

Het snottebellengehalte is hier wat afgenomen. Ze kids zitten nu wel erg in een hang-fase, ik kan ze bijna aan me vastbinden, want ze willen alleen maar bij mij zijn! Ik heb hier zo'n boek: Oei ik groei. En daar staan erg herkenbare dingen in, gelukkig! Ik kan niet wachten tot deze fase voorbij is.......haha.

xxx

Link naar deze reactie
Gisteren @ 07:41
Daniëlle

Ik keek even naar mijn banner, maar eigenlijk hoeft dat niet, want ik voel het al. Mensen, wat voelt die eisprong toch als een zeurende pijn, elke maand voel ik het, een dag buikpijn. En als hij over rechts gaat (foute eileider) doet het echt pijn......herkenbaar voor iemand???

x

Link naar deze reactie
Gisteren @ 11:26
Kathleen

Hallo Meiden,

het is weer even geleden.
Het was serieus druk de voorbije periode. Tenzin had in het begin van de maand een serieuze verkoudheid. Nu vorige week de 3 dagen koorts. Hij was er echt ellendig van, tot wel 40.1 graden. En na de koorts nu de uitslag. Het zijn weer geweldige nachten geweest. Nu moet hij weer wat afkicken van al die aandacht. Tenzin zit ook in sprongetjes tijd en is ook hangerig. Kan soms wel eens lastig zijn. Voelt zich alleen goed in mamas armen maar ja, dat is nogal moeilijk, hé. Ik was in het begin van de maand naar kind en gezin geweest en hij weegt nu 9890 g en meet 77.5 cm. Zijn spuitjes van een jaar heb ik uitgesteld daar hij toen verkouden was.

Met mij alles goed. Nu begin ik stilaan ook wel naar een tweede kindje te hunkeren (hoewel na al die slapeloze nachten). Ik heb er eens met mijn man over gepraat. We gaan denk ik voordat we naar australië gaan de cryo's terugplaatsen (we hebben er nog 2) en dan na australië zien we wel. Mijn man wil geen IVF meer...

daan, nog nen late proficiat met je verjaardag.
Ivm die eisprong. De enen maand voel ik hem de andere niet. Mijn cyclus is nog helemaal ontregeld. 7 weken heeft mijn vorige cyclus geduurd.

Bar, zo te lezen doet Lime dat goed en zo slapen.

Jule, hoe gaat het met jullie?

Kathleen

[Laatst gewijzigd door Kathleen - Gisteren @ 11:29] - Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]