< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's voeding » Borstvoedingsmama's...

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's voeding
Borstvoedingsmama's...
Gisteren @ 11:03
Nuria

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
ja, ik denk dat het eerder de combinatie is van zweten in die kousenbroek en de reeds aanwezige eczeem. Ze draagt namelijk wel vaker die kousenbroeken zonder dat er problemen mee zijn, terwijl ze op dat moment dan weer wel uitslag in haar gezicht heeft bijvoorbeeld.

Link naar deze reactie
Gisteren @ 11:23
MamaN

Kom ff melden dat ik ongesteld ben geworden en erg zwaar zelfs;
op naar de volgende ronde!

Ga nu winkelen en wandelen om gedachten te verzetten ,tot vanavond!

Link naar deze reactie
Gisteren @ 11:24
Sabinatje

Hoi hoi,

Virgenie, gewoon doen waar jij je goed bij voelt!

Onela, wow supernacht ik duim voor meer zo'n nachten. En wel goed dat de sfeer nu beter is daar bij je schoonouders!

Nuria, van eczeem weet ik echt niets af dus ik kan je niet helpen met oorzaken zoeken. Ohja over dat inenten, mijn huisarts zei me dat je best je kindje alle inentingen kunt geven die er zijn. Zo heb je later echt minder miserie, want als ze die ziekte krijgen op oudere leeftijd is het veeeeel erger dan jonge leeftijd. Hou ouder ze worden hoe erger de ziekte.

Bianca, ooh leuk dat M. de tweetaligheid begint te snappen! Wat moet je fier zijn op hem.

Fatos, ik vind het ook erg knap wat je voor je nichtje doet. En dan zelf nog eens 2 kinderen en een huishouden, echt top!

Amerasu, als het doorzet, toi toi toi!!!

MamaN, dikke dikke en doe dat maar goed tijdens de volgende ronde

Grtz

[Laatst gewijzigd door Sabinatje - Gisteren @ 11:25] - Link naar deze reactie
Gisteren @ 19:00
Daphne

amai zo rustig hier is ook niet van de gewoonte

Link naar deze reactie
Gisteren @ 19:54
sass1e

Inderdaad rustig daphne!

Virginie, ik sluit me helemaal aan bij wat al gezegd is! gewoon doen waar jij en Sem je goed bij voelen. Jullie zijn ook de enige belanghebbenden en dus de enige met de 'lusten en de lasten'.
Zucht, laat de andere mensen lekker kletsen. En als ze erover zeuren, dan vraag je maar heel vriendelijk of ZIJ er een probleem mee hebben als jij dat doet, en als dat zo is, dat dat heel vervelend is, maar dat het misschien nog vervelender is voor Sem dat hij even slecht slaapt, maaaar dat je hun bedankt voor het meedenken, maar dat je het volledig onder controle hebt.... Kill it with kindness... werkt vaak uitstekend, echt!! Mensen gaan dan aan zichzelf twijfelen van, 'begrijpt ze dan niet dat ik het niet aardig/leuk/vriendelijk bedoelde', en als ze alleen bemoeierig zijn, is de vriendlijkheid vaak voldoende om ze te doen beseffen dat het misschien niet zo leuk is om zo je mening op te dringen!

Haha, ik heb eens bij een bijzonder onaardige collega deze tactiek toegepast. Op een gegeven moment zei hij zelfs: ' Ik bedoel het echt niet aardig hoor...', toen zei ik met een glimlach 'Dat weet ik hoor, maar het maakt MIJ niet zoveel uit wat je zegt...' Nou, eigenlijk bemeoide hij zich sindsdien met zijn eigen zaken.

Zo, hier nog steeds heeel erg druk.
Morgen moet Moontje voor de APK. ik ben eigenlijk voornamelijk benieuwd naar de lengte, ze is denk ik ongeveer 95 cm van qua lengte moet ze al 98 van shirtjes aan.

MamaN, toch ongesteld. Nou, dan heb je even zekerheid waar je nu staat met je cyclus. Maar ik kan me voorstellen dat het toch even een teleurstelling was. Op naar de volgende ronde!

xxx

Link naar deze reactie
Gisteren @ 19:57
sass1e

Een kousenbroek, is dat een maillot? Sokken die je als broek aantrekt?

Weer een woord dat in vlaanderen gewoon 'nederlands' is en in Nederland frans! wat een rare taal hebben we toch!

Onela, ik heb ook een taaltic. Waarschijnlijk door mijn opleiding ook.

Bianca, een vriendin van mij voedt haar kind ook tweetalig op. Het is altijd een spannend moment he, als ze een taal gaan kiezen. Hij is nu 2,5 en heeft nog niet gekozen! Tot zijn 2e jaar zei hij geen woord, en nu een half jaar lang kletst hij twee talen door elkaar. echt leuk...

Link naar deze reactie
Gisteren @ 20:00
sass1e

Oh ja, en Amerasu en Simba, jullie meldingsplicht gaat in!!

Haha, en net zo doen als Lucia, die dus serieus kwam melden dat het begonnen was!

LUCIA... hoe is het trouwens??

Oh ja, ik ga trouwens stoppen met Hyves. Hier thuis kan ik er bijna niet opkomen door een rare bug, en ik heb echt geen tijd om ook nog eens met allemaal oude klasgenoten en buurmeisjes contacten te gaan onderhouden... ik krijg daar gewoon stress van. ik heb al amper de tijd om vriendinnen te bellen.

x

Link naar deze reactie
Gisteren @ 20:08

hoihoi,

gelukkig zijn er hier mensen die er hetzelfde over denken.
Ik voelde me een beetje slecht doordat ik had besloten nog maar 1x per dag te voeden, het ontbijt. Het feit dat ik dat weer snachts moest voeden omdat ik hem niet getroost kreeg, stelde ik mezelf mee teleur. vraag me niet waarom.
Vannacht heb ik elk uur gezien maar niet telkens op de klok gekeken en voila: ik ben fitter dan de afgelopen dagen....
Momenteel ligt hij in bed en jammert een beetje... afwachten wat het gaat doen zo.
Had vandaag bij de opvang 2 flinke poep/diarree luiers en zijn billtjes zijn echt vuurrood, heb ze flink ingecremed met sudocreme. Hoop dat die tandjes er gauw zijn...
Ik vind hem ook anders vandaag: wijzer, ouder, weet niet hoe ik het moet zeggen... gewoon anders. Jullie herkennen het wel denk ik....

We hebben vandaag ook een nieuwe bank besteld, de oude is kapot.
Een 2 en 3 zit van grotendeels echt leer. Ben eens benieuwd hoe het gaat met onze hond, een labrador die zo verwend is dat hij altijd op de bank slaapt.... Hihi.

Sass, hoe zit dat met dat taal kiezen??? Is dat alleen als de ouders 1 persoon-1taal toepassen of ook gemengd. Wij praten hoofdzakelijk nederlands, maar michael toch ook vrij veel duits. Ik merk daar nog niets van terug op een enkel woordje na: oben, tür....

Simba, Amerasu: laatste loodjes he. Knuffel

Zo de officiele drukte op het werk is begonnen.
Week van 24 nov werk ik 35 uur en de week erna zelfs 39 uur doordat ik koopzondag draai.
Mijn dagen dat ik kan, en gelukkig met 2 vaste vrije dagen maar ik wil niet elke week de zaterdag en zondag werken, even in de groep gooien morgen. Vooralsnog geen probleem ermee...

Dikke knuffel Virgenie

Link naar deze reactie
Gisteren @ 20:29
fatos

Online Status Stuur bericht
Luckey, wat ook goed werkt tegen rode billetjes is lanoline.

Saskia, ik kom ook heel weinig op hyves. Gewoon geen tijd. Ach, het duurt gewoon lang voordat ik iemand antwoord.
Jij vroeg laatst ook nog over sporten. Als je geen tijd hebt om naar de sportschool te gaan (zoals ik) : WI FIT!! Leuk, snel tussendoor te doen en je hoeft de deur niet uit.

Sera praat nu soms 2 talen door elkaar. Bijvoorbeeld: "We gaan (Turks) slapen (nederlands)". "mama is aan het (turks) plassen (nederlands)".
Eigenlijk kent ze toch wel heel wat Nederlandse woordjes hoor. Alleen praat ze nu echt vloeiend turks, dus dan heb ik het gevoel dat ze geen nederlands spreekt. Ze maakt geen zinnen in het NL. Het zijn woorden.

Ik ga tv kijken.

Link naar deze reactie
Gisteren @ 20:50
Nuria

Weten jullie wat mijn vader net zei? Hij vertelde hoe het vroeger traditioneel gewoon was om tot 2j bv te geven. dat men geloofde dat die tijd nodig was om de wijsheid door te geven. Hij verduidelijkte zichzelf nog even, door te zeggen dat hij niet zozeer mijn wijsheid bedoelde (de dingen die ik zelf allemaal weet) maar wel een soort van genetische kennis, die samen met de melk naar het kind vloeit. Is dit nu een beetje zweverig, of vinden we 't toch wel een mooi idee, dat we onze wijsheid van generaties doorgeven via de borst? Ik vind het wel iets hebben...

Link naar deze reactie
Gisteren @ 22:04
Sabinatje

Hoi hoi,

Sas & Fatos, mijn oma spreekt frans tegen B., ik vind dat toch een belangrijke taal (hier in BE toch). Engels leren ze toch van tv en ik zal ook wel frans spreken met B.

Sas, spijtig genoeg werkt dat 'vriendelijk afwijzen' niet bij men schoonmoeder

Nuria, dat is wel een mooie gedachte en ik denk dat er langs 1 kant toch wel wat waarheid inzit hoor.

Morgen weer een dagje school, bah , maarja nog een paar maanden en dan ben ik afgestudeerd...

Grtz

Link naar deze reactie
Gisteren @ 22:10
evi

hey,

Namen jullie de minipil onmiddelijk. ik ben nu naar de gyn geweest voor 6w controle en die zegt mij dat ik volledig veilig ben zolang ik bv geeft, dat ik alleen een minipil moet nemen als ik begin te verminderen met bv. kweet geen raad, kheb de minipil gekregen op voorschrift maar stel dat ik dan al binnen paar maanden terug moet om een nieuw voorschrift van de minipil en dan die dan zegt, ja maar u hebt niet naar mij geluisterd ofzo. sh*t kom hier zot hé.

HEEEEEEEEEEEEELLLLLLLLLLLLLLP

Link naar deze reactie
Gisteren @ 22:48
Nuria

Evi, dat vind ik toch een risicovol advies van je gyne. Natuurlijk heb je grote kans dat je vruchtbaarheid nog een tijdje weg blijft, en dat je pas binnen enkele maanden (bij mij pas na 1j) terug ongesteld gaat worden. Maar er zijn ook vrouwen die sneller weer terug een cyclus hebben, en dat kan je nooit op voorhand weten! Als je totaal geen anticonceptie gebruikt, dan bestaat er een reëele kans dat je terug zwanger wordt.

Oh ja, ik heb tot nu alleen maar condooms gebruikt... ben eigenlijk pilmoe, en wil liever een andere oplossing, maar ben er nog niet uit wat dat gaat worden.

[Laatst gewijzigd door Nuria - Gisteren @ 22:49] - Link naar deze reactie
Gisteren @ 22:59
Daphne

hier ook geen pil meer en noodgedwongen aan de condooms want er is geen enkele andere anticonceptie die mij aanspreekt niet dat ik die rubber zo fijn vind maar ja een elftal starten zie ik ook niet zitten.

ivm met vruchtbaarheid is het zeker een groot risico ik heb 4 weken gebloed na de bevalling 1 week niet dan 1 week wel en dan 7 weken niet maar sindsdien netjes elke 35 dagen ongeveer is enkele dagen langer dan vroeger mijn cyclus.

had dus gerust al kunnen zwanger geraken als je nog geen 2de wilt zou ik zeker je voorzorgen nemen.

Link naar deze reactie
Vandaag @ 09:20
amerasu

hey, mijn meldingsplicht daar zal ik me maar aan houden

loop nog rond en het ziet er niet echt naar uit dat het vandaag zal zijn, heb niks van kwaaltjes.
had gisteren weer een slechte dag, voelde me zo verdrietig om niks... het werd me allemaal een beetje te veel.
had er zoveel hoop op gezet om deze keer niet over tijd te gaan, ook omdat ik al opening heb en bij alany was dit niet...en dan zitten we hier vandaag op de uitgerekende datum...

ach het kan nog altijd het is lang dag...zal zeker iets laten weten moest het toch nog in gang schieten...

liefs de overtijd mama

Link naar deze reactie
Vandaag @ 09:34
amerasu

nog een "leuk" detail, heb vannacht heel de nacht wakker gelegen met het liedje van bumba in mijn hoofd... werd er zot van.
was echt opgelucht toen dat alany wakker werd om half twee.
rare mama moet ze gedacht hebben.

allez ik ga wat spelen met ons klein meisje dat de tijd wat vooruit gaat.en dat ze lekker moe wordt voor haar slaapje straks;

liefs

Link naar deze reactie
Vandaag @ 12:47
MamaN

Hoi ,

Saskia ,thx ,ben jij nog aan't nabloeden of nog last van iets?
Ben jij onderhand klaar met je verfwerken en verbouwingen?
Succes met A.op het bureau!

Evi ,wel een rare gyne ,die van mij opteerde ook voor niets hormonaal maar dan geef je wel de opties van condoom ed om je verder te helpen.
Misschien andere gyne gaan zoeken??
Ik heb na Nina haar geboorte geen pil gslikt en met condooms hebben we ons verder geholpen tem augustus.Ik had wel geen eisprong tot net die maand ervoor (zag je op de echo),maar daarm is dat niet ibj iedereen zo hoor.

Nuria ,ik vond het wel erg koddig je verhaal van Sem en zijn neef.
Hoe is het nu nog met u ,uw man en Sem na de begrafenis?
Vraagd Sem daar nog achter enz?
Hoe is het nu bij u op't werk ,ook druk?
Heeft Keiko nog stapjes gezet??

Luckey ,*smeert Virgenies beentjes in*voor de inkopenstart van de klanten.

Daphne ,haha elftal ,nu als het aan mijn man lag en een grotere woonst

Fatos ,ola de Wii-fit denk dat bij zoiets enkel mijn vingers en handen fit zouden worden haha.
Hoe is het nu nog met je bekken?

Onela ,hoe is het nog met jullie huisje ,A.terug de oude kwa borstdrinken?

Amaresu ,bumbabeloooooooe bumbabeliiiiiiiieeee
Daar kijkt Nina ook graag naar en Teletubbies (als de kindjes opkomen)
moest het doorzetten

Greebo ,Yvette ,hoe is het met de meiden??

Het gaat hier wel met me ,bloed wel hevig vandaag
(gisteren bijna niets),we zien wel wat het geeft.
Moest de bv.nu direct stoppen zou ik gerust terug aan de pil willen gaan de eerstkomende cyclussen en dan kunnen we ongestoord en veilig knuffelen zonder dat ik telkens ga flippen eens de nod aankomt van het welles/nietes zwanger zijn.
3/12 naar de endocrienoloog voor jaarlijkse goedkeurig en navragen hoe het zit met genezingsverklaring voor onze lening en 7/01 naar de gyne voor jaarlijkse controle.

M.slaapt weer zo woelig ,hij kan tem 10 de cijfers schrijven sinds gisteren!
N.is een klein aapje geworden ,overal opklimmen ,praten als een papegaai en op alles :"Wat is dat?"
De bv.is 1x s'morgens maar vandaag slechts 1 minuutje ofzo gedronken en ik ga denkelijk het zo laten ,het van zijn eigen laten uitblazen door haar (niet meer met de pomp aanzitten).

Groetjes!

[Laatst gewijzigd door MamaN - Vandaag @ 12:49] - Link naar deze reactie
Vandaag @ 14:09
Jitske

Online Status Stuur bericht
Hoi!

Amerasu, stom he die liedjes... zo had ik steeds het liedje Rosanne van Nick en Simon inmijn hoofd.... werd er gek van! Ben niet eens fan van ze!!

Verder aslles oke hier. Jurjen is alleen nog vol in zijn neusje en heeft daardoor wat moeite met drinken. Hij komt dan ook ok de 2 a 2 1/2 uur. Ook 's nachts helaas.... Maar ja... Hopelijk gaat dat snel wat beter. Anders hebben we gewoon pech en ligt Jitske fijn elke avond om 9 uur op d'r bedje om zo aan het juiste aantal uren slaap te komen....

Groetjes!!

Link naar deze reactie
Vandaag @ 15:24
Simba

huh heb ik nu al meldingsplicht??? nou bij deze dan. Maar laten we hopen dat deze echt nog een maand blift zitten zeg. Ik moet er niet aan denken dat het nu al gaat gebeuren. Zou het liefst nog even in het nieuwe huisje willen wennnen.
We gaan waarschijnlijk vanaf 30 november daar slapen.

evi wat een rare gyn zeg, die moet toch weten dat bv helemaal niet de garantie geeft dat je niet meteen weer zwanger wordt. Er zijn er genoeg die alweer heel snel een regelmatige cyclus hadden. En tja je krijgt eersr je eisprong en dan pas menstruatie dus je weet helemaal niet wanneer je je cyclus weer terug krijgt.

Amerasu, succes met de laatste loodjes. Wel grappig dat ik totaal het tegenovergestelde voel van jou. Ik zou dolgraag nog een extra maand zwanger willen zijn. Het gaat nu echt te hard, ook omdat we in verhuizing/verbouwing zitten denk ik.

Ik ga weer fijne dag allemaal

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]