< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Moeilijk zwanger worden... » we willen zo graag

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
28/08/2008 @ 21:00
F.

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Jeetje Tamara, het komt nu ineens heel dichtbij he? Ik snap wel dat je blij bent dat er nu eindelijk actie is.
Is de punctie dan ook in september, of hoe gaat dat bij ivf? Ik heb ook wel eens gehoord van lang of kort protocol. Wat doe jij?

Ik heb vandaag een teambuildingsmiddag gehad met mijn afdeling. Was weer erg lachen. We gingen o.a. jeu de boulen, hahaha. Maar... ik heb wel mooi gewonnen Als 'prijs' mag ik volgend jaar met mijn teamgenootje de teambuilding organiseren

Goed, ik duik er eens vroeg in vandaag, tot later!

Link naar deze reactie
30/08/2008 @ 09:07
michian

Online Status Stuur bericht
Meiden,

Even heel kort,heb nog erg veel pijn na een moeizame punctie gisteren.Maar de oogst was 8 eitjes en goede zwemmers.Morgenochtend mogen we naar het VU bellen ivm bevruchting en eventuele terugplaatsing.

Link naar deze reactie
30/08/2008 @ 09:20
weentje

Online Status Bekijk profiel
michian super zeg
en heb je al nieuws vandaag

ef lekker weekend gehad zie ik nou wens je dit een fijn weekend voor nu het mag er wezen met dit weer eindelijk

tamara jij hebt de start geaakt zie ik ik wist nog dat ik toen dacht de pil daar wil ik toch net vanaf hahahha
en het spuiten viel eigenlijk reuze mee en dan ben ik nog heel erg bang voor spuiten de eerste keer trok ik em van schrik weer eruit hahahah
het word spannend voor jullie

hoe gaat het met de zwangere dames

anne wat lief van je man zeg ja met een babytje erbij gaat het even wat moeilijker om aandacht voor je partner te hebben hier genieten we nu van elkaar als shania na bed gaat fas rond 8uur
heb nu alles weer wat weten te combineren hahahah

[Laatst gewijzigd door weentje - 30/08/2008 @ 09:22] - Link naar deze reactie
01/09/2008 @ 20:37
Efje

Hey Michian, wat goed zeg, en ik zie op je banner dat je sinds vandaag twee emmy's in je buik hebt! Spannend hoor, ik duim voor je dat je over twee weken een fantastisch resultaat hebt.

Ha Weentje, wat goed dat je je draai weer een beetje hebt gevonden. Ik kan me voorstellen dat je de 'quality time' met je lief nu wat meer moet plannen. Geniet maar lekker van elkaar

Hoe is het met de rest?
Tamara, hoe gaat het met de pil? Merk je er iets van?

Ik had vanmorgen gelukkig goed nieuws bij de uitgangsecho: geen cyste meer te bekennen!
Ik mag dus starten met de laatste iui-ronde, dit keer met hormoonspuiten. Ik heb vandaag meteen de spuitinstructie gekregen voor de gonal-f. Het valt wel mee, maar het moeilijkste vond ik dat je jezelf moet prikken. Heel stom, want ik dacht echt 'dat doe ik gewoon even'. Maar mijn hand met de naald erin dacht daar heel anders over . Daar zat ik dan met een buikplooi tussen mijn vingers, te staren naar 'de hand met naald'. Doe maar, zei ik tegen mezelf, maar ik luisterde niet, haha. Je zou er een meervoudig persoonlijkheidssyndroom van krijgen
Uiteindelijk bood de verpleegkundige de helpende hand. Ach, het is eigenlijk een piece of cake. Morgenavond zet ik de eerste spuit, en mocht ik weer niet durven, dan mag manlief het doen.

Liefs, Efje
Link naar deze reactie
02/09/2008 @ 19:30
Destiny

Online Status Stuur bericht
Heey meiden

Effie, wat goed zeg!!
Geen Cyste meer.
Eindelijk begint het voor jou nu ook te lopen.
Ik ben benieuwd hoe jij op die hormomen reageerd.

De pil daar merk ik niks van, alleen dat de borstemn gevoelig blijven na de menstruatie.
Ik ben al zo lang niet meer aan de pil geweest, maar ik geloof dat dat er bij hoort.

Dat spuiten lijkt mij echt spannend.
Ik zie daar ook best tegen op, maar aan de andere kant weet ik dat zo veel vrouwen dat zelf moeten doen en dat die het de eerste keer ook eng vinden.
Ik ben benieuwd hoe je het doet vanavond.

Weentje, jij hebt dit alles ook door moeten maken en je hebt nu een pracht van een dochtertje.
Net zoals Anne en de rest hier.
Een goede stimulans!

Wij waren zaterdag bij mijn vriendin.
Hun dochtertje is nu 1 jaar geweest.
Op het moment dat we bij ze waren ging het goed en merkte ik dat ik oprecht was tegen het kindje.
Maar op de terug weg naar huis merkte ik dat ik er toch wel moeilijk mee had.
De onzekerheid slaat weer toe.
Ook dat ik nu in deze periode op zoek moet naar werk en aan het solliciteren ben.
Ik heb besloten om eerlijk te zijn over de IVF/ICSI bij een sollicitatie.
Als ik daarom niet word aangenomen dan is het jammer maar helaas.

Nou, ik stop er weer mee voor vandaag.
Liefs Tamara

Link naar deze reactie
03/09/2008 @ 21:30
Efje

Hi Tamara,

Ik had dat ook hoor, tijdens mijn pilgebruik (ruim 10 jaar) had ik heel veel last van gespannen borsten gedurende bijna de hele cyclus. Ik weet nog goed dat het me zo meeviel dat, toen ik was gestopt, ik het nog maar 1 week in de maand had.

Die onzekerheid die je voelt is heel logisch meid. Komt me erg bekend voor in ieder geval. Ik ben ook oprecht blij voor zwangere vriendinnen of vriendinnen met kinderen. En ik kan ook echt genieten van die kleine hummels van ze. Maar op een onbewaakt ogenblik slaat dan die onzekerheid toe en vraag ik me af of het ooit wel voor mij is weggelegd. Want wat nou als dat niet zo is??
Die angst wordt ook steeds erger, naarmate de behandelingen 'op raken'. Heb jij dat ook?

Lieve Tamara, we moeten nog steeds uitgaan van het positieve. Het gaat gewoon goedkomen voor ons! Afgesproken?

Het prikken valt gelukkig heel erg mee. Gisteren was nog even spannend toen ik het thuis allemaal zelf moest doen. Mijn man hielp heel lief mee met alles, maar de prik heb ik uiteindelijk zelf gezet. Vanavond ging alles alweer een stuk sneller en makkelijker. Nogmaals, het valt me erg mee. Kun jij ook hoor!

Wat goed dat je eerlijk wilt zijn over je ivf/icsi-traject bij sollicitaties. Lijkt me heel eng, maar je hebt wel gelijk. Ze moeten je nemen zoals je bent. Heb je al wat interessants lopen?

Zo, hoe is het met de rest?
Nog leuke dingen in de planning?

Liefs, Efje
Link naar deze reactie
04/09/2008 @ 13:43
Anne

Online Status

Michian, spannend 2 embryo's terug gekregen, rustig aan doen is mijn advies!! Op naar 15/09, hopelijk wordt het een superdag voor je!

Tamara en Efje, wat spannend allemaal zeg.............

Tamara begonnen met de pil en Efje met prikken voor de laatste IUI. Sjonge, voor mijn gevoel gebeurt er nu daadwerkelijk ook wat met jullie en we weten niet hoelang, maar ik geloof wel dat het goed gaat komen met jullie. Ook ik had die angst, ja hallo, wat als alle pogingen 'op' zijn en ik ben nog niet zwanger, alleen bij de gedachtes kreeg ik al tranen in mijn ogen. Eerst dacht ik dat ik die behandelingen dan wel zelf zou gaan betalen, later dacht ik, dan zit het er niet in en ga ik genieten van andere dingen met mijn man. Toen vond ik wat rust. Maar ik snap wel dat dat nu makkelijker praten is.

Efje, ondanks dat ik werk in de gezondheidszorg, vond ik dat prikken in mezelf ook maar gek. Ik zat ook te staren naar mijn buikplooi en naald, maar vond ook, ik MOET het doen. En eenmaal gedaan komt het allemaal goed, het valt reuze mee! En net als jij zegt, ook Tamara kan dit. Je beseft je wel wat je er allemaal voor over moet hebben.

Het 'grote' duimen is hier dan ook begonnen voor jullie. We schrijven immers al zooooooooooooo lang en ik gun het jullie zo van harte! Maar mijn hartje zegt dat het ooit goedkomt!

Weentje, wat fijn dat weer de tijd hebt gevonden voor je man. Dat is ook heel belangrijk. Maar ik begrijp wel wat je bedoelt hoor, je bent druk met het kleintje, geniet van de dingetjes en s avonds plof op de bank, bedenk je je opeens hoe moe je bent, hihihihih Maar goed, daar moeten ook HUN maar wat begrip voor hebben hoor.

Hier gaat het verder prima en geniet van mijn spruitje!

Link naar deze reactie
04/09/2008 @ 20:16
Nique

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Peakeboo hier ben weer eens. Soms heb ik helemaal geen zin om achter de computer te zitten na een dag werken. Ik ben vaak bekaf na een dag werken. Ik ben dan ook blij dat mijn weekend nu is begonnen.

Over ruim een week mag ik weer naar de verloskundige. Ik kan me daar zo op verheugen, dan krijgen we het hartje weer te horen. Eind september de 20-weken echo, ben zo benieuwd want vanaf nu groeit het 2cm per dag. Ik heb dan ook al een aardig buikje. Bij mij zie je het al goed, omdat ik niet al te groot ben (1.60m) maar daar ben ik heel gelukkig mee. lekker showen die buik

Michian, super dat er 2 embryo-tjes zijn teruggeplaatst. Ik duim heel hard voor je, dat in ieder geval 1 zich heel goed zal gaan innestelen. Tip: denk er niet te veel aan, dan ben je veel relaxter en zal je lichaam er beter op reageren. Ik weet hoe moeilijk dat kan zijn, maar bij mijn laatste keer heeft het geholpen

Tamara en Efje, ook jullie zijn nu aan de beurt hoor. Voor jullie ook de tip zoals bij Michian. Het gaat jullie geluk brengen! Mijn duimen zullen overuren maken En nooit en te nimmer je geduld opgeven, want echt dat wondertje is ook voor jullie bestemd.

En Tamara...gefeliciteerd met je huwelijk. Ik heb genoten van je mooie foto's en blog op je hyves. Wij hebben volgende week en bezichtiging van een bruidslocatie. We gaan wel aan de slag met een weddingplanner, omdat ik me nu concentreren op mijn zwangerschap en als de baby er is wil en zal ik heel veel tijd met de baby gaan doorbrengen. Met een weddingplanner zal ik niet de stress hebben van of alles wel goed gaat.
Eind van de maand gaan we naar babypark om een kinderkamer uit te zoeken en alle andere wat nodig is te kopen. Daar zal een groot deel van ons spaargeld aan opgaan met al die prijzen van tegenwoordig.

Weentje, heerlijk weer tijd met je mannetje. Maar zo te lezen en te zien op hyves zijn jullie zo'n mooi gezinnetje met zoveel happiness. Ik ken dat ook van mijn eigen vriend. Nu ik zo moe ben doet hij heel veel in het huishouden en kookt ook vaak voor me, de lieverd. En hij blijft me maar knuffels en massages geven
Hij zal, als de baby er is, ook een papadag hebben. Hij zegt dat die dag dan knuffeldag wordt hihi..

Anne, ik ben heel benieuwd naar wat fotootjes van je spruitje. Zo te lezen moet het wel een heerlijk mooi ventje zijn!

Liefs, nique

Link naar deze reactie
Vandaag @ 17:08
Efje

Hoi allemaal!

Anne, bedankt voor het grote duimen!
Fijn dat je lekker kunt genieten van je spruitje. Hij is alweer bijna 3 maanden he? Gaat snel.

Nique, fijn dat het allemaal goed gaat en dat je lekker geniet van je zwangerschap!

Tamara, hoe ist? Je moet donderdag je eerste spuit zetten toch? Welk hormoon is het eigenlijk? Zit het ook in zo'n voorgevulde pen zoals mijn gonal-f? Succes hoor, komt goed!
En nog even een ander vraagje: Wanneer begon jij met de pil? Ik wil namelijk graag zo snel mogelijk na deze iui-ronde starten met ivf. Ik verwacht dat ik eind september ongesteld word, maar ik heb pas 6 oktober een afspraak met mijn gyn. Dan zou ik het zonde vinden als ik nog 3 weken moet wachten voor ik kan beginnen met de pil, want daarna ben je ook nog een maand bezig voordat de daadwerkelijke ivf-maand begint, of niet?

Nou, morgen eerst maar eens de eerste echo om te kijken hoe mijn eierstok reageert op de hormonen. Ikzelf merk er in ieder geval niks van. We moeten al om 9 uur in het ziekenhuis zijn. Dat betekent dat we om 7.15 uur moeten opstaan... Op een zondag!

Fijn weekend nog meiden!
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]