< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Net zwanger! » Zwanger in het buitenland?

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Net zwanger!
Zwanger in het buitenland?
18/07/2008 @ 17:19
Judith1981

Online Status Bekijk profiel
Als je dat zou willen checken, graag Bianca!
Alvast bedankt!

Link naar deze reactie
18/07/2008 @ 18:50
Bianca

hallo,

ik heb net gekeken in onze documentatie en dit is het adres en telefoonnummer:

europ assistance uk
haywards heath
europ assistance ltd
sussex house / perrymount road
west sussex rh 16 1dn
united kingdom
tel1 : +44 (1444) 44 28 00 h24 medical departme
tel2 : +44 (1444) 44 29 00 h24 technical depart
gsm1 : +44 (1444) 41 19 99 central switchboard

ik ben niet zeker of zij dezelfde voorwaarden hebben als wij, maar je kan altijd eens navragen (best via "central switchboard" want de andere telefoonnummers zijn voor de bijstand zelf en niet voor het afsluiten van contracten,

succes,
bianca
Link naar deze reactie
30/07/2008 @ 13:44
Mieke

zwangeren in Duitsland?
Hallo,

Per toeval kwam ik op dit forum terecht.
Ik woon in Duitsland en ben pril zwanger.

Zijn er nog mensen die zwanger zijn en in Duitsland wonen?
Het lijkt me leuk af en toe te babbelen
Link naar deze reactie
01/08/2008 @ 12:42
Kristel

Online Status Stuur bericht
Hoi,

Ik kom er ook graag bij.

Mijn man en ik wonen in Engeland, vlak bij Newcastle.
In Februari ben ik in Belgie bevallen van een flinke zoon Matthis.
Twee weken na de bevalling zijn we met ons 3tjes terug naar hier gekomen... pfff dat deed deugd na 5 weken bij mijn ouders gewoond te hebben

En ik ben sinds begin Juli terug aan 't werk want Judit, zoals je zegt, financieel stelt het niks voor om op zwangerschapsverlof te zijn. Inderdaad, hield nog maar 30% van mijn loon over...

Matthis gaat nu naar de creche en dat gaat super. Hoop maar dat die jongen op een deftige leeftijd zal spreken want ik ben Vlaams, mijn man Waals en de creche in 't Engels... dat belooft

Groetjes
Kristel

@ Kersje, child benefit is toch ongeacht het loon, voor iedereen hetzelfde niet? wij zijn al 4 maanden aan 't wachten maar aangezien we allebei buitenlanders heb ik de indruk dat ze denken dat we aan 't profiteren zijn... we shall see

Link naar deze reactie
10/08/2008 @ 11:39
mama Loïc

Heyhey!
Amai wat vliegt de tijd! Gaëlle is al 2maand geworden en Loïc wordt volgende maand 2jaar (aiai those terrible 2's, hij heeft er nu al last van!Hij kent de hoek al goed,met zijn handjes op zijn hoofd.
Hij gehoorzaamd wel goed, oef! Maar t is al bij al een superlief schatje, net als zijn zusje!)Gaëlle slaapt al 8u aan een stuk door, dus dat is ook super! Ze straalt en llacht, echt een zonnetje!
Bianca en Ceci het ziet ernaar uit dat we jullie begin volgend jaar komen gezelschap houden in belgië
Mijn man heeft n positieve email gehad van een belgische MP, ze werven aan in februari 09, da's nog n tijdje, maar ...want ik verlang toch stiekem om terug naar belgië te gaan. Zeker nu de kindjes er zijn en zoveel vrienden en familie van mij net een kindje gekregen hebben of een babytje verwachten, t'is zo spijtig om dat allemaal te missen...langs de andere kant zal ik Tanzania heel erg missen, maar het blijft altijd een heel speciaal plekje in mijn hart hebben, en we kunnen er natuurlijk altijd terug op vakantie gaan!
Bianca, n vraagje voor jou:
als ik tenminste zo indiscreet mag zijn
Wanneer zijn je maandstonden terug gekomen na de geboorte van Matthias?
Ik heb Loïc 10maand bv gegeven en mijn maandstonden zijn pas terug gekomen 1 maand nadat ik gestopt ben met bv. Ik vraag me af of dat nu weer het geval zal zijn dat ze pas terugkomen nadat ik volldeig met bv gestopt ben of vroeger...
kwestie van een beke family planning hé, kheb wel mn handen vol nu met twee, dus t is even genoeg voor mij!
Denk je al aan n broertje of zusje vr Matthias? Valt het wat mee voor hem, terug in belgië te zijn? En voor jou en je man?

Ceci, alles goed met jou? Valt het wat mee voor jullie? Hoe stellen Marco en Maya het?

Bneieuwd naar nieuws!
Liefs uit Tanzania

Barbara

Link naar deze reactie
13/08/2008 @ 15:43

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo Barbara,

leuk dat alles daar goed verloopt in Tanzania.. en nog leuker dat je ook naar België komt volgend jaar, dan moeten wij toch eens kijken voor een ex-expat-reünie! (of eerder hé Ceci, ik wil je graag ontmoeten!) Alvast proficiat met de terugkeerplannen.

Wat mijn maandstonden betreft, die had ik al na zes weken () na Matthias.. nog vier weken later nog eens en dan ben ik toch maar met de minipil begonnen (laten meebrengen uit België door mijn ouders, in Mexico wilden ze me alleen een spiraaltje geven en dat wou ik absoluut niet). In januari ben ik dan weer gestopt met de minipil en zo'n zeven weken later had ik opnieuw m'n regels en sindsdien heel regelmatig na 28/29 dagen. Maar we wilden wachten tot alles hier in België weer in orde was (ik was volledig uitgeschreven en moet nu eerst een wachttijd door voor ziekteverzekering en vb. ook ouderschapsverlof), en dus waren de voorbije dagen onze eerste echte klus-dagen . Ik durf er nog niet echt op te hopen want ik geef toch nog altijd veel bv, Matthias blijft een echte mamamelk-fanaat, dus ik vrees dat we wat geduld zullen moeten hebben, ook al zou ik al lang weer zwanger willen zijn..

Ik hou jullie zeker op de hoogte en Barbara: afspraak hier begin volgend jaar!

Bianca

Link naar deze reactie
22/08/2008 @ 15:02
mama Loïc

Heey Bianca,
Merci voor je antwoord! Na 6 weken al terug maandstonden, wow da's snel!
Hier nog niks, ma we zijn wel voorzichtig
Gaëlle doet het super, slaapt sinds drie nachten al door 's nachts, doet deugd hoor! Khoop gewoon dat ik haar genoeg aandacht geef...
Loïc heeft me nu zo nodig voor een ditje/datje/potje/plasje, ben zoveel met hem bezig en weinig met haar. Al probeer ik toch iedere dag een momentje intens met haar te hebben...pfff t is nt gemakkelijk!
Ma ze is super lief en gemakkelijk, echt een droom van een baby, en daar bovenop een heel mooi meisje

Succes nog met jullie geklus en hou ons zeker op de hoogte

xbarbara

Link naar deze reactie
16/09/2008 @ 19:34
mama Loïc

...en jawel! Goed geklust! Proficiat Bianca!
Ik wens je een super zwangerschap toe, zonder al teveel misselijkheid!
Hier gaat alles zijn gangetje. Loïc is twee jaar geworden, heeft een leuk verjaardagsfeest gehad!
Gaëlle doet het ook erg goed en ze is zelfs al begonnen met haar fruitpap! Ze wil alles in haar mondje steken, is zo anders dan haar grote broer, t is zo komiek!
Ikzelf werk nu voor 1 maandje in een lokaal kleuterschooltje...maar tvalt me een beke zwaar. Ik heb het gevoel dat ik te weinig tijd over heb voor mijn eigen kindjes.
Kzal blij zijn als die maand voorbij is!

Benieuwd naar nieuws van jullie!

xBarbara

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]