< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Net zwanger! » Net zwanger en 30+

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Net zwanger!
Net zwanger en 30+
05/11/2008 @ 19:50
sylvia485

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo Ine

Hier alles ok hoor. Vandaag naar K&G geweest voor de laatste spuitjes. Jasper heeft bijna niet geweend, maar wel heel boos naar de dokter gekeken.

Niet zoveel nieuws te melden eigenlijk, volgende week hebben wij een weekje vakantie, dat gaat deugd doen en dan kunnen we weeral gaan aftellen naar de kerstvakantie, dan ben ik ook thuis.

Hadden jullie nog goed weer in Normandië? Logeerden jullie op hotel of een chambres d'hotes?

Is alles nu terug goed met Pablo?

Groetjes

Sylvia

Link naar deze reactie
06/11/2008 @ 21:52
hope

Hallo sylvia

Flink van Jasper, niet geweend! En hoeveel weegt/meet ie nu?

Een weekje vakantie, zo leuk! Ga je iets speciaals doen of een paar daagjes weg of zo?

Wij hebben ook weer verlend weekend, maandag is facultatieve vrije dag, disdag feestdag en woensdag werk ik niet dus 5 daagjes rust! We hebben niets speciaals gepland, zaterdagavond eten met vrienden, zondag komt mn papa op bezoek en voor de rest veel luieren..

Normandie was echt super, een van de leukste vakanties met Pablo erbij. We logeerden in een chambre d'hôte (http://www.quatre-etoiles.net) met savonds table d'hôte, we waren de eneige gasten en zaten savonds van een copieus menu te genieten aan het haardvuur in een prachtige salon terwijl ons ventje boven rustig lag te slapen, het was zalig romantisch..

Ine

Link naar deze reactie
06/11/2008 @ 22:12
sylvia485

Hallo Ine

Wat fijn dat jullie paar daagjes in Frankrijk zo goed is meegevallen. Amai zeg wat een mooie chambre d'hotes, echt schitterend. Leuk zo'n romantische avond. We mogen toch beiden blij zijn dat we zo'n goede slapers hebben hé.

Wij zijn overlaatst ook nog eens gezellig met ons twee gaan eten, Jasper bleef bij mijn ouders logeren en heeft er ook zalig geslapen.

We hebben niets speciaals gepland hoor voor volgende week, waarschijnlijk eens een dagje naar de zoo, gaan shoppen en vooral uitslapen (toch ieder om beurt ). Een beetje zoals bij jullie zeker. Peter moet ook een kleine chirurgische ingreep ondergaan, dus dat uitrusten komt van pas.

Amai dan heb jij ook weeral een paar dagen vrij, Bas ook of heeft hij optredens? Zeg als Bas eens in onze buurt optreedt, moet je dat zeker tijdig laten weten, ik wil eigenlijk wel eens gaan kijken en luisteren.

Jasper weegt nu 9kg200 en is 77cm, hij zit nu op de P10 curve. Het is een kleine fijne, nochtans eten kan hij als de beste hoor en hij wil alles proeven. De onthaalmoeder zegt ook altijd dat Jasper niet eet, maar vreet. Hij crosst nu enorm goed rond, kruipen is momenteel "not done", stappen daarentegen ... hij loopt mij en blijkbaar de onthaalmoeder ook de hele dag achterna.

Speelgoed waar heb je dat voor nodig. Onder stoelen kruipen, kasten opendoen en toedoen en schuiven leeghalen is veeeeeel leuker. Ook de inhoud van de ijskast en de vaatwasser herschikken is een favoriete bezigheid. Bumba kijken is nog zoiets, hij gaat gewoon voor de TV staan en wijzen "ba", dus dan weet ik dat ik weer een dvd'ke kan opzetten. Lachen, meezingen en in de handjes klappen met de kindjes op TV, schitterend om hem bezig te zien.

Ik vraag me vaak af waar dat kleine babietje naartoe is, soms mis ik dat wel, maar ik vind het nu ook wel heel leuk ... maar ook vermoeiend

Pablo zal ook wel zo'n bezige bij zijn, zegt hij al veel woordjes en kan hij al dingen in een boekje aanwijzen?

Groetjes

Sylvia

[Laatst gewijzigd door sylvia485 - 06/11/2008 @ 22:14] - Link naar deze reactie
10/11/2008 @ 20:23
hope

Hallo Sylvia

Hier weer een hectisch weekend, Pablo had gisteren 40 graden koorts, we zijn dan naar dokter geweest (een pianoleerling van Bas) en hij heeft ooronsteking, gelukkig nog maar begin en geen pijn wel veeel koorts en hangerig..

Ja zoals je zegt dat baby zijn is er een beetje uit, hij worden echte ventjes.. Pablo babbelt de ganse dag door, meestal onverstaanbaar en als hij zo'n hele uitleg doet zwaait ie ook met zn handje, grappig om zien. Hij zegt mama tegen alles en iedereen, papa, "ba" is lamp én bal, "uba" is bumba, "dada", "bbbrrroem" is auto, "tjktjsktsjk" is teletubbie en verder verstaan we er bitter weinig van..
Dansen doet ie ook graag en een soort marcheren doet ie ook, weet niet waar ie dat van heeft..
Zn boekjes is ie momenteel wat beu, toen ie in ziekenhuis lag was hij daar dol op. Nu amuseert hij zich vooral met Balou (onze kat) achtervolgen, alles omver gooien, alle kastjes en schuiven opentrekken en alles uit mekaar halen..

Jasper is precies ook nen hele actieve!!

Als Bas in de buurt speelt laat ik het je zeker weten, en dan kom ik mee en gaan we samen ne goeie drinken!

Dit weekend speelt Bas niet, hij heeft wel een aantal repetities.

Zo, ik heb veel gewerkt vandaag (grote kuis in slaapkamers, 2 grote zakken kledij weggesmeten) en kga nu wat ontspannen.

Heb trouwens gezien op weblog van Nea dat ze opnieuw zwanger is. Leuk hé. Ik kan me dat persoonlijk nog niet inbeelden, opnieuw zwanger zijn. Voor mij is het echt te vroeg en Bas is er meer en meer van overtuigd dat ie maar eentje wil...

Vele groetjes

Link naar deze reactie
12/11/2008 @ 16:00
sylvia485

Hey Ine

Hoe gaat het met Pablo, ocharme toch, de winter is nog niet begonnen of hij is weeral ziek. 40° koorts is ook weer heel wat. Jasper heeft een flinke verkoudheid, maar geen koorts of zo, gewoon veel snot. Bij het neusje spoelen, wat vaak een gevecht is, heb ik zijn neusje pijn gedaan en nu had hij een bloedneus. Ik voel me wel een beetje schuldig.

Ik heb het ook gezien van Nea, wat fijn voor haar dat ze terug zwanger is. Wij nemen zeker geen tweede, we vinden het goed en fijn zoals het nu is. Als ik misschien wat jonger was geweest, maar dan nog zou ik over een tweede twijfelen. Een broertje voor Jasper lijkt wel leuk, maar ik zie toch vaak de kinderen van vrienden ruzie maken over de onozelste dingen. Dat gaat dan over de kleur van beker of de plaats aan tafel of dezelfde stiften, pfff. Nu kunnen we zoveel meer doen en op vakantie gaan, ik vind zo eentje al druk genoeg en zou een babietje erbij niet echt zien zitten. Ik zou me precies ook constant schuldig voelen of ik beide kinderen wel evenveel of genoeg aandacht zou geven. Zwanger zijn en bevallen en de roes na de geboorte dat zie ik echt wel terug zitten, dat zou ik allemaal zo terug overdoen.

Het lijkt me wel moeilijk als je zelf nog wel een tweede wil en de andere niet. Hopelijk komen jullie er een beetje uit, maar je hebt nog tijd hé. Als Pablo misschien weer een jaartje ouder is, denkt Bas er misschien weer helemaal anders over. Een collega van mij is dit weekend bevallen van een tweede zoontje en nu ben ik weer zo'n beetje jaloers, maar dan vooral voor de sfeer die er rond zo'n geboorte hangt. Als ik daar terug aandenk, ik vond die periode echt het mooiste wat me ooit is overkomen: het zwanger zijn, de bevalling en het "mama" worden.

Amai Pablo zegt toch ook al veel woordjes hé, ik vind dat brabbeltaaltje echt geweldig, alleen hadden ze daar ondertitels bij moeten voorzien. Jasper kan me dan zo aankijken van allé snap je het nu niet? Jasper zegt heel veel ba tegen dingen: bal, banaan, ballon, Bumba allemaal "ba", "isch" is vis (wij hebben een aquarium) Verder kan hij van sommige dieren al zeggen welk geluid ze maken, maar alleen als hij er zin in heeft. "Mauw" is de poes, "boe" is de koe en "tetetete" is de kip.

En komt de Sint dit jaar? Jasper heeft een tafeltje en 2 stoeltjes gekregen van de Sint (ja hij is een beetje vroeg).

Zeg van dat afspreken, moeten we eens doen. Misschien volgende lente of zomer als wij eens in Bredene zijn! Of als Bas optreedt in de buurt, dan gaan we zeker eens afkomen.

Zo hopelijk is Pablo weer gauw beter!

Groetjes

Sylvia

Link naar deze reactie
13/11/2008 @ 12:41
hope

Hallo Sylvia,

ja dat ziek zijn, tis t'ene na t'andere.. en inderdaad de winter is nog maar begonnen, ik hou mijn hart al vast.. Hij is nu wel beter (geen koorts meer) maar VERSCHRIKKELLIJK LASTIG! er is niks mee aan te vangen, hij wil niet spelen, niet tv kijken, heeft geen zin om te eten, wil niet in buggy en niet in auto zitten en hij slaapt slecht en is véééééél te vroeg wakker... ik ben doodop! Hopelijk gaat dit snel over...

Wat een tweede kindje betreft, Bas zegt nu nee (maar ook niet resoluut) en ik ben er trouwens zelf ook nog niet uit (zeker nu heb ik even genoeg aan één monster ) maar dat lost zichzelf wel op, binnen een jaartje kijken we weer verder.. ik maak me er ook niet druk of zo in. Ik denk wel dat de zwangerscahp en die eerste wekenroes (zoals jij zegt) met je eerste erbij ook al veel zwaarder is, je hebt nog altijd eentje meer waar je mee moet rekening houden.

Zo, ik ga een boke eten, vanavond oudercontact tot 21.00..

Doei

Link naar deze reactie
16/11/2008 @ 21:43
sylvia485

Hallo Ine

Oei Pablo zo hangerig en lastig. Misschien is het het weer, want Jasper heeft dit ook 2 dagen gehad deze week. Niks was goed, wenen, mama niet willen loslaten, niet alleen kunnen spelen. Bij Jasper is dat meestal vermoeidheid en dan leg ik hem meteen terug in bed. Hij slaapt dan wel goed en is dan meestal terug goedgezind. Ik blijf hem terug in bed leggen tot hij terug goedgezind is. Een maand geleden heeft Jasper dat ook nog eens gehad en toen zag onze onthaalmoeder het helemaal niet meer zitten. Rotte periodes.

Wij hebben een fijne vakantieweek gehad, zo wat vanalles gedaan: shoppen, wandelen, de zoo, uitslapen, spelen ... Morgen begint de harde realiteit weer terug. Bij Peter zijn er momenteel veel problemen op zijn werk en die ziet het al helemaal niet zitten om terug te gaan werken. Och nog een weekje en hij heeft weer een week vakantie. Ik kan nu beginnen aftellen naar de Kerstvakantie en dat zal er sneller zijn dan ik verwacht.

Waar speelt Pablo nu zoal mee? Ik vind het zo moeilijk om cadeautjes te kiezen voor Jasper.

Groetjes

Sylvia

Link naar deze reactie
17/11/2008 @ 19:46
hope

Hallo Sylvia,

Hier alles ok, Pablo is al beter gezind, het was ook een slaaptekort denk ik. Hij was vandaag wel wat snotterig en had wat diarree, maar niks ernstigs.. Weer lachen en dansen.

Ik weet ook nog niet wat ik hem ga geven voor sinterklaas en wat kadootjes betreft, hij heeft zooo veel en speelt het liefst met alles wat geen speelgoed is. Wat ik nu wel doe, ik speelgoed boven in de kast zetten voor een tijdje en dan haal ik het na enkele weken weer boven en is ie weer content alsof ie iets nieuws gekregen heeft en het werkt!!

Heb niet veel tijd, nog veel werk voor school, kschrijf later wel eens iets meer

Grts

Link naar deze reactie
Gisteren @ 13:29
hope

Zo, ik heb wat meer tijd nu om uitgebreider te reageren! Tis namelijk druk op school met al die examens int vooruitzicht, maar dan vakantie ..

Zo en Peter ocharme zag het ook niet zitten om terug te gaan werken, gelukkig heeft ie snel weer vakantie en voor je het weet is het Kerstmis..
Ik vind dat trouwens een leuke, gezellige periode (bas totaal niet die zou liever 2 weken naar weet ik waar gaan)ik kan daar echt van genieten, die feesten en kadootjes en lekker gezellig binnen zitten met een glaasje.. Ik heb trouwens voor Pablo al een pyama besteld bij La redoute (een rendierpyama hahaha) Ik ga dit jaar wel geen Kerstboom zetten, Pablo zou daar toch maar inklimmen en alles uit halen.. En kijk je ernaar uit? Gaan jullie iets speciaals doen met de feesten?? Hebben jullie dan allebei vakantie?

Zoals ik al zei heb ik dus ook niet veel inspiratie wat kadootjes voor Pablo betreft, ik denk dat ie trouwens genoeg van familie zal krijgen dat we niet te veel meer gaan kopen, misschien wat dingen van Playmobil of zouden ze daar nog te klein voor zijn?

Ik ga binnekort denk ik ook zn park wegdoen en zoals jullie een klein tafeltje met stoeltjes zetten, daar gaat ie meer aan hebben. Ik vind dat zo grappig als ik soms bij onthaalmoeder kom zit ie gezellig met de andere kindjes aan tafel een koekje te eten en een bekertje te drinken, zo lief..

Ik zag op je website dat Jasper zo'n micro heeft.. speelt ie daar graag mee?

Japser wordt ook echt groot, zo echt een jongetje.. Ik zie zo goed de gelijkenissen hier, je ziet echt dat ze van dezelfde leeftijd zijn..

Ik ga eens afwassen en dan gaan we nog eens naar garage, we hebebn een nieuwe auto besteld en gaan eens vragen wanneer ie binnenkomt..

Vele groetjes

Link naar deze reactie
Gisteren @ 20:42
sylvia485

Hallo Ine

Ja uw drukke periode begint weer, met de examens. Dat is soms wel spijtig dat je na je werk eigenlijk nog heel wat te doen hebt thuis hé voor het werk: examens maken en verbeteren, ....

Ik hou ook wel van Kerst, maar Peter helemaal niet, hij moet dan rond die periode ook op zondag werken en is meestal te moe om de feestdagen echt te beleven. Ik heb alleen vakantie die periode, ik moest maar 2 dagen vakantie opnemen om 12 dagen thuis te zijn, dus het zou zot zijn dit niet te doen hé.

Ik twijfel ook nog of we een kerstboom zetten, misschien ga ik gewoon wat lichtjes hangen en op de vensterbank leggen, dat is ook wel gezellig.

Met kerstavond gaan we naar mijn schoonfamilie, maar dit jaar doet mijn schoonzusje het omdat bij mijn schoonouders een ziekenhuisbed in de woonkamer staat voor mijn schoonpa en daar is dus te weinig plaats. We eten dan altijd een kaasschotel. Met kerstdag gaan we naar mijn ouders, vroeger gingen we uiteten, maar nu is het rustig thuis en gourmetten we. Met Oudjaar gaan we naar vrienden en blijven daar ook slapen. Op Nieuwjaarsdag gaan we 's middags naar mijn schoonouders eten en 's avonds bij mijn ouders. Voor Peter dus allemaal veel te druk en te vermoeiend, want wij rijden dan wel wat kilometertjes af, maar dat ken jij ook wel.

Wat doen jullie met de feestdagen?

Met dat microotje speelt Jasper niet zo veel. Ik vind dat hij toch nog wat ouder moet zijn voor het meeste speelgoed, alhoewel er soms jongere leeftijden opstaan. Playmobil zou ik nog niet kopen, teveel kleine onderdelen, ik denk dat dat pas vanaf 4 jaar is. Jasper krijgt met kerst van zijn meter een grote doos met duplo en van mijn schoonzusje clippoblokken. Ik dacht zelf aan de garage van Little People. Wat hier een heel groot succes is, is het boomhuis van Smartville van Vtech, daar speelt hij echt dagelijks mee. Ze hebben er ook een heel mooi treinstation met trein van. Ik zet ook vaak speelgoed een tijdje weg, ik heb zo'n grote curverkisten op wieltjes en ik wissel die dan ook om.

Het tafeltje en de stoeltjes is hier een succes, het is zo schattig om hem zo te zien zitten, echt al een grote jongen. Ja onze "boys" doorlopen zowat hetzelfde parcours hé.

Leuk een nieuwe auto, welke hebben jullie besteld?

Zo ik ga nog wat TV kijken. Groetjes

Sylvia

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]