< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Soms gaat het mis... » miskraam bij eerste zwangerschap

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Soms gaat het mis...
miskraam bij eerste zwangerschap
16/08/2008 @ 14:45
akiki

Online Status Bekijk profiel
hoi,
garnaaltje, al meer nieuws over het oortje van Finn?
en fietje, heb jij al een antwoord gevonden op het slaapprobleem van Leander?
ik lig momenteel al twee dagen in bed: buikgriep. Pff. Had van mijn laatste dagen thuis wel iets anders verwacht. Weet zelfs niet of ik maandag al aan de slag kan, want ik krijg geen hap door mijn keel. De dokter heeft me de opdracht gegeven om heel veel te drinken, zodat de bv niet terugloopt. Maar ook drinken is momenteel zo vermoeiend!
Jasper heeft twee nachten geleden een nacht gehad zoals Leander: hij (en wij dus ook) heeft letterlijk geen oog dicht gedaan. Hij was super lastig, klaarwakker en de hele tijd zeuren... Gelukkig heeft hij vannacht wel terug redelijk goed geslapen.
Garnaaltje, het deed erg raar om Jasper naar de onthaalmoeder te brengen. Hij heeft er niet geslapen: het bedje van de kindjes tot acht maanden oud, staat in de living, dus waar de andere kindjes aan het spelen zijn. Tsja, Jasper is al geen gemakkelijke slaper en zal dus erg moeten wennen aan al dat lawaai! Ik moet nog es goed spreken met de onthaalmoeder, maar zij had daar nu geen tijd voor. Zo gebruikt zij een microgolfoven om de bv-melk op te warmen, terwijl je daardoor de werkzame bestanddelen van de bv afbreekt. En dat wil ik dus niet. Desnoods moet ze mijn flessenwarmer maar gebruiken.
Soit. Ik heb het gewoon moeilijk met het idee dat ik vanaf nu de opvoeding van mijn kindje grotendeels aan een ander over laat. Ik heb echt spijt dat ik een voltijdse job heb aangenomen. Misschien had ik beter verder gezocht naar een halftijdse job in de buurt?
Zo, mijn oren beginnen terug te piepen van de inspanning van het rechtop zitten, dus ik ga maar terug liggen...
Tot later,
Akiki

Link naar deze reactie
16/08/2008 @ 15:35
Cindy

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi hoi!!

Akiki, wat naar dat je je zo rot voelt. Buikgriep is echt vervelend. Drink maar veel zoals je dokter zegt.Ik hoop dat je er snel van opknapt. Het lijkt me trouwens erg lastig als je niet helemaal op 1 lijn staat met diegene waar je je kindje moet achter laten. Maar als je het bespreekt met haar, dat je graag hebt dat ze de bv opwarmt in de fleswarmer en niet in de magnetron dan zal dat toch wel kunnen?
Het zal wel erg moeilijk zijn hoor in het begin om Jasper achter te laten, ik vond het ook heel naar. Nu gaat het gelukkig wel steeds beter en zolang Djoshua het naar zijn zin heeft gaat het werken bij mij ook goed.Ik heb wel de afspraak dat als er iets is met Djoshua dat mijn vriend(en vanaf volgende week mijn schoonmoeder)mij belt en met mijn werkgever heb ik de afspraak dat ik dan naar huis mag om hem te voeden.Ik hoop dat Jasper er snel zal wennen zodat het voor jou ook iets makkelijker zal zijn om hem daar achter te laten.
Maar het blijft moeilijk hoor

Garnaaltje, leuk he foto's plakken!Maar ik moet aardig door plakken hoor want we hebben al meer dan 400 foto's van Djoshua!!!
Het was donderdag zeker een hele geslaagde dag!Djoshua heeft er de hele ochtend van genoten en de verdere middag heerlijk geslapen!En dat terwijl het toch enorm druk was in de dierentuin!Er schijnen zo'n 15.000 mensen te zijn geweest!!!Maar het weer was heerlijk en de dag was zeer geslaag!

We hebben er ook nog een goede daad verricht, we vonden er een kleine meisje dat haar mama kennelijk kwijt was.Ze huilde en zei steeds mama. Verder sprak ze niet.Ik heb haar opgetild en bij de mensen van de dierentuin gebracht. Die gingen gelijk bellen en toen bleek dat haar mama ook al gevonden was en werden ze weer herrenigd!
Ik vind het zo moeilijk te begrijpen dat er zoveel mensen rond liepen en niemand die maar op dat kleine meisje van nog geen 2 jaar oud lette!Niemand die haar vroeg wat er was ofzo!
Ik kon haar gewoon optillen en niemand die mij tegenhield! Het laat je toch nadenken over je eigen kindje op dat moment! Je kan ze zo kwijt zijn!

Hoe is het met Finn?Djoshua heeft ook een paar keer gehad dat er viezigheid uit zijn ene oortje bleef lopen. Ik heb het steeds goed schoon gemaakt met wat lauw gekookt water en hij heeft er gelukkig geen last meer van.
Ik hoop dat Finn zijn oortje ook weer schoon is en dat hij er geen last van heeft.

Akiki, ja cool he!Ik vond het in het begin best moeilijk die draagdoek maar nu gebruiken we hem zo nu en dan en Djoshua vind het inmiddels best fijn!

Fietje, hoe gaan de nachten nu?Slaapt Leandertje weer wat beter?

Anoniempje, hoe gaat het nu met jou? Ik hoop iets beter.

En hoe gaat het met Sweety,Sunshine,Daantje en Bibi?

Fropsel ik hoop dat jij nu nog aan het genieten bent van je buikje!Laat je het weten als je bent bevallen?

nou ik hoop dat ik niemand vergeten ben!
Ik ga snel naar ons kleine mannetje!

liefs Cindy

Link naar deze reactie
17/08/2008 @ 09:00
Garnaaltje

Hoi meisjes,

Ik vind de puf even niet om op iedereen te reageren, want ik ben moe moe moe... Ik heb hier een nacht achter de rug die erg lijkt op een aantal nachten van Leander en Jasper... Finn sliep al erg moeilijk in, hoewel hij erg weinig geslapen had overdag. Rond 23.00h lukte het dan eindelijk om hem kalm te krijgen. Vanaf 02.00h was het gedaan met rustig te slapen; Finn werd voortdurend huilend wakker. Alhoewel nee, hij slaakte een kreet maar sliep dan wel verder, net zoals Leandertje. Pfff, ik ben nu ook op, op, op. En het maakt me zo moedeloos dat ik er steeds alleen voor sta, vooral nu ik opnieuw werk. Tijdens het weekend zou ik moeten uitrusten, mijn batterijen opladen. Maar ik sta er altijd maar alleen voor. Vrijdag naar een babyborrel van vrienden: alleen sleuren met de wandelwagen, maxi cosi alleen in auto heffen,... Zaterdag alleen naar mijn papa, vandaag alleen naar een familiefeest. 's Nachts: alleen... sorry voor het zelfbeklag, maar dit moest er even uit. Ik ben het zo zo moe. Ik herken nu erg goed jouw gevoel Akiki: net alsof je in een roes leeft, gewoon door de vermoeidheid... ppff... En weet je, ik kan dan echt moeilijk huilbuien verdragen...

Toch maar even vlug reageren:
Fietje: hebben jullie ontdekt wat het probleem is? Hoe waren de afgelopen nachten?

Akiki: hoe gaat het met jou? Ben je al wat opgeknapt? Kijk, het is inderdaad erg vervelend, zeker nu je opnieuw aan de slag moet. Maar als het nodig is, blijf dan wel thuis hoor en rust goed uit. Je zal je energie nog goed kunnen gebruiken, ik kan ervan meespreken.
Heb je al een afspraak kunnen maken met de om om eens samen rond de tafel zitten?

Cindy: leuk dat je er dan toch een mooie dag van hebt kunnen maken donderdag. Jullie hebben toch een flinke kleine man he!

Sorry voor de korte reacties, maar Finn is opnieuw aan het huilen ppfff AAARRRRRGGG

Liefs,

Garnaaltje

Link naar deze reactie
19/08/2008 @ 12:40
Helga

hallo
Hey meiden,

viel me opeens in dat het al heel lang geleden is, dat ik hier ben geweest.
moet ook zeggen, dat ik maar heel weinig tijd heb om te computeren haha.
ik hoop dat het met iedereen heel goed gaat en alle kleintjes!!!
heb even vluchtig gelezen dat Leander zijn doopfeest heeft gehad. dat is toch wel heel bijzonder he.
ja en dan die slapeloze nachten. hoor om mij heen, dat veel kindjes, die tandjes krijgen, zulke nachten hebben.
Bij Roos nog geen tandjes in zicht en de nachten gaan nog goed.
verder genieten jullie geloof ik nog erg na van de ontmoeting. is toch ook wat he. waar internet al niet goed voor is, zo mooi.

hier gaat het super. Roos is al 8,5 maand en het gaat zo mega hard.
ze kruipt achteruit, swingt tegenwoordig op de muziek en zingt mee op haar manier. sinds een paar dagen weet ze dat ze zich kan optrekken aan de box spijlen. ze laat dan steeds 1 handje los en grijpt zich dan vlug weer vast voordat ze om kan vallen.
op het kinderdagverblijf wil ze niet meer in de babyhoek. ze krijst dan alles bij elkaar tot ze haar weer tussen de grotere kindjes zetten. dan is het goed haha jaja tis een meiske met een eigen willetje. ik zit vaak met tranen in mijn ogen te kijken wat ze weer allemaal doet. ze leren zo snel....
ik geniet nu met volle teugen van het moederschap. de start vond ik zwaar, maar het wordt nu steeds gemakkelijker en leuker.
over twee weekjes gana we op vakantie naar de belgische kust. daar kijken we enorm naar uit. even lekker met zijn 3tjes genieten!

nou heel veel liefs voor allemaal!
H
Link naar deze reactie
19/08/2008 @ 20:02
sunshine

Hallo meiden,

Lang geleden maar hier ben ik dan weer.

Pfff, als ik het lees heeft iedereen hier last van het slaaptekort. Hier hetzelfde verhaal gehad maar nu is het weer beter.
Romy wil wel niet meer slapen overdag.

In Limburg hadden wij echte een droombaby. Ik heb ze daar bijna nooit horen huilen. Moest ik niet beter weten zou ik denken dat het mijn Romy niet was. Haha.

Akiki, Fietje en Garnaaltje, jullie blijken het ook weer moeilijk te hebben hé meiden. Ik hoop echt voor jullie en je kleine ventjes dat de rust snel weer keert. Het is moeilijk voor jullie maar ook voor hen. Maar ganse nachten moeten opstaan is geen pretje hé. En Akiki, dan nog eens ziek erbovenop. Hopelijk ben je snel genezen.
Trouwens dat afkolven, dat lukt hier ook niet zo goed. Morgen moet Romy ook naar de crèche voor de eerste keer en moet nog afkolven. Ze moet onmiddellijk een ganse dag. Gelukkig is de crèche recht over de deur en kan ik telkens afkolven en de melk brengen. Pfff, zie het niet zo goed zitten.

Anoniempje, hopelijk gaat het ook met jou snel beter. Het moederschap eist veel lichamelijk maar ook emotioneel. Probeer nu inderdaad te genieten van de gelegenheid om bij je schatje te zijn.

Cindy: ja die draagdoek, die is fantastisch hé. Onze Romy vindt het ook fijn.

Fropsel: we duimen hier voor je. Hoe gaat het met de bolle buik?

Bibitje: hoe gaat het nog met jou en je spruit?

Helga: fijn dat Roos het zo goed doet en je zo kan genieten van haar ontwikkeling. Een kindje kan zoveel teweeg brengen in een mens hé.

Ik ben vandaag langs geweest bij k&g. romy is 64,5 cm wat voor een meisje boven het gemiddelde is maar haar gewicht is maar 6,060kg wat onder het gemiddelde zit. Ze is verzwaard maar op de curve is ze gezakt. Ik mag nog doorgaan met BV maar de voorbij 3x is haar gewicht niet echt veel omhoog gegaan dus zou het ook niet slecht zijn om toch al te starten met groentepap maar het hoefde nog niet. Gewicht was nog niet alarmerend maar we moesten het in de gaten houden. Ja, dan heb ik zoiets van dan maar denken aan Romy en niet aan de mama die niet kan loslaten van BV. Vanaf volgend weekend zal ik dus beginnen met de groentepap. Akiki, weet jij een goede site ivm rapley? Ik heb ook al zitten overwegen om volgens die methode te werken maar weet er nog niet alles van. Maar dat mag maar vanaf 6 maanden zeker?

We zijn ondertussen al 3x gaan zwemmen met Romy. Dat vindt ze echt het einde. Zaaalig hoe ze lacht en trappelt in het water.

Ik hoop dat ik niemand vergeten ben.

Meiden, ik hoop dat alles gauw weer rustig zal zijn in huis en dat jullie je snel weer beter voelen.

Liefs,
Sunshine

Link naar deze reactie
19/08/2008 @ 20:50
akiki

heb effe geen puf en ben behoorlijk in de war over deze eerste werkdag (heb nu al heimwee naar mijn vorige/huidige leuke werk en zie het eigenlijk niet zitten om voltijds te gaan werken op dat nieuwe werk, en dus jasper voltijds naar een onthaalmoeder te brengen, en hierdoor ben ik alweer aan het piekeren of ik wel de juiste beslissing neem door te veranderen van werk; dus we zijn nu effe een berekening ah maken of we het evt financieel aan zouden kunnen om halftijds op mijn werk in brussel te gaan werken...)
Soit
maar heel effe reageren op sunshine: laat je niet vangen door k&g!!! die hanteren de curves van flesvoedingskindjes!! en bij borstvoeding is het heeeeeeel normaal dat een kindje bij 4 maand efkes minder in gewicht aankomt!! trap dus niet in de val!! hun normen zijn niet de juiste voor bv-kindjes!! blijf dus gewoon doorvoeden, en als je echt twijfelt of romy wel genoeg bijkomt, leg haar dan gewoon eens extra aan! En verder: op het forum rond baby&voeding hier op 9maand, is een topic gestart over rapley. Verder vind je ook info op het bijvoedingsforum (hoort bij het borstvoedingsforum) en bij het forum dragen&voeden.nl
Ook heb ik een erg leuk boek gekocht: eten voor de kleintjes: van borst tot boterham (van stefan kleintjes). heel erg leuk, met veel handige tips!
ik ga er alweer vandoor; ik reageer later wel op de anderen!
xx

Link naar deze reactie
19/08/2008 @ 21:53
Cindy

Hey meiden!

Ff snel!Want ik ben echt moe van het werken!

Over dat het afkolven moeilijk gaat bij sommigen.Wat ik doe is dat ik Djoshua smorgens (bij zijn eerste voeding dus, dat is hier rond 6 uur) bijvoorbeeld mijn rechterborst geef zo lang mogelijk(tot hij dus echt zelf stopt en echt niet meer wil drinken).Dan gaat hij nog even slapen en vervolgens als hij dan zijn 2de voeding wil geef ik hem dezelfde borst. Daar zit dan weer gewoon melk in dus drinkt hij gewoon.Vervolgens kolf ik direct met hem in mijn buurt, da andere borst af. Ik haal er dan zo ongeveer 200 cc uit!
Das ruim voldoende.
Ik weet niet of het jullie helpt maar misschien is het te proberen?

Ik ga nu lekker slapen! Misschien tot morgen!!

Liefs Cindy

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]