< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » De bevalling en erna... » Wie is er bevallen in AZ Diest?

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » De bevalling en erna...
Wie is er bevallen in AZ Diest?
01/11/2008 @ 10:30
Neela

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Dag dames,

Wat is het lang geleden zeg!
Maar ik blijf geregeld lezen en kom af en toe wat bijpennen hoor !

Is zo'n typische dag om niet al te veel te doen. Al staat hier toch wel "opruimen" op het programma en dan gaan we naar L zijn ouders, blijven daar overnachten voor morgen een familiefeestje.

Met Fleurtje gaat alles heel erg goed. Ik heb daar totaal geen zorgen mee. Heb een heel makkelijk kind! Zo mogen er nog komen - haha.

Zij praat heel erg goed, ik verschiet er zelf van. Sinds een week of 2 spreekt ze met 2 woorden: mama auto, jana auto, jana spelen, tati gaan, papa bed, papa schoen, papa kous, mama kous, mama hallo (gsm), jas toedoen, jas uit, deur toe, open, drinken, ze zegt papegaai, oorbellen, pannekoek, dominic... t'is schoon om te horen allemaal. En ze gaat halen wat je vraagt. Als ik zeg: haal je boek en ze brengt een foute, en ik zeg: haal je dikke boek met de prentjes, dan gaat ze die zoeken in haar mand. Ni te doen.
Ze weet ook van de meest courante dieren welk geluid ze maken (poes, hond, paard, kip, koe, papegaai, vogel, vis (mond open en toe), aap, schaap...)
Ook gaat ze op haar potje. Soms zegt ze pipi en als we haar erop zetten, dan doet ze pipi. We zijn nog niet ah trainen, is spelenderwijs, maar eigenlijk gaat ze toch geregeld op haar potje.
Heb nu dus hemdjes en een onderbroekje gekocht en ze draagt broekies.
Dan zit die body niet te bengelen.
Ook als ze haar tut uitdoet voor te drinken, dan wil ze ze op de grond
leggen, als ik dan zeg: leg ze op de tafel, dan doet ze dat !

Ze wordt groot mijn madammeke!
T'is een vlugge, ik ben er wel fier op, maar ze wordt eigenlijk te snel groot, het gaat zo vlug, ik heb maar heel kort mijn baby gehad.

Vooral het knuffelen vind ik heerlijk, ze komt afgelopen en slaat haar armpjes om je nek. Héérlijk !!

Natuurlijk is het heel druk, je moet ze continue in de gaten houden. ze zit overal aan en in en heeft geen besef wat gevaarlijk is.
Zo zette ik eens een tas thee op een karretje om een suikertje voor een vriendin te halen, en op die ene second had ze de thee al vast; Gelukkig had ze de warme tas gewoon maar vast en heeft ze ze niet omgestoten. Wij ruzie, Fleur ah brullen, ikke schuldgevoel.... is ni simpel allemaal, op 1 second is het gebeurd.

Wat kopen jullie voor de feestdagen in december ? Ik heb al wat in de boekjes gekeken maar weet het niet goed. Ze heeft poppen en een strijkplank en een keukentje. Ik weet het eigenlijk niet.
We hebben al een poppenverzorgingssetje gekocht (flesjes en tut voor de pop bij) en een dvd van bumba (sinds kort heeft ze de tv en bumba ontdekt).

Nanz, het kort ook af bij jou hoor. Op een ander gaat dat altijd sneller vind ik. Wel jammer dat je thuis bent, maar ja, het is zo, dus geniet er maar van.
En je weet waar de emo periode vandaan komt hè... hormonen !

Op een ander forum waar ik al jaaaaren op schrijf zijn er net 2 babies geboren: Sophie en Berend. Is grappig: beide dames hebben hetzelfde probleem als wij en toch zijn ze allebei spontaan zwanger geworden.

Kreeftje, jij gaat er dus terug aan beginnen ? Alléé ik duim mee !! Geniet van je vakantie nu !

Evy, heb je verhaal nog niet gelezen, maar doe dat straks wel even !
Mauro groeit ook goed als ik je foto zo zie !
Mooi kereltje.

Zo, sorry als ik op bepaalde mensen ben vergeten te reageren. Moet alles nog es tegoei nalezen. Straks

groetjes
Neela en Fleurtje

Link naar deze reactie
02/11/2008 @ 08:39
nanz

Online Status Bekijk profiel
Neela, fijn nog eens iets van je te horen, hoe is het eigenlijk met je nieuwe job(allee zo nieuw is de job niet meer waarschijnlijk)
Amai Neela, Fleur is echt wel snel met babbelen, al 2 woordjes tegelijk! Je mag er trots op zijn!
Ik merk ook wel dat ze heel veel begrijpen nu, Yrian helpt mij ook goed, de keukenkasten kuisen, afwasmachine leegmaken enzo...
Hij kan binnenkort ook helpen met de baby, pampertje halen enzo...
Al zelf op potje gaan doet Fleur ook al, dat zal hier nog lang duren denk ik, Yrian heeft bang van het potje, hij moet er niet van hebben;
Ik zal het meteen op de grote wcpot moeten proberen met een verkleinbrilletje.
Heb je al enig idee of je er terug gaan aan beginnen zelf om zwanger te geraken? Het zal niet makkelijk voor je zijn...

Ik ben stikkapot vandaag, Yrian was al wakker om 4u30 en wou niet meer slapen, ventje was gisteren weggeweest dus daar moest ik ook al niet op rekenen. En ik heb al veel steken in mijn onderbuik, zo die je op het laatste van je zwangerschap hebt, vreemd! Volgende week vrijdag nog eens op controle, toch eens even tegen Thijs vertellen.
Zo'n 2de zwangerschap is toch wat anders hoor, vermoeiend!
Hou je goed en nog een fijne zondag!

Link naar deze reactie
03/11/2008 @ 12:49
Neela

Hoi Nanz,

Fleur heeft vannacht om 4u ook een huilserenade gegeven. Ik denk dat er een weer een tandje zit aan te komen. Ze zevert veel (en krijgt rode plekken onder haar lip), heeft rode wangen en ze weent s nachts.... Ze heeft nog geen enkele kies.

Mja, wij zijn eigelijk altijd bezig met zwanger worden. Ik pak al 4 jaar geen voorbehoedsmiddelen, dus het kan. Natuurlijk hangt alles af van 't klussen op de juiste tijd hé.
De ene dag wil ik weer gaan voor hulp van buitenaf, de andere dag denk ik, ach t'is fijn zo met Fleur, we zien wel...
Ben er dus nog niet helemaal uit.

Fleur helpt ook met het afwasmachine, ramen wassen, auto poetsen.... ze vindt die warme spons en dat zeepsop geweldig.
Ook handig dat ze het tv kaske komt brengen als ik 't vraag ..... jaja grote kindjes hebben heeft ook zo zijn voordelen....
Binnen 5 jaar zal ik dat kaske wel niet meer krijgen !!

Zo, ik ga nog wat verder surfen, ben ah kijken voor een andere hospitalisatieverzekering.

groetjes
Neela
Link naar deze reactie
09/11/2008 @ 21:20
Kreeftje

He meiden,

terug van vakantie...
op de heenvlucht was Maya zo mak als een lammetje...braaf slapen...bleek ze 40 graden koorts te hebben. De volgende dagen nog hoge koorts en lastig (bang van strand en zwembad). We dachten aan een uitloper van die kinderziekte van de zeek ervoor. Midden in de week toch maar naar een dokter...bronchitis en oorontsteking, Met antibiotica ging het al beter maar ze moest uit de zon en niet zwemmen. Uiteindelijk de laatste dag heeft ze eindelijk haar angst overwonnen en in het zand gespeeld.
Spijtig maar voor de rest was de vakantie wel goed. We hadden gelukkig gekozen voor een duurdere grotere kamer en die had een balkon rondom met zicht op zee en zwembad met parasol en ligzetels. En lekker eten...pfff een kilo bijgekomen.

Maya is ook nog bang van het potje. De laatste tijd is ze banger dan vroeger. Praten is nog altijd niet uitgebreid. Ze zegt nu ook papa tegen mij.

@Neela: op het juiste moment klussen is inderdaad een stap in de goede richting. Ovulatietesten hebben me wel geholpen met inzicht in mijn cyclus. Maya was ook niet lang een echte baby...

@Nanz: doe maar rustig aan...

Woensdag terug werken... het wordt nog druk de komende weken...

Link naar deze reactie
13/11/2008 @ 14:42
nanz

Hallo dames,

het is alweer even geleden maar met die dagen dat het ventje extra thuis is profiteer ik ervan om hem te commanderen. De keuken is uiteindelijk geschilderd en de living en al een deeltje. Uiteindelijk een nieuwe wcpot, en de dampkap is geinstalleerd. Heb ik weer lang op moeten wachten! Maar mijn nestdrang steekt de kop op en ik wil en eis dat alles hier beneden geschilderd is, en de keuken volledig afgewerkt is!
Over ons meisje haar kamer spreek ik dan nog niet, ze zal toch eerst een tijdje bij on slapen!!
Met ons meisje was alles redelijk goed, ze blijft een pluimgewichtje, ze woog nu 1.2 kg, maar voor de rest was alles goed, buiten de suikertest. Die ben ik vandaag nog eens opnieuw gaan laten doen maar dan in het ziekenhuis, zo om het uur bloed laten trekken, mijn arme aders...
Was toch raar, dat je daar dan tussen de kersverse moeders ligt op het 3de verdiep. En zoveel kindjes in de couveuse, wel 4, en zo'n kleintjes nog, ik kreeg de kriebels ervan, en hoop dat ons meisje nog wel even blijft zitten...

Neela, ik vind het wel een fijne periode met Yrian, juist omdat hij zoveel begint te begrijpen, natuurlijk de deugenieterij moet ik er wel bij nemen...
Ik snap wel dat je momenteel het allemaal een beetje in zijn beloop laat gaan, je kan volgend jaar nog zien wat je gaat doen... Maar klussen op de juiste moment is inderdaad noodzakelijk, en nog fijn ook!

Kreeftje, toch nog een fijne vakantie gehad ondanks de ziekte van Maya. Yrian had in het begin ook schrik van het zand en nu speelt hij ermee en durft hij het ook in zijn mondje steken, jakkes!
Ben je gedagreerd tot papa, troost je, Yrian zegt mama tegen bumba, met wel met de juiste intonatie, dus ik snap hem wel. Hier is het een echt papa's kindje, ik moet wel 10 keer op een dag zeggen, papa is werken, en dan is hij gerust!
Werk ze nog meid!!

Link naar deze reactie
13/11/2008 @ 15:02
Kreeftje

@Neela: ik had al snel door dat Fleur een mondige was! Toen in juni kon ze al een beetje praten.

Maya heeft weer een week (door het ziek zijn) niet willen eten...Ze weegt nog geen 8 kilo...Nu gaat het eindelijk terug beter maar ze wil geen fruit eten (ze lust geen zoete dingen).
Wat eten jullie kindjes gemiddeld? Geven jullie nog de fles?
Maya kan uit een beker drinken maar zo een slokje...
's morgens een sneetje brood (niet altijd) en een fles opvolgmelk (ooit 270 ml maar nu rond de 150-180 ml). 's Middags patatjes. Om 4u een boterham en stukje fruit (dat fruit eet ze dus nooit op) en 's avonds nog een fles (ooit 270 ml maar nu dus eerder rond de 180-200 ml) en een hapje van ons avondeten.

@Nanz: ah die nestdrang...hier in huis moet ook nog vanalles worden afgewerkt...ik zit al een jaar te zagen achter de zolderisolatie...maar ja doordat ik deze zomer ziek was gevallen heeft mijn man zijn ouderschapsverlof niet ten volle kunnen benutten om in het huis te werken.

Link naar deze reactie
13/11/2008 @ 18:25
nanz

Kreeftje, Yrian is ook niet zo zwaar hoor, hij weegt 11kg, is voor een jongetje maar vrij gemiddeld.
Hij eet wel redelijk goed, maar drinkt totaal geen melk, lust geen gewone melk of opvolgmelk en consoorten, ik geef petit gervais en puddingskes in de plaats. Misschien lust Maya dit ook?? Of geef je het al misschien?
Yrian eet heel graag fruit, vooral die compotepotjes of fruitpap.
Is wel altijd zo als ze ziek dat ze minder eten, maar natuurlijk met Maya is dit problematisch omdat ze zo tenger is,en weinig reserve heeft.
Hopelijk gaat het snel beter!

Link naar deze reactie
14/11/2008 @ 12:55
Neela

Hoi dames,
Fleur eet ook minder dan vroeger hoor.

's morgens een fles gewone halfvolle melk (geen opvolgmelk) maar ik zou dat bij Maya wel blijven geven ! Ik zou zowiezo voor volle melkprodukten gaan.

Als ze naar Om gaat, dan krijgt ze een cracotte of een boterham mee in haar handje.
Als ze thuis blijft eet ze rond 9u een boterham of een sandwiche of zelfs kellogs.

rond 10-10h30 een koekske of soep of een mandarijntje

tuss 12h en 13h warm

dan dodo tot in de late nm (ze slaapt tss de 3 en de 4 uren)

dan krijgt ze fruit (stukjes), of petit gervais, of soep, whatever.

Als ze thuiskomt van de Om krijgt ze een klein koekje van hare papa(17h15)

Ze eet nog mee van tafel (18h00) 1 patatje, een goeie soeplepel groentjes en een stukje vlees (bv chipolata een vinger lang) ofwel geven we een boke.

Als we niet te laat gegeten hebben dan drinkt ze nog een volle fles melk vlak voor ze naar bed gaat rond 20h00. Soms is dat maar een derde.

Ze weegt nu iets meer dan 10 kilo. ze is niet dik, maar ze heeft wel een goed buikske.

Ondertussen zitten we al aan zinnen van 3 woorden.... ik kan echt tegen haar babbelen, ze verstaat 'alles'

Oma pannekoek eten
auw buikpijn
chacha buiten
mama ook eten
mama jasch uit
mama jasch aan

t enigste wat ze niet wil zeggen is hare eigen naam, en ze weet thans goed dat zij Fleur is !

Ze probeert mijn laarzen aan te doen...
Als ik bij de OM zeg, we gaan seffens in bad, dan zegt ze de halve avond: bad bad bad ze blijft dat onthouden !

Gisteren was ze alles in het badwater ah gooien, tot mijn wollen pantoffels toe :)
en dan kijkt ze zo heel beteuterd, zo van... hoe, mag dàt niet ?

Zoooo schattig !!

En Bumba hé... dat is hare allergrootste vriend.

Wat ook grappig is, als ze s morgens uit bed gehaald wordt, dan verzamelt ze haar beren (en bumba) in haar armen en dan wil ze ook nog haar armen in de lucht steken om gepakt te worden. Soms draag ik haar naar beneden met 3 beren in haar armen.

Mja, mijn meisje ! Waarschijnlijk blijft het gewoon bij haar... ik zou ze niet meer willen missen ...

Voor Nanz gaat het nog druk worden... een meisje, ghoh ben toch benieuwd naar hare naam. Ik vind Yrian leuk, dus de meisjesnaam zal ook wel zoiets tofs zijn!

Kreeftje, jou vakantie is weeral voorbij ... gaat snel hé. Ik kan me dat precies niet voorstellen dat ik nu zo aan een zwembad zou liggen.... ghoh, fijn hoor ! Jammer dat Maya ziek en schuw was. Gelukkig hadden jullie een fantastisch terras, lekker lezen, kijken, luieren, mmmmmm

Zo ik ga jullie laten, middagpauze is bijna voorbij !
PS nieuwe job is nog steeds heel tof (ben er nu wel bijna een jaar).

doei

Link naar deze reactie
14/11/2008 @ 15:47
Kreeftje

@Neela: wij gaan morgen naar Bumba! Hij komt op bezoek in de showroom van de collishop in Halle. Alle speelgoed staat er uitgestald en Bumba en de sint komen op bezoek. Mijn ouders wonen daar niet ver van, dus vandaar dat we eens langsgaan. Op TV zwaait Maya naar Bumba, maar in het echt gaat ze misschien lopen, hahaha
Zeg Fleur is echt wel heel verbaal! Je mag trots zijn op je slimme dochter...

Link naar deze reactie
14/11/2008 @ 19:15
Neela

Ooo leuk, een echte bumba, dat zou Fleur ontzettend indrukwekkend vinden !
Misschien zou ze ook wel een beetje schuw zijn, ik heb geen idee.

Mag iedereen daar zo binnen in de collishop ? Kan je daar ook iets kopen of is het enkel kijken?

Elke mama is hier trots op hare kadée hé ! En ja, ik ook maar het had wel een beetje trager mogen gaan hoor, ik zie ze al naar school gaan.

Vanavond strijken, strijken, strijken, strijken
Morgen behangen.... als je zo iets extra's doet, dan blijft alles liggen... heb 2 wasmanden strijk ! BAH

Maar morgen Jana hare verjaardag vieren ! Feest voor de girls

[Laatst gewijzigd door Neela - 14/11/2008 @ 19:40] - Link naar deze reactie
15/11/2008 @ 10:40
Neela

Kreeftje,
Wij gaan ook gaan, Fleur is zo'n fan van Bumba, dat gaat ze geweldig vinden (en ik ook). We gaan seffens naar de ikea een tafel en kinderstoeltjes kopen en dan tegen 14h00 naar ginder. Misschien tot daar !!

Link naar deze reactie
15/11/2008 @ 14:15
nanz

Allee dames, het amusement met Bumba, Yrian zou jaloers zijn denk ik moest hij het weten! Hier staat bumba ook elke dag op...
Die Fleur is zo grappig, we zouden eens moeten afspreken met de bumbakindjes...

Allee dames fijn weekend nog!!

En de naam die is hier zelfs nog niet geweten, we komen niet overeen... Ik heb nog 2 maand de tijd dus, we komen er wel uit!
Ik heb nog niets klaar deze keer, schaam me diep...

[Laatst gewijzigd door nanz - 15/11/2008 @ 14:16] - Link naar deze reactie
16/11/2008 @ 15:03
Kreeftje

We zijn elkaar daar uiteindelijk nog tegengekomen, he Neela. Maya was onder de indruk van Bumba. Na de foto had ze door wie het was en liep ze de hele tijd naar hem toe en stond ze te zwaaien. Superschattig! Mama was zelfs geemotioneerd dat haar kleine spruit daar stond te wijzen en 'Ba' te zeggen.
Er was veel vlok, zeker voor Sinterklaas, maar die zijn we niet gaan bezoeken. Binnen 2 weken sinterklaasfeest op mijn ventje zijn werk.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]