< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Peuters » in het grote bed

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Peuters
in het grote bed
30/03/2007 @ 10:24
Lies

Hoi allemaal,

Onze zoon van 2 slaapt, omdat er weldra een broertje of zusje voor hem erbij komt, sinds enkele dagen zonder slaapzak in zijn nieuwe, grote bed.

Het slapen gaat echt heel goed (beter dan verwacht) maar we moeten hem 's nachts verschillende keren opnieuw gaan toedekken omdat hij zo woelig is en al zijn dekentjes eraf gooit. Hij wordt dan telkens wakker van de kou.

Iemand hier tips of een oplossing voor ?
Alvast bedankt.
Link naar deze reactie
30/03/2007 @ 10:43
Mamma

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi Lies

Wij hebben dit in het begin ook gehad. mijn zoontje van nu 2,5 slaapt sinds augustus in een groot bed omdat hij uit zijn ledikant klom. We hebben in de winter zijn slaapzak nog aan anders kan ik er 6 keer per nacht uit omdat hij iet stil ligt en dan het dekbed weer van hem af is. In de zomer slaapt hij zonder slaapzak.

Succes

Link naar deze reactie
30/03/2007 @ 11:54
Anje

Hoi Lies

in het begin deden wij bij mijn zoontje een laken in de breedte over zijn donsdeken zodat we het goed konden instoppen aan de zijkanten. Zo bleef hij lekker warm en kon toch zelf uit zijn bed. Een slaapzak deden we hem dan niet meer aan (vond ik te gevaarlijk als hij uit bed wilde).

Anje

Link naar deze reactie
30/03/2007 @ 19:38
Mamma

Hoi Anje,

Wij hebben dit ook eerst gedaan met dekentje, maar hij ligt zo te woelen dat dit ook geen effect heeft. Mijn zoontje komt overigens niet zelf zijn bed uit hij blijft in bed als hij wakker is en roept dan om mama, pas als ik er ben klimt hij uit bed. Maar waarom vind je het gevaarlijk met een slaapzak?? Mijn zoontje loopt gewoon als hij zijn slaapzak aan heeft dus snap niet zo waarom je het gevaarlijk vind

Groetjes

Link naar deze reactie
02/04/2007 @ 16:21
Astrid

Online Status Stuur bericht
Mijn zoontje gaat over een maand ook in een groot bed, en wij hebben hetzelfde probleem. Hij heeft nu nog een slaapzak aan, maar hij is errrrug lang en past er dus bijna niet meer in. Ben benieuwd of er nog meer tips komen. En dat gevaarlijke snap ik ook niet zo nee, ons zoontje loopt ook in zijn zak. Al doen we hem wel snel uit omdat ie nog wel eens struikelt.

Link naar deze reactie
04/04/2007 @ 13:53

hoi,

ik heb vorig jaar nog een slaapzak voor mn oudste gekocht, toen bijna 3,5jaar! gevonden bij kampeermateriaal, omdat ze ook zo'n woelwater is in bed..
nu heb ik een dubbel donsdeken voor haar 1persoonsbed die ik dus aan beide zijden goed onder haar matras vastmaak en nog wrikkelt ze zich los
dus ja, kan geen tip geven

haar zusje is 2jaar geworden in januari en haar grote bed staat ook al in haar kamer, maar hou ze nog even in haar klein bedje denk ik, vind ze ook steeds in alle hoeken van haar bedje terug

tja..

Link naar deze reactie
05/04/2007 @ 10:26
lies

Online Status
Mijn dochtertje van 2.5 slaapt al een hele tijd in het grote bed, met slaapzak en donsdeken. Ik zie geen probleem in de slaapzak. Ze wroet er ook op los, maar met slaapzak is dat toch een pak minder. Wel ligt ze de laatste tijd, nu het weer een beetje warmer is, vaak te zweten.

Link naar deze reactie
05/04/2007 @ 11:43
Vera

Hoi,

Ook bij ons een klein probleempje in het grote bed. Ons zoontje (bijna 2) slaapt sinds een dikke week in zijn nieuwe, grote bed. We hebben ook geprobeerd om hem zonder slaapzak (dus enkel een donsdeken) te laten slapen maar ik denk dat we hiervan terug moeten komen.

We moeten 's nachts verschillende keren opstaan omdat hij voortdurend ligt te woelen en we hem dus telkens, zonder dekens, helemaal bovenaan dwarsliggend tegen de plank terugvinden. Misschien dat een slaapzak dit probleem toch voor een stuk kan oplossen ???

Vera
Link naar deze reactie
05/04/2007 @ 13:38
Emi

Hier zijn we sinds een paar weken van de slaapzak af, en hij is nu ruim 2.5 jaar oud.
Hij slaapt al een tijd in een groot bed en dan was dat gewoon met eenzomerslaapzak en onder een dekbed.

We hebben nu ook het probleem van onder de dekens vandaan kruipen en dus afkoelen. Enige wat wij doen is hem weer toedekken als we gaan slapen en als hij 's nachts wakker wordt ook weer. Ze weten wat zelf te doen, dus als ze er last van hebben zullen ze er zelf weer onder kruipen.
Over een paar weekjes wordt het ook weer warmer en dan is het minder koud als ze boven het dekbed liggen.

Zie trouwens weinig gevaarlijks aan een slaapzak in een groot bed, hier was mijn zoon net zo snel met slaapzak als zonder, ook de trap op (niet af).
Dus dat was voor mij geen reden om te stoppen met de slaapzak (had ik trouwens wel kunnen willen, hij stond er op zijn slaapzak aan te hebben, en gaf nu ook zelf aan deze niet meer aan te willen, zou niet weten waarom ik hem dat moest afnemen).
Link naar deze reactie
05/04/2007 @ 13:52
anje@work

Hoi

IN het bed is het niet gevaarlijk met een slaapzak, maar UIT het bed wel hihi. Bij ons zijn ze niet 'getraind' om met een slaapzak te lopen, we doen hem pas boven aan bij het slapengaan. Ralf heeft het nog wel eens geprobeerd maar er ligt laminaat boven en daar glijden ze op uit, vandaar.

Anje
Link naar deze reactie
11/04/2007 @ 21:28
Astrid

Online Status Stuur bericht
HIer ook laminaat, maar hij schuifelt prima in zijn slaapzak ;-)

Link naar deze reactie
11/04/2007 @ 21:42
Mich

Hallo!

Hier nog zo´n schuivert over het laminaat met slaapzak en al, ja ziet er raar uit maar ze komen een heel eind! uiteraard halen wij hem er ook uit zodra we bij hem zijn.

Vandaag voor het eerst in het grote bed, we hebben een nieuw kamertje gemaakt voor hem, zodat de baby kamer voor het babytje wordt. Ben benieuwd hoe het gaat. Als ik jullie verhalen zo lees doen we het de eerste tijd maar met slaapzak en als het goed gaat eens zonder proberen, één ding tegelijkertijd!

Doei Mich

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]