< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Peuters » 18 maanden en krijsen

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Peuters
18 maanden en krijsen
02/04/2007 @ 22:07
Sipje

Hallo,

Ik heb een dochtertje van 18 maanden. Ze is altijd heel lief en braaf maar heeft ook een ijzersterke wil en karakter. Ze is heel verbaal, zegt dus alles na en zegt dus ook wat ze wil (en vooral wat ze niet wil ). Ze slaapt ook goed en slapen gaan is ook geen probleem. Sinds enkele dagen wordt ze zo na 1.5 uur slapen wakker en dan begint ze te wenen, ik ga dan bij haar maar ze stopt niet, heeft haar oogjes meestal dicht.... Na eventjes neem ik haar uit bedje om haar te troosten maar dat wil ze ook niet (terwijl dat eerder wel de oplossing was). als ik ze na 1 minuut terug in bedje leg, met beertje en tutje, is het opeens gedaan en vast terug in slaap... is dit dromen dan? of ook opstandig zijn in de slaap? dingen verwerken die overdag gebeurd/gezegd zijn?
Vandaag ging ik ze halen bij de OM, normaal een feest, komt nr me toe, lachen, vertellen.... nu begon ze te wenen, nix was goed. OM vertelde net ervoor dat ze heel prikkelbaar was geweest (normaal het vrolijkste kind daar!). Ze dan een half uur aan een stuk gekrijst, nix hielp... Altijd riep ze "NEE" en dan wou ze haar eigen precies ook slaan, ging op de grond liggen en weende gewoon verder, als ik ze wou troosten, wou ze van me weg (mn hart brak). Toen de papa thuiskwam (ze had toen ook wel haar tut en beer gekregen omdat ik echt geen raad meer wist), werd ze rustig in zijn armen. Even later (nix gebeurd) begon ze opnieuw... en terwijl ik ze meestal moet troosten, moet ze nu nix van mij hebben (voelde me echt slecht hierdoor). Daarna heeft ze nog leuk gespeeld maar was natuurlijk doodop door al dat krijsen...
Herkent iemand dit?

Sorry voor deze lange epistel maar moest dit even kwijt! Onze meid is echt een superkind met een sterk karakter (dat vind ik heel goed) maar dat ze mij afstoot doet me echt pijn... is mss wat overdreven maar ik kan het hier toch kwijt eh....

Groetjes
Link naar deze reactie
03/04/2007 @ 09:15
Anje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hallo

komt me heel bekend voor. Volgens mij heeft je dochtertje oorpijn!!! Is ze toevallig ook verkouden? Of wrijft ze vaak aan haar oortje(s)?
Heel typisch is dat ze na een tijdje slapen wakker wordt en huilt! En aan die leeftijd kunnen ze nog niet zelf aangeven dat ze pijn hebben. Ik zou toch maar eens naar de dokter gaan voor alle zekerheid!

Anje

Link naar deze reactie
03/04/2007 @ 11:03
k'tje

Ik dacht ook meteen aan oorpijn, of toch dat er iets broeit. En oorpijn wordt normaal wat minder, als ze rechtzitten. Liggen kan dan écht wel een kleine ramp zijn. En je hebt écht niet altijd een koortsbeeld bij een oorontsteking.
Typisch is ook dat jij het oortje dan niet teveel mag aanraken. Nu ja, aanraken wel, maar bijvoorbeeld een vuiltje eraf halen ofzo, dat zal niet mogen.
Ik zou ook gewoon eens naar de dokter gaan. Mijn dochtertje had onlangs een goede verkoudheid, en daardoor waren haar oortjes geïrriteerd. Het enige wat we moesten doen, was zorgen dat haar neusje vrij bleef. En inderdaad, het was zeer snel beter.

Hopelijk vind je snel een oplossing!
Link naar deze reactie
03/04/2007 @ 12:25
Sipje

Bedankt voor jullie reacties... Ze is wel een beetje verkouden maar het is niet zo dat ze altijd weent als ze neerligt, ik mag ook aan haar oortje komen, ze heeft wel al van kleinsaf veel oorsmeer maar dat is volgens kinderarts erfelijk (mijn man heeft dat namelijk ook... ) en kan zeker geen kwaad. Oorsmeer met zo'n speciaal oorstokje eruit doen vind ze helemaal niet erg...

Heb het er gister met mijn zus over gehad en haar dochtertje werd ook opstandig toen ze exact 18 maand werd... volgens haar is dat het begin van de échte peuterpubertijd

Omdat ze ook al zoveel verstaat en begrijpt en zelf zoveel zegt heeft ze het moeilijk met zichzelf (en met onze regels).... allez, zo zegt mijn zus toch...

Deze morgen was ze mega-happy, zingen in bed, vertellen honderduit.
Toen we beneden waren en haar melk klaar was, wou ze ineens niet drinken, niet alleen in de zetel (want de laatste tijd moet alles zelf ) en ook niet op schootje... ze kon gewoon ni beslissen en werd dan boos! Uiteindelijk gewoon in de zetel gezet, zonder woorden fles gegeven, ze heeft ze uitgedronken en was weer happy!
Zou ze gewoon niet een beetje in een sprongetje zitten of ja, zoals mijn zus zegt, de peuterpubertijd ....
Link naar deze reactie
03/04/2007 @ 13:15
k'tje

Dat zou ook kunnen natuurlijk. Ze begrijpen veel, en ook al kunnen ze een beetje praten, ze willen zoveel meer duidelijk maken dan wat ze kunnen. En dat is frustrerend, natuurlijk.
En hou je maar vast aan de takken van de bomen: als het de peuterpuberteit is, dan gaat het niet over na een weekje, hé. Bij ons duurt het al verschillende maanden. Ik heb meer dan één keer een fles naar m'n hoofd gekregen omdat mevrouw haar zin niet dadelijk kreeg. Maar ja, als je altijd toegeeft, leren ze niet luisteren, natuurlijk. Een bijkomend probleem hier is wel dat ik een zeer moeilijke zwangerschap doormaak momenteel, en dus heel weinig met ons dochtertje kan doen. En daar wordt ze dan ook kwaad voor, natuurlijk. Soms heb ik écht medelijden met haar.
Link naar deze reactie
03/04/2007 @ 13:28
Sipje

Oei K'tje, dat is minder, voor je dochtertje maar ook zeker voor jezelf, want je kiest er ook niet voor om een moeilijke zwangerschap te hebben eh.... Hoe oud is je dochtertje nu? en loopt de zwangerschap bijna ten einde

Wij zijn ook over een 2e ah denken en waarschijnlijk in het najaar stoppen m de pil, zit nu nog in proefcontract met werk en dan is de 1e al wat ouder en is de eerste fase van de peuterpubertijd (hopelijk) voorbij .

Een tweede zwangerschap lijkt me sowieso veel zwaarder, je kan niet zomaar meer eventjes gaan rusten eh, met zo'n ukkie dat rondloopt en geentertaind moet worden!

Juist toch maar ff naar OM gebeld, ze was vandaag goedgezind, enkel bij het eten tegenpruttelen, ze heeft ze dan van tafel genomen, beetje verder op de grond gezet en gezegd dat ze terug mocht komen als ze flink ging eten... toen ze aankwam vroeg OM 'ga je flink eten nu?' 'ja' zei ze en OM heeft ze zelfs mogen eten geven (de laatste tijd wou ze dat absoluut niet meer) en ze heeft heel goed gegeten ! Nu zal ze wel slapen

allez, ik ben eens benieuwd wat het straks gaat geven....
Link naar deze reactie
03/04/2007 @ 13:42
k'tje

Hey Sipje,

M'n dochtertje is net 2 geworden. M'n eerste zwangerschap was niet zo super, maar achteraf bekeken, viel het nog wel mee. Alleen was ik van begin tot eind constant misselijk.
M'n tweede zwangerschap is totaal anders. Toen ik 8weken ver was, was ik al 8kg afgevallen (en ik weeg al niks!) en heb dus een week in het ziekenhuis gelegen. Toen ik 20weken ver was, ben ik eindelijk weer kunnen gaan werken. Daarvoor kon ik amper op m'n benen staan omdat ik bijna niks binnenhield.
Op 24weken op controle bij gyn: baarmoederhals verweekt.
Een weekje later begonnen de weeën. Sindsdien zit ik thuis met wee-remmers (ondertussen ook weer enkele dagen in het ziekenhuis gelegen).
Nu ben ik bijna 34 weken ver. Neem nog steeds die wee-remmers, maar ze helpen niet meer zoals het hoort. Het is dus eigenlijk gewoon afwachten wanneer de baby komt. Overmorgen moet ik weer op controle bij de gyn. We zullen wel zien wat ze dan zegt, hé. Nu is het rusten-rusten-rusten.
Link naar deze reactie
03/04/2007 @ 18:31
Sipje

Hey K'tje,

Oei dat is idd wel helemaal niet prettig... Maar goed rusten zodat die kleine ukkepuk nog eventjes blijft zitten... Als hij of zij (weet je wat het gaat worden?) nu komt is het toch ook geen ramp eh... 34 weken is niet zo vroeg toch? Tuurlijk beter van nog even bij jou in de buik te blijven... ik duim !

Hier alles weer min of meer normaal, onze schat is wel nog eigenwijs (wat ik niet erg vind) maar tot nu toe niet wenen zonder dat we weten wat er is, ze is zelf heel vrolijk, dus gister was gewoon een piekdag van de peuterpubertijd of gewoon een slechte dag zoals iedereen dat wel eens kan hebben he!

Voila, ik moet er vandoor!

groetjes
Link naar deze reactie
04/04/2007 @ 12:32
k'tje

Het geslacht weten we niet, nee. Daar hebben we wel echt voor gekozen. Vrienden van ons wilden het wel weten, maar hun kleine meid wou niet meewerken. Lag steeds verkeerd. Bij ons kon de gyn het blijkbaar al wel een aantal keer duidelijk zien, maar het is tijdens de bevalling zo leuk als je het juist niet weet, dat we ook deze keer gezegd hebben dat ze mag zwijgen.

M'n dochtertje is ook geboren op 34weken(vliezen plots gebroken) en ze is kerngezond. Och ja, we zien wel, hé. Morgen moet ik op controle bij de gyn en dan ben ik nét 34weken. Best mogelijk dat ze zegt dat ik moet stoppen met die wee-remmers. En dan kan alles natuurlijk...
Link naar deze reactie
04/04/2007 @ 15:52
Sipje

Hallo K'tje,

Als je morgen mag stoppen en het gaat ineens heel snel dan alvast veel succes gewenst!
Mijn schoonzus moest bij haar derde ook weeenremmers nemen en mocht op 36 weken stoppen en die kleine schavuit is nog blijven zitten tot 2 dagen voor de uitgetelde datum!

Laat weten hoe het geweest is bij de gyn en als je daar de tijd niet voor hebt (bevalling mss ), laat dan wel weten (als je bekomen bent) wat het is geworden en hoe het is gegaan eh!

Groetjes,
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]