< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Soms gaat het mis... » hcg na miskraam?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
03/04/2007 @ 09:40
patje81

Online Status Bekijk profiel
Hoi wie kan mij vertellen of je nog het hormoon HCG in je lichaam hebt al sje een miskraam hebt gehad?
Mijn zusje verteld me dat de dokter het bij haar niet kan zien omdat het een week nodig heeft om te verdwijnen.
Ik geloof d rniet zoveel van. Is een lang verhaal waarom niet. Maar goed wie weet dit??

Thanx,

LIefs Patje

Link naar deze reactie
03/04/2007 @ 10:28
snuffie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo!

Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar bij mij was het HCG nog lichtjes verhoogd (19) op de dag dat ik begon te vloeien. Het was wel erg vroeg in de zwangerschap dat het mis ging (5-6 weken), dus misschien hangt het er ook vanaf hoever je zwangerschap al gevorderd is.

Wat bedoel je precies met 'de dokter kan het niet zien'? Met een simpele bloedtest kan hij toch zien hoeveel HCG er in je bloed zit?

Ik heb voor de zekerheid enkele weken na mijn mk nog eens met een clearblue een testje gedaan, om zeker te zijn dat al het HCG weg was, zodat ik bij een volgende 'positieve' test geen 'valse hoop' zou krijgen. Maar gelukkig was het meteen weer raak, en dit keer loopt het prima!

Groetjes
Snuffie

Link naar deze reactie
03/04/2007 @ 10:46
Nicole

Het ligt er ook aan hoe lang je zwanger bent, als de miskraam optreedt.
Met bv 12 weken duurt het langer voor het hcg uit je lichaam is, dan met 6 weken.

groetjes Nicole
Link naar deze reactie
03/04/2007 @ 10:52
patje81

Hoi Snuffie

Het is een heel lang verhaal,
Tkomt dr op neer dat mijn zusje vorige week melde dat ze zwanger was. Na 4 weken relatie te hebben. Ze is bijna 23 maar gewoon ene kind van 15 in haar gedrag. Ze begon zaterdag te bloeden en is gister volgens haar zeggen naar de dokter gegaan. Die kon haar hcg niet zien want die zouden pas na een week uit je bloed zijn. Maar donderdag zou ie dan inwendig onderzoek doen om te kijken of de baarmoedermond open was of gesloten en daar aan kunnen zien of ze miskraam had gehad of niet. Dit vond ik zo'n raar verhaal dat ik het gewoon niet geloofde. Ik zei ook in je bloed kan ie wel zien hoor. Nee echt niet etc, en geloijk van je gelooft me niet etc.
Nee dat kwam door het volgende. 2x condoom gescheurd, wel zeggen ga morning after halen en dan gewoon niet doen.
Mijn middelste zus heeft kindje van nu paar maanden, maar lange relatie, ik ben bijna op de helft en ook lange relatie. Ze wil graag aand8 hebben en ziet nu dat het op deze manier heel makkelijk gaat.
Want zwnagerschap van mijn middelste zus ging niet geheel vlekkeloos en die van mij helaas ook niet. (moet het rustig aan doen door teveel harde buiken en daar maakt de fam zich druk om, tot ergenis van mij, maar goed die bedoelen het ook allemaal goed)
Ze verzint telkens wat om interessant te doen. Dus vandaar dat ik vroeg voo rdie HCG, want van het hele verhaal geloof ik geen reet (sorry voor taalgebruik). Ik vraag me uberhaupt af of ze zwanger is! Of ooit geweest, maar goed dat ter zijde gelaten.

Link naar deze reactie
03/04/2007 @ 11:22
snuffie

Hoi,

Tja, Patje, na wat ik nu lees, denk ik dat het idd mogelijk is dat je zusje het moeilijk heeft met het feit dat alle aandacht nu naar jouw zwangerschap gaat en naar het kindje van je middelste zus.

Het verhaal van je zusje klinkt idd erg ongeloofwaardig op die manier. Los van het feit of ze nu zwanger is geweest of niet, denk ik dat ze best aan de pil / spiraaltje gaat als het met condoom niet veilig lukt. Het lijkt me in elk geval niet dat ze klaar is om een kindje groot te brengen.

Ik snap dat jij het belachelijk vindt dat je zus zich zo gedraagt, maar ik zou ook oppassen om haar te confronteren met haar leugens. Je kan dit voorzichtig proberen, maar als je te erg tegen haar ingaat, zou het wel eens kunnen dat ze, net om toch haar gelijk te bewijzen, 'echt' zwanger wordt. Waarmee ze dan wel 'aandacht' krijgt, maar enkel negatieve, en waarmee ze heel haar leven en relatie op de helling zet. En dat is voor niemand een vooruitgang, wel?

Ik denk dat het raadzaam is dat jouw zusje eens gaat praten met een deskundige (psycholoog ed). Maar het zal niet makkelijk zijn om haar zo ver te krijgen. Misschien kunnen jij en je andere zus (evt ook je ouders) proberen om wat meer zicht te krijgen op de situatie van je jongste zusje en zelf eens te rade gaan bij een deskundige om te weten te komen op welke manier je best omgaat met dit aandachtzoekend gedrag van je zusje.

Veel succes!

Snuffie

Link naar deze reactie
03/04/2007 @ 12:26
patje81

Hoi Snuffie,
Ze loopt al vanaf haar 6e bij een psycholoog. We zijn allen pleegkinderen. Ze is wel mijn biologische zusje. Maar goed ze gaat daar ook weer heen. Ik hoor enkel dr verhaal nu aan, ze kan me bellen als dr wat is, maarik neem veel dingen met een grote korrel zout. Maargister ging het me gewoon te ver en heb ik dr feiten onder dr neus gestopt. Ze kan niet overal over blijven liegen!

Thanx voor je reactie.

Link naar deze reactie
03/04/2007 @ 13:27
snuffie

Hoi,

Heel goed dat je zus al begeleiding krijgt van een psycholoog.

En gelukkig ken jij haar ook, en weet je dat je niet alles zomaar moet geloven wat ze zegt.

Het zal voor jou nu wel niet makkelijk zijn, jij bent tenslotte degene die zwanger is, hormoonschommelingen heeft, moet rusten ivm harde buiken... Ik hoop dat je de verhalen van je zusje een beetje kan relativeren, en dat je in je relatie en bij je (pleeg)ouders en schoonouders voldoende steun vindt!

En voor je zusje hoop ik dat ze er ooit toch in zal slagen om een leven zonder leugens te leiden. Ze zal het wschl nu zelf niet beseffen, maar ze maakt het zichzelf uiteindelijk alleen maar lastiger door niet eerlijk te zijn... Ik hoop ook dat haar relatie, ook al is die nog pril nu, toch een stabiele ondergrond mag zijn voor haar verdere leven. Een goede vriend / echtgenoot kan heel veel betekenen voor iemand die zo jong al zoveel heeft meegemaakt.

Groetjes
Snuffie

Link naar deze reactie
05/04/2007 @ 13:41
suzanne

Hallo,
Ik twijfel niet aan jouw verhaal hoor, maar het verhaal van je zus hoeft niet perse gelogen te zijn.
Toen ik ging bloeden tijdens mijn eerste (wat later dus bleek) spontane miskraam, deden ze ook een inwendig onderzoek. Mijn baarmoedermond zat nog dicht en het hoefde niet perse een miskraam te betekenen zei de dokter. Ik was toen 6 w 1 d. zwanger.
Als het bloeden door zou zetten en na een week zou stoppen was het een miskraam en anders moest ik terugkomen.
Na 4 weken had ik (weer???) een positieve zwangerschapstest in mijn handen. Ik de dokter gebeld en deze stuurde mij door voor een echo omdat niet te bepalen was of het nog van de eerste zwangerschap was of van een nieuwe. De gyn, zei me toen ook dat het wel weken in je bloed zou kunnen blijven zitten. Ook al was ik maar zo kort zwanger. (wel hoelanger hoe hoger het hcg is, maar toch). Het bleek een nieuwe zwangerschap te zijn!
Technisch gezien kan het dus kloppen! blijft overeind dat er aandacht in het spel meespeelt!
Succes in iedergeval, met je zus, je eigen en je andere zus' zwangerschap!
Groetjes suzanne

Link naar deze reactie
17/04/2007 @ 10:51
rissie

dag dames, ik ben rissie en ik zit met een twijfel.
Ik ben aan de pil, maar door overgeven en diaree was de pil niet meer veilig.
Wel op de dag dat mijn regels moesten komen ongesteld geworden, maar steeds al tekenen die er op konden wijzen dat ik zwanger zou kunnen zijn.
Bij de huisarts geweest, had zelf paar keer een test gedaan en waren allemaal positief.
Mijn huisarts mijn bloed laten onderzoeken, zat geen hcg in, zeiden ze.
Dan zal t een miskraam geweestzijn volgens mijn huisarts.
Heeft me niet onderzocht, niks.
Krijg nu een week later nog steeds positieve test, en baarmoedermond zit dicht.
Verder niks gehad dat lijkt op een miskraam.
Wat denken jullie ervan ?
Liefs rissie.
Link naar deze reactie
17/04/2007 @ 11:11
Sophie

Hoi Patje,

Ik heb onlangs, jammer genoeg een miskraam gehad. Ik was bijna 9 weken zwanger.
Bij een zwangerschap is het zo dat je 7 dagen na de bevruchting HCG kan terug vinden in het bloed. Rond 3 weken zwangerschap is het HCG rond de 30-40, rond 4 weken is HCG rond de 300-400. Om de 2 dagen verdubbelt je HCG.
Wanneer je een miskraam krijgt en je het vruchtje effectief verliest begint je HCG te dalen, je lichaam stoot immers alles van je zwangerschap af.
Bij een miskraam is het zo dat je HCG-waarden dagelijks met de helft halveren. Iemand die dus 4 weken zwanger is zal dus na een grote week in principe geen HCG meer hebben in het bloed, als alles tenminste er juist is 'uitgekomen'.
Bij een zwangerschap van 12 weken kan het een 6 tal weken duren.
Maar bij een prille zwangerschap verdwijnt alles heel erg snel.

Misschien toch goed je zus erop te wijzen dat eventueel 'verzinsels' vertellen over een miskraam niet echt leuk is voor mensen die het effectief meemaken.
Misschien moet ze eens op forums als deze zien wat voor een verdriet het aanricht. Of moet je haar eens confronteren met boeken over getuigenissen van miskramen.
Zoiets zijn geen dingen om over te liegen. Hopelijk komt ze het nooit echt tegen in dit leven.

Groeten
Sophie
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]