[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 03/04/2007 @ 10:46 Nicole ![]() | Het ligt er ook aan hoe lang je zwanger bent, als de miskraam optreedt. Met bv 12 weken duurt het langer voor het hcg uit je lichaam is, dan met 6 weken. groetjes Nicole |
| 17/04/2007 @ 10:51 rissie | dag dames, ik ben rissie en ik zit met een twijfel. Ik ben aan de pil, maar door overgeven en diaree was de pil niet meer veilig. Wel op de dag dat mijn regels moesten komen ongesteld geworden, maar steeds al tekenen die er op konden wijzen dat ik zwanger zou kunnen zijn. Bij de huisarts geweest, had zelf paar keer een test gedaan en waren allemaal positief. Mijn huisarts mijn bloed laten onderzoeken, zat geen hcg in, zeiden ze. Dan zal t een miskraam geweestzijn volgens mijn huisarts. Heeft me niet onderzocht, niks. Krijg nu een week later nog steeds positieve test, en baarmoedermond zit dicht. Verder niks gehad dat lijkt op een miskraam. Wat denken jullie ervan ? Liefs rissie. |
| 17/04/2007 @ 11:11 Sophie | Hoi Patje, Ik heb onlangs, jammer genoeg een miskraam gehad. Ik was bijna 9 weken zwanger. Bij een zwangerschap is het zo dat je 7 dagen na de bevruchting HCG kan terug vinden in het bloed. Rond 3 weken zwangerschap is het HCG rond de 30-40, rond 4 weken is HCG rond de 300-400. Om de 2 dagen verdubbelt je HCG. Wanneer je een miskraam krijgt en je het vruchtje effectief verliest begint je HCG te dalen, je lichaam stoot immers alles van je zwangerschap af. Bij een miskraam is het zo dat je HCG-waarden dagelijks met de helft halveren. Iemand die dus 4 weken zwanger is zal dus na een grote week in principe geen HCG meer hebben in het bloed, als alles tenminste er juist is 'uitgekomen'. Bij een zwangerschap van 12 weken kan het een 6 tal weken duren. Maar bij een prille zwangerschap verdwijnt alles heel erg snel. Misschien toch goed je zus erop te wijzen dat eventueel 'verzinsels' vertellen over een miskraam niet echt leuk is voor mensen die het effectief meemaken. Misschien moet ze eens op forums als deze zien wat voor een verdriet het aanricht. Of moet je haar eens confronteren met boeken over getuigenissen van miskramen. Zoiets zijn geen dingen om over te liegen. Hopelijk komt ze het nooit echt tegen in dit leven. Groeten Sophie |
[Reageer]

hcg na miskraam?