< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Soms gaat het mis... » hcg na curettage

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
03/04/2007 @ 15:31
A.

Hallo,

Hoelang heb je nog HCG in het bloed na een curettage? Ben dat vergeten te vragen aan de gyn..
Vruchtje is gestorven op 6w, curettage op 9w.
Bedankt.
Link naar deze reactie
03/04/2007 @ 19:56
akiki

Online Status Bekijk profiel
dag A.
ik kan je niet echt helpen met je vraag... Ik had wel zelf al drie weken na de curretage mijn regels, dus dan had ik al een eisprong gehad, wat wil zeggen dat mijn hcg al uit mijn bloed was? Want normaal houdt het hcg een eisprong tegen... Meer kan ik je niet vertellen... Misschien moet je nog es bellen naar de gyn?
Groetjes, en sterkte.

Link naar deze reactie
04/04/2007 @ 16:57

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi,
Ik vraag me af waarom je dat wilt weten (gewoon nieuwsgierigheid), heb je een test gedaan? Ik zou namelijk niet weten wat mijn HCG na de curretage was. Hoe lang is de curretage geleden? Bij mij nu 5 weken. Lijkt me dat het dan uit je bloed moet zijn, maar ja dat weet ik niet zeker. Moet zelf vandaag ongesteld worden (uitgerekend), maar weet dan ook niet mocht ik een test gaan doen of er dan nog HCG in je bloed kan zitten.
Vind je ook niet dat je zo weinig hoort van de artsen, het meeste wat ik nu weet, weet ik via dit forum. Van de artsen hoor je niets (als je niets vraagt).
Hoop dat je antwoord op je vraag krijgt!
Groetjes Schul

Link naar deze reactie
04/04/2007 @ 17:53
Fietje

Online Status Bekijk profiel
Hoi A.,

Mijn gynaeco zei me dat je HCG elke dag halveert na een curretage. Dus dat het heel erg snel uit je bloed kan gaan.
Bij andere vrouwen duurt het wat langer. Ik heb zware symptomen gehad toen het uit m'n lijf ging: hoge koorts, koude-rillingen, enz...

Groetjes,
Sophie

Link naar deze reactie
05/04/2007 @ 11:04
A.

Hallo,

Alvast bedankt voor de paar antwoorden..

Akiki, bedankt, maar mijn gyn is heel moeilijk bereikbaar via de telefoon en het is natuurlijk geen dringende vraag! Daarom even dit forum gebruiken..

Schul, ik zou het gewoon graag weten, omdat wij er direkt weer voor gaan en ik ben dus ook benieuwd vanaf wanneer ik eventueel kan testen, maar mijn curettage is nog maar 3weken geleden, dus kan ik gemakkelijk nog spontaan ongesteld worden natuurlijk!
Inderdaad, van de artsen weet je niet veel als je niets vraagt. Heb nu net terwijl ik dit typ, toch moedig mijn huisarts eens gebeld en die zegt dat het HCG normaal al uit mijn lichaam is nu..
Nu, ik wacht zeker nog 2weken om te testen hoor, want normaal heb ik een heel variabele cyclus van 28-32 dagen! En de kans dat ik direkt weer zwanger ben, is natuurlijk ook niet enorm groot.. Maar misschien heb jij wel geluk, ik duim voorjou

Fietje, bedankt voor de info van een gyn, als dit zo is, zal het ook wel uit mijn lichaam zijn. Heb wel helemaal geen last gehad van koorts ofzo, maar het zal wel verschillend zijn van vrouw tot vrouw!

In elk geval, allemaal bedankt en spijtig dat jullie ook een curettage hebben moeten ondergaan, veel sterkte en hopelijk worden we allen snel zwanger in 2007..

Groetjes
Link naar deze reactie
05/04/2007 @ 13:58

Hoi A,

Wij wilde er ook meteen weer voor gaan, maar de eerste keer na de curretage, kreeg ik enorme bloeding. Toen hebben we echt weer twee weken gewacht en was ik ondertussen over mijn vruchtbare periode . Gister ben ik gaan menstureren. Niet heel teleurgesteld want dat had ik verwacht. Ben ook wel blij, dan is nu alles weer "normaal". Gaan we weer lekker aan de slag, hopen dat het snel lukt maar dat zien we wel.
Tegen mij zeiden ze dat ik naar ongeveer 4/5 weken weer zou gaan menstrueren. Bij mij was het precies na 5 weken, dat is mijn mensturatie ook. Dus als je over 2 weken nog niet menstrueerd, zou ik idd een test gaan doen.

Schul

Link naar deze reactie
05/04/2007 @ 20:29
A.

Hoi Schul,

Spijtig van je menstruatie, maar zoals je zelf zegt, nu weet je tenminste dat je weer in cyclus bent he! En mooi zoals vroeger, is ook leuk meegenomen!
Ik zou ook gewacht hebben als ik nog bloed zou verloren hebben hoor! Bij ons ging het probleemloos, dus hebben we het erop gewaagd en wie weet..(hoop doet leven..)
Veel succes deze maand in elk geval!!
Groetjes
Link naar deze reactie
07/04/2007 @ 09:29
M

Hey,

Ik had na de curretage een week bloedvelies, dat is dan getsopt en na een dikke week begon het terug. Volgens mijn gyn was dat het moment dat mijn hcg weer op 0 stond...

Veel succes!
M

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]