Sterretje,
Het kan best zijn dat na PCO en een zwangerschap de kans bestaat dat je daarna spontaan zwanger wordt, maar dan zou ik het precies ietsje meer tijd geven... Wie weet lukt het idd wel ? Wist je dat maar 25% van de vrouwen zwanger raakt binnen 3 maand en iets meer dan 75% binnen het half jaar ? Overigens ben je wel 'nog maar' (want tijd is relatief) een half jaar geleden bevallen, en duurt het toch ook een paar weken voor de menstruatie terug op gang komt (en ik spreek helaas uit ervaring), en bovendien is het baarmoederslijmvlies nog niet direct in topvorm voor een eventuele innesteling kort na de bevalling. Alles kan natuurlijk, je hoort of leest soms dat vrouwen een maand of 2 maand direct na hun bevalling weer zwanger zijn, maar dat zijn unicums.
Ik ben er zeker van dat er dus ook nog zo'n mensen zijn als jij. Kwestie van de juiste timing denk ik. Hopelijk reageren er nog lotgenootjes van jou, dan voel je je wat minder eenzaam en begrepen.
Wat mij betreft is het idd enorm spijtig dat we onze tweeling hebben moeten afstaan, en het frustrerende is dat we waarschijnlijk pas over een half jaar terug een nieuwe ivf/icsi poging mogen beginnen. Tijd is natuurlijk relatief, zoals gezegd... en ik probeer me altijd situaties voor te stellen die erger zijn, zo kan ik het mijne beter relativeren.
Met ivf moet je soms eerst terug aan de pil, dan vaak je volledige eigen cyclus volledig platleggen (duurt gemiddeld zo'n 14 dagen), en dan zowiezo een 10-tal dagen aan de Menopur (of een gelijkaardig follikelstimulerend hormoon), Pregnyl (maar dat ken jij hoogstwaarschijnlijk ook), en dan nog een (soms pijnlijke) punctie voor bevruchting buiten het lichaam om dan terug ingebracht te worden en dan de gebruikelijke 14 dagen wachttijd die voor iedereen dezelfde zijn, alleen maken iui/ivf/ici-vrouwen die wachttijd veel bewuster mee dan vrouwen die spontaan zwanger kunnen worden.
Ik ben in ieder geval blij dat er hulpmedicatie en zulke technieken bestaan...
Misschien een (uiteraard goedbedoelde) tip ook voor jou om sommige zaken een beetje te relativeren? Mij helpt het alleszins.
Allé, lotgenootjes van Sterretje, laat haar wat minder alleen voelen
groetjes, en veel succes nog !
LeeN