< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Soms gaat het mis... » Gaat het ooit nog lukken.....

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Soms gaat het mis...
Gaat het ooit nog lukken.....
12/06/2007 @ 13:28
wendy

Online Status Stuur bericht
hallo, aan allen die dit meemaken, mijn medeleven.
Zelf weet ik heel goed wat het allemaal is.

Wij zijn al 3 jaar bezig en sinds een jaar heb ik al 4 miskramen gehad en ben nu net opnieuw een kindje verloren aan 9weken. Geen miskraam maar buitenbaarmoederlijke zwangerschap.
Het is erg een vruchtje zien en hartje en alles erop en eraan en weten dat je het moet doen sterven.

Mijn man wil daarna opnieuw verder doen maar ik zie dat niet meer zitten, blijkbaar wil mijn lichaam niet dat ik een kind baar.
Ik weet me echt geen raad meer. Heb zware endometriose en een buikwandbreuk.
Ook heb ik het nu supermoeilijk want mijn schoonzus is juist op hetzelfde moment zwanger als ik maar bij haar verloopt alles naar wens.
En als onthaalmoeder is het heel lastig, ouders begrijpen dat niet, ze zeggen dan ohja de volgende keer beter en ge hebt al één.

Link naar deze reactie
12/06/2007 @ 14:09
Anne

hoi wendy,

Oh, wat spijt me dat voor jouw!
Ik heb zelf ook 3 zwangerschappen achter de rug waarvan er 2 miskramen waren en waarvan 1 zwangerschap een kindje groeide dat als het geboren zou worden een kastplantje zou zijn. Ik heb nu anderhalve week geleden een curretage gehad van mijn derde zwangerschap. Iedereen zei tegen mij dat mijn derde zwangerschap wil goed zou komen, want 3 keer is toch scheepsrecht, maar helaas ook dit keer ging het verkeerd. Ik weet hoe je je voelt. Ook ik weet nog niet of ik opnieuw zwanger wil worden vanwege alles wat er al gebeurd is en iedere keer doet het weer zo'n pijn. Mijn vriend wil ook graag opnieuw proberen, maar ik weet het nog niet. Probeer positief te denken en hopelijk komt het dan toch allemaal goed. Heel veel sterkte!!!!
Link naar deze reactie
12/06/2007 @ 15:42
maatje

Hoi Wendy, Wat vreselijk allemaal meis, mijn hart gaat naar je uit. Die rotte opmerkingen van mensen die het allemaal niet begrijpen...ik weet er helaas alles van.

Ik begrijp dat je je nu heel erg moedeloos en wanhopig voelt, het is ook niet mis wat je allemaal doormaakt hè. Verdorie meis, ik zou willen dat ik wat voor je kon doen.

Wij zijn ook al erg lang bezig en het wil gewoon niet lukken. Na mijn miskraam begin dit jaar is het hopeloos en ik word er ook ontzettend mismoedig van nu.

Heel veel sterkte meis.

Anne, ook voor jou heel veel sterkte. Wat jullie hebben doorgemaakt is nog zoveel rotter dan in mijn geval.

Ik hoop heel erg dat het jullie beide toch mag lukken een gezond kindje op de wereld te zetten.

Heel veel sterkte, Liefs, Maatje.
Link naar deze reactie
12/06/2007 @ 20:52
Anne

Hey maatje:

Wat vervelend joh wat er dit jaar is gebeurd. Was dat jouw eerste zwangerschap? Ik wens je alle geluk van de wereld .. en ik hoop voor jouw dat je snel weer zwanger mag zijn en vertrouw erop dat alles wel goed komt! Ik kan me dan ook niet voorstellen hoe het is als je al jaren bezig (wij zijn nu ongeveer anderhalf jaar bezig)bent en het lukt iedere keer maar niet en dan ook nog eens een keer een miskraam te krijgen..have mercy. Ik leef helemaal met je mee.

groetjes anne.
Link naar deze reactie
13/06/2007 @ 10:40
maatje

Hi Anne,

Dankjewel voor de lieve woorden.

Het was inderdaad mijn eerste zwangerschap, eindelijk na ruim 3 jaar. We waren zo blij en dan mag het niet zo zijn.

We hadden het net de dag ervoor aan onze ouders verteld en of de duvel ermee speelt; de dag erna ging het mis. Ik zou nu 6 maanden zwanger zijn geweest maar na die mk lijkt het gewoon niet meer te willen lukken...

Maar meis, in anderhalf jaar tijd drie miskramen, ik kan me niet voorstellen hoe vreselijk dát moet zijn. Steeds weer die blijdschap met daaropvolgend zo'n vreselijk verdriet. Hoe moeilijk moet het zijn om dan niet je vertrouwen kwijt te raken op wél een gezonde zwangerschap.

Ik wens je alle goeds meis, ik leef met je mee.
Hoe gaat het nu met je? Nog zo kort geleden, het zal vast niet makkelijk zijn allemaal nu. Sterkte.

Liefs, Maatje.
Link naar deze reactie
14/06/2007 @ 14:18
Anne

hoi maatje:

Het gaat de ene dag goed en de andere dag ben ik weer depressief. Verschilt per dag. Ik voel zo veel verschillende dingen...maar hoofdzakelijk de vraag" WAAROM". Voel me met tijden ook heel eenzaam...omdat je directe omgeving dit probleem niet kent en ze weten ook niet allemaal hoe ze ermee moeten omgaan...de een zegt'goh, wat vervelend maar het komt wel weer goed en de ander vindt dat het niet veel voorsteld, want je kunt immers via de natuurlijke manier zwanger worden en dus je moet dan maar verder gaan alsof er niks gebeurd is'. Mensen snappen mij niet en dat frusteert me en maakt me intens verdrietig...maar ja godzijdank heb ik jullie allemaal nog die mij enigzins wel begrijpen. Ik probeer dus omhoog te krabbelen en ergens te zoeken naar positieve dingen in het leven...komt ook wel weer goed dat weet ik wel....maar nu heb ik het tijdelijk moeilijk. Hoe gaat het verder met jouw?
Link naar deze reactie
14/06/2007 @ 15:20
maatje

Hoi Anne,

Mensen weten inderdaad vaak niet hoe ze moeten reageren en komen dan met opmerkingen als: ach je kunt in ieder geval zwanger raken, het lukt vast weer snel, en, je had toch ook geen ziek kindje gewild, het is maar beter zo.

Maar zo voelt het niet en, zeker in jou geval, vraag je je inderdaad af, waarom? Het is zo oneerlijk allemaal.

Ik heb het soms nog steeds moeilijk, de ene dag gaat het beter als de andere dag. Vooral omdat het nu ook nog eens niet meer wil lukken. Waarom mocht het nou gewoon niet goed gaan vraag ik me dan af.

En dan zie je overal zwangere buiken en kleine ukkies en steeds meer mensen in mijn omgeving raken zwanger en dat steekt soms wel eens heel erg.

Dat eenzame gevoel ken ik, mensen zijn het ook snel vergeten en willen over naar de orde van de dag. Denken er vaak ook heel makkelijk over en komen met nutteloze opmerkingen waar je niks mee kunt.

Inderdaad fijn dat je je gevoelens op het forum hier kwijt kunt, mij helpt het zeker. Hou je taai meis.
Link naar deze reactie
14/06/2007 @ 20:36
Noortje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey

Door jullie verhalen gewoon al te lezen, raak ik precies wat opgeluchter. Eindelijk mensen die hetzelfde meemaken! Eindelijk mensen die sommige dingen van anderen ook niet meer kunnen horen! On-ge-loof-lijk!

Ondanks mijn leeftijd, is mijn verlangen naar een eerste kind even groot (al dan niet groter), dan naar een tweede kind.

Noor

Link naar deze reactie
15/06/2007 @ 12:26
Anne

hey noor:

Ja, het is moeilijk als mensen zeggen hoe ze erover denken en tegelijktijd het zelf nog niet (gelukkig maar) niet hebben meegemaakt. Hoe gaat het nu met jouw? Wat vreselijk joh van wat er allemaal gebeurd is....heb je profiel gelezen. De teleurstelling kan ik me zeker goed voorstellen. Mijn omgeving snapt het niet helemaal en denkt als je een miskraam( tot nu toe 2 keer en 1 zwangerschap heb ik moeten afbreken, want als het kindje geboren zou worden dan zou het een kasplantje zijn geweest) hebt gehad dat je er zo over heen stapt alsof er niks is gebeurd. Hoe gaat het tot op heden....heeft het geluk weer mogen toeslaan. Ik HOOP het voor je. Veel succes en ik duim voor je!!!
Link naar deze reactie
16/06/2007 @ 23:21
Noortje

Hey Anne,

Ik heb nu zo iets van : eerst mezelf een beetje terugvinden. Ik werk fulltime (6 dagen weken, werk 8,9,10 dagen achter elkaar, met amper 1 of 2 dagen rust ertussen (ni echt koosjer, maarjah), ondertussen zijn wij ons huis aan het verbouwen, en wonen met de dochter in bij mijn ouders. Een niet al te makkelijke situatie dus die voor veel stress kan zorgen.

Mensen zeiden me altijd dat het "natuurlijke selectie" is, en dat er zeker iets mis was. Ik heb nu zoiets van : kan je mij dat op een briefje geven? Ik begin meer en meer te denken dat het pure stress is, oververmoeidheid en dat m'n lichaam gewoon niet mee wil. Maar dan zoek je het weer te ver hé...
Ik slik nu stipt mijn foliumzuur en volg een magnesiumkuur... misschien hebben we dan wat meer geluk, want tot op heden nog altijd niets...

In mijn naaste omgeving, en zeker hier, merk ik dat enkel mensen die het effectief hebben meegemaakt je verdriet een beetje begrijpen.

Hoe gaat het verder met jou? Ik even hard voor jou!

Noor

Link naar deze reactie
18/06/2007 @ 11:16
Anne

hoi noortje:

Bedankt voor je reactie! Ik voel me redelijk. Het gaat met ups en downs. De ene dag voel ik me goed en de andere dag ben ik weer enorm verdrietig. Zeker omdat ik een schoonmoeder heb die niet altijd nadenkt. Ze moest gisteren op een baby oppassen..de baby werd door de moeder naar binnengebracht en naast mij neergelegd. Kon wel janken en dat zag mijn schoonmoeder ook aan en mijn partner. Ze had er gewoon niet bij nagedacht...laten we zo zeggen onnadenkenheid van de mens..maar mijn hartje werd opnieuw gebroken en ik werd geconfronteerd met het gene wat ik net verloren had. Ik ben dan ook moeizaam maar zeker mijn wonden aan het likken en probeer de draad weer op te pakken zoals bijv. weer naar je werk gaan en proberen om weer te gaan genieten van leuke dingen. Sorry voor al dat negatieve gezwam. Jammer dat het geluk tot op heden nog niet heeft toegeslagen, maar ik hoop dat dat nog wel mag gebeuren (positfief denken). Mijn zus heeft ooit een miskraam gehad en die begrijpt me gedeeltelijk en mijn moeder heeft een kindje gehad wat geboren werd en na 2 dagen overleden is en begrijpt mijn gevoel ook gedeeltelijk...maar voor de rest denkt iedereen zo van...je kunt toch op de natuurlijke manier zwanger worden dan moet je gewoon verder gaan alsof er niks is gebeurd. Dat maakt me heel boos en tegelijktijd ook verdrietig.

anne.
Link naar deze reactie
13/08/2007 @ 23:08
ienie

Online Status
Maatje, hoe ist bij jullie? Al goed nieuws?

Groet Ienie
Link naar deze reactie
14/08/2007 @ 04:23
maatje

Hi Ienie,
Welnéé, hoe is het bij jullie?
Liefs, Maatje.
Link naar deze reactie
14/08/2007 @ 10:56

Dag Anne,
Ik begrijp je ook heel goed. Ik heb vorige week een miskraam gehad en ik leef ook met ups en downs en kan ook niks zien ivm baby's of zwangerschappen of ik begin te huilen. Ik durf zelfs in mijn eigen streek niet buiten te komen, omdat ik momenteel nog thuis ben van mijn werk. Ik ben redster van beroep en momenteel zou ik me niet kunnen concentreren in het zwembad.
Ik heb een dochtertje van 7jaar en zij vraagt dan soms om eens naar een speelplein of zo te gaan, maar ik durf dat niet voor de reactie van de mensen...ze kan niet gaan werken, maar ze kan wel op stap gaan.
Ik heb ook het gevoel dat veel mensen gewoon denken, allé het is gebeurd en nu moet je gewoon verder...
En tis niet omdat ik al een dochter heb dat de pijn minder groot is dat ik nu een miskraam heb gehad, want wij zijn al 2 jaar bezig om zwanger te worden en eindelijk was het gelukt en nu hebben ze ons geluk al terug afgenomen en dat doet heeeeeel veel pijn!
Ik hoop dat je snel zwanger mag worden en dat het dan allemaal goed afloopt.
groetjes patsy

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]