< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Moeilijk zwanger worden... » iemand ervaring met ivf - pgd?

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Moeilijk zwanger worden...
iemand ervaring met ivf - pgd?
14/10/2008 @ 11:18
Brigitte

Online Status
hey,

Mooie foto M8eldv!echt schattig.
Ik ben gisteren bij de gynaecoloog geweest en ze is nu 2900g geschat. Hij heeft mij ook onderzocht en ik had al 3cm! Mijn vriend dacht al direct dat ik moest bevallen!Nu begint het toch wel spannend te worden want de gyn zei dat ik mijn tijd niet ging uitdoen en dat het niet lang meer zal duren. Moet nog vanalles in orde maken, dus zal dat vandaag maar doen. spannend!het kan evengoed voor morgen zijn, maar ook pas binnen twee weken.

Link naar deze reactie
27/10/2008 @ 14:59
Linda

Online Status Bekijk profiel
Hoi Brigitte,

Het begint echt op te korten voor jou nu he!!

Groetjes Linda

Link naar deze reactie
28/10/2008 @ 12:45
Brigitte

Online Status
hey,

Ja het begint inderdaad te korten. Ben echt benieuwd wanneer het gaat beginnen. Ben gisteren bij de gyn geweest en ik had 3-4 cm opening en de baarmoederhals was half verstreken, het voelde gunstig aan zei hij. Ze is nu 2150 g geschat met de echo. Maar hij denkt dat het misschien meer is aan mijn buik te voelen. Hoe gaat het met jullie kindjes? Doen ze het goed?

Link naar deze reactie
29/10/2008 @ 08:49
Heidi

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi allemaal,

Brigitte, bij jou kan het nu echt elk moment beginnen hé. Spannend !!

Bij ons zal het ook niet meer zo lang duren. Waarschijnlijk zal ik bevallen via keizersnede want mijn bekkeningang is te smal om natuurlijk te kunnen bevallen. morgenavond moeten we terug naar de gyn en dan zullen we vermoed ik de datum van ks vastleggen. Ik zal dus geen 4 weken meer rondlopen met buik.
Heb deze week ook mijn laatste werkweek. Nog tot vrijdagmiddag werk ik, namiddag heb ik verlof en dan begint mijn bevallingsverlof. Dan ben ik thuis tot einde februari.

En idd, hoe is het met de dames die al mama zijn en hun kleine prutsjes?

Groetjes
Heidi

Link naar deze reactie
30/10/2008 @ 12:42
Brigitte

Online Status
Hey,

Ik zat er een kilootje naast in mijn vorig bericht. Ze is 3150g geschat en geen 2150g. Heidi, ben benieuwd wanneer je je keizersnede krijgt.

Link naar deze reactie
31/10/2008 @ 20:07
m8eldv

Hoi Brigitte en Heidi

Spannende momenten voor jullie. Heel veel succes en geniet van die allereerste momenten met jullie kleintjes. Dit zijn zalige momenten (vind ik toch ;)

Hier alles goed, Eulalie is intussen 5 weekjes "oud" en doet het goed. Ze groeit goed, is gezond,... Alleen heeft ze dagelijks wel een weenmomentje (krampjes). Maar we vinden haar vooral superschattig ;)

Deze week zijn we al met haar naar zee geweest en we hebben veel gewandeld en er alle 3 van genoten!

Linda, hoe is het met je papa?

Vele groetjes
Machteld

Link naar deze reactie
03/11/2008 @ 06:55
Linda

Hoi daar,

de spanning is te voelen op de site he, allemaal bijna bevallende vrouwen!!

Met onze papa gaat het redelijk, hij kan nog wel niet eten, maar de lever slaat goed aan, voor diegenen die niet kunnen volgen, onze papa is 29 okt om 3u s nachts opgeroepen voor een nieuwe lever. Hij is 30 jaar geleden besmet met hep C via zijn stollingsproducten voor hemofilie en dat virus heeft zijn lever aangetast, hij stond op de wachtlijst en is nu getransplanteerd, dus we zijn heel druk in de weer met op en neer rijden naar Leuven!!!

Dus als jullie nu allemaal eens in Leuven bevallen dan kom ik meteen die mooie ukjes bezoeken, hihihi

Groetjes Linda

Link naar deze reactie
08/11/2008 @ 19:50
m8eldv

hallo

Hopelijk verloopt het verder goed met je papa Linda!

Intussen nog bevallingsnieuws van de anderen en babynieuws van Nita?

Hierbij een link naar een fotoboekje online van ons eulalieke. Geen idee of jullie dit kunnen openen, maar als het lukt, moet je op de foto klikken om te kunnen bladeren.

http://www.blurb.com/books/405170

Groetjes
Machteld

Link naar deze reactie
12/11/2008 @ 15:59
Brigitte

Online Status
hey iedereen,

Op dinsdag om 00.13h is Eline geboren. Ze woog 3370g en 49cm. Het was een pijnlijke bevalling, maar ik wou geen epidurale. Ze was een "sterrenkijker", dus ik had heel veel last in mijn rug. Ik ben geknipt en gescheurd en heb wel wat bloed verloren. ik heb ook die stollingsstof moeten krijgen, en daar had ik een allergische reactie op. ik kon twee dagen niet uit mijn bed, want als ik rechtstond kreeg ik enorme hartkloppingen, duizelingen en viel ik direct flauw. na drie dosissen hadden ze dit pas door en zijn ze ermee gestopt.eens dat de medicatie uitgewerkt was, voelde ik mij al beter.de borstvoeding gaat tot nu toe heel goed. in de dag eet en slaapt ze goed en 's nachts wil ze constant aan de borst.het is echt een schatje!toch een niet te vergeten ervaring, zo'n bevalling!
Linda, wens je vader veel sterkte!

Link naar deze reactie
12/11/2008 @ 16:05
Nita

Online Status
Hallo allemaal,

Er was een tijd dat ik elke dag even op dit forum keek (en op nog een ander forum), ik was echt verslaafd. Maar nu is mijn leven weer een beetje anders...

Voor de dames die op het punt van bevallen staan: jee, spannend hoor. En uit ervaring spreek ik als ik zeg dat als je eenmaal aan het bevallen bent en/of het is gebeurd, dat is zo onwerkelijk! Heel veel sterkte met de laatste loodjes en dat er maar weer een paar mooie kindjes tevoorschijn komen!

Inmiddels is Tygo bijna vier maanden oud, maar eigenlijk moeten we voor zijn ontwikkeling vanaf 4 oktober tellen. Dus zo'n zes weken. Gisteren was de kinderarts zeer tevreden over hem. Hij weegt nu 4100 gram en is 54 cm. Een gewoon klein babietje dus. Er lijkt ook een beetje ritme in te komen. Aan het eind van de ochtend is hij wakker tot de volgende voeding en 's avonds is hij ook vaak wakker. 's Avonds heeft hij vaak een beetje een mopperuurtje. 's Nachts komt hij meestal rond een uur of 4/half 5 voor zijn fles.

Ik heb wat foto's op Hyves gezet, misschien lukt het jullie om te kijken (http://nita-1970.hyves.nl/).

Groetjes,
Nita

Vermoedelijke bevalling op 04/10/2008.
Al 46 weken en 5 dagen zwanger (117.04% ver), nog 6 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie
12/11/2008 @ 17:01
m8eldv

Hoi Nita

Wat een schattig "bazeke" zoals ze bij ons zeggen!
En Brigitte, Proficiat met je dochter. Nog een meisje erbij. Dat zijn nu al 3 pgd-meisjes en 1 jongen. (Tygo, je hebt dus keuze uit 3 ;)

Wat een bevallingsverhaal zeg. Goed dat het nu beter gaat.

Eulalie heeft ook meer en meer weenmomentjes. Gisteren de hele dag bijna, en we waren juist op bezoek bij een zwangere vriendin, ik hoop dat ze niet te veel ontmoedigd is ... ;)

Maar 's nachts gaat het gelukkig goed en ze heeft eergisteren al eens een nachtje doorgeslapen. Deze nacht niet meer, maar we kunnen niet alles ineens willen hé.

Heidi, nu kijken we uit naar jouw nieuws hé.

Ik begin terug te werken op 19 januari maar om eerlijk te zijn heb ik daar hélemaal geen zin in, ik zie er nu al tegenop om Eulalie achter te moeten laten (maar 't is gelukkig nog eventjes).

Groetjes
machteld

Link naar deze reactie
12/11/2008 @ 20:41
Kim

Hallo,

een dikke proficiat voor de pas bevallen mama's.

Kan iemand mij vertellen hoelang zo'n pgd onderzoek duurt?

Moet 29 december voor de eerste keer naar UZ in Jette.

Groetekes Kim
Link naar deze reactie
12/11/2008 @ 22:00
m8eldv

dag kim

welkom op ons pgd topic.
Hoe lang het duurt hangt af van verschillende factoren en onder andere van de ziekte waarop de selectie moet gebeuren. Bij ons ging het vrij snel omdat ze al veel informatie hadden over hemofilie en omdat mijn nicht Linda die ook op het forum zit hier al mee was begonnen, ook omdat ze het juiste gen kenden waarop de afwijking zat enz...

Maar ze zullen jullie misschien wel een schatting kunnen geven bij jullie gesprek.

Wij hebben maar enkele maandjes moeten wachten, maar er zijn er hier op het forum die langer hebben moeten wachten.

Tip: als het om een geslachtsgebonden ziekte gaat en het zou heel lang duren voor ze de tests kunnen ontwikkelen om de pgd te doen, dan kan je vragen om een selectie op geslacht te doen in plaats van selectie op de ziekte zelf.

En voor de rest blijft het natuurlijk een ivf, dus ook daar weet je niet zeker of het vruchtje (indien er een gezond zou zijn), wel innestelt. Bij ons is dit van de eerste keer gelukt, maar dat is niet altijd zo...
Maar ik kan je wel zeggen dat wij héél blij zijn dat we het gedaan hebben en dat we nu een gezond babytje hebben. Dus ik zou zeggen: ga ervoor! Ik vond persoonlijk het wachten en de onzekerheid of het ooit zou lukken het moeilijkst, maar dan was dit forum een goede uitlaatklep omdat je allemaal hetzelfde ondergaat. De behandeling op zich vond ik fysisch allemaal beter meevallen dan ik had gedacht, maar ook dat is persoonlijk.

Succes en als je nog vragen zou hebben, stel ze gerust. Wij hebben hier allemaal wel ervaring en zoals je ziet, voor velen mét succes!

Machteld

Link naar deze reactie
15/11/2008 @ 18:41
Brigitte

Online Status
even kijken of men banner gelukt is.

Link naar deze reactie
16/11/2008 @ 21:37
Kim

Hallo,

dank u voor de info.

Denk dat ik het wachten ook waard ga vinden. Wil de ziekte in de familie echt stopzetten. Liefst geen selectie via geslacht omdat je dan nog kans hebt dat het meisje draagster gaat zijn.

Groetekes
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]