< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Moeilijk zwanger worden... » pregnyl op een exact uur?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Moeilijk zwanger worden...
pregnyl op een exact uur?
06/04/2007 @ 18:02
ike28

Online Status Stuur bericht
Hallo,

Ik ben deze morgen naar de follikelmeting geweest. Hij zei dat ik vanavond pregnyl mocht spuiten. Aangezien ik in het ziekenhuis werk, ben ik langs spoed geweest....ze dachten daar dat het op een bepaald uur moest gegeven worden. Ze hebben toen met de arts gebeld en eerst leek het zo te zijn, maar uiteindelijk mocht het gegeven worden. Dat was om 16.45u. Nu maak ik me ongerust dat het verkeerd gegeven is. En ik moest 2x 5000 E krijgen, wat ik ook zo raar(veel) vindt.
Wat denken jullie? Gaat het nu wel nut hebben?
Link naar deze reactie
06/04/2007 @ 18:33
ikke

Heb je morgen dan een inseminatie?
Ik moest Pregnyl rond 20u laten zetten en ik heb mijn inseminatie de dag erop om 11u gehad.
Ik moest wel maar 1 x 5000E.
Je eisprong komt dan 24 à 36u na de spuit.
Link naar deze reactie
06/04/2007 @ 18:55
ike28

hey,

ik heb geen inseminatie. Het is mijn eerste kuur met clomid en pregnyl om een eisprong op te wekken (ik heb een lichte vorm van PCO). blijkbaar moet ik het zo een 6 maanden gaan proberen en dan zullen het spuiten worden. Maar ondertussen weten we (via een test aangevraagd door de huisarts) dat het sperma van mijn vriend niet zo goed is....
Maar de assistent (gyné is in verlof) zei dat ik dat maar met de gyné moet bespreken...dus ik weet nog evenveel erover als voor de consultatie vanmorgen.
Ik vrees er dus voor dat het op een natuurlijke manier gaat lukken.
De assistent zei dat we morgenavond betrekkingen moeten hebben. Zou dat kunnen kloppen? (vandaag om 16.45u pregnyl gekregen)
Maar hij had van geen uren gesproken dus wat wist ik daar nu van dat het op een bepaald uur moet!
Maar de spoedarts had hem opgebeld en hij heeft toen gezegd (nadat hij het zelf gaan vragen is denk ik)dat het mocht....maar eerst ging het er precies over dat het idd op een bepaald uur moest. De verpleegster die de spuit gezet heeft, zei dat je 20min speling mag hebben, maar bij mij is het missch uren?!
Maar zou het kwaad kunnen als het voor de "natuurlijke weg" is?
Link naar deze reactie
06/04/2007 @ 19:37
Tinne

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo,
Ik heb maandagavond een pregnyl spuit gehad en moest maandagavond nog klussen en woensdagavond en donderdagavond.
Groetjes,
Tinne

Link naar deze reactie
06/04/2007 @ 19:55
FCBgirltje

@ike28
Nou meid ik heb wel nog een dosis pregnyl meer gekregen
15000E dus 3 maal 5000E
Ik heb deze al achter de rug,denk idd niet dat er een exact uur voor nodig is
Want mijn gyn zei morgenavond begin met de eerste dosis,de andere 2 hebben we op hetzelfde uur gegeven als de eerste

groetjes

Link naar deze reactie
06/04/2007 @ 20:21
ike28

@FBCgirltje: heb jij die spuiten dan apart (op andere dagen) gehad? Bij mij zijn die 2 spuiten ineens gegeven.

Op de follikelmeting zei de assistent iets van "twee grotere en 1 heel grote" of missch was het "twee grotere waarvan één groot". Maar hij heeft geen groottes gezegd. (ik vond het heel erg dat nu juist mijn gyn in verlof was omdat ik het gevoel had dat ik niet deftig geinformeerd ben)

Zou het kunnen dat mijn eisprong dan al rapper gaat plaatsvinden? Hij zei wel voor morgenavond betrekkingen te hebben, maar zou het kwaad kunnen als we al eerder zouden klussen? Vanavond bvb en dan ook nog eens morgen. Of kan het kwaad om bvb morgenvroeg en morgenavond te vrijen?
Link naar deze reactie
06/04/2007 @ 20:36
ikke

Dan zou ik eerder vanavond en morgenavond klussen, omwille van de spermakwaliteit. Ze zeggen toch altijd dat 2 dagen ertussen altijd het beste is...
Veel succes!
Link naar deze reactie
06/04/2007 @ 20:44
FCBgirltje

Hoi
ik heb ze idd aparte dagen gehad die pregnyl
want je mag nooit meer dan 10000E tegelijk kunnen
das het maximum dus bij jou zit je goed je hebt het maximum
dus moch thet in 1keer
en dan idd beter vanavond en morgen nog eens klussen
want zoals ikke zegt is het andfers slecht voor kwaliteit zaad
groetjes

Link naar deze reactie
07/04/2007 @ 12:26
ike28

We hebben gisterenavond (nacht eigenlijk) toch nog maar al geklust. En we gaan deze avond ook nog eens ons best doen.
Maar dan is het wel twee dagen achtereen. En niet "om de dag" zoals jullie zeggen.
Op zich is dat dan niet goed voor de zaadkwaliteit,hé?
Maar tot morgen wachten is missch te laat.
En blijkbaar is het al niet van goede kwaliteit volgens een staalonderzoek 2 weken geleden. We hebben er nog geen deftige uitleg over gehad, maar de cijfertjes op het papier zien er toch niet goed uit.
Nu wachten we eerst mijn menstruatie af vooraleer een afspraak bij de gyn te maken hiervoor want het moest nu toch maar eens gelukt zijn...

o ja, ik had gisterenavond heel veel lucht en steken in mijn buik...wat zou dat kunnen geweest zijn?
Link naar deze reactie
07/04/2007 @ 13:12
LeeN

Ike28,

ALs je er spontaan voor gaat, maakt het uur eigenlijk niet uit. Als je vrijt blijven de zaadcelletjes normaalgezien toch een paar dagen in leven. 't Is enkel voor ivf dat dat uur écht belangrijk is (want ze moeten net voor de eisprond de dan rijpe eitjes weghalen om ze dan in het labo te bevruchten).

Dus maak je niet ongerust, succes ermee !

FCBGirltje, proficiat !

LeeN
Link naar deze reactie
07/04/2007 @ 13:13
FCBgirltje

Al lucht en steken mmmm mss de voorbereiding van de eisprong
want je hebt hem maar gehad gisterenmiddag zeker???

En zoals je ziet op m'n banner heeft clomid en de bijgekomen pregnyl wel degelijk geholpen
Vanmorgen 2 mooi streepjes

groetjes

Link naar deze reactie
09/04/2007 @ 09:51
ike28

proficiat FCBgirltje!
Waren jullie al lang bezig?

Wij hebben hard gewerkt dit weekend.
Voor alle zekerheid hebben we gisteren ook nog maar geklust. Dat zal toch geen kwaad kunnen,hé? 3 dagen na elkaar?
En nu maar hopen,hé!
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]