< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Peuters » Kinderziekte?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Peuters
Kinderziekte?
07/04/2007 @ 15:58
Bieke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo,

mijn dochtertje van 14 maanden heeft dinsdag in de crèche plots hoge koorts gekregen (39,5). Volgens de kinderarts zagen haar oortjes en keel een beetje rood, ze had ook een loopneus en moest vaak hoesten. We hebben 2 dagen geprobeerd met homeopatische middelen, maar dat hielp niet, de koorts steeg zelfs nog tot 40,5, dus opniew dokter en antibiotica (Clamoxyl), die heeft ze dus vanaf donderdag gekregen. Donderdagnacht heeft ze de laatste keer koortswerende middelen gehad (Perdolan en Junifen). Vrijdagmorgend was de koorts over, maar sinds vrijdagmiddag heeft ze uitslag op heer buikje, rug, voorhoofd en achteraan in de nek. Dit lijkt op de beschrijving van mazelen, maar ze is hiertegen 2 maanden geleden ingeënt, zou dat dan toch nog kunnen dat ze nog niet immuun is? Ook de zesde kinderziekte zou in aanmerking kunnen komen, hoewel daar niet gesproken wordt over uitslag op het voorhoofd.
Ikzelf ben allergisch aan Penicilline en Clamoxyl is dus wel Penicilline, dus die heb ik vandaag niet meer gegeven...
Voor de rest is ze volledig uit haar doen, ze wil niet spelen, is wel moe maar wil niet gaan slapen, enkel op mama's schoot zitten is goed! Af en toe krijgt ze even een opflakkering, maar 5 minuten later is dat al weer over. Gisterenavond was ze nochtans wel haar happy-zelf!

Herkent iemand dit???

Link naar deze reactie
07/04/2007 @ 17:52
Rachida

beste bieke,

mijn zoontje had als baby zitromax gekregen, is ook een antibiotica. hij had hier ook volledig uitslag van op zijn lichaam. we dachten toen aan de rode hond omdat het allemaal rode vlekjes ware. bleek dat hij allergisch was voor de zitromax. zijn stoelgang was ook heel waterig geworden.
en jij ben ook allergisch voor peniciline dus het kan ook zo zijn dat ze het idd ook heeft.

ik hoop dat ze gauw beter wordt en dat ze gauw weer de oude is.

heel veel liefs rachida, zinedine en farouk

Link naar deze reactie
07/04/2007 @ 19:50
Isa

Hoi,

Lijkt me toch niet verstandig om op eigen houtje te stoppen met de medicijnen. Je mag nooit eerder stoppen met antibotica of penicilline, dan helpt het volgende keren niet meer zo goed. Alleen stoppen in overleg met huisarts.

Weet je wat het ook kan zijn, de 5de of 6de ziekte. Mijn dochter heeft dat dus ook gehad en ook zo megakoorts en ook loopneus enz. Toen de koorts weg was kwamen de vlekken.

Ik zou toch even raad vragen aan een huisartsenpost ofzoiets voordat je nu stopt met medicijnen en dat niet goed blijkt te zijn. Snap je?

Beterschap

ps ik ben dus ook allergie's voor antiboticum, maar of onze dochter tegen kan weten we nog niet.
Link naar deze reactie
07/04/2007 @ 22:14

hoi,

ik ben verpleegkundige en je mag idd nooit zomaar stoppen met AB, tenzij je denkt dat jij of in dit geval je baby , er allergisch aan is...

Normaal gezien moet je de hele dosis AB uitnemen omdat anders de bacteriën resistent worden tegen de AB en je de volgende keer een grotere dosis AB nodig hebt...

Maar dat kan je wel riskeren als je denkt dat je kindje allergisch is...

Als ik van jou was, zou ik wel de dokter eventjes op de hoogte brengen, want het moet echt wel getest worden of zij inderdaad ook allergisch is aan penicilline, dat is wel belangrijk voor haar verdere leventje!

Veel succes

Link naar deze reactie
07/04/2007 @ 22:41
jess

Online Status Stuur bericht
Hey, ik herken heel goed je verhaal. Laatst had mijn oudste dochter een keelonsteking die maar niet overging. Dus kreeg ze een antibioticakuur (ook clamoxil). Daags nadien zat haar gezichtje, haar hals, nek en borst vol uitslag en was ze heel mottig. Omdat ik het echt niet vertrouwde, heb ik meteen de kinderarts gebeld. Ik moest onmiddelijk stoppen met clamoxil. Toen herinnerde ik me dat ze vroeger ook al eens uitslag had gekregen tijdens een antibioticakuur maar toen had de ha steeds gezegd dat het waarschijnlijk een zoveelste kinderziekte (5e, 6e, roodvonk...)was. Het was dus een allergische reactie op peniciline. Het schijnt dat de reacties steeds erger worden na iedere inname van peniciline. Darom let ik er nu heel goed op dat wanneer ze opnieuw antibiotica moet krijgen er geen peniciline in zit. Op school weten ze dit nu trouwens ook.

Vanaf nu ga ik ook steeds naar de kinderarts ipv de huisarts voor de meisjes. Ik denk dat een ha vlug denkt aan een kinderziekte wanneer een kind uitslag heeft.

Nu, ik hoop dat je dochtertje vlug weer beter wordt. Zieke kindjes kunnen je hart bijna doen bloeden. verzorg je dochtertje en jezelf maar goed (proficiat trouwens). laat nog iets weten hé!

Link naar deze reactie
08/04/2007 @ 09:53
Bieke

Hallo allemaal,

en bedankt voor jullie reacties (andere zijn natuurlijk nog steeds welkom).
Vandaag is de uitslag al veel minder en ze begint ook terug een beetje te spelen!
Ik heb ondertussen ook naar de huisarts gebeld (die is van wacht vandaag) en die zei dat dat de beste reactie was om de antibiotica onmiddellijk stop te zetten, hij denkt dus ook dat het wel een allergie kan zijn!
Rachida, Lotte had inderdaad ook heel waterige stoelgang.
En Jess, dat is wel volledig hetzelfde verhaal, de uitslag zat zelfs op dezelfde plaatsen!

Groetjes!
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]