< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Moeilijk zwanger worden... » progestron waarde

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
07/04/2007 @ 17:43
Eva

Hallo allemaal,

Mijn man en ik zijn al ruim 4 jaar aan onze kinderwens aan het werken. Van de gyneacoloog moest ik een aantal keer bloed laten prikken op verschillende hormoonspiegels te prikken.
Nu heb ik op cyclusdag 21 (in mijn geval 7 dgn na ovulatie) een progesteron waarde van 51. Maar ik heb geen idee of dit nu juist goed is en of dit iets zegt over een eventuele zwangerschap. De gyneacoloog zie ik pas 20 april weer. En op internet kan ik er niet veel over terug vinden.
Weet één van jullie hoe het zit met deze waarde????

Alvast ontzettend bedankt voor jullie reactie?

Groetjes eva
Link naar deze reactie
07/04/2007 @ 17:50
Lien

Hallo,

Ik neem clomid om een eisprong te krijgen. Ik moet ook op dag 21 bloed laten trekken bij mijn huisart. MIjn progesteron was deze keer 19.9 en volgens mijn huisart heb ik een eisprong gehad en zit ik in de luteale fase. Maar ieder labo gebruikt andere waarden. Bij mij is het zo dat ik een eisprong heb gehad als de waarde tussen de 2.5 en 15.6 zit. Ik heb dus best wel een hoge. Wat dat wil zeggen weet ik dus ook niet. Je kan best eens bellen naar je huisarts of ziekenhuis waar je je bloed hebt laten controleren.
Link naar deze reactie
07/04/2007 @ 18:01
Eva

Hallo Lien,

bedankt voor je reactie!
Ik hoop dat er voor jou ook gauw positief nieuws gaat komen.

Na de pasen kan ik natuurlijk de gyneacoloog bellen, maar ik ben een beetje ongeduldig, ben ik bang...

Groetjes Eva
Link naar deze reactie
07/04/2007 @ 18:23
Lien

Ik begrijp je heel goed. Ik ben ook heel veel schrik dat het nooit gaat lukken en kijk onzeker naar de toekomst toe. Mijn vriend wil dat ik positief blijf en er in blijf geloven....maar het is soms zo oneerlijk. Maar ik trek me op aan het feit dat we nog maar pas bezig zijn en dat clomid maar een heel klein medisch hulpmiddeltje is. En ze kunnen veel tegenwoordig. Ik hoop dat we vlug zwanger zijn, in mijn geval gaat het dan een Kerstkindje worden. Lijkt me wel fijn, ik ben er ook eentje. Heel veel succes.
Link naar deze reactie
17/04/2007 @ 22:02
Mickey

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi Eva,

De berichten rond de progesteron waarde lopen nogal uiteen. Maar volgens mij is de meest gebruikte dat als je waarde boven de 20 is, je zeker een eisprong hebt gehad.
Zelf heb ik al verschillende waardes gehad varierend van 2.5 zonder medicijnen oid en dus geen eispong tot 83 tijdens het nemen van clomid.

Succes met zwanger worden!

Groetjes,
Mickey
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]