< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Twee- en meerlingen » net zwanger van tweeling?!

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Twee- en meerlingen
net zwanger van tweeling?!
15/11/2008 @ 16:17
L.

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
flairtje
wat een supernieuws zeg!!! kan me voorstellen dat je dat gevierd hebt

Link naar deze reactie
18/11/2008 @ 07:55
AM

Dag dames,

zijn we een beetje stilgevallen

L,

hoe is het nu bij Yerko op school? Is hij het al wat meer gewend?

Delilah,

morgen 2 feestvarkentjes in huis Zijn de festiviteiten klaar

Marina, Vicky, Tessa, Nathalie, Edith,...

alles ok met jullie en de kids?

x
AM
Link naar deze reactie
18/11/2008 @ 10:28
Tessa

Flairtje,geweldig he! We spreken gauw nog eens af he.En doe maar rustig aan met die harde buiken he. Hopelijk betekenen ze niks en kan jullie rambo nog enkele weekjes bij z'n mama blijven. Het zou toch de bedoeling zijn dat Lyna haar toekomstige mee komt bezoeken hoor

Link naar deze reactie
18/11/2008 @ 14:30
marientje

Online Status Bekijk profiel
Ik ben inderdaad een beetje stilgevallen, alles gaat prima, dus er valt weinig te melden!
Ik heb nog wat foto's op mn profiel gezet.
Sanne en Lauran hebben momenteel wel ernstige poepluiers, Lauran's luier houdt t niet eens en 1 x per dag zit ie echt onder van buik tot knie! Ik denk dat het van het fruit komt wat ze nu zo lekker uit het vuistje eten (banaan, mandarijn, druiven, peer). Even afwachten maar en anders toch weer minderen.

Groetjes,
Marina

Link naar deze reactie
18/11/2008 @ 14:54
delilah first

Hallo!!

Nou of het hier zo'n leuke 1e verjaardag wordt.... Daan ziek 38.4 2e kies komt door... Maar ook al weken steeds opnieuw slijmerige luiers.... veel luiers vol... Ook merlijn. Nu toch kweek laten maken... herkent iemand dit??? Ook wel eens slijm of is dat echt gek??? Ook oogontsteking beiden....pfff

Daan had de billen helemaal kapot....bij KDV hebben ze gewreven en ik ben altijd zo voorzichtig en weet te voorkomen dat het kapot gaat...

Nou soms momenten hier..... komt het goed als ze ouder worden met al die ziektes....

Link naar deze reactie
Gisteren @ 07:42
AM

Delilah,

hiep hiep hoera voor Daan en Merlijn, hopelijk kunnen jullie ondanks de gezondheidsperikelen toch een leuke verjaardag vieren

Die luiers met slijm zijn herkenbaar hoor, hier hebben ze daar ook altijd last van bij tanden die doorkomen en als ze verkouden zijn (als de verkoudheid op zijn einde loopt).

Open billetjes is hier ook aan de orde geweest een tijd geleden - deed er dan isobetadine op (een kliederboel, maar het helpt), nadien een goeie vettige zinkzalf en talkpoeder. Helpt na een tijdje wel, maar is idd niet fijn

Geniet ervan vandaag en hopelijk snel terug gezonde kids!

x
AM
Link naar deze reactie
Gisteren @ 08:09
flairtje

Gelukkige verjaardag voor Daan en Merlijn!

Tessa, ja één dezer dagen bel ik je wel eens op... het zal wss wel voor volgende week zijn, want deze week heb ik alle dagen al iets te doen en k ben zo snel moe dat ik echt maar 1 ding per dag kan georganiseerd krijgen.

Gisterenmorgen ben ik naar de kinderorthopedist geweest. k Ben mijn licht eens gaan opsteken wat de behandeling betreft voor de klompvoetjes die mijn ramboke heeft.
Ze gaan dus 4 dagen na de geboorte starten met gipsbotjes, die moeten dan elke week vervangen worden door nieuwe en zo manipuleren ze de voetjes naar de 'normale' stand. Dat wordt 4 tot 5 weken herhaald. Na die weken kijken ze dan of het goed gaat komen met die behandeling verder te zetten of dat er toch een operatie nodig gaat zijn. Bij een operatie verlengen ze dan de achillespees bijvoorbeeld en na de operatie moet het ook nog verder nabehandeld worden met die gipsbotjes. Is die operatie niet nodig, dan wordt de behandeling met de gipsbotjes verder gezet tot de voetjes helemaal normaal staan.
Vanaf de stand normaal is, wordt er overgeschakeld naar beugels. Dat zijn schoenen die aan elkaar vasthangen door metalen staven en die zijn ook volledig door metaal vastgezet, dus de voetjes kunnen er niet in bewegen. Die zal hij dan wss moeten dragen tot hij ongeveer 7 maand is en daarna enkel nog 's nachts. Hij zal dan ook nog wekelijks kiné moeten blijven doen tot hij ongeveer 1,5 à 2 jaar is...
Het zal dus iets van lange adem worden, maar hij zal volledig normaal kunnen functioneren zoals leeftijdsgenootjes. Zal normaal op dezelfde tijdstippen beginnen kruipen en lopen en zal ook altijd mee kunnen in school met turnen en andere sporten, maar medailles zal hij wss nooit winnen op de olympische spelen.
Het zal zwaar worden, maar k ben al blij dat het geholpen kan worden en dat hij normaal zal kunnen functioneren en niet steeds uitgesloten moet worden voor bepaalde activiteiten.

Dan... ik heb hier iemand via dienstenthuis die met dienstencheques komt poetsen... Elke dinsdagnamiddag, nu vorige keer was het echt niet goed gedaan. De poef van de zetel was gewoon niet verschoven voor te dwijlen, want ik had daags ervoor gaan shoppen en er was blijkbaar zo'n prijskaartje onder gesukkeld. Dat heb ik ontdekt toen ik 's avonds de poef verschoof nadat zij gepoetst had. Mijn tafel lag nog steeds overhoop, dus niks opgeruimd (hoe kan je dan de tafel afkuisen?), in de (open) tv-kast was ze ook niet geweest want daar kon ik mijn naam nog inschrijven enz...
Dus gisteren zeg ik haar dat, barst dat kind (ze is nog maar 19 jaar) in tranen uit en wil ze naar huis... dus niet gepoetst gisteren. Heb dan naar het bureau gebeld en blijkbaar zijn er nog al klachten geweest en ze neemt het altijd heel persoonlijk. (Lange tenen dus)
Ze gaan me iemand anders zoeken, hopelijk duurt het niet te lang. Want met de fut die ik maar heb de laatste dagen, zie ik het niet zitten om mijn kuis hier zelf te doen.

k Zit er wel wat mee natuurlijk dat ze hier in tranen is doorgegaan... het arme schaap... k bedoel het natuurlijk niet slecht en heb het ook niet kwaad gezegd ofzo, maar het moet wel goed zijn hé, uiteindelijk betaal ik wel. En als ik dan 's avonds het nog eens opnieuw moet doen, is dat ook belachelijk hé.

Voor de rest, we kijken weeral uit naar vrijdag dan gaan we terug naar de gyn. Heb serieus veel harde buiken soms wel 4 op een uur, dus k ben eens benieuwd of het nog verder effect heeft gehad op de baarmoederhals.

Groetjes
Flairtje

Link naar deze reactie
Gisteren @ 11:35

hey flaitje!!!

nou je hoeft je helemaal niet schuldig te voelen voor die schoonmaakster!!!!kom nou!
zij word tovh betaald om bij jou schoon te maken!en als ze dat niet goed doet dan heb je recht om een andere te vragen,kom nou schat!
je laat je de es niet lezen door zo'n meid???
ik had hier ook zo een voorval.
Aaangezien mn man en ik vel weg zijn met werken en zo(nu dus wat minder)maar ik heb met mn schoonmaaksters 1 regel!!!en die is niet op de slaapkamers!!!ik vind die prive en daar wil ik geen andere mensen op hebben .ook niet die van de kinderen hoor.
Maar ons vorige schoonmaakster ging daar dus wel rustig naartoe en dat heb ik haar toen verteld en nogmaals uitgelegd dat ik dat niet wilde
vervolgens kwam mn man een keer terug van een afspraak en was ze op ons bed in slaap gevallen,met als excuus "ik heb zo slecht geslapen"tja dan vlieg je er dus uit bij ons .tegenwoordig hebben we een nieuwe die heel lief is en tevens op de kinderen past als we druk zijn.

gewoo duidelijke afspraken maken en niet blijven aanhalen.
het is jou huis en jij betaald.

xxx

Link naar deze reactie
Gisteren @ 12:10
Tessa

Hiep hiep hoera voor Daan en Merlijn
Hopelijk toch een beetje kunnen vieren ondanks de zieken?!?

Flairtje,jouw kennende denk ik inderdaad niet dat jij het kwaad gezegd zal hebben.Ze wordt ervoor betaald en dus moet ze haar werk fatsoenlijk doen.Hopelijk heb je snel een nieuwe poetsvrouw.
Zie maar wanneer het je uitkomt om nog eens af te spreken. Laat je vrijdag iets weten als je van de gynae komt?

Gisterenavond ben ik hier in tranen uitgebarsen...Nomi had al sinds van 't weekend een vreselijke hoest dus was ik haar al een hoestfles beginnen geven,bevochtiger op de kamer,enz...Gisterenmiddag heeft ze niet kunnen slapen van het hoesten dus waren ze heel vervelend en gingen ze 's avonds dus ook op tijd naar bed (18.45h).Na een uur van bijna constant hoesten en dus nog steeds niet te hebben geslapen ben ik haar gaan halen om mee naar een dokter te gaan.Ik had van vrienden en kennisen al vernomen dat het RSV virus weer de ronde doet dus kon ik beter oppassen.Ik barste ik tranen uit want ik had Lyna van de hele dag nog niet gezien en we stonden net op het punt om te vertrekken naar haar.Nu nog een ziek kind erbij dus kon ik m'n bezoekje aan m'n kleine meid wel vergeten. Enfin,uiteindelijk is Jens dan met Nomi naar de dokter geweest en ben ik toch even naar Lyna kunnen gaan om haar flesje te geven en haar te verzorgen.Nomi heeft gelukkig geen rsv maar dus een hele zware verkoudheid.
Pffff wat zal ik blij zijn dat AL m'n kindjes thuis zijn.Deze situatie hou ik echt geen maanden meer uit

Lyna is gisteren terug gestart met moedermelk.Ze luste het en ze verdraagde het (wat het belangrijkste is natuurlijk).Vandaag krijgt ze dan 2 van de 8 voedingen moedermelk en zo elke dag 1 meer tot ze alle 8 voedingen moedermelk krijgt.Hopelijk is het krachtmelk en komt ze er goed van bij

Tot de volgende
xxx

Link naar deze reactie
Gisteren @ 18:43
marientje

Daan en Merlijn van harte met jullie verjaardag.
Een toch een leuke dag gehad, ondanks het ziek zijn?

Tessa, ik kan me heel goed voorstellen dat je langzaam aan zo moe aan het raken bent, steeds maar rennen naar Lyna. En thuis, maar ook in het ziekenhuis willen zijn. Moeilijk hoor.
We tellen de weken met je af!

Flairtje, goed gehandeld hoor. Zo te horen heb je het netjes gebracht en kan zij gewoon erg slecht met (terechte) kritiek omgaan.
Je kan nu alle hulp gebruiken en ik gun je een hulp die net even een beetje meer doet dan je van haar verwacht!

Groetjes,
Marina

Link naar deze reactie
Gisteren @ 20:01
flairtje

Marina, lukt het een beetje met die poepluiers? Helpt het om het aantal stukfruit wat terug te schroeven... lijkt me geen pretje om ze telkens bijna opnieuw in bad te moeten steken, al zullen zij het wel dolle pret vinden waarschijnlijk.

Tessa, goh vervelend zeg dat net nu Nomi nog eens ziek moet worden... hopelijk betert de nachtrust gauw, want het ritme waarin je nu zit is al uitputtend genoeg hé.
Maar wel fantastisch dat Lyna de moedermelk lijkt te verdragen! Hopelijk is het idd goed krachtvoer en zit ze met kerstavond op je schoot aan de feesttafel!

Natuurlijk laat ik vrijdag iets weten als ik bij de gyn geweest ben, k ben echt benieuwd wat hij gaat zeggen. Toen ik heb maandag gebeld heb, was hij content van me te horen... tja als je gewoon bent om elkaar wekelijks te zien dan schept dat een band zeker. Nu ja, het is geen gewone zs en daardoor is hij er ook wel meer met begaan, zelfs toen ik in Leuven lag, belde hij om te informeren hoe het ging. Lief hé.

Voor de rest... nog steeds veel harde buiken, ontzettend moe bij het minste wat ik doe, en ook nieuw... mijn vochtverlies is wat geel en er zitten ook kleine propjes slijm bij... k hoop dat dat niet betekent dat het bijna zover is, k zou er liefst nog een week of 4 bij doen

Allé, k ga eens onderuit schuiven in de zetel... pijpje is uit, heb strijk gedaan vandaag dus k ben moe maar tevreden

Flairtje

Link naar deze reactie
Gisteren @ 20:22
nathalie

Wauw, hoe lang geleden!!

Allereerst, Daan en Merlijn, alsnog een heel gelukkige verjaardag !! Hopelijk hebben jullie nog wat kunnen genieten van jullie feestje? Anders wordt dat vast en zeker ingehaald !

Flairtje, ben heel blij dat het nu zo goed gaat met jullie! Wij duimen mee dat Ramboke het toch nog eventjes volhoudt in jouw buik!

Tessa, meid toch, heel goed te verstaan dat het jou/jullie met momenten even te veel wordt... Het is niet te onderschatten eh, een baby'tje in het ziekenhuis en dan 2 peuters thuis... Wij branden kaarsjes dat Lyna snel bijkomt en met de feestdagen mee van de kalkoen mag smullen !

En ohja, over slijmerige luiers en open billetjes kan ik gelukkig niet meespreken !

Voor de rest gaat het hier prima. Vind het wel enorm vermoeiend worden, 2 peuters-in-wording in huis... Ze beginnen ons echt te testen en halen heel de dag door kattekwaad uit... Een (half) dagje alleen met de kids is echt véééél vermoeiender dan werken nu!!
Maar 't zijn zo'n schatjes .
Ze begrijpen al zoveel, vind ik echt waanzinnig! Simon wil telkens aan Janne haar haartjes trekken. Als we dan zeggen 'Nee Simon, mag niet!' begint hij haar te aaien en zegt hij 'aaaaaaaa'.
Of 'geef eens een kusje!' en dan allebei kushandjes gooien

Simon heeft ons voor de zoveelste keer nog wel eens laten schrikken. Dinsdag gaan we met hem nog eens naar het ziekenhuis voor een EEG... Deze week in het KDV vermoedelijk een epilepsie-aanval gehad... EEG geeft hopelijk uitsluitsel! Weer even in spanning dus en mega-bezorgdheid

Link naar deze reactie
Vandaag @ 09:59
Tessa

Vandaag de uitgerekende datum van Lyna...raar gevoel als je baby'tje ondertussen al 2 maanden is!
Alsof ze het besefte want ze was weer flink bijgekomen,60gr!
Ze weegt nu dus 1,620kg.Ze is op 5 dagen 150gr bijgekomen en dat is wat ze toch zeker moet halen.Als ze morgen en overmorgen ook flink bijkomt haalt ze 200/week. Zou het aan de moedermelk liggen? Dan ben ik hééél blij dat ik het toch gedaan heb,al dat afkolven.
Gisteren had madam het weer bont gemaakt op de neonatologie.Ze had even op de arm van de verpleegster gelegen en...in de schommeltoel!
Vond ze geweldig natuurlijk.Gelukkig hebben wij hier thuis ook zo een om de huiluurtjes mee door te komen

Flairtje,seg nog niet bevallen he!!! En anders reserveer ik een plaatsje voor hem naast Lyna Nee hoor dat hij nog maar zeker een week of 4 bij jou mag blijven
Zoals ik al zei : Lyna moet mee op kraambezoek kunnen komen!

Nathalie,amai dat is zeker schrikken Arm ventje!

Groetjes

Link naar deze reactie
Vandaag @ 13:10
delilah first

Hallo allemaal, bedankt voor jullie felicitaties!!! Gister om 17 uur en 2 minuten erna toch even een traantje gelaten.... memories...

Beiden koorts....maar zich zeer goed gehouden met alle aandacht. Geen traan gezien!! Veel cadeaus, taart (niet lekker!) en kusjes. Toen lekker vroeg naar bed, want door het ziek zijn erg moe.

tessa raar gevoel lijkt me dat idd..... gelukkig doet ze het goed die kleine meid. Ik hoop echt zo dat ze snel naar huis mag...het lijkt me emotioneel niet te doen...maar ja je hebt geen keus hè?!!! Sterkte!

Flairtje, jij succes vrijdag. En no worries over die hulp... je staat volledig in je recht.

Nathalie....klinkt erg lief allemaal....haha...kusjes...ga ik ook eens proberen. Schrik wel van je bericht over Simon. Bah, was het niet "gewoon" een koortsstuip?? Veel sterkte en houdt ons op de hoogte.

Vicky...last in row van de feestvarkentjes....al klaar voor het grote feest???

O en AM bedankt voor je geruststelling over het slijm....

tot later!!!

[Laatst gewijzigd door delilah first - Vandaag @ 13:12] - Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]