< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Moeilijk zwanger worden... » Medicijnen

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
10/04/2007 @ 18:08
cyberbob008

Help, ik heb van de gyneacoloog een recept gekregen, maar ik twijfel of de apotheek de goede heeft meegegeven. Ik probeer zwanger te worden maar dat gaat nog niet omdat ik PCO syndroom heb. ik zit al een tijdje aan de provera en de clomid. Nu heb ik van de arts ook nog Metformine gekregen en deze moet ik in combinatie met die andere gaan slikken. De apotheek vertelde me dat die medicijnen alleen voor diabetes waren. Weet iemand hier meer over? ik durf ze nu niet in te nemen.
Link naar deze reactie
10/04/2007 @ 20:35
Lore

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Cyberbob008,
Als je op google opzoekt pco en Metforine, vind je hetvolgende onder andere terug.

Het is bekend dat vrouwen met PCOS vaak een verstoorde suikerstofwisseling hebben. Vermoedelijk ligt deze stoornis zelfs ten grondslag aan de problemen die in de eierstokken ontstaan. Een deel van de clomid-resistentie is waarschijnlijk te wijten aan dit probleem. Uit onderzoek is gebleken dat als vrouwen met PCOS een middel krijgen tegen suikerziekte (terwijl ze nog geen suikerziekte hebben), de kans op een eisprong en daarmee zwangerschap hoger wordt. Het AMC is momenteel bezig te onderzoeken wat het effect is van dit middel (metformine) in combinatie met clomid. De verwachting is dat meer vrouwen een eisprong zullen krijgen en ook meer vrouwen zwanger zullen worden als zij metformine gebruiken in combinatie met clomid. Er blijven dan dus ook minder vrouwen over die clomid-resistent zijn en over moeten stappen op hormooninjecties of IVF.

Misschien kan je zelf eens op google zoeken, maar het lijkt me dus dik in orde te zijn. Hopend je hiermee gerustgesteld te hebben.

Groetjes en veel succes,
Lore

Link naar deze reactie
11/04/2007 @ 00:27
Jenny

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi

Ik heb ook PCO en heb ook metformine moeten slikken destijds. Als ik mij niet vergis was dit ter bevordering van de opname van de hormonen. Is al meer dan een jaar geleden, dus schiet me niet dood als ik het mis heb, maar de gyn heeft me dit toen verteld toen hij me het voorschrift gaf. Mijn apotheker vond het ook al raar toen, maar doordat de gyn het op voorhand uitgelegd had, was ik er gerust in.
Maak je dus geen zorgen, je hebt de juiste pilletjes mee hoor!
Succes!!!

Jenny

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]