< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Soms gaat het mis... » emotioneel uitgeput na curretage

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Soms gaat het mis...
emotioneel uitgeput na curretage
11/04/2007 @ 20:05
Emi

Sunshine, ik heb een paar dagen later dan jij een curretage gehad (zou toen 10 weken zijn geweest), dus wat dat betreft gaan we redelijk gelijk op.
Het valt mij ook heel erg tegen hoe "lang" mijn lichaam er over doet om weer op orde te komen.
Voel me sinds een paar dagen weer ok, maar ik merk wel dat ik van hoog naar laag schommel met de hormonen.
Wat betreft het bloed en bruinverlies, daar word ik lichamelijk nog het meeste gestoord van.
Als ik ongesteld ben, dan ben ik dat een dag, dan nog een dag wat bruinverlies en klaar.... nou zo was het verloop na de curretage dus niet.
De eerste dagen wat bloedverlies, werd steeds minder werd. Dacht dat ik het gehad had, niet dus, een week na de curretage weer een goeie bloeding gehad, we zijn nu alweer een week verder, het is geen bloed meer, maar zonder inlegkruisje kan ik ook niet. Wat mij betreft mag dat dus ook ophouden.

Emotioneel ben ik denk ik minder "onder de indruk" dan jij, als ik je verhaal zo lees. Dat ik al een knul rond heb lopen van ruim 2 helpt waarschijnlijk ook wel mee.
Toch ben ik er nog regelmatig mee bezig, zeker als ik iets hoor dat in oktober plaats vindt, of gaat gebeuren, dan denk ik gelijk "Oh ja.... oktober.... dan zou ik eigenlijk moeten bevallen". Het was niet mijn eerste miskraam, oktober 2006 heb ik er ook 1 gehad, wel een andere oorzaak. Toen ging de innesteling niet goed, nu was het een missed abortion.

Doe wat jezelf het beste lijkt, mij werkt het goed door mezelf te confronteren met de dingen die ik moeilijk vindt om mee om te gaan te zien. Babietjes blijf ik gewoon lief en leuk vinden, zie dat los van mezelf, maar ze maken in mij wel heel even dat "waarom zij wel en ik niet" gevoel naar de ouders in me los. Gelukkig is dat ook zo weer weg.
Dikke buiken vind ik ook erg confronterend, wil het ook zo graag weer. Maar ja, ze lopen overal, dus moet van mezelf geduld hebben, mijn tijd komt wel.

Het moet allemaal een plaatsje krijgen, en bij de 1 gaat dat sneller dan bij de ander. Trek je niet aan wat een ander van je denkt of vindt, leg dat naast je neer, je kunt beter je energie in jezelf steken, dan voel je je sneller weer beter.
Die hormonen hebben echt een groot aandeel in hoe je nu voelt, zijn lastige dingen....
En ik denk dat we ook een bepaalde periode meer en beter kunnen afsluiten wanneer onze cyclus weer op gang gekomen is.
Voor ons zelf hebben we dan besloten er deze maand niet voor te gaan (zou ook echt niet weten wanneer ik mijn eisprong ga hebben/heb gehad, ik voel zoveel gekke dingen), anders blijf ik er maar mee bezig of ik nu gewoon nog geen cyclus heb of toch zwanger ben.
Het komt wanneer het komt, het maakt het verdriet er niet minder om, maar wel wat draagelijker....

Heel veel sterkte en niet te veel piekeren!
Link naar deze reactie
11/04/2007 @ 21:02
sunshine

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey meiden,

Ben net terug van toch wel een emotioneel baby bezoek.
Ben ergens wel opgelucht dat ik geweest ben, maar voel me nu precies weer zo leeg vanbinnen. Je ziet wat je nu zelf niet zal hebben, wat je kon hebben.

@ emi jammer dat ook jij dit moet meemaken. Ik denk dat ik niet zoveel last heb van schommelende hormonen want mijn humeur schommelt ook niet zoveel. Enfin ik denk dit toch.
Wij gaan er deze maand ook niet voor omdat de gyn gezegd heeft dat het nu nog niet mag. En het is precies zoals je zegt jezelf een beetje gek maken hé. Niet weten wanneer je je ei hebt en dan maar bij het minste denken dat je zwanger bent... Dat is ook wel vermoeiend, dus we wachten braaf af. Hopelijk duurt het wachten niet te lang, maar dat hoopt iedereen hier natuurlijk.
Heb inderdaad ook het gevoel dat eens mijn erdoor gekomen zijn ik misschien alles wat beter kan verwerken. Dan mag je er opnieuw voor gaan en heb je weer een doel voor ogen hé.
Trouwens, mijn ventje ontziet hem dat klussen totaal niet . Hij wil best wel een inspanning doen.
Ik kan trouwens ook nog altijd niet zonder inleg kruisje. Dat kan een mens toch gek maken hé.
Maar ik hard voor iedereen dat we binnen korte tijd allemaal een wolk van een babietje hebben.

Groetjes
Sunshine

Link naar deze reactie
11/04/2007 @ 22:11
Suus

Hee Sunshine, goed dat je geweest bent! Enne... denk nog steeds goed na over zondag. En anders zeg je gewoon dat je ziek bent ofzo.

Ik was ook verschrikkelijk ongerust na die curettage over wat er in mijn lichaam gebeurde. Ik ben dan ook al een paar keer terug langs de gyn gegaan voor mijn normale controle, omdat ik me zorgen maakte. De bloeding na de curettage duurde ongeveer 2 weken. En precies 4 weken na de curettage ging ik bloeden alsof ik ongesteld was, maar ik wist door die eerdere controles (inwendge echo's) dat ik nog geen eisprong had gehad. 4 weken na die bloeding werd ik echter gewoon ongesteld en daarna gelukkig helemaal niet meer!

Toen was Evi dus in de maak (overigens mt behulp van ovulatietest 'raak geschoten' want mijn cyclus was ineens 27 dagen in plaats van 30 of 32 die het normaal was....). Het gaat gelukkig helemaal goed met haar, het is echt een superschat en ik had haar nooit willen missen! Raar idee dat zij er niet was geweest als de eerste zwangerschap goed was gegaan!

Erika: poeh zeg jij hebt ook al een hoop mee moeten maken zeg!! Ik had helemaal gek geworden als ik het gelijk nog een keer mee had moeten maken en jij hebt het gewoon 3 keer mee moeten maken van 4 kindjes, en dan ook nog eens bij 2 redelijk ver gevorderde zwangerschappen... Wel heel fijn dat het met je dochtertje goed gaat nu! Durven jullie nog een zwangerschap aan, of zijn jullie 'klaar' nu??

Fropsel: ik kan me heel goed voorstellen dat je het moeilijk vindt om je zus te zien nu en zeker om haar te horen klagen over onbelangrijke dingen als moeheid. Mijn zus was ook zwanger toen en ik vond het wel belangrijk om te horen dat alles goed ging met de kleine, maar ik kon ook niet tegen haar geklaag over vermoeidheid en hard schoppen! Ik heb tijdens mijn afgelopen zwangerschap wel extra genoten van het schoppen en zelfs van de misselijkheid en zeker niet geklaagd tegen mensen waarvan ik maar enigszins vermoedde dat ze zelf ook bezig waren....

Groetjes, Suus

Link naar deze reactie
12/04/2007 @ 13:41
Lunneke

Sunshine,

Ik wil je veel sterkte toewensen in deze droevige periode... ik heb zelf een currettage en nog 2 spontane miskramen achter de rug, ik weet dus echt hoe belabberd je je voelt maar zoals je ziet, na regen komt zonneschijn en ik hoop voor jou dat het niet te lang op zich laat wachten...
Dikke knuffel
Lunneke

Link naar deze reactie
12/04/2007 @ 13:49

Sunshine,
Ik vind het erg moedig van je dat je geweest bent meid. Echt waar. Hele dikke knuffel.

Suus,
Nee, ik zou graag voor een 2de wondertje willen gaan. Maar mijn man zit nog in twijfel. Hij wil dit echt niet nog eens door. Dus.... Ik wacht nog tot onze dochter 2jaar is. is de beslissing dan nog niet gevallen. Dan hoeft het voor mij ook niet. vind het zo met ons drietjes ook goed.
Jou kleine meid is ook om op te eten zeg???? Zo mooie kuiltjes in haar wangen als ze lacht
SMELT !!!!

Link naar deze reactie
12/04/2007 @ 16:48
Suus

Hihi, dank je Erika!! Ja, het lijkt me een erg moeilijk dilemma waar jullie voor staan!! Kon je maar zekerheid krijgen dat het wel goed gaat gelijk he?!? Lijkt me ook verschrikkelijk om nog eens door te maken! Heel veel succes met het nemen van de beslissing!

Groetjes, Suus

Link naar deze reactie
13/04/2007 @ 10:50
sunshine

Hey meiden,

Gisteren lag mijn internet plat. Grrrr.

Ben gisteren een dagje gaan shoppen en voel mij ondertussen al stukken beter.

Ben best wel opgelucht dat ik op baby bezoek gegaan ben. Het heeft veel moed ververgt van mij, maar dit is nu toch ook achter de rug. Niet dat ik nu elke week zal langsgaan, maar ik heb nu toch mijn interesse getoond, en ze begrijpen wel dat het moeilijk is voor mij.

Wat zondag betreft zit ik best nog wel serieus te twijfelen. Vandaag voel ik me supergoed, maar weet niet hoe ik opnieuw zal reageren met de baby. Maar ik denk dat ik zal proberen te gaan. Ik zal tenslotte nog met veel babies geconfronteerd worden hé. En, ik weet mijn tijd komt ook nog wel, alleen vind ik dat "ook nog wel" best wel lang duren (en ik ben nog niet eens begonnen aan het opnieuw klussen). Ik ben zeker dat ik wel meester(es) zal zijn in het geduld na dit avontuur.

Erika, als je zoiets hebt meegemaakt begrijp ik dat je best wel schrik hebt om nog voor een te gaan. Inderdaad een moeilijk dilemma. Ook ik wens jullie heel veel sterkte met het nemen van jullie beslissing. En hopelijk hebben jullie veel steun aan elkaar. Hou ons op de hoogte.

Fropsel, hoe gaat het een beetje met jou meid?

tot later,
Sunshine

Link naar deze reactie
13/04/2007 @ 12:46

Suus,
Hahaha, graag gedaan hoor.

Sunshine,
Ik vind het heel moedig van je meid. Idd, je gaat nog wel confrontaties moeten ondergaan. En dan niet altijd even gewenst. Maar ik vind je een heel moedige vrouw. Daarmee hoop ik ook dat je heel snel weer zw mag worden en nu na 9 maanden WEL een prachtige mag hebben.
Wat mijn kinderwens betreft? We zien wel wat het word.
Zelf ben ik ook wel bang, want het kan heel goed zijn dat als mijn man zegt "oké" dat ik degene ben die nee zegt hahaha. Maar wat het ook word. Ik ben momenteel gelukkig. Het kan nog gelukkiger, maar dat hoeft niet persee. Er is geen drang. En das wel prettig.
Blijf zeker hangen en kijken hoe het jullie vergaat.

Ook voor Fropsel, akiki en alle andere dames

Link naar deze reactie
13/04/2007 @ 15:05
sunshine

Erika

Dank je. Weet niet of dat mag, maar ben best wel trots op mezelf dat ik dit gedaan heb.

Ik begin zo stillaan het gevoel te krijgen dat ik de wereld terug aankan. Dit kan natuurlijk ook lentekriebels zijn door het weer. Maar, ik heb er zin in.

Hopelijk doet het weer jullie ook allemaal goed en hebben jullie allemaal een zaaaaalig weekend. Ik zal er alvast van genieten.

tot later
Sunshine

Link naar deze reactie
14/04/2007 @ 12:17
sunshine

Hey

Weet er iemand van jullie of je mag zwemmen na een curettage?
Het is wel al geleden van 12 maart, maar het laatste wat ik nu wil is nog eens een infectie erboven op.

De gyn heeft mij eigenlijk niet zoveel info gegeven en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groetjes en tot later
Sunshine

Link naar deze reactie
15/04/2007 @ 09:42
Suus

Hee Sunshine,
En, ga je nog naar de doop vandaag?? Zo ja: heel veel sterkte!!

Voor wat betreft die curettage: zo lang je nog bloed verliest, mag je niet zwemmen, geen tampons gebruiken, niet in bad etc ter voorkoming van een infectie. Als je bloedverlies over is (neem ik aan van wel, na een maand??) dan mag dat gewoon allemaal weer!!
Slecht dat de gyn je niet zoveel info heeft gegeven. Ik heb een hele folder meegekregen na mijn curettage vorig jaar. Nou ben ik na mijn bevalling ook 2 keer geopereerd (vanwege heel hevig bloedverlies) en daarna heb ik eigenlijk ook bijzonder weinig informatie meegekregen....

Groetjes, Suus

Link naar deze reactie
15/04/2007 @ 12:12
sunshine

Hey meiden

Heb niet veel tijd, maar laat me toch snel nog es horen.

Vandaag inderdaad de doop. De mis is nu net voorbij (mijn man is geweest) en ik zal nu naar het feest gaan.

De mis zag ik echt niet zitten. Ben te emo voor het moment.
Maar heb toch al mijn moed bijeengeraapt om naar het feest te gaan. Zal blij zijn als dat achter de rug is.

Ik heb me al voorbereid op alle commentaar...

Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes
Sunshine

Link naar deze reactie
15/04/2007 @ 15:57
Fropsel vanop andere PC

Hoi

Heel kort.
Met mij alles goed (fysiek dan), vrijdag afspraak gehad met gynae en eindelijk een mooie propere baarmoeder. Dat werd dus tijd (na 3 maanden).
Maar cyclus is nog niet op gang en het duurt me eigenlijk te lang. Ik heb vandaag enkel nog maar geweend en ik voel me echt niet goed. Maar ik kan/mag het niet opjagen, want dat verslecht het alleen maar he.

groetjes
F.
Link naar deze reactie
15/04/2007 @ 21:10
sunshine

Hey Fropsel

Ben blij voor jou dat alles eindelijk terug in orde is.

Hoe lastig het ook is meid, nu niet opgeven. Nu sta je terug voor een nieuwe periode. Ik weet dat het lastig is en je niet zomaar alles altijd van je kan afzetten maar eens goed uithuilen kan je dan goed doen.

Ik vrees ook dat ik er teveel zal mee bezig zijn om opnieuw zwanger te zijn, maar kom op, hoe kan je daar nu niet mee bezig zijn? Mensen die zeggen je moet er niet aan denken, die weten niet waarover ze spreken.

Je mag er gerust wel aan denken, maar we moeten proberen relaxed te blijven en alles leuk te houden. Ik weet dat dit makkelijk praten is. Ik heb vorige week ook een depri week achter de rug, maar nu gaat alles beter. Gewoon je gevoelens de vrije loop laten en alles laten over je komen en hopelijk voel je je gauw wat beter.
Ik zal alvast voor je duimen.

Ik voel dat 2008 een vruchtbaar jaar zal zijn, maar ik begrijp maar al te goed dat elke maand wachten een maand teveel is.

Ik wens je heel veel sterkte en een vruchtbare periode toe.

Als je wil praten mag je me altijd berichtjes sturen.

Liefs,
Sunshine

Link naar deze reactie
15/04/2007 @ 21:16
sunshine

Hey iedereen,

Ik ben dus terug van de doop.

Mijn man had iedereen 's morgens voor de mis op de hoogte gebracht van ons verlies. Ik ben niet mee gegaan naar de mis.

Eenmaal op het feest had iedereen wel begrip voor de situaties en heb ik geen nare opmerkingen of "goed bedoelde" zever gehoord.

Ik vond het best wel moeilijk om dat lief, klein wondertje daar te zien liggen. Een wondertje dat niet van mij is, dat voor mij kon, maar niet mocht zijn...
Heb best wel enkele traantjes moeten doorslikken, maar uiteindelijk ben ik best wel trots op mezelf dat ik dit toch behoorlijk goed gedaan heb.

Het is toch een beetje een opluchting dat dit achter de rug is.
Nu hopelijk nog goed nieuws bij de gyn en dan kunnen we beginnnen naar de toekomst kijken met af en toe een blink naar het verleden, want vergeten zullen we nooit doen, en wil ik ook niet doen.

Liefs,
Sunshine

Link naar deze reactie
18/04/2007 @ 13:18

Sunshine,
Sterke vrouw ben je meid!!!! Hoop dat dat snel beloond word

Link naar deze reactie
18/04/2007 @ 16:08
esther

Ik was niet zo uitgeput, ik had dit in september, maar ik had de beslissing zelf gemaakt..
Ik was er uiteindelijk heel blij mee, wilde nog lang geen moeder worden (ben nu 21, toen 20)
Maar nu wordt het soms moeilijker, omdat ik waarschijnlijk ongeveer nu had moeten bevallen, ik ben klein dus waarschijnlijk was die baby te vroeg geboren.
Maar gelukkig kan ik alles doen wat ik wil en heb ik niets dat mij mist als ik opeens besluit om te gaan reizen.
Ik ging zelfs 3 dagen later gewoon weer naar school..
Link naar deze reactie
18/04/2007 @ 16:17
sunshine

Hey Erika,

Dank je meid!

Ik hoop voor jou dat je ook gelukkig zal zijn, gelijk wat je beslist.

Begin nu wel wat stress te krijgen. Ik moet vrijdag op vervolg controle bij de gyn. Hopelijk is alles in orde en mag ik er snel terug aan beginnen.
Ik hou je nog op de hoogte.
De dagen kunnen soms zo lang zijn hé als je wacht...

Esther,
Inderdaad, de 1 is hiervan vlugger hersteld dan de ander. Goed zeg dat je zo snel terug naar school kon.
Ik reis ook graag, maar ik zie dit niet als een belemmering. Ik zou maar al te graag een kleintje hebben om hem/haar dan mee te nemen.
Een kindje verandert misschien veel in je leven, maar ik denk eens het er is dat je dan gewoon minder behoefte hebt aan de dingen die je vroeger deed. En je krijgt er zoveel voor in de plaats...
Als je nog naar school gaat kan ik me wel voorstellen dat dit moeilijk is.
Ik denk ook nog steeds van nu zou ik zoveel weken zijn en dan zouden we dit en dat doen... Ik denk dat dit zo zal zijn voor de rest van mijn leven. Maar ik wil mijn kleine ukkie ook nooit vergeten.

Tot later,
Sunshine

Link naar deze reactie
18/04/2007 @ 17:44

Esther,
Ik ben blij dat je het zo snel hebt verwerkt. Ik durf eerlijk toegeven dat ik 14 dagen heb thuisgezeten. En dan niet zozeer door ongemak, of ziekte, maar emotioneel heel zwaar. Misschien was je idd niet klaar voor een kind. En heeft de natuur goed beslist. Als ik je zo lees, dan wil je idd nog wel van je vrijheid genieten. En dan is het idd sneller verwerkt dan dat je er echt al heel hard naar verlangd. Veel succes.

Sunshine,
Hey meid. Vrijdag op nacontrole? Ik hoop voor je dat hij meteen weer groen licht geeft. Waarschijnlijk gaat hij adviseren om nog een maandje af te wachten tot je ongi weer goed doorgekomen is om je lichaam te controleren of het voldoende hersteld is. Maar mijn mening? En die van de profs in Leuven (ben er een half jaar bijna 3x per week geweest)? Als je lichaam nog niet hersteld is, komt er ook geen zwangerschap. Dus, You go girl !!!
Laat zeker iets weten. Blijf hier nog ff hangen
Vind je een leuke meid.
Zit ook nog op een ander topic daar zitten we met een 8tal meiden die allemaal een of meerdere mk'en gehad hebben. We hebben nu allemaal wel al een kindje van bijna dezeflde leeftijd, er zijn er zelfs die al een 2de recent hebben of zw zijn van een 2de. Maar als je zin hebt, t'is een leuke bende met een luisterend oor en veel tips. Zal je in pb sturen waar. Je ziet maar.
Liefs Erika

Link naar deze reactie
19/04/2007 @ 13:11

Hey Sunshine,
Ja, ook leuk topicje, maar daar voldoe ik niet meer aan he? LOL. Dus. Blijf ik hier maar kletsen.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]