[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 12/04/2007 @ 14:15 fietje | Hoi meisjes, Daarnet belde ik met een vriendin. Ik vertelde haar dat ik zo blij was dat m'n er terug waren. Ze zei me toen: 'nu nog een cyclus afwachten hoor, of je krijgt terug een verhoogde kans op een miskraam!'.Ik was helemaal van slag. Zijn jullie direct na het doorkomen van de 1ste cyclus na jullie miskraam/curretage er opnieuw voor gegaan? Het lijkt me zo onwezenlijk nu nog een extra maand te wachten. Ik heb 3 gynaeco's gezien in het ziekenhuis en wel 4 vroedvrouwen: de meeste zeiden me 1 cyclus af te wachten, behalve 1 gynaeco die het had over 2 cyclussen. Enig advies van jullie is welkom. Groetjes, Sophie |
| 12/04/2007 @ 15:26 maatje | Hi Sophie, Volgens mij is het een beetje onzin want je vriendin zei hoor. Wij zijn zelfs direct na mijn mk er weer volledig voor gegaan, volgens de gyn was dit namelijk géén probleem en hoefden we ook niet een cyclus af te wachten. Er zijn genoeg verhalen van vrouwen die meteen na een mk zwanger zijn geworden (zonder nog ongi te zijn geweest) en gewoon van een gezond kindje zijn bevallen. Geen paniek dus meis. ![]() Liefs, maatje. |
| 12/04/2007 @ 16:10 anoniempje | Hoi Sophie, Mijn gynaecoloog zei dat je dat we er direct weer voor mochten gaan na de curretage (als we daar zelf al klaar voor waren). De reden dat ze adviseren om een cyclus af te wachten is omdat je dan bij een nieuwe zwangerschap beter weet hoe ver je bent. Na een curretage duurt het vaak wat langer voordat je regels weer terug zijn, als je dan meteen zwanger wordt, weet je niet goed hoe ver je dan bent. Maar daar hebben ze van die handige echo-apparaten voor! Ik zou je er geen zorgen over maken. Op het forum heb ik ook verschillende verhalen gelezen over vrouwen die direct na hun miskraam weer zwanger zijn en een gezond kindje krijgen. Het belangrijkste is dat je er zelf klaar voor bent. In eerste instantie wilde ik na mijn miskraam zsm weer zwanger zijn. Ik heb door omstandigheden nog een groen licht gekregen van de gyn en merk dat nu ik nu ik "gedwongen" wat meer tijd heb gehad om het verlies een plaatsje te geven, ik ook meer hoop en vertrouwen heb in een toekomstige zwangerschap. De angst dat het weer mis zal gaan is door de tijd steeds wat afgenomen. Ik hoop dat je over een aantal maanden een gezonde baby in je armen krijgt!! |
[Reageer]

Opnieuw klussen na curretage: twijfels!
er terug waren. Ze zei me toen: 'nu nog een cyclus afwachten hoor, of je krijgt terug een verhoogde kans op een miskraam!'.