< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Peuters » Tussenfase, wel geen middagslaapje

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Peuters
Tussenfase, wel geen middagslaapje
16/04/2007 @ 21:07
Astrid

Online Status Stuur bericht
Mijn zoontje is twee en een half, sinds een paar weken slaapt hij soms smiddags niet meer, en sinds een week of twee bijna helemaal niet meer. Eigenlijk heeft ie het nog wel nodig, waardoor hij soms erg moe is. Savonds gaat ie dan vroeg naar bed en slaapt ie wel. Gisteren waren we heeeeel laat thuis, vanochtend ging hij naar de peuterklas ik haalde hem totaal oververmoeid op. Huilen, huilen, driftbui. Het enige dat hielp was slapen, dus heeft ie twee uurtjes geslapen tot 14:00 uur. Nu gaat hij dus vanavond niet slapen.

Hoe kan ik dit het beste oplossen? Nu leggen we hem standaard toch altijd wel even op bed, maar ja als hij in slaap valt en savonds niet slaapt is dat ook niet goed natuurlijk, dan heeft ie een veel te korte nachtrust.........maar als hij smiddags niet slaapt, en door omstandigheden wordt het soms wel eens wat later houdt hij het gewoon niet vol.

Link naar deze reactie
16/04/2007 @ 21:15
Nuria

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo,

Ik ken dat gevoel... Sem slaapt elke dag nog gemakkelijk 2 à 3u 's middags. Maar 's avonds wordt het steeds later voor hij in slaap valt. Hij ligt nu al een dik half uur in zijn bed, en is net in 't slaap aan 't vallen.
Hij gaat sinds vandaag naar de kleuterschool, en ik weet niet zo goed hoe het verder aan te pakken, wel of niet slapen...
Dus hier niet direct hulp, maar wel herkenning!

Nuria

PS: d'r zit niet veel leeftijdsverschil tussen onze kindjes hé

[Laatst gewijzigd door Nuria - 16/04/2007 @ 21:16] - Link naar deze reactie
16/04/2007 @ 21:20
Astrid

Online Status Stuur bericht
Wat grappig inderdaad bijna even oud. Mijn zoontje ligt nu al twee uur lang te kletsen. Zo wie zo kletst hij altijd een half uurtje, dan hoor ik zijn hele dag voorbij komen.

Ik denk dat we hem er toch maar aan moeten laten wennen om gewoon de hele dag wakker te blijven. MIsschien is het even doorbijten en is ie er aan gewend?

Vind het zo sneu als ze zo moe zijn. Vanmiddag was hij zo overstuur, ik kreeg zijn kleren niet uit, hij krijsen krijsen krijsen. Ik bleef kalm en zei dat ik niet boos was,maar dat hij echt even moest slapen. Maar ja toen trapte hij zo hard,ook tegen mijn zwangere buik. Ikschrok me dood en werd echt heel boos en gaf hem een tik. Ik heb de hele dag al een schuldgevoel ;-( Hij is het al lang vergeren natuurlijk, want we hebben de hele middag lekker samen gespeeld en geknuffeld, maar ja toch baal ik ik wil echt niet slaan.

Link naar deze reactie
16/04/2007 @ 21:30

hey,

hier net hetzelfde 'probleemke'
als margo smiddags slaapt krijg ik ze er savonds niet in, slaapt ze niet overde middag dan begint ze id late namiddag beetje lastig te worden..

ik kijk nu meestal tot rond 14h hoe ze het doet, later steek ik ze ernniet meer in, gisteren heeft ze dan rond 17h zelf gevraagd om te gaan slapen en tot vanmorgen 7h30 geslapen!
tis wel altijd met een bang hartje als ze zo vroeg gaat slapen hoor, want als ze om 5h zou wakker worden dan heeft ze zogezegd haar 12 uren gehad hè..
maar tot nu nog niet gebeurd..

met megan was het net zo, die sliep ook al heel vroeg niet meer smiddags, maar viel dan dikwijls rond 17h, 18h id zetel in slaap, en kon haar dan zo naar haar bed dragen..
is ook nooit wakker geworden vd honger of zo dus ja..

eignelijk weet ik dat het niet juist is hoor, ze hft haar slaap nodig maar ja, ze haalt die dan savonds en snachts in zeker? gaat hier veel makkelijker zo dan dwingen om te slapen smiddags(wat niet binnen het eerste uur lukt, dus als ze dan in slaap valt is het laat en slaapt ze wel 2 tot 3 uur, maar dan savonds miserie, smorgens er niet uit krijgen enzo..
en af en toe na een mindere nacht lukt het toch nog eens om gewoon smiddags te slapen..

succes,
caro

Link naar deze reactie
18/04/2007 @ 16:49
Nuria

tiens tiens... vandaag 3e dag op rij dat Sem niet geslapen heeft 's middags. Hij sliep nog elke middag, en sinds hij naar school gaat, wil hij niet meer! Hij is nu eigenlijk nog steeds te pruimen... zou ik hem volgende week al eens een volledige dag naar school laten gaan?

Link naar deze reactie
19/04/2007 @ 14:05

hoi,

heel herkenbaar allemaal.
met jef is niets aan te vangen. net hem toch maar op bed gelgd en na lang zeuren viel hij in slaap. gisteren wilde hij absoluut niet en om 19.15 lag hij in bed tot 7 u deze ochtend en toen reclameerde hij dat hij eruit moest.

als ik hem na school smiddags ga halen is hij ook niet te genieten, ik weet niet wat ermee te beginnen.

groetjes
evi

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]