< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Peuters » Uitdagen

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
17/04/2007 @ 10:17
deesje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo,

Mijn allerliefste begint de laatste tijd serieuze kuren te tonen. Zo doet ze tegenwoordig niks liever dan haar beker over tafel uitgieten, op de trap kruipen terwijl ze je recht in de ogen kijkt en maar al te goed weet dat dat niet mag,...
Gisteren hebben we ze voor de 1e keer in de hoek gezet en dat had kennelijk wel effect want ze was er echt wel triestig van. Maar 5 minuten later spookt ze gewoon weer iets anders uit.
Hoe pakken jullie zo'n uitdagende puberpeutertjes aan? Want ik verwacht nog wel meer van die momenten.

Groetjes

Link naar deze reactie
17/04/2007 @ 12:50
Nicole

wij waarschuwen 1 keer, en doet ze het dan nog eens, dan in de hoek.
elke keer opnieuw, soms echt om moe van te worden, maar het werkt wel.

groetjes Nicole
Link naar deze reactie
17/04/2007 @ 16:14
Wen370

Online Status Stuur bericht
hallo,

bij ons is dat gedrag nu toch al wel een maandje bezig, misschien al 2... ik kan je maar 1 ding zeggen, want dat 'straffen' doe je prima hoor, ook al is zij verdrietig, niet toegeven ...
HET WORDT WEER BETER!!! dat is mijn raad die je niet mag vergeten, elke keer als ik mijn zoontje moet straffen of zeggen mag (weer eens) niet dan denk ik daarbij het beterd!! in het begin lukt dit nog goed daarmee omgaan, maar na een tijdje wordt je dit zelf zo beu... hier begint het op sommige dagen al heel goed te beteren hoor. hij heeft nog wel eens een lastige dag waarin hij alles doet wat niet mag maar ze worden alweer zeldzamer ... nu is het 'hop naar de volgende fase he'
wen

Link naar deze reactie
17/04/2007 @ 21:00
emmy

ja ken dat, mijn zoontje heeft vandaag 15 keer in de hoek gevlogen , erg hé maar ja hij kruipt er direct uit

eerste keer was omdat hij niet wilde eten, hij nam zijn lepeltje en hop op de grond gooien
hij weet dat dat niet mag
ik heb hem gewaarschuwd terwijl hij nog in zijn eetstoel zat
wij verder eten, liam kreeg niks, na 2 minuten wijzen naar mijn bord en "da, da" zeggen

hem nog eens goed gewaarschuwd
" 't is voor in mondje, NIET in de grond gooien "

hem zijn bordje en lepeltje gegeven

wat doet hij?
mij recht in de ogen kijken en hopsa lepel op de grond gooien

dan haal ik hem zonder pardon uit zijn eetstoel en zet hem in de hoek
ondertussen krijst hij
ik terug op mijn stoel en verder eten (wat dan ook niet meer smaakt)
liam telkens kruipen naar mijn stoel en hem rechttrekken aan mijn stoel en krijsen

ik iedere keer hop terug in de hoek
na 8 keer heeft hij het opgegeven en is hij op zijn speelmat gekropen en beginnen spelen

wij hebben ondertussen de afwas gedaan
wat deed hij toen , naar mijn fornuis kruipen en proberen aan de knopjes te draaien

zelfde scenario waarschuwen , niet luisteren , in de hoek en dit heeft hij 7 keer gedaan, eruit kruipen, ik hem er weer in zetten

en dan hadden we vandaag nog een goede dag

dus ja volhouden en consequent zijn

niet makkelijk en met momenten zie ik het ook niet meer zitten, dan nemen wij van elkaar over

dan ga ik een douche nemen , of een tijdschrift gaan lezen en neemt mijn vriend over

omgekeerd als hij het niet meer ziet zitten, dan neem ik over

mekaar hierin steunen en 1 lijn trekken is heel belangrijk!!!

samen rond de tafel zitten en problemen bespreken

praten is echt de sleutel!!!

succes ermee !!!

liefs

emmy

Link naar deze reactie
18/04/2007 @ 12:59
deesje

Alez, dan zijn we kennelijk toch wel "goed bezig" door haar van tafel te halen en constant in de hoek te zetten.
Ik kan er ergens echt niet bij dat ze dat maar blijven doen he, dan komt zo zo lief een kusje geven en zegt ze dat ze het niet meer zal doen en dan 5 minuten later giet ze haar beker leeg in haar bord!
Ik zal een serieuse portie geduld moeten hebben de komende weken

Groetjes & bedankt voor de reacties

Link naar deze reactie
18/04/2007 @ 14:22
emmy

hihi deesje

ja we kennen dat

heb liam vandaag weeral 3 keer in de hoek gezet
die knopjes van mijn fornuis zijn zo interessant hé
en zeggen dat hij speelgoed met hopen heeft
de helft staat boven in zijn kamer, we hebben hier een klein huisje en niet kan alles kan beneden staan
't zijn toch kapoentjes hé

groetjes

emmy

Link naar deze reactie
20/04/2007 @ 08:25
Visseke

Online Status Bekijk profiel
Herkenbaar...

Ik blijf bovenal consequent. Als Lucas iets niet mag dan blijft het ook nee.
Doet hij toch iets wat niet mag, waarschuw ik 1 keer, de 2e keer pak ik het af of corrigeer ik hem. Dit levert soms even een "huilbui" op, maar na 2 minuten is dat alweer over.

Ik "straf" niet alleen het verkeerde gedrag van Lucas, maar geef hem ook rustig complimentjes als hij iets goed doet of lekker aan het spelen is.

En lekker veel knuffelen...

groetjes, Liesbeth
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]