< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Peuters » Hoe krijg je een peuter van 3 droog

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Peuters
Hoe krijg je een peuter van 3 droog
18/04/2007 @ 16:19
Angie24

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi dames
Wie kan me helpen me dochterje is 3 geworden op 13 april,maar ze verrekt het om naar de wc te gaan.ze loopt nog steeds met een luier aan,al kan ik ze thuis denk ik het beste zonder luier aan geven of niet ?
Maar op de peuterspeelzaal moet ze dan weer een luieraan want dan laat ze het gewoon lopen.
Als ze in haar broek heeft gedaan zegt ze ik ben in me broek aan het poepen terwijl het dan al gebeurt is,plassen meldt ze helemaal niet,en ik denk dus dat ik in de mei vakantie haar zonder luier laat lopen laat ze maar nat worden of laat haar er maar in poepen,misschien dat het zo werkt hebben jullie anders nog tips help me dan groetjes angelique

Vermoedelijke bevalling op 26/12/2008.
Al 37 weken zwanger (92.76% ver), nog 2 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie
18/04/2007 @ 17:03
k'tje

Als het momenteel te moeilijk is om haar enkel een onderbroekje aan te geven, kan je misschien proberen om eerst een onderbroekje aan te doen en daarboven een pamper. Dan voelt ze tenminste dat ze pipi aan het doen is. Want dat is iets wat ze je niet vertelt, heb ik begrepen, hé. En eens ze dat van die pipi snapt (dat dat in het potje moet) zegt ze het misschien ook voordat ze moet poepen.

Neem haar mee naar de wc als je zelf gaat. En maak daar geen taboe van ( ik zeg uiteraard niet dat je dat doet, hé!). Misschien kan je een potje kopen voor haar lievelingspop, en zorgen dat die pop dan op potje gaat als jij naar de wc gaat. Misschien snapt ze de link dan beter?

Het zijn maar ideetjes, hé. Mijn vriendin heeft ook het probleem dat haar dochtertje niet op potje wil. Die loopt overdag in een broekje en krijgt enkel een pamper aan voor het slapen (middag & nacht). En ze houdt alles op tot ze een pamper aanheeft. Maar helaas hebben bovenstaande zaken bij haar niets uitgehaald. Maar proberen gaat mee, natuurlijk, hé.

Succes!!
Link naar deze reactie
18/04/2007 @ 17:45
Mich

Hoihoi,

Proberen op een rustig moment (dus niet als er allerlei veranderingen op stapel zijn zoals verhuizing of weet ik wat) zonder luier in huis te laten lopen, sticker als ze op de wec is gegaan, aanmoedigen, maar niet straffen als het niet lukt. Als het eenmaal thuis lukt kun je het ook op de peuterzaal proberen, niet eerder..
Dat was onze strategie en werkt goed, Thay gaat sinds deze week zonder luier naar de peuterzaal (heeft ook een periode gehad dat ie echt niet op de wc wou!) en er zijn nog geen "ongelukjes" gebeurt..Sterkte
Mich

Link naar deze reactie
18/04/2007 @ 20:39

Online Status Bekijk profiel
Bij de hema heb je van die oefenbroekjes. Binnenkant is handdoekenstof en de buitenkant soort van plastiek. Dus ze voelen wel dat ze nat zijn maar hun broek of rokje wordt er niet nat van. Sam die wil ook helemaal niets van zijn potje weten dus binnenkort start ik met die oefenbroekjes.

Link naar deze reactie
19/04/2007 @ 07:33
Angie24

HOi bedankt voor jullie tips,
Ik ga eens oefenbroekjes halen,en kijken als het werkt,laat jullie het wel weten
Vast bedankt Angelique

Vermoedelijke bevalling op 26/12/2008.
Al 37 weken zwanger (92.76% ver), nog 2 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie
19/04/2007 @ 08:20
Mieke

Hoi!

Ik wilde Rian ook graag "droog" hebben voordat de tweede werd geboren, en heb toen ook alles geprobeerd, maar niks hoor! Zonder pamper rondlopen, nou, ze liet het lopen waar ze stond..... Toen zeiden ze op het buro er even mee op te houden, want zo had het toch geen zin, dat was ongeveer half december, dus toen heb ik er niks mee gedaan.... Dit omdat als de oudste net droog is als de tweede wordt geboren, dat je veel kans hebt dat ze terugvallen als de baby er is.

Toen ineens kwam ze nieuwjaarsdag beneden, trekt de pamper van haar kontje af, en zegt "zo, heb ik niet meer nodig, da's voor babies!" , en sinds toen is ze in ene keer droog! Af en toe nog een ongelukje, maar dat is intussn ook alweer maanden geleden! Sinds toen draagt ze thuis geen luiers meer, een tijdje later voorzichtig gaan proberen met weggaan, van te voren laten plassen en dan maar hopen dat het goed gaat....... Ging allemaal goed! Als ik in een winkel sta met haar, en ze moet heel erg (dan zegt ze "moet heel veel plassen"), dan mag dat altijd wel in die winkel, dat begrijpen ze wel!

En nu een maandje geleden, ook weer vanuit het niks, s'avonds ineens, "mamma, ik hoef geen luier meer in bed" ........ Geprobeerd, potje op de kamer voor s avonds of s'nachts, en ze heeft pas 1x een ongelukje gehad......

Dus............. Al mijn fanatieke pogingen hadden geen effect, ze deed het gewoon uit haar eigen, omdat ze er aan toe was! Je kan ze wel bekend maken met het potje, en uitleggen dat pampers eigenlijk voor babies zijn enzo, maar als ze er niet echt aan toe zijn, lukt het ook niet! En de een is nu eenmaal sneller droog dan de ander!

Misschien dat je hier wat aan hebt! Ik was dus zeg maar twee weken gestopt met proberen, en toen deed ze het wel toen ik er geen aandacht meer aan besteedde!

Succes in ieder geval!

Groetjes Mieke

Link naar deze reactie
19/04/2007 @ 08:30
Bodilka

Hey, ons meisje is droog sinds haar tweede verjaardag. Ik heb haar uitgelegd dat pampers voor baby's zijn. "Haar kleine zusje: Die mag nog een pampertje maar zij niet meer he!" Toen overdag uitgelaten en haar regelmatig op 't potje gezet. Het potje stond hier in de woonkamer, dan was ze er ook onmiddellijk bij! Na enkele 'ongelukjes' had ze het door en wou ze zelf geen pamper meer aan, dus ook niet bij het weggaan. Toen hebben we het potje vervangen door zo'n wc-verkleiner (zo'n ring die je op de wc plaatst) Ze vond het zo leuk... naar de wc en DOORSPOELEN!!
Op een avond (een maandje of twee later ongeveer) heb ik gewoon hetzelfde gedaan met de nachtpamper. Gezegd dat ze nu groot was en dat ze zonder pamper kon. Als ze pipi moest doen dat ze dan op mama moest roepen en ze heeft 's nachts nog maar 1 ongelukje gehad en voor de rest altijd komen roepen.
Ik denk idd dat je kind er zin moet in hebben en er aan toe moet zijn hoor. Had Noa niet gewild had het ook niet zo makkelijk gegaan!

Groetjes
Bodilka

[Laatst gewijzigd door Bodilka - 19/04/2007 @ 08:31] - Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]