< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Peuters » zoontje haat broertje

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Peuters
zoontje haat broertje
20/04/2007 @ 21:58
moedeloos

ik heb een zoontje van 2jaar6maanden en ééntje van 10 maanden.
We kregen onze zoontjes bewust snel opeen omdat ze 'veel' zouden hebben aan elkaar.Amai wat blijkt dit een serieuze misser!!

Mijn oudste is een druk kind, al altijd geweest.Hij heeft het ons nog nooit makkelijk gemaakt en nu dus ook niet.Hij is enorm jaloers op zn kleine broertje en eist alle aandacht op.De laatste dagen is het enorm , hij valt de kleinste aan ,doet hem pijn kijkt echt met haat in de ogen naar hem.

Ik weet niet meer wat gedaan ,negeren helpt niet ,ik kan het niet helpen maar ik wordt de laatste tijd alleen maar kwaad ik kan er niet meer tegen.Het geroep ,het gedrag het steekt zo tegen .De jongste is zon lieveke (mn oudste ook als hij alleen is )het doet zon pijn dat ze niet lief zijn met elkaar zoals ik zoveel hoor en zie bij anderen met kindjes.Niets lijkt te helpen , we betrekken hem zoveel mogelijk , we scheiden ze soms zodat ze elk eens de volledige aandacht krijgen .

Mijn man en zn broer hebben nooit overeengekomen en tot op vandaag de dag spreken ze niet met elkaar.Volgens mijn schoonmoeder is dat ook altijd zo geweest .Ik denk dat het is omdat ze ook zo verschillend zijn net als mijn twee jongetjes
Ik heb zon schrik dat ik juist hetzelfde tegenkom

wie heeft me hoop
ik voel me ellendig
Link naar deze reactie
20/04/2007 @ 22:49
angke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey

Ik kan echt geloven dat je je vreselijk voelt! Dit is het ergste dat een moeder kan tegenkomen...

Weet je, het is ook normaal dat je je boos begint te maken, maar dit is wel de meest verkeerde reactie!! Op deze manier ga je ze niet bij elkaar krijgen en drijf je ze steeds verder uiteen!

Ik zou proberen om je oudste niet te negeren. Probeer hem zijn aandacht te geven 'voordat' hij er om moet vragen door zijn broertje te treiteren. Het is misschien omdat je (onbewust) je jongste meer aandacht geeft dan hem dat hij zich zo gaat gedragen. Hoe zou je zelf zijn als ineens iemand je leven binnenkomt en alle aandacht van je mama opeist?

Waarom begin je niet met kleine dingetjes. Je oudste vragen of hij je mee komt helpen om de jongste te wassen/verversen enz... Laat hem maar ff smodderen, maar hij gaat zich echt vereerd voelen dat mama aan hem vraagt om te helpen.

Wat ik ook regelmatig doe is tegen mijn jongste (Nieke) vertellen hoe flink de oudste (Nell) wel niet is omdat ze ... zo goed doet. Ook al is er niet precies iets wat ze goed doet, maar stiekem heeft ze het toch gehoord en voelt ze zich echt vereerd. Ik zeg ook heel dikwijls, "Nell jij mag al alleen in bad want jij bent een grote meid, Nieke kan dat nog niet hoor want Nieke is nog een baby..." Of zo van, "goh Nieke, kijk eens hoe flink Nell kan eten, dat kan jij nog niet eh". Door zulke kleine opmerkingen gaat er aandacht naar de oudste zonder dat ze er om moeten vragen en ze gaan zich dan echt wel fier voelen hoor!

En ik zou me proberen kalm te houden en er op deze manier aan proberen te werken. Je kan niet iemand van iemand doen houden, maar je kan de haat of de anti-liefde wel erger maken door er verkeerd op te gaan reageren. Je gaat dan misschien ook gaan creëren dat ze jou minder graag gaan zien omdat je de ene zijn ogen de andere voortrekt...

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, en ik ben altijd bereid om naar je te luisteren!!!

groetjes

angke

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]