< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Soms gaat het mis... » Foute Echo bij 19 weken

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Soms gaat het mis...
Foute Echo bij 19 weken
24/04/2007 @ 14:11
marnonny

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo,

Gisteren drie weken terug kreeg ik een uitgebreide echo ivm zwangerschapsdiabetes en daardoor een verhoogde kans op een kindje met een misvorming. Omdat ik al 6 echo's gehad had gingen mijn man en ik er eigenlijk fluitend heen, met de gedachte dat we na deze echo zouden weten of het een jongetje of een meisje zou zijn. Nou ik kan je zeggen het fluiten sloeg heel gauw om naar huilen want wat wij zagen op de echo was echt niet goed. Het kindje heeft een ele vreemde draai in de onderkant van de rug en beide beentjes zijn heel raar gevormd. Bij een konden ze eigenlijk niet eens zien of alle botjes er wel in zaten. Ook lijkt het of het borstkastje en beetje vreemde vorm heeft, loopt in ieder geval niet mooi rond zoals bij ons.
Je begrijpt dat we ons echt rot geschrokken zijn.
Arts in het ziekenhuis raden ons aan om een vruchtwaterpunctie te doen om te kijken of er ook chromosoom afwijkingen bij zitten, zodat ze een beetje meer kunnen weten, maar uit de uitslag van de vruchtwater punctie kwamen gelukkig geen rare dingen.
Donderdag moeten we weer naar het ziekenhuis voor een hele uitgebreide echo en dan gaan ze kijken of het kindje wel goed groeit en of er misschien nog wat verbeteringen te zien zijn.
Ben heel erg bang voor deze echo, want wat zullen ze daar op zien.

Zijn er misschien mensen die ook iets dergelijks mee gemaakt hebben?

Liefs Marjon

Link naar deze reactie
24/04/2007 @ 14:46
Ann G.

Hoi Marjon,

eerst en vooral veel sterkte , jullie moeten je heel onzeker voelen en met vele vragen zitten.

Als de vruchtwaterpunctie niets opbracht , zal jullie kindje al zeker geen chromosoomafwijking hebben.
Ik hoop dat jullie overmorgen meer duidelijkheid krijgen over wat het probleem wel is.

Link naar deze reactie
24/04/2007 @ 19:45
Hilde

Wij hadden een meisje met chromosomenafwijking en dat zag je direkt op de echo's (zelfs ik als leek zag dat) en de punctie gaf dat ook overduidelijk aan.
Hopelijk is de punctie correct en lag de kleine gewoon in een raar bochtje

Link naar deze reactie
24/04/2007 @ 20:19
sigrid

Online Status Stuur bericht
Sterkte! En hopelijk is het vals alarm.
Bij ons zagen ze ook direct op de echo dat er iets niet klopte en de uitslag van de vlokkentest en punctie bevestigde het alleen maar.

Sigrid

Link naar deze reactie
24/04/2007 @ 21:59
Hilde

Dag Sigrid
Alles goed met Victor?

Link naar deze reactie
25/04/2007 @ 09:03
marnonny

De uitslag van de punctie is dat er geen chromosoom afwijking is. Maar op de echo zagen wij zelf duidelijk dat de beentjes in een afwijkende stand staan en dat het ruggetje ook afwijkend is.
Donderdag krijgen we nogmaals een uitgebreide echo en dan gaan ze weer kijken.

Welke chromosoom alfwijking heeft jullie kindje? En hebben jullie de zwangerschap uitgedragen of afgebroken?

Liefs Marjon

Link naar deze reactie
25/04/2007 @ 18:37
Hilde

Ons meisje had trisomie 13, niet-levensvatbaar en is dus vroegtijdig geboren (moeten worden)

Link naar deze reactie
26/04/2007 @ 16:11
joke

Hier ook een fouteecho op 21 weken, kindje bleek na de punctie triploïd te zijn. Ik duim voor jllie mee op een goede afloop !!
Link naar deze reactie
26/04/2007 @ 19:46
marnonny

Vanmiddag moesten we weer naar het ziekenhuis komen voor een echo.
Dit keer was er niet een heel team aanwezig, maar alleen de gyn en de echoscopist. Is toch wel even prettiger.
Op de echo werd alles weer even goed bekeken en opgemeten. Ook werden het ruggetje en de beentjes weer goed bekeken, maar daar was eigenlijk geen verandering in.
Wel was goed te zien dat het borstkastje in ieder geval goed gegroeid was en dat de orgaantjes nog steeds goed werken. Hersentjes werden weer bekeken en ook dat zag er goed uit.
Kortom verder geen andere rare dingen gevonden.
We hoeven nu pas 6 juni weer bij de gyn te komen en over 10 weken pas weer een echo. Dus voor ons wel een hele opluchting.

Liefs Marjon

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]