< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Kleuters » Allergie voor eieren????

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Kleuters
Allergie voor eieren????
08/05/2007 @ 08:40
Taccy

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo,

wij hebben drie kids en ons zoontje (ons tweede kindje dus) heeft al heel veel meegemaakt.
Hij is bijna constant ziek geweest, groeit niet goed, problemen met de luchtwegen, allé te veel voor op te noemen.

Nu hebben ze gisteren een allergietest gedaan en blijkt dat hij vermoedelijk allergisch is voor eieren.
We hebben zo eens gezien op de voedingsprodukten, maar ei komt bijna overal in voor.

Kan er iemand goede raad geven over waar we produkten kunnen kopen zonder ei??? Of bepaalde merken dat wel kunnen.
Geeft er iemand ervaring met zo'n allergie????

Alvast bedankt!!!

Taccy

Link naar deze reactie
08/05/2007 @ 18:02
Hilde

Ik heb er hier zo'n 2 zitten
EI zit echt niet overal in hoor. Bob de Bouwerkoekjes niet, Bumbakoekjes niet, Nic Nacs niet,... Ik heb hier een gans assortiment ei-vrij koeken en dergelijke.
Je moet goed kijken op de verpakkingen, op den duur weetje 't wel vanbuiten.
in het begin duurt een ritje naar de winkel dan wel heeeel lang... maar dat went.

Wat mij ook hielp was de voedingsmiddelentabel (van Nubel).
in dat boek vind je ook alle samenstellingen van voeding terug.

Link naar deze reactie
15/05/2007 @ 13:20
goopybike

Hier nog een mama met 2 kids die allergisch zijn voor eieren en eiwitten.
Volledig eens met Hilde. In het begin is het eventjes zoeken, maar het went.
Bij ons zoontje is het zelfs zo dat hij sommige koekjes waar toch ei inzit, toch kan eten, maar dan beperkt.
Als hij iets eet waar chocolade inzit, dan hebben we het ergste voor en hij weet dit ook al.
Het enige wat ik erg vind is dat ze dikwijls in de winkel een koekje of snoepje krijgen, die ik dan moet afnemen. Maar ze krijgen van mij dan wel iets in de plaats waar ze wel tegen kunnen, maar dan ben ik wel de 'boze mama'

Link naar deze reactie
16/05/2007 @ 19:42
Hilde

En dan reageren de dames aan de kassa zo van "wie is er nu allergisch aan koekjes of snoepjes"
Stom he

Bij ons is 't ook zo: K3 koekjes dat gaat, maar Samsonkoekjes geven elke keer reactie. En daar zit in beiden ei dus...
Och ja, al testend vind je wel wat wel en niet kan he

Link naar deze reactie
17/05/2007 @ 12:44
Taccy

Hallo,

thanks voor de reactie. Intussen zijn we dus al duchtig alle produkten aan 't bekijken en zo, en onze slager heeft speciaal voor ons vleesbereidingen gemaakt zonder ei, dus 't valt inderdaad wel mee.
't Moeilijke is juist als we op 'verplaatsing' gaan. Zo vond er iemand het nodig om Siebbe, een half uur nadat ik verteld had dat hij een eiallergie had en bepaalde chocola niet mocht eten, hem een paasei in zijn mond te stoppen. En toen ik er boos op reageerde kreeg ik het antwoord van 'zo eentje kan toch geen kwaad'. De volgende nacht was het wel bingo, en konden we met hem de ganse nacht rechtop zitten omdat er weer slijmpjes gevormd werden!

Willen jullie eens vertellen hoe jullie kids reageren op ei?

groetjes

Taccy

Nu ja, het is zo, dus we moeten toch verder, en ons Maaycke die reageert daar ook heel goed op. Die verstaat dat sommige produkten niet meer kunnen omdat broertje geen eitjes meer mag eten, best wel lief hé!

Link naar deze reactie
17/05/2007 @ 13:34
Hilde

WIj hebben het geluk dat onz Matthias niks wil aannemen zonder dat ik zeg dat het mag.
Hij geeft dan alles over, tot alles uit zijn maag is, en gaat dan in shock.
Mijn schoonouders zijn ook van 't principe dat een kind moet eten wat hij graag wil. Ik heb hen dan eens de les gespeld dat zij dan met hem naar Gasthuisberg kunnen rijden, daar een week kunnen blijven (dag én nacht welteverstaan) en ze zelf de rekening kunnen betalen. Toen schrokken ze wel effe.

In mijn familie zitten veel voedselallergieën tot stofwisselingsziekten toe. Wij hebben allemaal een aantal lijsten in de kast hangen van wie wat mag eten (op feestjes enzo).

Ons vlees kwam van de bioslager omdat er in vlees in het warehuis ewtra eiwit wordt bijgevoegd om beter te bewaren. Bij de bioslager was dat niet. ZIj hebben zo veel klanten die puur vlees willen.
Zij maken ook gehakt bijvoorbeeld, maar dan zonder ei uiteraard, en dat maken ze dan als eerste, als de machines helemaal gereinigd zijn.

OP verplaatsing neem ik alles mee. Nu is dat beter, hij mag nu ook frietjes eten, en chicken Nuggets, en een Mac Donalds is wel overal (hij eet dat zelden dus da's feest voor hem he).
Ik nam vroeger zelfs mijn water mee, omdat hij maar 1 soort water kreeg, maar nu mag hij alle water drinken.
Hij is er deels uitgegroeid hoor, normaal gezien zijn ze er op 2 jaar volledig vanaf maar ja... wij dus niet

Hij heeft eigenlijk een enzym te kort in zijn darmen dat de eiwitten zou moeten afbreken. Dat enzym ontwikkelt zich wel weer normaal gezien behalve bij ons dan.

Maar buiten de eitjes op zichzelf, zitten wij ook nog met veel groenten-fruit- en vis- en vleessoorten die wij niet mogen geven. En leg maar eens uit aan een zinnige mens dat hij geen bloemkool of banaan mag eten.
Lettersnoepjes mogen dan weer wel

Wij gaan gelukkig meestal in dezelfde winkels boodschappen doen en die mensen kennen ons al. Hij krijgt dan vaak een ballon ofzo.

Het is een hele aanpassing maar heel ons leven heeft zich daar aan aangepast. Wij eten bv nooit échte spaghetti bolognaise, behalve als we eens uit eten gaan .
Bloemkool laat ik mijn mams klaarmaken en dan ga ik gewoon dààr eten en zo eet ik overal wel alles wat ik thuis niet kan

Link naar deze reactie
19/05/2007 @ 09:13
Taccy

Zeg Hilde, ik heb nog een paar vraagjes. 't Is ook zo nieuw hé!

Weet jij of de chocolade van 'Kinder' mag? Ik heb eens gezien op de verpakking en ik dacht dat er geen eieren inzaten, maar kwou toch even zeker zijn.

En dan wou ik je ook nog vragen over de Mac Donalds, onze kids hebben dat ook altijd gezien als een feest omdat we dat maar een paar keer per jaar doen. En die aten ook altijd die nuggets.
Nu ben ik woensdag naar een diëtiste geweest voor wat uitleg en deze vermeldde toen dat alles zoals fish-sticks, nuggets en zo niet mogen omdat die gepaneerd zijn en dat dat gedaan wordt met eiwit.
Ik had echter eens gezien op de doos van fish-sticks van iglo en daar staat geen eiwit op vermeld.
Dus nu is mijn vraag : die nuggets, worden die gepaneerd met iets anders?

Alvast bedankt hé

Taccy

Link naar deze reactie
19/05/2007 @ 09:38
Hilde

Heyhey

Normaal gezien worden Nuggets (allee alles gepaneerd) inderdaad gepaneerd in eiwit. Maar onze MAtthias heeft daar nooit op gereageerd. Op de dozen staat idd dat er geen ei in zit, dus ik geloof dat wel.
Nu, Nuggets zijn niet echt egpaneerd met paneermeel. Da's met een soort van pâte zoals beignets. Maar met dat verschil dat beignetdeeg wél met eieren is en die van nuggets niet.(heb ik eens gevraagd)

Kinder-eitjes heb ik lang niet durven geven. ONlangs had hij die dan toch gekregen en hij heeft er niet op gereageerd dus de verpakking klopt

Ik heb wel het voordeel dat ik hotelschool heb gedaan vroeger dus ik kan wel veel inschatten. ZO doen ze bv op restaurant altijd eieren in puree. Dat "lijmt" ze beter. Dus puree krijgt hij alleen maar thuis.

Link naar deze reactie
19/05/2007 @ 19:50
sandra uit Antwerpen

Online Status
hallo Taccy

Fish sticks van iglo mogen ook, geen eieren in, je kan dit navragen via mail aan iglo zelf. Leg situatie uit en zij sturen een mail met hun producten wel of niet eieren erin.

Nog veel succes met je zoektocht
Sandra
Link naar deze reactie
20/05/2007 @ 09:08
Hilde

Goeie tip Sandra!
Ik heb dat ook al dikwijls gedaan, ik denk dat die mensen meer zo'n vragen krijgen.

Link naar deze reactie
23/05/2007 @ 07:54
Taccy

Hey,

thanks voor de tips! Ik ben al blij dat fishsticks mogen, hij eet dat wel graag.
We hebben toch de indruk dat hij veel minder hoest de laatste tijd, dus we blijven vol goede moed volhouden, en het is zoals jullie zeggen, in het begin is het even zoeken, maar het went snel en in feite mag hij nog veel eten.
Op woensdag 30 mei moeten we met hem op controle in 't UZ van GENT.

Groetjes

Gwenny

Link naar deze reactie
25/05/2007 @ 20:41
Taccy

Hallo,

ik ben hier nog eens met een vraag.
Onze Siebbe heeft donderdagnacht terug een hoestaanval gekregen, terwijl we echt niet wisten waarvan.
We hebben er de ganse nacht liggen over piekeren en nu zijn we tot het besluit gekomen dat het komt door onze frietketel.
We hebben de dag ervoor frietjes gegeten, maar de keer ervoor hadden we er kroketten en curryworsten in gebakken ( in allebei zit ei). Kan het nu zijn dat hij daarvan reageert?

Groetjes

Link naar deze reactie
25/05/2007 @ 22:47
Hilde

Goh... zou het? Het kan hoor.
Ik moet nu wel zeggen, het is héél slecht weer voor kids die gevoelig zijn aan de luchtwegen sowieso.
Onze oudste heeft regelmatig valse kroep-aanvallen, maar zwaarder dan die in de winter. Het is er nochtans geen weer voor.
Maar de KA zei dat het heel slecht hoest-weer is.
Ik schreef in 't begin alles op wat hij at, ook voor de onthaalmoeder zodat zij ook een idee had waar hij op reageerde, moest hij ziek worden.
Veel werk, ik weet het zenne, maar wel handig.

Hoe is hij nu? AL wat bekomen?

Link naar deze reactie
26/05/2007 @ 21:43
Taccy

Hey,

ja, hij is inderdaad al beter, en hij heeft ook niet zo erg gereageerd als anders, dus 't zal inderdaad een hele kleine hoeveelheid geweest zijn denk ik.
Vandaag met de kids naar 't bos geweest, ze hebben er allemaal van genoten!!!

Groetjes

Taccy

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]