Enkele tips om op te letten:
- de juf: kan je uw kind hier met een gerust hart achterlaten, want je kind is toch wel je allergrootste bezit hé!
- voor -en nabewaking: wie doet deze bewaking, is er ruimte en leuk materiaal voorzien.
- de klas: oogt die uitnodigend, kindvriendelijk en veilig?
- zijn er voldoende materialen ter beschikking in de klas, hoe wordt er gewerkt, wordt er op het niveau van de verschillende kinderen gewerkt, hoeveel keer per week hebben ze turnen, waar hebben ze turnen, gaan de kleuters van de 3de kleuterklas zwemmen, als het buiten regent....waar moeten de kinderen dan spelen, met hoeveel kindjes zitten ze in de klas, hoe ziet de refter eruit en de sanitaire voorzieningen, hoeveel gaan de kosten bedragen om je kind naar het school te laten gaan (mijn dochter zit in het gemeenschapsonderwijs en per jaar betaal ik ongeveer €30 onkosten voor onkosten en dergelijke, mijn broer zijn zoon zit op een katholieke school en betaald meer dan €200 per schooljaar)...
- denk eraan...op een opendeurdag stellen de scholen alles zéér mooi voor!
- vraag eventueel aan andere ouders wat de + punten en de - punten van deze scholen zijn.
Mocht je nog met vragen zitten...ik ben zelf kleuterleidster dus je mag altijd een mailtje sturen!