< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Moeilijk zwanger worden... » Wie Icsi in Dusseldorf

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Moeilijk zwanger worden...
Wie Icsi in Dusseldorf
30/05/2007 @ 22:18

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo Allemaal,

Wij hebben binnenkort een intake in Dusseldorf. In ons ziekenhuis kunnen wij volgend jaar pas voor icsi terecht. Wie heeft ervaring met een ivf/icsi in Dusseldorf? En vergoedt jullie verzekeraaar al deze kosten incl. Assisting Hatching. Ik ben verzekerd bij Menzis en die zegt dat wij het met een goede verklaring van onze fert.arts in NL een aanvraag moeten indienen bij hun en dat dan waarschijnelijk het vergoed wordt tot het bedrag wat het in Nederland kost. Nu weten wij niet hoeveel het in Nederland precies kost wij kunnen er niet achter komen. Wij willen zeker weten hoeveel het in prijs verschilt en hoeveel wij dus bij moeten betalen. Weet iemand dit. Het is zo'n geregel en gedoe. Ik hoop echt dat iemand ons kan helpen.

Groetjes, Lynsie

Link naar deze reactie
31/05/2007 @ 07:27
Kim

Online Status Stuur bericht
Hoi,
Wij hebben ook overwogen om naar Dusseldorf te gaan de vorige poging. Wij zitten eigenlijk in Enschede. Jij? Ook wij kwamen er niet achter wat het in NL kost, het verschilt ook per maand geven ze aan. Ben een paar keer beloofd dat ik terug gebeld zou worden, maar is nog nooit gebeurd.

Waarom wij het toen neit hebben gedaan is omdat de embryootjes in duitsland op dag 2 teruggeplaatst moeten worden en in NL op dag 4/5. Ze kunnen de kwaliteit dan beter beoordelen en dat was bij ons juist het belangrijkst. Die werd namelijk minder na 2 dagen.

Wanneer ik binnenkort de rekening krijg uit NL wil ik je het wel laten weten. De medicatieprijs zal hetzelfde blijven neem ik aan.

Succes met je keus!
Kim

Link naar deze reactie
31/05/2007 @ 07:29
Kim

Online Status Stuur bericht
Lynsie, nog even wat anders. Zorg dat je eerst van Menzis op papier hebt dat ze het gaan vergoeden! Mij zeiden ze toen dat ze alleen in NL vergoeden.

Groet, Kim

Link naar deze reactie
31/05/2007 @ 11:11
Anne

Hoi Lynsie,

Ik vond je verhaal(profiel) erg verdrietig om te lezen. Als je graag zwanger wilt worden, duurt wachten zoooooo lang.....

Waarom ik eigenlijk reageer op je berichtje......ik sta zelf onder behandeling van Zwolle. In maart ben ik geweest voor intake ivf/icsi en zou op de wachtlijst gezet worden. Dit zou betekenen dat we dan in juli/augustus aan de beurt zouden zijn. Wachttijd 4-5 maanden......

De gyn vertelde dat ze met een nieuw onderzoek waren gestart en of ik hieraan mee wilde doen. Dan zou ik de cylcus daarop al kunnen starten. Ik kreeg van allerlei voor onderzoekjes, metname veel bloedonderzoeken, uitstrijkje, echo etc. Gelukkig bleek dit alles goed te zijn. Op 12 mei ben ik ongi geworden en op 14 mei kreeg ik mijn eerste injectie. 24 mei had ik de punctie en op 27 mei heb ik twee embryo's teruggekregen. Beiden niet van topkwaliteit en waarschijnlijk daarom ook 2.

Tot dusver voel ik me niet zwanger en geloof ook eigenlijk niet dat het gelukt is, maar goed, dat moet ik nog afwachten.

Toch met dit korte traject kon ik heel snel starten. Ik was hier heel erg blij mee, omdat je toch al zo heeeeeeeeeel lang bezig bent met allerlei voor-onderzoeken.

Waarom is de wachttijd voor jou zo lang?? Is dit om Almelo of om Zwolle??

9 maanden is idd erg lang en dan zou ik ook uitwijken naar een ander ziekenhuis. In die zin geef ik je groot gelijk.

Hoe dit verder gaat of wat de kosten zouden zijn, daar heb ik ook geen idee van. Heel veel sterkte toegewenst, het zijn gewoon geen gemakkelijke tijden!!

Groetjes
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]