< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » nod in juli 2007 wie doet er mee?

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
nod in juli 2007 wie doet er mee?
27/11/2008 @ 10:19
Lisette

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Saartje ik heb ook naar dat boek zitten kijken. Maar ja vond het eigenlijk niet nodig. Ieder kind is anders en kan andere dingen. Dus ik doe de opvoeding gewoon op mijn manier. En ik merk vanzelf wel als hij een sprongetje maakt daar heb ik het boek niet voor nodig. Dus heb het toen maar niet gedaan. De dingen die jij zegt dat kan Thomas ook echt niet hoor. Alleen dat springen zonder van de grond te komen. Dat doet hij de hele tijd. Verder is hij onwijs lui. Soms wil hij graag een speeltje. Strekt zijn armen. Constateerd ik kan daar niet bij. En pakt dan maar wat naast hem ligt haha. Hij kan ook van liggen naar zitten en van zitten naar staan optrekken aan mijn vingers. Maar dat hij dat ook aan de box of bed kan dat gaat er bij hem niet in. Hoe vaak ik het ook voordoe. Hij laat gewoon los. Hij loopt ook aan mijn vingers en laat dat gewoon los. Hij snapt dat nog niet. En kruipen oh nee dat wil meneer ook niet. Hij draait ook rondjes op zijn buik. Of hupst als een rups op de buik achteruit.

Link naar deze reactie
01/12/2008 @ 09:21
saartje79

even een berichtje van een super fiere mama: ons Linde kan kruipen. Het lijkt meer een beetje op het sluipen van in het leger, maar ze doet het echt super! Poe omhoog, op de knietjes, en dan op de ellebogen, vandaar het sluipen ipv echt kruipen, maar ze gaat vooruit naar waar ze wil! De onthaalmoeder zal tevreden zijn, want ze is niet gelukkig als ze enkel kan zitten of liggen om te spelen.
Had nog een vraagje voor de kindjes van maart ongeveer: hoeveel dutjes doen jullie kleintjes per dag? Linde doet er 3, dus tussen elke voeding (4 per dag). Dus ook nog een 'avonddutje'. Nu zei de onthaalmoeder dat ze rond 8maand overgaan op 2 dutjes, maar Linde is om 18u zo moe, dat ze wel een dutje moet doen. Met als resultaat dat ik ze vaak wel om 20u moet gaan wakkermaken voor haar melk, of ze slaapt gewoon de nacht door zonder voeding...

Link naar deze reactie
01/12/2008 @ 09:46
Lisette

Saartje goed zo van je meisje. Ze kan lekker kruipen. Hoop dat die van mij snel zal volgen.
Wat betreft het slapen. Dit is Thomas zijn schema.
8.30-9.30 tot 10.00
13.00 tot 15.00
17.00/17.30 tot 20.00
20.30/21.00 tot 06.00
Dus een lekkere slaapkop. Het is zo'n onzin dat ze zeggen je moet 2 dutjes. Je kind moet gewoon slapen als ze moe is. Het ene kind heeft weinig slaap nodig en de ander veel. Ik laat hem zelf aangeven wanneer hij naar bedje wil. En dat is meestal wel op dezelfde tijden. Dan ga ik hem toch niet ophouden, want dat moet. Lekker laten slapen hoor als ze wil. Je kan een kind niet opvoeden volgens een vast schema voor alle kindjes. Ieder heeft zijn eigen gebruiksaanwijzing zeg maar.

Link naar deze reactie
01/12/2008 @ 11:31
saartje79

Was ik gisteren dus ook aan het denken, want ze was doodop toen we van bij de oma kwamen. Ze had er echt last van. Daarbovenop is ze volgens mij nog tandjes aan het bijkrijgen. En die teejel, die helpt niet echt. Iemand nog andere tips?

Link naar deze reactie
01/12/2008 @ 17:59
Lisette

Saartje ik gebruik zelf dentinox. Dat helpt wel goed.

Link naar deze reactie
02/12/2008 @ 12:53

Sven doet ongeveer 2 a 3 slaapjes overdag. 's morgens een á anderhalf uur en smiddags anderhalf á twee uur en af en toe aan het eind van de middag nog eens een uurtje. Hij gaat 's avonds om half 8 naar bed en slaapt dan tot de volgende morgen 7 a 8 uur.

Super dat Linde al kan kruipen Saartje. Sven kruipt enkel achteruit haha die heeft nog niet helemaal door hoe het werkt. Nou ja komt vanzelf wel. Net wat jullie al zeggen ieder kind heeft zijn eigen ritme.

Link naar deze reactie
Gisteren @ 12:57

Jaahaaa...Nikki kan nu ook naar voren buikschuiven in plaats van alleen achteruit....ben heel trots!

Link naar deze reactie
Gisteren @ 14:27
saartje79

Proficiat Marloes aan die kleine Nikki! Wat flink al op 6 maanden...
Zucht... ze worden toch zo snel groot he.

Link naar deze reactie
Gisteren @ 18:04

saartje: ja echt wel....gaat veeeeeel te hard. Dat is wel jammer soms. Maar aan de andere kant ook wel weer leuk hoor. Als je een gesprek met je kind kan voeren enzo.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]