< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » November 2007-Club » keizersnede

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
02/06/2007 @ 15:28
farmlady

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Wie gaat er net als ik ook met een keizersnede bevallen??
Mijn eerste bevalling is ook zo gebeurd en nu is dit weer het geval. Op zich viel de bevalling reuze mee maar nadien heb je toch wel enige tijd pijnstillers nodig. De snede blijft een gevoelige plek bij weersveranderingen. Graag vernam ik van anderen wat hun ervaringen zijn met een keizersnede. Ik heb er op zich minder schrik van dan een gewone bevalling dus ik ben blij met mijn te smalle bekken :-).

Groetjes
Nadine

Link naar deze reactie
02/06/2007 @ 20:11
massx

Hoi,

bij is het nog niet zeker. Als dit kindje weer als aaa ligging ligt dan word het weer een keizersnee, die keus was aan mij. Maar ligt het gewoon dan hopelijk een gewone bevalling. Want dan ben je sneller thuis
Mijn keizersnee is niet gevoelig en ook niet onder bepaalde weersomstandigheden. Het litteken is gevoelloos omdat je zenuwen daar zijn doorgesneden. De mijne hebben ze toen met een draadje onderhuis en bovenhuids gehecht en heb dus alleen een dun potloodstreepje lopen. Heel mooi.

groetjes mascha
1 zoon en 4 zwangerschappen? dan is het 2x mis gegaan?

Link naar deze reactie
13/06/2007 @ 10:53
ptibou

Hallo,

Voor mijn eerst heb ik eigenlijk een slecht ervaring maar ik was jong en had het helamaal niet verwacht!Ik heb de gans operatie geweent en gebiberd!
De tweede ks viel super goed mee, ik was sneller op en ik heb geen last meer van mijn lidteken.Niet dat ik een ks had verwacht maar ja!
Nu zal het de derde zijn en ik hoop dat het ook ga mee valen.Nu is het wel gepland dus dat is ook een goede voordeel.
Maar dat is nog efkes wachten voor ons drie!
xxx
Ptibou

Link naar deze reactie
25/06/2007 @ 20:23
vicky

Hallo,

Levin is ook geboren met keizersnee, het was verwacht, op 38 weken omdat Levin in stuitligging lag. Ik had er geen probleem mee (wel pijn achteraf, maar geen probleem dat het keizersnee ging zijn)en ben nu ook heel trots op mijn litteken eigenlijk (het is voor mij toch een mooie herinnering aan de geboorte van onze zoon, gek hè!)en heb er geen last van!
Of het tweede keizersnee wordt weten we pas achteraf, als het goed ligt, mag ik zo bevallen, maar ik mag niet ingeleid worden en het moet natuurlijk beginnen. Ik zou graag gewoon bevallen omdat ik dan achteraf wel wat sneller weer op de been ben, maar een spoedkeizersnee wil ik niet meemaken, dan liever geplande keizersnee, dus de schrik zit er wel wat in... Maar ja, we hebben dat niet echt te kiezen hè!

Groetjes

[Laatst gewijzigd door vicky - 25/06/2007 @ 20:24] - Link naar deze reactie
25/06/2007 @ 22:42
massx

vicky waarom mag je niet ingeleid worden??
groetjes mass

Link naar deze reactie
29/06/2007 @ 20:16
vicky

Hallo,

De gyn heeft me gezegd dat ze niet inleiden als het de eerste keer een keizersnee was. Het zou iets te maken hebben met de contracties en de hevigheid ervan, als ze inleiden zouden die heviger zijn of zo (denk ik) en dat zou niet goed zijn voor het litteken. Heel juist weet ik het ook niet.
3 juli moet ik weer op controle en zal het dan eens vragen waarom het juist niet mag...

Groetjes

[Laatst gewijzigd door vicky - 29/06/2007 @ 20:17] - Link naar deze reactie
01/07/2007 @ 11:30
massx

Ja daar ben ik wel nieuwsgierig naar ik heb er niet aan gedacht 25 juni en nu moet weer 24 juli dus als ik het niet vergeet zal ik het ook eens vragen. Vind het niet vervelend dat het niet mag

groetjes mass

Link naar deze reactie
03/07/2007 @ 21:36
vicky

Hey Mass,

We zijn terug van de gyn... Met de nodige verrassingen (zou dan toch een jongen zijn en geen meisje!)
En de uitleg...
Als mijn een bevalling inleidt na een keizersnee, bestaat de kans dat het litteken gaat scheuren.
Zo legde mijn gyn het uit:'Een baarmoeder die zelf weeën op gang brengt, kent zijn grens en zal met een wee en bevalling dus nooit verder gaan dan het lichaam (en litteken) aankan en de kans op scheuren is dus heel miniem. Met inleiding zet je iets in gang, wat veel sterker kan zijn dan een gewone natuurlijke bevalling en dan is de kans op scheuren dus groot.'
Ons tweede zoontje ligt nu met zijn hoofdje naar beneden en ik hoop eigenlijk dat hij zo gaat blijven!

Groetjes

Link naar deze reactie
03/07/2007 @ 21:55
sas

hai vicky

Ik zat zo even jouw reactie hier te lezen,maar vind dit zo vreemd verhaal van je gyn.
Ik heb bij de oudste een keizersnede gehad.
Bij mijn dochtertje hebben ze ingeleid in het ziekenhuis in almelo.
En bij jongste is ook ingeleid maar dan in zwijndrdecht.
Ik heb in totaal bij 4 verschillende gyn gelopen en alle 4 hebben ze me dit nooit vertelt.
Als je het graag op de natuurlijke manier wil doen dan zou ik toch eens een second opion aanvragen.
Tenzij je het natuurlijk prima vind via een keizersnede,maar ik zou het anders mooi even nagaan.

Veel succes sas

Link naar deze reactie
04/07/2007 @ 21:41
massx

vicky bedankt voor de uitleg zal het ook eens navragen wat ze hier zeggen...

groetjes mass

Link naar deze reactie
08/07/2007 @ 18:13
vicky

Hey sas,

Ik dacht inderdaad dat het bij iedere gyn zo was, dat ze niet wilden inleiden na een keizersnee.
Een second opinion ga ik nog niet vragen, ik ben al lang bij deze gyn en best wel tevreden.
Of het een keizersnee wordt of een natuurlijke bevalling, maakt me eigenlijk niet zo veel uit... Het enige waar ik een beetje bang voor ben, is om na ruime tijd in het ziekenhuis met weeën enz. een spoedkeizersnee te moeten ondergaan. Over een spoedkeizersnee hoor je ook zulke erge verhalen hè...
Maar we zitten nog maar in de helft, dus we zullen nog moeten afwachten hoe het zal gaan hè, als het baby'tje goed ligt (Levin lag in stuit), dan mag ik natuurlijk bevallen, maar het is nog te vroeg om daarover iets te zeggen...

Groetjes iedereen...

Link naar deze reactie
10/07/2007 @ 10:18
sas

hai vicky.

O de eerste lag in stuit.Tja dat zegt inderdaad niets over een tweede kindje.
Het enige dat ik had was dat zowel bij Ize als bij Mees de plkacenta was vastgegroeid aan het littekensweefsel.
Dus met Ize moest ik na de ok 2,5 liter bloed verloren ook een transfusie gehad.
En Bij Mees precies het zelfde verhaal alleen toen maar 1,5 liter verloren.
Job was een spoedkeizersnede na 55 uur grepen ze maar in.
Maar weet je het zegt niets en ik zou het gewoon nog eens navragen bij de gyn.
Veel succes verder ben wel benieuwd hoe je nu uiteindelijk ga bevallen.

Link naar deze reactie
27/07/2007 @ 18:16
ptibou

Hallo,

Ik heb ook schrik dat ik spontaan begin te bevallen en dan moet alles waarschijnlijk weer zo snel gebeuren!Ik moet ook in Luik bevallen en als ik in Limburg ween krijg en dat ik een ander gyne zou hebben, zou ik het ook niet fijn vinden!

xxx
Ptibou

Link naar deze reactie
14/08/2007 @ 00:17
vicky

Hallo,

Hier waarschijnlijk ook weer een 2de keizersnee... Ons 2de ventje ligt ook weer met zijn hoofdje naar boven. Volgens de gyn heeft hij nog meer dan tijd genoeg om te draaien, maar ik denk dat het weer zo'n koppig ventje zal zijn, zoals Levin (is) was... Ik heb aan de gyn ook gevraagd of hij ons ventje mss kon helpen met draaien, hij zei dat hij het wel wil proberen, maar dat dit meestal niet lukt, omdat er meestal een reden is waarom de baby'tjes op die manier gaan liggen (navelstreng, smal bekken, ...) Dus we nemen het maar hoe het komt, zolang mijn 2de schatje maar gezond en wel ter wereld komt...
Ptitbou, ben je mss van omgeving Tongeren? Wij zijn van Tongeren en hier zijn wel meer vrouwen die naar Luik (Rocourt) gaan om te bevallen...

Groetjes

Link naar deze reactie
17/08/2007 @ 11:08
ptibou

Hallo,

@Vicky, nee ik woon ik Bocholt maar ben afkomstig van Luik.
Ik woonde nog in Luik voor mijn eerst kindje en ik wou niet van gyne veranderen omdat ik haar vertrouw.Ze heeft op tijd gezien dat mijn kindje niet goed ging.
Ik heb wel in Tongeren gewoond een tijdje voor nederlands te leren.
Ik hoop dat je baby gaat draaien,heb je al een naam?
xxx

[Laatst gewijzigd door ptibou - 17/08/2007 @ 11:08] - Link naar deze reactie
23/08/2007 @ 10:06
Natas

Online Status Bekijk profiel
Goede morgen dames,

Dinsdag heb ik een pret 3d echo gehad wat onwijs mooi zeg!
Ik had eigelijk gehoopt dat deze echoscoopiste al uitslag kon doen over of mijn laag liggende placenta omhoog was gegroeit,... ze durfde er geen uitspraak over te doen, mooi balen want ik zit al vanaf de 20 weken echo inspanning of ik natuurlijk mag bevallen of niet (wat mijn voorkeur heeft)

Nu zal ik maandag te horen krijgen hoe het zit bij een medische echo, maar na de reactie van de pret echoscoopiste heb ik er nog weinig vertrouwen in en ben ik bang dat ik een keizersneede zal krijgen. omdat het anders te veel bloedingen zou geven.

Ik vind een keizersneede niks!!

Hoe ervaarden jullie dat? je ligt op een tafel je kindje word er maar zo uit gehaalt, velle lampen, steriel, veel vreemde handen die meteen aan je kindje zitten, en ook kan je het niet meteen vast pakken...
dan brengen ze het weg en word je nog even dicht genaait. Ook heb ik begrepen dat je minder / of later hechtingshormonen aanmaakt en ik denk dus dat je een bepaald gevoel of ervaring mist meteen keizersneede...

Ik zou graag jullie ervaringen horen !!

Vermoedelijke bevalling op 15/11/2007.
Al 95 weken en 1 dag zwanger (238.13% ver), nog 55 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie
23/08/2007 @ 23:12
vicky

Hey Natas,

Mijn persoonlijke ervaring met de keizersnee is heel positief. Zoals ik al had gezegd, ik ben zelfs fier op mijn litteken (kleintje hoor), daar is toch mijn zoontje uit geboren hè!
's Morgens rond 7u werden we in het ziekenhuis verwacht, waar we dan de nodige administratie moesten in orde brengen (kamer, ziekenfonds, enz)
Dan mochten we naar de kamer gaan om ons te installeren, de kleertjes klaar te leggen voor de baby, bloed afnemen, infuus leggen...
Rond 10u zijn we dan naar de operatiekamer gegaan, mijn man moest wel even wachten tot alles klaar was (verdoving,...)
Voor de verdoving en de blaassonde had ik echt bang. De verdoving viel goed mee, doet veel minder pijn dan ik dacht en de blaassonde wordt gedaan na de verdoving, dus daar heb ik helemaal niets van gevoeld (erna trouwens ook niet)...
Het personeel was heel vriendelijk en probeerde me op mijn gemak te stellen... Ze hebben constant gevraagd of ik me nog goed voelde, of het nog ging...
Mijn armen werden wel vastgemaakt en dat was wel een beetje eng, maar mijn man heeft wel de hele tijd mijn hand vastgehouden en toen Levin geboren was, hebben ze me wel even losgemaakt zodat ik hem kon aanraken... Ik lag daar dan wel in een steriele kamer, zoals je zegt, maar het enige waar ik aan gedacht heb, was dat baby'tje!
Nadat Levin geboren is en ik hem even heb mogen zien en aanraken, is mijn man met hem meegegaan om hem te verzorgen en zijn kleertjes aandoen... Levin is daarna bij mijn man op de arm gebleven tot ik weer terug was, dat is voor hem ook wel fijn om een band te hebben...
Daarna lijkt het wel even heel lang te duren, maar zodra ik dan terug bij Levin en mijn man was, was dat wachten vergeten...
Ik had een heel erge bibber over mijn hele lichaam totdat ik Levin kon vasthouden. De verpleging zei dat dat heel normaal was, het is een reactie van je lichaam, een emotionele ontlading, die ook wel voorkomt met natuurlijke bevallingen en niet iedereen ervaart het, maar ik dus wel...
Ik heb geen problemen gehad met een hechting tussen mij en mijn zoontje. Ik heb hem dadelijk aangelegd voor borstvoeding en met een paar beginners/ervaringsprobleempjes lukte dat vrijwel meteen!!!

Ik heb niet het gevoel dat ik iets heb gemist door niet natuurlijk te kunnen bevallen. Ik heb een heel positief bevallingsverhaal, ook al was het een keizersnee...

De periode van genezing van de keizersnee is wel wat langer dan een natuurlijke bevalling, maar ik vond dat het al bij al nog wel meeviel. Je moet het iets voorzichtiger aan doen, maar je voelt zelf wel aan wat je lichaam kan of niet...

Ik zou zeggen, maak je niet te veel zorgen, geniet van je zwangerschap. Er zullen natuurlijk mensen zijn met een negatief verhaal over hun keizersnee, net zoals er mensen zullen zijn met een negatief verhaal over een natuurlijke bevalling. Het zal allemaal wel meevallen, je zal wel zien...

Dikke kus

Link naar deze reactie
21/09/2007 @ 09:41
massx

Wie mischien nog meer keizersnede??

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]