< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Soms gaat het mis... » zo ongerust

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
13/10/2008 @ 21:26
Geetje

Online Status Stuur bericht
Eindelijk weer een reactie van mijn kant. Sorry dat ik niets van me heb laten horen. We zijn in de afgelopen periode verhuisd. En in die periode hadden we tijdelijk geen internetverbinding en geen vaste telefoonverbinding. Nu is alles weer werkzaam. Dus ik kan weer komen kletsen tussen het uitpakken en werken door.

Hoe is het bij jullie? Alles nog naar wens?

Pscal heeft afgelopen vrijdag opnieuw buisjes in zijn oren gekregen. Edwin krijgt donderdag een gehoorapparaat voor zijn rechteroor. En hij is vorige week op zijn werk van de trap gevallen en zit nu thuis. En met Judith gaat het nog steeds super.

Ik ben benieuwd hoe het nu met Errit gaat..

Groetjes Gerda

Link naar deze reactie
14/10/2008 @ 20:35
whoessy

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ik had al een beetje zoiets gedacht, dus ik was nog niet aan de bel gaan trekken bij je.

Wat een hectiek zeg, verhuizen en ongelukjes, ziekte etc.

Hier gaat het zijn gangetje, Marcel is in zijn overgangsmaand tussen Den haag en hier en met mijn werkt loopt het wel.

Het is soms wel een beetje zwaar op mijn werk. Het dringt nu wel door dat mijn zwangerschapsverlof nu echt over is.

Gaat het met jou met al die drukte nog goed met de borstvoeding?

groetjes Charlotte

Link naar deze reactie
25/10/2008 @ 13:30
Geetje

Hoi,

Ja, het is lekker hectisch allemaal.
Pascal heeft inmiddels zijn nieuwe buisjes. Hij hoort meteen een stuk beter. En gaat ook weer beter en duidelijker praten. Zijn gehoor was eerst ook al een belemmering in zijn spraakontwikkeling. Hij begon veel later met het praten. En hij maakte als baby ook maar weinig geluidjes. Ik merk nu het verschil met Judith, maar bij de eerste heb je nog niet echt vergelijkingsmateriaal. Maar we zijn al vrij vlot bij kno beland. Dit omdat Edwin ook problemen heeft met zijn oren.

Lijkt me ook een drukke periode nu Marcel in z'n overgangsmaand zit. Ik denk ook dat dat wel even weer wennen is, of niet. Maar het is waarschijnlijk ook wel weer fijn dat je overal niet meer alleen voor staat door de week.

Hoeveel dagen werk jij nu? En ik proef uit jouw verhaal dat je het best vermoeiend?/zwaar?/lastig? vindt om weer aan het werk te zijn. Wanneer ben je weer begonnen? En hoe doen jullie het met de kinderen nu jij weer aan het werk bent? Gaan ze naar een kdv of heb je andere opvang?

Ik vind het op dit moment wel vermoeiend hoor om aan het werk te zijn. Deze week had ik herfstvakantie, maar ik kom nog niet echt tot rust. We zijn nog steeds druk bezig met opruimen, dingen uitzoeken, uitpakken etc. En ons oude huis staat ook nog steeds te koop... Dit is wel een vervelende tijd om je hus te moeten verkopen, met al die onzekerheden. Als we dat geweten hadden, hadden we dit huis misschien nooit gekocht...

Edwin zit nog thuis. Hij is woensdag voor een mri geweest in verband met zijn knie, door de val op zijn werk. Gelukkig valt het mee. Zijn meniscus is iets beschadigd, maar niet gescheurd.

Met de borstvoeding gaat het nog steeds goed. Ik moet alleen goed opletten dat ik genoeg drink. Op mijn werk lukt dit op de een of andere manier beter, dan wanneer ik thuis ben. Ik moet dan echt een fles water ofenn pak sap neerzetten en dan zorgen dat die aan het eind van de dag leeg is.
En hoe gaat het bij jou? Gaat het nog steeds goed met de borstvoeding. Ook nu je weer aan het werk bent. Ik vind dat kolven op mijn werk niet altijd even fijn. Ik mis altijd het begin van verschillenede bijeenkomsten en vergaderingen en in de pauze heb ik geen tijd om even lekker te kletsen met collega's, omdat ik dan zit te kolven . Ik weet wel dat ik recht heb op een kwart van mijn werktijd om te kolven, maar voor een klas met kinderen met leer- en gedragsmoeilijkheden, is het ook niet zo makkelijk om er even iemand anders voor te zetten. Daarom ga ik zodra het kan naar huis 's middags. Op die manier probeer ik die tijden te compenseren.

Ik weet niet zo goed, waarom ik nog zo sterke het gevoel heb dat ik nog graag een derde kindje zo willen. Misschien omdat ik zelf uit een groot gezin kom. (wij zijn met 4 kinderen en 7 pleegkinderen) Ik heb dat altijd erg gezellig gevonden. Misschien ook omdat ik me niet kan voorstellen om nooit meer zwanger te zijn en het wonder van zo'n klein nieuw mensje niet meer mee te maken.
Aan de andere kant is het financieel op dit moment absoluut niet haalbaar. En eigenlijk vind ik het ook hell eng om er over na te denken. Stel dat we wel besluiten te proberen om zwanger te worden en het gaat weer mis, of het lukt helemaal niet. Kan ik dat dan wel aan?
Moet ik niet tevreden zijn met wat k heb? Ik heb immers een prachtige zoon en dochter, waar is supergelukkig en blij mee ben. Ik leg het eerst voorlopig, maar naast me neer. We zullen wel zien wat de toekomst brengt.

Fijn weekend!

Groetjes Gerda.

Link naar deze reactie
01/11/2008 @ 10:48
whoessy

ben heel even komen piepen, laat weten dat ik nog leef, later dit weekeind komt een echte reactie. wel alles goed hier hoor!

Link naar deze reactie
01/11/2008 @ 21:37
Geetje

Dat is goed hoor. De tijd vliegt, vind je niet. Judith is vandaag alweer een half jaar.

Groetjes Gerda

Link naar deze reactie
02/11/2008 @ 21:21
whoessy

Allereerst.. gefeliciteerd met het 1e halve jaar van je dochter!!

Hier is het erg druk geweest. Ik zit enorm in tweestrijd vanwege mijn werk. Ik vind mijn werk weer helemaal fantastisch. Maar het reizen en de drukte zorgen ervoor dat ik daarnaast echt voor helemaal niets energie heb.

Ik ben dus stiekem een beetje bezig om bij dezelfde werkgever een baan meer in de buurt te krijgen. Maar het is niet helemaal zeker of dat lukt. In de tussentijd moet ik gewoon proberen om meer energie te krijgen naast het werk wat ik nu doe. Het feit dat Errit heeft besloten om sinds ik begonnen ben met werken niet meer door te slapen helpt natuurlijk niet echt mee.

Het kolven gaat wel redelijk goed. Ik heb wel het idee dat ik in het weekeind bezig ben om in te halen qua produktie, maar zolang dat lukt is het goed. Ik heb een hele grote voorraad in de vriezer, dus als we daar doordeweeks wat af moeten snoepen gaat dat prima. Ik neem ook geen extra pauzes ernaast. Ik kolf 3x een half uur en als ik dan ook nog al mijn pauzes zou nemen.. dan werk ik bijna niet meer. Dan ben ik bijna een fulltime melkkoe haha.

Het gevoel van een derde willen heb ik ook een beetje. Meer om er een keertje echt van te kunnen genieten. Wij zijn druk bezig met het afbetalen van een paar schulden die we hebben gemaakt voor een auto en een verbouwing die niet 10% boven budget, maar 25% boven budget is gegaan. Daar betalen we ongeveer 600 euro per maand aan af. Mijn studie schuld erbij en marcels studiekostn erbij dan betalen we al bijna 850 per maand... Ik moet dus echt erbij werken. Als dat allemaal klaar is, dan zou ik veel minder kunnen werken en misschien kunnen genieten van nog een kindje... Maar ook hier.. we beslissen gewoon pas als Errit een jaar of twee is. Eerder willen we er niet bij stil staan.

Fijn dat het goed gaat met de oortjes van Pascal. Het is vast een hele zorg minder en natuurlijk voor Pascal heerlijk om zonder pijn beter te horen en te praten.

Tsja en dat jij niet tot rust komt kan ik me ook voorstellen. Je koopt een mooi huis...zet je eigen huis te koop en promp staat de economie op instorten. Lekker hoor! Ik hoop dat je toch snel je oude huis kunt verkopen.

Veel sterkte gewenst voor je man! Ik hoop dat zijn knie snel weer opknapt.

groeten en tot snel!

Link naar deze reactie
12/11/2008 @ 16:00
Geetje

Hoi hoi,

Hoe is het nu op je werk? Al nieuwe ontwikkelingen...
Het is jammer dat we het geld wat we verdienen allemaal zo hard nodig hebben. Ik weet wel dat geld niet gelukkig maakt, maar we hebben het wel echt nodig. Anders was alles een stuk gemakkelijker niet waar.

We gaan nu ook nog niet voor een derde kindje hoor. Misschien als Judith straks wat ouder is. We genieten nu eerst van wat we hebben.

Ik ga mijn dochter even een fruithap geven..
Later meer...

Groetjes Gerda

Link naar deze reactie
21/11/2008 @ 21:35
whoessy

Hoi,

Kom ik ook weer eens aanwaaien. Wat een drukte op mijn werk zeg. Niet te geloven. het lijkt wel of ze alles waar ze verder dit jaar niet aan toe gekomen zijn, nu nog even af willen handelen.

Met mij verder alles goed. Ik heb volgende week een sollicitatiegesprek voor een functie die voor een deel dichter bij huis is. Maar ook 1 dag per week in den bosch. Maar goed, ik win er wel 3 dagen dichtbij mee, toch? Het is echt een hele leuke functie waar ik veel uitdaging in zie en waarvan ik denk dat hij heel goed voor mijn toekomst is. Dus dat is het belangrijkste. Maar als ik hem niet krijg dan heb ik het gelukkig ook goed naar mijn zin in mijn huidige baan.

Hier verder niet veel nieuws. Alleen kolf ik ineens veel en veel minder dan eerst. ipv 600 ml nog maar 380. Dus ik ben weer druk aan het bijkolven.

Maar mocht je nog tips voor me hebben..?

Link naar deze reactie
30/11/2008 @ 20:27
whoessy

geetje?

Link naar deze reactie
30/11/2008 @ 21:32
Geetje

Hoi,

Ben ik weer eens...

Nog steeds zo druk? Hoe is je sollicitatiegesprek eigenlijk gegaan?

En het is zeker wel fijn dat Marcel weer thuis is?

Hier is het superdruk. Studiedagen. Voorbereidingen voor sinterklaas. En de onderwijsinspectie is deze week langs geweest op mijn werk. Daardoor extra stress op school, maar we zijn helemaal goed gekeurd. Nu is er dus weer iets meer rust.

Edwin zit nog steeds thuis. Hij wordt 19 december geopereerd. En zit dan nog ong. 6 weken thuis om te revalideren. Hopen dat dit helpt.

Vervelend als het kolven ineens minder wordt. Ik heb het inderdaad ook gehad. Ik ben toen meer gaan drinken. En heb Judith vaker even aangelegd. En ook tussendoor extra gekolfd op mijn vrije dagen. Zo is de produktie weer toegenomen. Ik moe(s)t ook zorgen dat ik telkens genoeg had/heb, omdat we geen vriezer meer hebben. Die heeft het begeven. En we hebben met onze dubbele hypotheek en lasten ook geen geld over om een nieuwe te kopen. Ik hoop echt dat er nu eens serieuze mensen op ons huis afkomen. Maak me af en toe wel een beetje ongerust over hoe lang dit alles nog gaat duren...

Groetjes Gerda

Link naar deze reactie
01/12/2008 @ 21:16
whoessy

Nee, ik kan me voorstellen dat het niet fijn is als je je huis maar niet kwijt raakt. Dat was toch niet helemaal het plaatje wat je in je hoofd had.

Ik hoop inderdaad de operatie dan gaat helpen. Het lijkt me flink vervelend om maar thuis te blijven zitten. Ook voor jou, ik kan me voorstellen dat het zijn humeur niet ten goede komt.

Bij mij is de productie weer op peil, meer aanleggen, 's avonds bijkolven en 's morens bijkolven heeft goed geholpen. Dus het gaat allemaal weer prima. Ik bouw zelfs weer en beetje op, dat was ook niet de bedoeling.

Is Judith ook al met hapjes bezig? Vast wel, ze is ouder dan 6 maanden nu. Hoe gaat dat?

Ik ben aangenomen per 1 januari! Ik heb dus nu nog meer uitdaging, moet waarschijnlijk vaak naar den bosch, maar zit ook weer in Heerenveen en dat is wel heel fijn. Maar ook een eng idee hoor, als ik niet geschikt blijk voor deze functie, zorg ik ervoor dat het hele bedrijf een achterstand oploopt in een reorganisatie en zijn ze voor miljoenen het bokje... beetje veel verantwoordelijkheid. AARGH. Maar goed, ik ga ervan uit dat de mensen die me aangenomen hebben heel veel mensenkennis hebben.

Jij in iedergeval heel veel succes met de drukte op je werk, Edwin en je huis!!

groetjes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]