< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Peuters » zoon doet zelf pamper af, gevolg nat bed

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Peuters
zoon doet zelf pamper af, gevolg nat bed
26/06/2007 @ 16:31
linnie1982

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi hoi,

Ik zit met een probleempje.

Mijn zoontje is nu 2,5 jaar oud, en slaapt ook al in een peuterbedje, zonder slaapzak.

Nu trekt hij steeds zijn pyama en ondergoed uit. (hempje, broekje of romper)
En dan ook nog eens zijn pamper voor de helft.
Met als gevolg: een nat bed.
1 of 2 keer is leuk, maar dit gebeurt zo wie zo wel 3 keer in de week.

Hebben jullie tips die mij kunnen helpen???

Groetjes Linda

Link naar deze reactie
26/06/2007 @ 17:22
Kim

Hoi

Misschien is hij wel klaar voor droge nachten.
Ons Britt was op haar 2,5 zowel overdag droog als 's nachts. Dit ging ineens mee. Ze plaste overdag niet meer in haar broekje en deed dat 's nachts ineens ook niet meer. Dat was mooi meegenomen.

Maar ik denk dat hij zolang hij een pamper voelt aan zijn poepje er ook in gaat plassen.
Je kan hem misschien vertellen dat we eens gaan slapen zonder pamper!

Geef hem na 5 / 6 uur ook geen drinken meer en laat hem plassen voor hij gaat slapen. Je laat hem best nog eens plassen als jullie gaan slapen!

Of anders moet je misschien een pyjama kopen met een sluiting op de rug!

Hopelijk gaat het binnekort beter!
-x-

Link naar deze reactie
26/06/2007 @ 19:25
linnie1982

Hoi Kim,

Bedankt voor je reactie.
Mijn zoontje is nog helemaal niet zindelijk. Ook overdag geeft hij niet aan wanneer hij moet plassen. Hij laat het gewoon lopen.
In de zomer ga ik pas beginnen met zindelijkheidstraining.
Lekker buiten in zijn onderbroekje.

Hij is nu heel erg veel bezig met het onderzoeken van zijn lichaam.
De hele dag wil hij maar aan zijn pipi zitten. Ook zijn navel heeft het zwaar te verduren. Die is soms zo rood, doordat hij er constant in prikt of aan trekt.

Ik heb al eens vaker geprobeert hem op het potje te zetten, maar dat wil hij absoluut niet.

Daarom wacht ik tot de zomer. Dan zijn we ook meer buiten.

Wie nog meer tips heeft? kom maar op!

Groetjes Linda

Link naar deze reactie
28/06/2007 @ 09:40

van die optrekbroekjes aan doen?????

pamper up en go ofzo.

verder weet ik ook niks te bedenken.

gr pat

Link naar deze reactie
28/06/2007 @ 12:28
Nathalie

Online Status
Dat hij zelf zijn lichaam wil verkennen, lijkt me een logisch iets. best leg je hem wel uit wanneer het wel kan en wanneer niet. Wellicht is hij 's nachts, als hij even wakker wordt, ook op zoek naar zijn "pipi"... bij sommige kindjes is het echt een troostmiddel, en het geeft hen een goed gevoel.

Al geprobeerd met het systeem van belonen? Voor elke nacht dat zijn luier is aangebleven, een mooie sticker (en er een waar feest van maken en zeggen hoe trots je wel bent) en na bijv 4 stickers een klein presentje. Iets wat het nóg leuker maakt dan die luier losmaken om zijn piemeltje te vinden?

Link naar deze reactie
01/07/2007 @ 14:09
Tinneke

Ik had zelfde probleem 's nachts. Mijn dochtertje van 2jaar is weliswaar 'proper' overdag sinds 4 maanden, maar begon ook plots haar pampertje 's nachts uit te doen. Ook zij slaapt in een gewoon bed sinds 3 maand.
Wij hebben haar een heel dun katoenen slaapzakje aangedaan, binnenstebuiten en achterstevoren, anders prult ze dit ook los. Zij was nog niet klaar om 's nachts zonder pampertje te slapen, want potje staat op kamer, ze wordt nog niet wakker als ze moet plassen. Wel moet je zorgen dat ze kamer niet uitkunnen, want trap af met zo'n slaapzakje kan toch wel heel gevaarlijk zijn!
Succes,

Tinneke.
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]