< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Kleuters » Fietsen??!..!

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Kleuters
Fietsen??!..!
30/06/2007 @ 14:06
Kim

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi mama's,

Even een vraagje:

Mijn dochter is 3,5 jaar oud. Haar eerste schooljaar zit er op en de juf vertelde mij laatst dat ze een lichte achterstand vertoont op haar grove motoriek.

Ze was namelijk het enigste kindje in de klas dat niet kon fietsen op een fietsje met zijwieltjes!

Ik vond dit verschrikkelijk om aan te horen...

Wij hebben thuis wel een fiets en ook de ruimte om haar te laten fietsen, maar ze doet dit ook niet graag!
Dan wordt ze echt krikkelig en boos

Mijn ouders hebben ook al laten horen dat je je dochter moet leren fietsen, desnoods maar wat dwingen...

Zijn er nog kindjes die dit niet kunnen of die laat waren met fietsen?
Ik maak me best wat zorgen

Kim

Link naar deze reactie
30/06/2007 @ 14:47
Leen

Fietsen is fijne motoriek, raar dat die juf dat niet weet! Mijn oudste zoontje (5,5 jr) is normaal wat grove motoriek betreft, maar heeft moeite met fijne motoriek en kan dus ook niet goed fietsen (intussen wel met zijwieltjes, maar echt vaart maakt hij niet).
Mijn jongste is een half jaar jonger dan jouw meisje, maar echt doorfietsen op z'n fietsje doet hij ook nog niet.
Ik begrijp dat je je zorgen maakt, maar laat je niet doen door die opmerking van de juf.
Ik had vroeger een buurmeisje dat pas kon fietsen toen ze haar plechtige communie deed (en dus 12 jaar was), maar verder was er helemaal niets aan de hand.

Ik wens je kleine meid nog veel fietsplezier. Probeer niets te forceren, dat werkt niet, zorg dat ze er plezier in krijgt en houdt.

Groetjes!

Link naar deze reactie
30/06/2007 @ 22:55
Kim

Hoi leen,

Bedankt voor je reactie!
Ben al wat geruster!
Ga bij mooi weer nog eens een keertje proberen.

Heb in de solden een leuk fietsmandje gekocht, eens zien of het wat helpt!

Mercikes -x-

Link naar deze reactie
01/07/2007 @ 09:30
Karen

Online Status Stuur bericht
alstublief zeg..je gaat ze toch niet kunnen dwingen om te fietsen: wat denkt die juf wel ...daar kan ik dus echt boos om worden hé, fietsen moet leuk blijven...mijn zoon van nu 5 fietst al sinds zijn 2,5 zonder zijwieltjes, en rijd ondertussen al heel vlot met zijn crossbrommer, maar heeft nog steeds moeite om een kleine sticker op een kalender te kleven, mijn dochter van nu 6 rijd eigenlijk pas net op een fiets(die eigenlijk te klein is) zodat ze met haar voeten aan de grond kan en ze heeft ook echt een hekel aan fietsen...
Zoiets kan je echt niet dwingen..sommige kinderen vinden zwemmen fijn, anderen hebben een hekel aan water

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]