[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 09/07/2007 @ 13:25 caro | hoi, misschien zullen de eerste dagen wat aanpassen worden, maar het zou goed kunnen dat je kindje wel rap in het ritme zal zitten hoor, school is ook wel vermoeiend voor die kleintjes waardoor je misschien nog zal verschieten van hoe vroeg hij er wel in zal zitten! ![]() hier is nr bed gaan precies een straf soms,hoe moe ze ook zijn,geen één vd 2 gaat graag slapen ![]() wij eten wel appart vd papa, jammer genoeg maar hij is pas om 19h thuis en dat is te laat, hier eten we rond 18h(kindjes en ik samen) en om19h mogen ze nog half uurjte naar tv kijken, de simpsons, en ze weten als dat gedaan is dat we naar boven gaan, als ik geluk heb slapen ze dan om 20h, tot 7h,7h30 ongeveer.. smorgens is het wel redelijk doordoen als ze maar om 7h30 wakker zijn maar het lukt wel, wonen vlakbij school en is dan boven kleertjes aandoen en terwijl zij id zetel mogen eten doe ik al schoenen aan of kam hun haartjes.. ![]() ps:tis ook nog half jaartje zie ik, misschien gaat hij tegen dan al vroeger slapen hè ![]() caro |
| 14/07/2007 @ 21:04 Susie ![]() | Slaapt Jenna niet Loes? Want ik mis haar slaapjes een beetje in je verhaal..? |
| 27/07/2007 @ 13:20 moeke | Hoi, Mijn oudste (nu 5) heeft heel veel slaap nodig. Tijdens de eerste maanden dat ze naar school ging viel ze vaak meteen bij thuiskomst in slaap tot de volgende morgen. Ze had het vroeg naar bed gaan wel snel onder controle hoor. Ondertussen heb ik er nog een meid bij die in februari 2008 naar school zal gaan. ons schema : - 5h20 papa staat op als hij naar kantoor moet (werkt soms van thuis uit en blijft dan liggen tot ik eruit moet) - 6h30 mijn wekker gaat af - 6h45 de jongste uit bed (gezien zij overdag nog kan slapen) - 7h de oudste uit bed - 7h40 schoenen en jas aan (ondertussen dus fles gegeven en ontbijt) - 7h55 de jongste in het kinderdagverblijf afzetten - 8h10 de oudste op school afzetten - 17h beiden afhalen in de opvang/kinderdagverblijf (1 lokatie, is wel handig) - 18h eten (ikke alleen met de kids op de dagen dat de papa op kantoor is, anders met z'n allen) - 19h naar de badkamer, wassen en pyama's aan (bad niet dagelijks, meestal op woensdag en in het weekend, in de zomer gaan ze wel dagelijks in de douche als ze buiten in de zandbak hebben gespeeld maar dat kan best snel als het moet (nat maken, in zepen en afspoelen)) -19h30 bedtijd voor beide meisjes - ... eindelijk opruimen, alles klaarzetten voor de volgende dag, ..... het is in het begin aanpassen maar na een tijdje raak je wel in routine en de kids ook. Probleem bij ons is dat de meisjes in het weekend dus even vroeg wakker zijn als in de week. Grrrrr, uitslapen is er dus niet bij. |
| 09/08/2007 @ 14:31 Rebekka | Hoi, Mijn dochtertje is net 3 jaar geworden. Ze heeft na de paasvakantie al enkele weken naar school geweest. Vroeger ging ze ook altijd pas rond 22u slapen en deed ze nog een dutje in de namiddag. Maar ze heeft heel vlot de overgang kunnen maken naar niet meer slapen in de namiddag. Nu slaapt ze iedere avond rond 20u-20u30 en wordt ze wakker rond 08u. Ik heb gehoord dat kindjes van deze leeftijd toch nog gemakkelijk 12 willen slapen. Als ze in september weer naar school gaat, zal ze toch om 20 u al in bed moeten liggen, want dan wek ik haar om 07u30. Ik moet er wel bijvertellen dat ik er 's avonds geen tijd meer is voor een bad, na het eten rond 19u nog wat spelen en dan haar bedje in. Het bad gebeurt dan op mijn vrije ochtend... |
| 09/08/2007 @ 14:43 Marleen | Die van mij is ruim 2 en gaat naar het kdv 4 dagen in de week (zou je een beetje als school kunnen zien) om half 7 is hij wakker (als het niet eerder is) kwart voor 7 eten kwart over 7 is hij op het kdv daar wordt hij om kwart over 6 opgehaald half 7 eten 7 uur bed en slapen Papa is zeevarend dus niet altijd thuis. Is papa weg eten wij niet samen. Zo heb ik alle tijd voor hem en ik heb een voorraad gezond eten voor hem in de vriezer. En kan ik op mijn gemakje om kwart over 7 eten Is papa wel thuis dan zorgt hij dat het eten klaar staat als wij thuis komen en dan eten wij wel gezamelijk (tenzij hij in de auto in slaap valt dan gaat hij zonder eten naar bed) 's middags slaapt hij niet meer omdat hij anders niet om 7 uur naar bed wilt. Valt hij toch in slaap moet hij binnen 3 kwartier weer wakker zijn, anders hebben we om 7 uur echt een probleem Er wordt in ieder geval op vrijdag en zondag gebadderd (alle tijd) en dan nog 1 of 2 ochtenden als hij vroeg wakker is en ik onder de douche wil Dan gaat hij vlug mee |
[Reageer]

naar school, om hoe laat slapen?

en allebei zulke goeie slapertjes
! Het worden dus nog lastige dagen ... En het spijtige is natuurlijk ook dat de avonden samen zo wel heel kort worden. Hopelijk went hij snel aan het schoolritme, en kunnen we het bedtijduur toch op 19u leggen (dan kan hij thuis eten, bad in, een beetje TV kijken, verhaaltje, en dan in bed).