[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 10/07/2007 @ 11:30 Gertos45 | Beste mensen, graag had ik als papa eens op jullie forum wat adviezen gevraagd. Ons zoontje Maxim is nu bijna 3 jaar, in augustus, zolang hij niet naar school ging at hij redelijk goed. Ook de onthaalmoeder zorgde ervoor dat hij zijn warm eten over de middag (vlees, groenten, aardappelen) deftig op at, allé dat denk ik toch. Sedert hij naar school gaat lijkt dit bij ons niet meer te lukken. Hij eet wel zijn aardappelen op, maar groenten en vlees gaan er niet in (s ‘avonds). Soms wel eens een klein stukje worst ofzo, maar anders niets. Ook bij het ontbijt (wat ik wel belangrijk vind) wil hij enkel maar boterhammen met choco eten, zonder korstjes. Geen smeerkaas meer, enkel choco. Fruit eet hij wel nog redelijk graag. Appelmoes ook. Maar de laatste twee weken is het echt verergerd en ik zit er wel mee in, ik weet niet hoe het komt maar ik ben opgevoed dat eten toch wel belangrijk is en als ik dan merk dat hij de laatste week amper iets gezonds gegeten heeft van warme maaltijd dan voel ik me daar niet goed bij. We doen, als mama en papa, ons best om consequent te zijn en samen aan het zelfde koortje te trekken. Geen snoep of koek tussen de maaltijden, maar het blijkt allemaal niet te helpen. Het enige wat hij echt nog graag lust is chocolade, gesuikerde dingen, snoep en chocomelk met veel nesquick in. Nog zo’n suikerbom. Gelukkig eet hij af en toe wel nog een stuk fruit, een kiwi of appel of sinaasappel dat we hem toch nog aanbieden na het eten. We merken ook dat hij sedert hij naar school gaat, en nu de ‘vakantieschool’ hij enorme driftbuien kan krijgen. Vaak moeten dingen volgens zijn manier verlopen. We doen ons best om tijd te nemen en om volgens vaste regelmatige stramienen te werken, maar elke morgen moet hij in de douche en elke morgen zegt hij ‘Neen, ik wil niet in de douche’ en dan volgt een hele huilscene. We proberen het te negeren, we doen gewoon voort, maar als die als bijna drie jarige op zo’n manier moet gaan, hoe moet dat dan later zijn, wanneer ik niet meer de kracht ga hebben om hem gewoon vast te pakken en in de douche te steken? Meestal is onze Maxim een brave jongen, graag gezien op school, hij is zeer praatvaardig voor zijn leeftijd. Ook de oma’s en opa’s hebben over hem meestal geen klagen. Maar bij ons heeft hij echt een grote mond, zegt hij heel vaak:”Neen, ik wil niet, en dan een scène”, wil hij amper nog iets eten, enz. Het moet gezegd zijn dat hij sedert de ‘vakantieschool’ begin juli, enorm moe is onze jongen. Hij amuseert er zich rot en voelt er zich goed, Ik weet ook wel dat een kleuter zijn drift en andere buien kan hebben, maar er zijn bepaalde dingen die ons verontrusten en waar ik geen weg mee weet. Is dit voor iemand herkenbaar en indien ja, hoe gaan jullie daar mee om? Alvast bedankt, Gertos45 |
| 14/07/2007 @ 22:46 Katrien | Zou het niet kunnen dat je zoontje wat te moe is 's avonds om nog warm te eten? Ik weet hier met een 4jarige in huis maar al te goed hoe moe ze zijn 's avonds. Bij ons zijn er wel 'ns periodes dat ze minder eten en kuren hebben. Het eten daar ben ik niet al te streng op. Ik geef ze geregeld een stuk fruit of bv. een wortel, komkommer of een kop verse soep. Ik beloon ze als ze flink alles op eten. Doen ze het niet, geen straf, geen beloning. Ik negeer het gewoon. En ga ervan uit dat ze dan morgen wel flink zullen eten. Ik zorg voor weinig snoep in huis en weinig koekjes. Daar zit dus al geen verleiding. Naar het schijnt heeft een 4jarige maar een achttal eetlepels voeding nodig om te functioneren (per 48u). Daar kom je al heel snel aan dus panikeer niet te snel. Maar zuinig met snoep, denk ik dan. |
| 18/07/2007 @ 22:51 Gertos45 | Hallo, Bedankt voor de tips! We denken inderdaad dat hij zeer moe is. Het is wat wennen voor ons allemaal. Niet teveel druk in maken hé, grtz |
[Reageer]

Kleuter met kuren.