< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Stoppen met de pil in januari 2008

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
Stoppen met de pil in januari 2008
02/10/2008 @ 09:36
Jelana

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ik heb eens drie foto's op mijn profiel gezet.
Ik neem iedere dinsdagochtend (dan ben ik x aantal weken en 5 dagen) een foto. Het buikje hoeft echt nog niet, maar het is een soort bevestiging dat alles goed gaat (voor mij toch).
Misschien dat ik beter een paar weken wacht en dan nog eens een foto neem, maar is weer zo'n bijgeloof geworden. (ik word echt bijgelovig )

Ik heb zo de indruk rond 15 weken een groei te hebben meegemaakt en nu ligt het weer een beetje stil.
Ik weet ik mag mij geen zorgen maken, ik voel ons beebje goed. Vanmorgen in bed nog even liggen spelen (gewoon hand leggen en dan wachten tot het komt) . Ons ukje lag ook met zijn rug naar mijn rug, maar het is nog zo klein dus dat kan nog draaien en keren zoals het wil hé.

Maar als ik uw buik zie Anke dan zit ik ongeveer gelijk.
Dat stelt me dan ook weer gerust!
Mijn vriendin die ieder moment moet bevallen was gewoon al veel dikker, en ze zegt dat ook iedere keer als ze mij ziet. Dat maakt mij dan weer ongerust .

Link naar deze reactie
02/10/2008 @ 12:29
Anke

Jelana, je moet buiken nooit met elkaar vergelijken, dat heeft geen nut.
De een groeit sneller dan de ander.
Het ene kindje is groter dan de ander, of er is meer vruchtwater, noem maar op.
Je buik groeit, je kindje beweegt en tot nu toe zien de echo's er goed uit, nou een beter bewijs kun je niet hebben toch?
En je ziet echt wel dat je een buikje hebt hoor!
Maar ga eens na hoe klein je kindje eigenlijk is, dan is het logisch dat je nog niet zo'n grote buik hebt.
Ik zou gewoon doorgaan met je foto's, dat hebben wij ook gedaan.
Elke 4 weken een foto, daarna heb ik ze allemaal ingeplakt, erg leuk om terug te zien!

Hier nog wat foto's van Jelte:

http://www.mijnalbum.nl/Album=KPHKH7ZM

Link naar deze reactie
02/10/2008 @ 20:48
Kay&Iz

@ jelana, ik ben t helemaal met Anke eens.. de een krijgt amper een buik, de ander is bij wijze van spreken met 20 weken al kogelrond.. maar inderdaad je kunt echt al wel zien dat je een buikje hebt hoor!
Vind t altijd wel grappig om te zien alle foto's op een rij..

Vandaag weer hoop gezeur op t werk, ik had een brief gekregen over verzuimbegeleiding, nou, mn vriend gebeld (die is daar meer in thuis enzo, en vaker voor in de gelegenheid overdag) en toen zei de dame maandag aan de telefoon dat t niet meer nodig was als ik weer aan t werk was.. dus mijn baas dat verteld woensdag, nou was hij dus al gebeld, en hij had dus een heel verhaal opgehouden dat ik nog maar 70 procent zou werken, terwijl ik dus alleen geen zware dingen til, wat toch al bijna niet voor komt bij ons..vooral niet nu t zo rustig is.
Dus moest ik toch naar t gesprek volgens hem..dus mn vriend weer gebeld, jah moest ik dus alsnog naar t gesprek alleen moest mn baas dus een nieuwe afspraak maken... wat op heden nog niet gebeurd is maar goed.

En dan mn zwangerschapsverlof: Mn baas zei dat hij t al op had gestuurd vlak na dat ik mn zwangerschapsverklaring (dat was 3 september) had gegeven. En volgens hem was dat dezelfde week nog..
Toen ik bij t CWI bij was geweest, zeiden ze daar dat ik tot ongeveer eind september moest afwachten, omdat ik wel een brief zou moeten ontvangen van t UWV dat t in behandeling was. Had ik die eind september nog niet, dan zou t slim zijn om t UWV te bellen..
Dus mn vriend vandaag t UWV gebeld, krijgt hij daar te horen, dat ik daar nog niet eens beter gemeld was..ik sta daar dus nog gewoon steeds als: ziek gemeld.
En dat is nog niet t ergste, ze weten dus echt totaal helemaal niks van dat er een zwangerschapsverlof voor mij aangevraagd zou zijn!!!!
Dus toen ik mijn baas daar op aan sprak, was zn reactie dat hij t toch echt doorgegeven had, kwam ie met allerlei L*Lverhalen dat hij ook al een keer eerder problemen met t UWV had, aangezien dat niet om mij gaat, begon ik dus weer opnieuw over MIJN verlof, nou ging ie weer verder over dat t daar zo vaak fout gaat, en kwam weer met een nieuw verhaal op de proppen..hij begon dus eigenlijk elke keer weer over ZIJN leventje, terwijl t om MIJN verlof draait..knettergek werd ik er van, want ik begon gewoon elke keer weer opnieuw, gewoon druk blijven zetten, dus ik zei dat ze bij t UWV ook zeiden dat ik zo snel mogelijk met mn baas moest overleggen, omdat ik anders te laat ben en ik dus dan niks krijg.. begon ie over dat hij ook een keer in de bijstand zat en 6 maanden geen geld had BLABLABLABLA.. schiet je dus helemaal niks mee op!
Dus morgen begin ik er gewoon weer over.. als hij zo moeilijk wil doen, kan ik t ook! Pffffffffffffffffff.....

[Laatst gewijzigd door Kay&Iz - 02/10/2008 @ 21:03] - Link naar deze reactie
03/10/2008 @ 11:51
Jelana

Amai Inger, wat een ingewikkelde bedoening!
Ik versta niet waarom sommige werkgevers daar moeilijk over doen.

Ik zal mijn buikfoto's blijven nemen iedere dinsdag. Ik moet wel zeggen dat je al een verschil ziet, maar ja, ik droomde weer dat ik al van in het begin een tonnetje zou hebben
En raar maar waar, maar sinds gisteren is er een stuk bijgekomen opeens. Me happy

Link naar deze reactie
03/10/2008 @ 19:31
Lise

hey iedereen,

in verband met het verdikken van je buik. Naar 't schijnt krijgt je buik pas later vorm als je wat buikspieren hebt, vandaar ook dat je bij een 2e het veel sneller ziet want je spieren zijn niet meer zo stevig. Dus bekijk het positief, hoe langer je buikje wegblijft, hoe beter je buikspieren!

Vandaag in de auto de feestmuziek eens goed luid gezet, ik dacht zo als hij of zij al iets hoort kan het maar beter opgewekte muziek zijn dan wordt het zeker een vrolijk kindje! Jah baadt het niet dan schaadt het niet! (of zoiets)

Ik zie dat er alweer veel moeilijkheden zijn met verlof aanvragen e.d. Bij mij op t werk is het net alsof ze de eerste keer een zwangere medewerker hebben (en ik werk in een stadsbestuur met 200 personeelsleden!) telkens als ik ergens achter informeer weten ze het antwoord niet. tjonge tjonge tjonge (en als je dan naar de vakbond belt voor meer info zijn ze weer kwaad)

Oja hier ook goed nieuws; volgens mijn collega's hebben de hormonen een goede invloed op mijn ochtendhumeur ik heb ze in ieder geval al gewaarschuwd voor na de bevalling en het verlof

Link naar deze reactie
06/10/2008 @ 12:08
Anke

Inger, wat een gezeur op je werk zeg!!
Nou, ik kan me niet voorstellen dat het zo vaak fout gaat op het UWV, naar mijn weten zijn ze daar juist heel goed bezig!
Maar zoals je zelf waarschijnlijk ook al denkt ligt de fout toch echt bij je baas, wat een warhoofd zeg!
Als je er zelf niet achteraan zit heb je straks niet eens geld met je zwangerschapsverlof!

Maar hoe gaat het verder met je? En met je kindje??

Jelana, mijn moeder had vroeger een collega, en die moest met 8 maanden zwangerschap alleen de bovenste knoop van haar spijkerbroek openzetten, vooral na het eten.
Daar zag je helemaal niks!
Je zal zien dat de ene dag je buik wat meer opgezet is dan de andere keer, normaal is dat ook zo.
Ik had dat ook, het ene moment dacht ik, wow nou zie je het goed!!
En een paar uur later, of misschien wel de volgende dag was m'n buik veel minder dik.

Lise, heerlijk dat die hormonen zo goed op je ochtendhumeur werken!!
Hahaha, het is dan ook maar net hoe je het op moet vatten... daarvoor vonden je collega's je ochtendhumeur waarschijnlijk wat minder
Ze zeggen dat als je elke keer hetzelfde liedje laat horen dat ze daar na de bevalling rustiger van worden.
Helaas was ik daar niet zo consequent in, heb een paar keer z'n muziekschaapje op m'n buik gehad.
Bij jou gaat het ook zo lekker met je verlof... waarom??? vraag je je dan toch af.
Zo moeilijk hoeft het toch niet....

Afgelopen vrijdag was m'n eerste dag zonder m'n ventje....
Mijn man had papa dag, vond ie wel leuk.
De ochtendvoeding had ik zelf nog gedaan, en de laatste voeding weer.
M'n kolfspullen had ik meegenomen en dat ging verbazend goed!!
Kolfde bijna elke keer een volledige voeding af, dus dat is goed!
Kan ik met een gerust hart gaan kolven op m'n werk.
Het was raar een dag zonder hem, maar het ging wel.

Gisteren waren we bij m'n ouders, die hebben zo'n heerlijk bubbelbad, daar ben ik gisterochtend met Jelte ingedoken!
Heerlijk was dat, die hele kleine bubbeltjes, hij vond het geweldig.
Lag te spartelen met z'n beentjes en te lachen, echt voor herhaling vatbaar.
En afkloppen, hij slaapt weer door!!
Gisteren van 23.30 tot 7.30 vanmorgen!
De dagen daarvoor van 0.00-1.00 ongeveer tot ook een uur of 7.30.

Morgenmiddag gaan we het contract met de gastouder ondertekenen en dan is het echt!!
Nog een keer een paar uur proefdraaien en dan eens zien hoe hij zich gaat gedragen.
De moeilijke periode hebben we nu even gehad met hem, en ik moet zeggen, het is een makkelijk kind.
Hij kan soms echt zeuren en zich ongelooflijk aanstellen (mensen vinden het zielig als ik dat over m'n eigen kind zeg), maar je kan hem overal mee naar toe nemen, hij vind alles leuk en interessant en als ie moet gaan slapen slaapt ie ook door tot de volgende voeding.
Echt perfect, we nemen hem dus ook overal mee naartoe!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]