< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Nieuw samengestelde gezinnen » Wie is blij om stief mama te zijn?

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Nieuw samengestelde gezinnen
Wie is blij om stief mama te zijn?
27/08/2008 @ 21:57
K'tje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallokes,

Hier ook heeft mijn vriend een dochter van 12jaar uit een vorige relatie. Ondertussen zijn we 6 jaar samen. De relatie met stiefdochter ging niet over een leien dakje, naar mij toe dan. Ze is een papa's kind en hoe je het draait of keert, het enigste dat ze wou was dat haar ouders terug samen kwamen ... tot ons zoontje 6 maand geleden geboren werd ... . Dat heeft een serieuze omwenteling gebracht in mijn relatie met stiefdochter. Niet bij de aankondiging, niet tijdens zwangerschap (heeeeel veeeel ruzie gehad, zo erg dat ik alleen verder wou ...). Maar eenmaal haar broertje er was, amaaai!
Het lijkt of ze mij ineens als een moederfiguur ziet, terwijl het vroeger eerder een concurrente was. Ik krijg continu tekeningen van haar of kleine cadeautjes (spontaan), voor verjaardag of omdat ze op reis was met mama of kamp. Ook denkt ze altijd aan haar broertje. En ze verdedigt hem ook als iemand iets negatiefs zegt over haar broertje.
Dus hier ja, een leeftijdsverschil van 11,5 jaar tussen die twee kids ... maar die band ... was er meteen.
Ze is trouwens ook meter van haar broertje en ze heeft al plechtig beloofd dat haar broertje altijd op haar kon rekenen moest er iets gebeuren tussen haar papa en mij of met ons.
Ook voor geboortekaartjes, geboortelijst, suikerbonen en cadeautjes voor haar klas, naam van broertje ... we hebben haar bij alles betrokken. Ik denk dat dat ook veel doet hoor, ook al zullen ze misschien niet echt enthousiast reageren op moment zelf (hier dus) ... dat heeft ze ondertussen dubbel en dik goedgemaakt vanaf aankondiging dat broertje er was. En hier ook beschouwen wij haar als zijn grote zus en niet stiefzus ... .

Had ik het geweten neen hoor ... grapje.
Maar wou toch mijn ervaring ook met jullie delen. Dat we een lange moeilijke start hebben gehad, 5 jaar lang en nu ... nu pas maakt ze ook echt deel uit van mijn leven, en die van mijn mama trouwens ook ... .

Vele groetjes,
Milan en K'tje

Link naar deze reactie
28/08/2008 @ 22:30
Luka

Online Status Bekijk profiel
Hey K'tje

Tof dat je stiefdochter nu zo positief reageert en dat jullie relatie verbeterd is.
Ik denk ook wel dat de jongens eens de baby er is positief zullen reageren. Ben alleen wat bang dat ze een beetje jaloers gaan zijn over het feit dat de nieuwe baby wel continu bij zijn of haar papa kan zijn en zij niet. Maar dat zien we dan wel weer.
We laten zo af en toe langs onze neus weg iets vallen over een broertje of zusje en ze reageren daar toch niet echt afwijzend op. En eens de baby er is denk ik wel dat ze zich allebei 'stoere grote broers' gaan voelen.

groetjes
Luka

Link naar deze reactie
28/10/2008 @ 15:16
kerridwen

Online Status Bekijk profiel
hallo nog een blije plusmama!
mijn stiefzoontje is bijna 7 jaar en we hebben een supergoeie band en ik zei hem onlangs dat ik voor hem door een vuur zou gaan. met open mond keek hij me aan, tja, ik moest hem duidelijk eerst nog eens uitleggen wat ik daar precies mee bedoelde
wij hebben enkel problemen met zijn mama, dit al jaren en dit zal er niet beter op worden.
sinds vorig jaar hebben we een lange rechtzaak gewonnen waardoor hij nu in co-ouderschap bij ons is. hij komt heel goed overeen met zijn zus en is blij dat er binnenkort nog een broer bijkomt.
ik hou erg veel van hem en hou ervan om hem over alles en nog wat te vertellen want hij is erg nieuwsgierig naar de wereld om hen heen en ik vertel graag over dat soort zaken (geschiedenis, natuur, ...)

blessed be

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]