< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Soms gaat het mis... » bang voor curretage

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Soms gaat het mis...
bang voor curretage
20/07/2007 @ 09:46
Marjolein

Online Status
Bij mij is vorige week geconstateerd dat mijn kleintje niet meer leeft, heb eergister nog een bevestigingsecho gehad. Stom dat het 2x is bevestigd en dat ik dan denk het kan misschien nog... mahjah...
De geneacoloog liet de keus aan mij om het te curreteren of om het af te wachten. Ik heb voor het laatste gekozen, maar, mag als het me naar de keel grijpt, altijd nog voor een curretage komen...
Ik moet eerlijk zeggen dat het me nu na 2 dagen egt naar de keel grijpt... heb al een behoorlijke buik, pijn in mijn borsten en alles, wetende dat het allemaal geen zin heeft... vooral die dikke buik. Maar ik ben echt ontzettend bang voor ziekenhuizen, bloeg, prikken etc. Wat kan ik verwachten als ik toch kies voor een curretage en wat hebben jullie gedaan.... Alvast bedankt voor de reacties...

Link naar deze reactie
20/07/2007 @ 09:54
Suus

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Beste Marjolein
Wat verschrikkelijk dat jij nu in deze situatie zit... Allereerst dus vooral heeeeel veel sterkte gewenst!

Vorig jaar maart zat ik in dezelfde situatie als jij. Terwijl we met 7 weken nog een kloppend hartje hebben gezien op de echo, bleek het kleintje 2,5 week later niet meer te leven. Zij hebben me toen aangeraden om eerst af te wachten. Na een dag of 5 begon ik wel redelijk te bloeden, maar helaas, het vruchtje bleef gewoon zitten. 10 dagen na de vaststelling ben ik dus alsnog gecuretteerd... Maar in die tussenperiode kan je niks, ik durfde niet te gaan weken uit angst dat ik daar het vruchtje zou verliezen. Vervolgens ging het emotioneel beter met me en toen moest het lichamelijke deel dus nog komen... Ik heb toen voor mezelf besloten dat als ik nog eens zoiets zou meemaken, dat ik het zo snel mogelijk zou laten weghalen! De tijd staat nu ook gewoon stil voo je he, je cyclus komt nog niet op gang, terwijl je wellicht weer zo snel mogelijk verder wilt gaan proberen...

Ik vond de curettage erg meevallen. Ik heb een lichte narcose gekregen, daar had ik verder geen last van. Je hebt niet meer bloedverlies dan bij een normale miskraam, waarschijnlijk minder. Je blijft nog wel een week of 2 nabloeden.

Daarna zou ik wel een paar dagen heel rustig aan doen. Ik ben toen snel weer gaan werken omdat ik daarvoor al 1,5 week had thuis gezeten (had wel thuis halve dagen gewerkt, maar da's toch anders..) en toen voelde ik me wel even zo slap als een vaatdoek.

Ik wens je heel veel succes bij het maken van je keuze en veel sterkte met het verwerken van het verdriet en met het lichamelijke deel!!

Ik hoop dat je net als ik over een jaar ook een prachtig kind in je armen kan sluiten!!

Groetjes, Suus

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]