< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Soms gaat het mis... » na mk nog niets

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
20/07/2007 @ 13:57
snoopy

hallo iedereen,
wil hier ff men verhaal kwijt. heb in februari men 2de mk achter de rug en raak er maar niet over! nu zijn men zus en schoonzus ook zwanger en dit doet enorm veel pijn. hun relatie is dan niet ok en gaat het op commando. elke maand is het afachten en dan is het steeds niets. kan het na een curritage dat het dan niet lukt?? elke avond en als ik alleen ben, ween ik maar elke keer opnieuw. en dan die zwangere buikjes... het doet echt pijn!!! mijn schoonzus is dan altijd bezig over haar babytje en haar buikje, ik zal ook zo zijn maar wil een beetje respect!! het doet echt pijn. heb bang dat ik men laatste mk nooit kan vergete!! waar moet ik me die woede blijve en wanneer lukt het opnieuw. groetjes een meid dat geen blijf wet me haar gevoelens
Link naar deze reactie
20/07/2007 @ 15:04
Bibi-tje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey snoopy.

Dit is de plaats om je hartje te luchten en je verhaal kwijt te geraken hoor.
Erg te horen dat je ook een miskraam hebt gehad.
En nu je zus en schoonzus ook zwanger zijn moet dat inderdaad heel moeilijk zijn.
Het is inderdaad zoals je zegt, ze moeten er wel een beetje rekening mee houden dat ge het moeiljk hebt als ze over hun beebje bezig zijn. Maar weten zij dat ge het nog altijd zo moeilijk hebt met het verwerken van je miskraam?
Als da nie zo is zou ik er met hen op een rustige manier eens over babbelen!
Na een curettage kan nog altijd een gewone zwangerschap hoor!!! Maak je daar niet druk over.
Als je eens kijkt op het forum zijn er veel personen die na een curettge terug zwanger zijn of ondertussen al een kindje hebben.
Het heeft allemaal een beetje zijn tijd nodig.
Ikzelf heb een miskraam gehad in April en heb daarvoor 2curettages moeten ondergaan, heb daarna 2maand de pil moeten nemen en nu zit ik pas in mn 1ste natuurlijke cyclus en kan nu niets anders doen dan afwachten.
Dat het bij jou niet meteen lukt kan zijn omdat je het miskraam nog niet echt verwerkt hebt en omdat je misschien een beetje teveel gefocust zijt op het "terug" zwanger worden.
Probeer eerst voor jezelf het miskraam een plaatje te geven en dan zal je wel zien dat het wel zal lukken.
En huilen hoort daar ook bij hoor, krop dat zeker niet op, als het eruit moet hou het dan niet tegen.

Ik wens je veel sterkte bij het verwerken en als er iets is geef je maar een schreeuw.

Groetjes Bibi

[Laatst gewijzigd door Bibi-tje - 20/07/2007 @ 15:04] - Link naar deze reactie
20/07/2007 @ 19:38
Evy

Hey Snoopy,

Ik weet maar al te goed wat je nu meemaakt...
En het is enorm zwaar als je eenmaal beseft dat de wereld doordraait terwijl die voor jou stilstaat. Bij mij doen de zwangere buikjes en baby's ook enorm pijn maar stap voor stap moeten we vooruit...
Kan je erover praten met je partner, dat is wel belangrijk dat er niet eindeloos veel druk komt te staan op je relatie...
Het zal wel lukken meid... Als er iets is, stuur je maar een privébericht...
Groetjes

Link naar deze reactie
21/07/2007 @ 00:19

Hoi Snoopy,

Vorig jaar verkeerde ik in een vergelijkbare situatie als jij, na 11w een miskraam, meerdere curretages en de iedereen om mij heen zwanger of net een baby'tje. Ik lees uit je berichtje dat je lijd onder je miskraam dit is wat mijn psycholoog mij vertelde vorig jaar;

Een miskraam verwerken kost tijd, sommige vrouwen hebben de mazzel dat ze direct opnieuw zwanger zijn maar ook genoeg vrouwen hebben die mazzel niet en dan wordt je met je neus op de feiten gedrukt. Het is een rouwproces en je moet jezelf dan ook de kans geven om te rouwen, je bent een illusie rijker en je weet wat het recept is tegen de pijn; opnieuw zwanger worden, maar het is jammer genoeg niet zo simpel. Nieuw leven ontstaat niet op commando en daar moet je je bij neerleggen hoe hard dat ook is en oh zo moeilijk. Dus gun jezelf de tijd, neem een beetje afstand van de dikke buikjes en geef je eigen grenzen aan!

Het klinkt onwijs cliché maar toen ik mij uiteindelijk had neergelegd bij de situatie (12 cyclussen na de miskraam) en mij richtte op andere zaken werd ik wél zwanger en gelukkig ga nu alles wel goed en hebben we al een springlevend kleintje gezien op de eerste echo.

Heel veel sterkte en je staat niet alleen, je hebt hier lotgenoten die heel goed weten wat jij meemaakt, schrijf het van je af als dat oplucht!

groetjes en een knuffel
Wendy

Link naar deze reactie
25/07/2007 @ 11:07
snoopy

hey, ben even weg geweest maar heb wel jullie reacties ghelezen. bedankt daarvoor. spijtig genoeg zijn er idd veel mensen die hetzelfde meemaken. ik probeer het "terug" zwanger worden van mij af te zette. al is dat niet zo gemakkelijk maar we slaan er ons door, zoals iedereen wel doet. voel me al een beetje beter en babbel er vooral me men partner en mijn moeder over. mijn zus begrijpt het ook, maaar mijn schoonzus is wa minder. maar die 3 personen begrijpe me heel goed!!! dus nu mijn engeltje een plaatske geve en als da gebeurd is er weer voor gaan. (volg jullie raad dus op he) ale, salukes he
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]