< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Peuters » schoenmaten hoe werkt het nou??

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Peuters
schoenmaten hoe werkt het nou??
21/07/2007 @ 19:17
nathalie

Online Status
Heeft iemand een idee hoe het nou precies werkt met schoenmaten meten?

Ryan is nu ruim 14,5 maand en heeft (nike) schoentjes en sandaaltjes in maat 19,5.
In zn sandaaltjes zie je zn voetjes natuurlijk goed zitten en ze zitten helemaal niet krap.
Nu wilde ik een nieuw paar kopen en vond zo een maattabel op internet en daar stond dat je de voetjes moet overtrekken en van teen tot hiel moet meten.
Toen kwamen we op bijna 13 cm dat zou maat 21/22 moeten zijn??
Klopt dit wel?

Een vriendin van ons haar zoontje is een jaar ouder en heeft ook maat 22(nike)en zijn voeten zijn echt duidelijk groter dan die van ryan welke maat schoenen heeft jullie kindje rond de leeftijd van 14,5 maand?
En hoe meten jullie?
We willen natuurlijk niet dat hij op te kleine schoenen rond loopt!

Alvast bedankt!!

groetjes nathalie

Link naar deze reactie
21/07/2007 @ 22:15
Vera

Hoi,

Ik laat gewoon in elke schoenwinkel, als ik van plan ben op er daadwerkelijk schoenen te kopen vor mijn zoontje, zijn maat opnieuw meten en ik heb er nooit problemen mee gehad.
Link naar deze reactie
22/07/2007 @ 08:01
MamaMir

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ik ga ook naar een schoenenwinkel en laat daar meten. Dat wordt dan de basis voor ev schoenen die ik erbij koop. Maar ik pas ze wel altijd even.

gr
Miriam

Link naar deze reactie
22/07/2007 @ 09:56

ik laat ze ook meten in de winkel in mijn ervaring is dat de nike schoentjes ruim uitvallen dus misschien heeft hij in een andere schoen wel een maatje groter nodig.

tis niet zo dat die schoenmaat precies voor die leeftijd is. mijn zoontje had vorige zomer een ruime 23 tot 24 nodig en zijn vriendje dat 5 weken ouder is nen 21.

groetjes
evi

Link naar deze reactie
22/07/2007 @ 11:00
Marleen

Je probeert toch gewoon een schoen en dan goed voelen. Iedere schoen is anders qua pasvorm en de ene keer heb je maat 19 nodig en de andere keer 20. En soms groeien die voeten heel erg snel
Link naar deze reactie
22/07/2007 @ 13:55
nathalie

Online Status
bedankt voor de reacties.
bij ons in de winkels waar ik nikes koop voor ryan meten ze niet helaas.
Met passen lijken de schoentjes goed te zitten, maar ik heb toch maar schoentjes besteld volgens zo een maattabel.
Ik neem aan dat dit dan toch klopt.

Ik ben wel nog benieuwd welke schooenmaten jullie kindjes hebben ik weet ierder kind is anders maar ik ben gewoon nieuwsgierig.

groetjes Nathalie

Link naar deze reactie
22/07/2007 @ 14:02
LisaMaria

Online Status
Laten meten is echt de beste optie.
De schoenen moeten ook goed ruin zitten omdat ze de ruimte nodig hebben om te groeien. Zo heeft mijn jongste (3 jaar) op dit moment maat 28 en haar oudere zus (7jaar) maat 33. Het verschilt echt per kind. En liever iets te groot dan te klein.

Link naar deze reactie
22/07/2007 @ 20:47
Astrid

Online Status Stuur bericht
Ik denk zeker niet dat je van zo'n maattabel moet uitgaan. Op deze leeftijd zijn schoenen erg belangrijk, dat is ook het enige waar ik niet op bezuinig. Wij gaan hier in het dorp naar een hele goede schoenenwinkel, daar meten ze in de lengte en breedte zijn voetjes. Zij haalt dan een aantal schoenen uit het rek waar ik uit kan kiezen, niet te breed, niet te smal etc. Dan weet ik zeker dat ie goed loopt. Qua leeftijd is zooo verschillend. MIjn zoontje is lang en heeft nu op 2,5 jaar al maat 26 terwijl een ander die ik ken pas op 22 zit.

Link naar deze reactie
22/07/2007 @ 22:23
Halflingske

Hey,

Enzo is een klein ventje voor zijn leeftijd, maar hij was toch al 2 jaar voor hij een 21 had hoor!
Ik zou inderdaad desnoods even een andere schoenwinkel binnenspringen waar ze wel meten... meteen opgelost en dan ben je toch iets zekerder.

Lin

Link naar deze reactie
23/07/2007 @ 08:26
Isa

Hoi,

Ja de beste optie is toch even bij een andere winkel te gaan laten opmeten. Maar dit is al door vele gezegt.

Onze dochter is overal een grote in geweest en had voor haar 2de al maatje 23. Nu is ze 2.5 en zit ze al in maatje 25

Succes!
Link naar deze reactie
23/07/2007 @ 13:08
Noortje

Hey,

het beste is nog altijd van de schoen zelf te passen, en te voelen tot waar de dikke teen komt.

Onze dochter is er net twee geworden. Soms heeft ze maatje 27, soms 25. Hangt voornamelijk af van het merk.

Noor

Link naar deze reactie
23/07/2007 @ 21:36
ik

Hallo,

Wat ik altijd gedaan heb om hem gesloten schoentjes te kopen is een stukje karton afknippen op de lengte van zen voeten en dat meenemen naar de winkel. Dan leg ik dat in de schoenen en als er zo'n goeie cm overblijft achter aan de hiel dan heb ik de goeie maat gevonden.
Misschien zo eens proberen.

Groetjes

Link naar deze reactie
24/07/2007 @ 11:06
Ilste

kijk eens op http://www.naturino.be daar kan je ergens een voet met maten erop afdrukken. Voetje erop zetten en je ziet het meteen.

Ik laat gewoon meten in de schoenwinkel. Zijn eerste schoenen waren maatje 21 en inmiddels verslijt hij een 23 en hij is 16 maand. Zo zie je maar, de ene heeft grote voeten, de andere kleine.

Link naar deze reactie
24/07/2007 @ 14:03
Jana

Als de zooltjes los zitten van de schoenen die je wil kopen. Kan je deze uithalen en je kindje er laten opstaan. Zo doet de mevrouw bij Torfs het altijd. Die klein mannen kunnen hun tenen gemakkelijk 2 maten opkrullen. Mijn zoontje heeft heel de winter maat 20 gehad. Zijn zomerschoenen waren plots maat 22. Hij had nog nooit geklaagt maar zijn schoen moeten al een tijdje te klein geweest zijn. Ik voelde mij achteraf heel stom hoor. Nu let ik wel twee keer op.
Link naar deze reactie
24/07/2007 @ 14:12
Inge3

Mijn zoontje wordt binnen een paar dagen 2 jaar en heeft nu een maatje 23.

Maar niet alleen de grootte van de voet telt mee voor het passen van de schoen ook de vorm ervan.

Zo kan mijn zoontje heel wat schoenen niet aan doen doordat hij met een hoge wrijf aan zijn voetje zit.
Gesloten bottinnekes mag ik al vergeten.
Lage schoenen met velcro's die je zelf kan aantrekken lukt nog altijd het beste.

Veel succes in je zoektocht.

Groetjes,
Inge.

Link naar deze reactie
24/07/2007 @ 16:34
nathalie

Online Status
ik hou me nu gewoon aan die maattabel en voel me idd ook stom dat ik hem dus ws op te kleine schoenen heb laten lopen!
maar eigenlijk heeft hij gelukkig nog niet zo heel veel gelopen met zn schoenen aan.
van dat kartonnetje vind ik ook wel een goed idee.
bedankt voor de reacties!!

groetjes nathalie

Link naar deze reactie
26/07/2007 @ 21:43
ik

Hallo,

Ik heb gemerkt dat de grootte van de schoenmaten niet in alle winkels gelijk is en dat ik dus absoluut niet kan afgaan op een schoenmaat, vandaar het kartonnetje!

Veel succes me kiezen nu

Link naar deze reactie
29/07/2007 @ 23:26
Caroline

Hallo!

Onze Jasper is bijna 2 en heeft toch ook al maatje 24 aan hoor!

Wat ze ons in de winkel geleerd hebben:
* Maat meten met zo'n schuifmaatje als je kindje rechtstaat (ik had dat nl al zittend in zijn buggy gedaan en dat scheelde 1 maat...)
* Als het kan, zooltje eruit halen. Je moet zeker nog 1 vinger plaats hebben voor de tenen.
* Voet goed naar voor schuiven en proberen zeker 1 vinger er achter in te krijgen.
* Voetje op de onderkant van de schoen leggen, dan zou je +/- 2 vingers moeten overhebben.

Jasper had tot juni maatje 22 aan. Dan in de solden eens gaan schoenenshoppen en bleek dat hij al in een 24 mocht! Ik voelde me wel schuldig... Hij krult zijn teentjes nl erg op! Die schoenen leken ook zo groot maar hij stapt ermee als de beste!

Veel succes met het schoenen shoppen!

Groetjes,

Caroline

Link naar deze reactie
30/07/2007 @ 14:06
ilona

Online Status Stuur bericht
tot 4 jaar mag je er vanuit gaan dat de voet 1 maat per 4 maanden groeit, althans via google zag ik t staan...
vind t moeilijk te zeggen, hangt vaak ook van het soort en type schoentje af vind ik.

Link naar deze reactie
14/07/2008 @ 13:45
Dinja

Was eens komen kijken naar de schoenmaten van jullie kids.
Ryan had op 10 maanden een 21 en Nigel op 10 maanden een 22.
Ryan is nu juist 16 maanden en heeft een 23 en Nigel heeft een 32 op 4.5 jaar. Kindjes hebben grote voeten en zijn in lengte ook vrij groot. Dus alles is in verhouding

Groetjes,
Dinja

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]