< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Soms gaat het mis... » 22weken en vruchtwaterpuctie ??

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Soms gaat het mis...
22weken en vruchtwaterpuctie ??
27/07/2007 @ 07:46

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ik ben momenteel 22 weken en kom net van de gyn.
Hij vertelde me dat het aangeraden is een vruchtwaterpunctie te laten doen omdat er iets in het bloed van waarde is gestegen...
Ben ernorm bang , ik ben 19 jaar en zie niet in wat er mis kan zijn?!
Heb al een zoontje van 4 en is kerngezond...
Voel me er helemaal niet lekker bij.. zeker niet omdat ik al 22weken zwanger ben?!
MOrgen vroeg om 9 uur is het zover en een weekje later moet ik terug bij de gyn komen ...
Heb een hemelse schrik dat er iets mis zou zijn met dat kleine wondertje ...

Link naar deze reactie
27/07/2007 @ 08:59

hey,

Als ik van jouw was zou ik toch eerst even duidelijk aan mijne gyne vragen waarom precies die punctie nodig is aangezien het toch altijd een zeker risico inhoud.
Ik wil je absoluut geen schrik aanjagen en ik weet dat ik een duidelijke uitzondering ben maar op 22 weken heb ik door de punctie een infectie op mijn vruchtwater gekregen en ben daardoor veel te vroeg bevallen van ons zoontje Robin* .Vraag dus zeker voldoende uitleg aan je gyne, als hij een beetje menselijk is geeft hij je zeker en vast meer uitleg

Link naar deze reactie
27/07/2007 @ 11:16

Hey ,
bedankt voor je antwoordje
Het blijkt dat ik kans heb dat het kindje trisomie 18 heeft ... daarom testen ze dat nu.
Heb vandaag die punctie ondergaan en heb wel pijn momenteel maar al bij al valt het mee. nu moet ik wel een week wachten op het resulaat . mijn hart zo breken als er iets mis was
Wat heb jij toen gedaan ? Je had toch allicht ook al spulletjes gekocht enzo ?

Link naar deze reactie
27/07/2007 @ 11:27

hey,

Wij hebben een vruchtwaterpunctie laten doen omdat ze op e 20 weken echo gezien hadden dat ons kleine ventje een dubbele hazelip had en waarschijnlijk ook een gespleten gehemelte. Omdat dat vaak samenhangt met andere genetische afwijkingen hebben we de punctie laten doen. Wat we gedaan zouden hebben moest het resultaat slecht zijn? eerlijk gezegd, geen idee. Feit is natuurlijk dat de natuur in ons plaats gekozen heeft. En we hadden ook geen keuze moeten maken want de test ween uit dat voor de rest alles in orde was met onze Robin*.

Wij hadden inderdaad al heel veel spulletjes gekocht. We hadden ook net de baby kamer bestel, maar die hebben we gelukkig unnen anuleren. De rest van de spulletjes staan voorlopig onaangeroerd in de toekomstige kinderkamer. Ben daar nog niet binnen geweest, das voorlopig nog veel te moeilijk. Maar aangezien we de hoop op een 2de kindje niet opgeven, doen we de spulletjes ook niet weg.

Ik wil je in iedergeval veel succes wensen met je eventuele punctie en hoop samen met jouw mee op een positief resultaat.
Groetjes Akoos

Link naar deze reactie
27/07/2007 @ 11:27

hey,

Wij hebben een vruchtwaterpunctie laten doen omdat ze op e 20 weken echo gezien hadden dat ons kleine ventje een dubbele hazelip had en waarschijnlijk ook een gespleten gehemelte. Omdat dat vaak samenhangt met andere genetische afwijkingen hebben we de punctie laten doen. Wat we gedaan zouden hebben moest het resultaat slecht zijn? eerlijk gezegd, geen idee. Feit is natuurlijk dat de natuur in ons plaats gekozen heeft. En we hadden ook geen keuze moeten maken want de test ween uit dat voor de rest alles in orde was met onze Robin*.

Wij hadden inderdaad al heel veel spulletjes gekocht. We hadden ook net de baby kamer bestel, maar die hebben we gelukkig unnen anuleren. De rest van de spulletjes staan voorlopig onaangeroerd in de toekomstige kinderkamer. Ben daar nog niet binnen geweest, das voorlopig nog veel te moeilijk. Maar aangezien we de hoop op een 2de kindje niet opgeven, doen we de spulletjes ook niet weg.

Ik wil je in iedergeval veel succes wensen met je eventuele punctie en hoop samen met jouw mee op een positief resultaat.
Groetjes Akoos

Link naar deze reactie
27/07/2007 @ 13:41

Het moet vast moeilijk zijn geweest omdan toch te horen dat er verder niets aan de hand was met je kleintje ..
Ik leef met je mee.
We weten natuurlijk nooit wat moeder natuur voor ons in petto heeft.
Hopelijk hebben wij het geluk dat ons kindje gezond en wel ter wereld kan komen.
Bedankt voor je steun en verhaal
xxx

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]